1962 Chevrolet Impala

  • És eljött az idő mikor a blokk is elfoglalja a helyét. Persze csak ideiglenesen hisz még váltó nincs és a tél is közelít csak ne legyen a garázs sarkában.

  • Végre a helyén.

  • Egy kis csendélet.

  • Már értem miért volt oly sok UFO észlelés a 60-as években Amerikában.

  • Közben elkészült az utastér is. Kábelezés kiválogatva, ülések kitakarítva. Működnek az elektromos ablakok is végre!

  • Az autó lassan,de biztosan haladt összefelé. Viszont egy kényes kérdés még mindíg fennállt. Mi legyen a váltóval?
    Az eladó elmondása szerint a váltó rossz, mert vagy 20 métert kellett az autóval hátra menni, hogy elinduljon előre. Akkoriban nem igazán volt vasöntvény házas Power Glide váltó eladó ezért más után kellett nézni. Gondoltam a strapabíró Th350-esre is, de a választás végül az üzemanyag takarékosság jegyében a Th700-asra esett. Sikerült is szerezni egy jó állapotú felújított bontottat amit nem tudtam kipróbálni,mert már vagy 1 éve kivették egy Camaroból. Azt szokták mondani, hogy autómatát csak akkor vegyél ha ki tudod próbálni, hát én nem tudtam, de aki ajánlotta abban megbíztam még ismeretlenül is.
    A beszerelés sem váratott túl sokáig magára, csak Pistinek legyen egy kis ideje és el tudja kérni a zsiráfot ismét.

  • Amint a képen látható k...a hideg volt, ha jól emlékszem közel mínusz 10. Persze ehhez a művelethez teljesen szét kellett szedni az autó elejét, mert nehéz lett volna beforgatni váltóstól a blokkot.

  • A helyén a motor!

  • A váltó modernizálása egy csomó problémát hozott magával. Pl az új váltó hosszabb mint a régi, ezért a kardánt rövidíteni kell. Ezen kívül a váltó tartó konzol is rossz
    helyen van ezt is át kell alakítani. Ja és Lock-up vezérlő sincs.
    Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy köszönetet mondjak Szervíznorbinak a rengeteg segítségért, amit személyes ismeretség nélkül, önzetlenül nyújtott!

  • A Kardán rövidítést szakműhelyre bíztam, a váltó tartó konzolt apósom kreálta saválló anyagból.A lock-up vezérlőt Gyula barátom készítette el Szervíznorbi rajza alapján. Természetesen itt megint vezetékelni kellett,újra bandázsolni, kábeleket rendezni.

  • Innen már lehetett próbálkozni, hogy indul-e?
    Természetesen semmi nem ment simán hisz ez nem az Overhaulin a Discoveryről. A trafó rossz volt, de honnan szerezzünk szombaton trafót egy 62-es Impalához? Pisti javaslatára irány az autós bolt, és nemes egyszerűséggel kért egy 1200-es lada trfót. Beszerelés után egyből indult a kocsi, viszont az alapjárat magas és nem tudunk belőle lejjebb venni. Sebaj egy napra ennyi is elég, és végre hallottuk a hangját!
    A karbi többszöri tisztítás után is beteg volt, mint kiderült nem csak piszkos volt, hiányzott is belőle alkatrész. A gyorsító fúvóka működött, de a kis henger alakú súly a spricnik alól hiányzott,így egyfolytában ömlött be a benzin a motorba. Itt is Pisti kreativitását kell emlegetnem. A hiányzó alkatrészt nemes egyszerűséggel egy sima golyóstoll rugóval és egy megfelelő méretű csapágygolyóval pótolta és tá-támm, lett alapjárat és az első köröket is meg tudtuk tenni.

  • Itt még nem volt kész a lock-up vezérlő, és megfelelő hosszúságú út sem állt rendelkezésre a váltó pontos beállításához ez csak úgy érzésre ment,de már mozgott az autó és ez azt jelentette, hogy közel a cél! Persze még töltést is kellett oktojálni, de ezt már villamossági szerelő megoldja, mint ahogy a hátsó lámpák, irányjelzők átvezetékelését is. A villamossági szerelő mielőtt a töltésnek nekiállt volna, feltette a kérdést, hogy feltétlen törekszem-e az eredetiségre, vagy szeretnék egy bármikor könnyedén javítható töltést. Mivel a kocsi nem OT-ra készült így maradtam az utóbbinál, hisz nem szeretnék akár heteket várni egy elromló fesszabájzóra.
    Így a jól bevált és nem utolsó sorban olcsón és bármikor könnyen elérhető Lada fesszabájzó lett beépítve.
    Persze lehet kötözködni, hogy jól össze van kókányolva az autó, de aki jobbat tud az csináljon jobbat magának.
    Minden úgy lett megcsinálva, hogy bármikor vissza lehessen alakítani az autót eredeti állapotára.

  • Ezek után lassan összeállt a Lock-up vezérlő is.
    Amit kénytelen voltam a műszaki vizsgára menet tesztelni.
    Két féle bekötési verzió volt, szerencsére egyből sikerült a jót választani és a váltó gyönyörűen tette a dolgát.
    Igaz rengeteg állítani való maradt még de haladtam a műszakira. Természetesen útvonalengedéllyel, aminek igénylése szintén megérne egy misét, de hivatalosan mehettem vizsgára!

  • Az autó ember emlékezet óta nem rendelkezett műszakival, de májusban végre levizsgázott!

  • A felnik itt már felújítva. Később visszafestettem feketére őket. Mégis csak úgy az igazi!

  • Az volt a terv, ha elkészül, Pindy barátom esküvőjén az Impalának kéne lennie a menyasszonyi autónak. Mivel levizsgázott, tudtam tartani az ígéretemet...

  • Első találkozóm az Impalával Lajosmizsén a Cadillac ranch-en volt.
    Barátok társaságában.

  • Az odaúton konvojban.

  • Fölülről is tetszik. Itt még bogárral a géptetőn.

  • Júliusban rovarirtás volt. Ez volt a legolcsób tartós megoldás Komárom előtt.

  • Sikerült beszerezni egy gyári tükröt is végre.

  • És Pindynek hála lett benne tütüllő is. A boci nem viccből van rajta, ez egy igazi múúú duda!

  • Idén végre eljutottunk Komáromba!
    Mivel az üzemanyag szintjelző működésében nem voltam biztos, a kecskeméti telitankra Pesten rátankoltam. 98 kilóméterre 10 litert.

  • A jó időben Karácsonykor kerültünk egyet!

  • Egy kép kisgyurinak...

  • Ez kép a kunszentmártoni minitalin készült. Tiszta Amerika!

  • 2016-ban lecseréltem az olajat és kapott egy HEI gyújtástornyot a gyári megszakítós helyett. Meg lett végre a dupla 50-es kipufogó és végre sikerült beszerezni fehér falú gumikat is.

  • 2018 Februárban eldőlt. Fényezni kell! Pindy vállalta, ha lesz lakatolni való azt ő szívesen megcsinálja. A fényezés miatt Krisztián barátom már évek óta heccelt. Minden évben felajánlotta, hogy lefújja csak szedjem szét, meg készítsem elő. Tudjuk, hogy ez nem ilyen egyszerű, ezért évről évre tolódott a dolog. Viszont már nem lehetett tovább halogatni. A bordó festés huszon pár évet bírt. Több helyen repedezett hólyagos lett. Félve álltam neki a bontásnak, hisz nem tudtam mi rejtőzik a festékréteg(ek) alatt. Már az első díszléc leszedésekor láttam, hogy nem lesz egyszerű dolgunk. A hátsó szélvédőnél kezdtem a szétszedést.

  • Azért nem estem kétségbe! Ha már rászántam magam, rögtön az elején nem adhatom fel, így folytattam a szétszerelést. Jött is hamar az újjabb meglepetés! Az összes díszlécet a biztonság kedvért, hogy el ne vesszenek, meg feltételezem, hogy nehogy beázzon valahol, szilóval rögzítették! Ezzel jelentős plusz súly is került a kocsira.

  • Egy darabig gyűjtögettem a kikapart szilót, ennyi után meguntam. Aztán még kb ennyi összegyűlt.

  • Lassan, de azért haladok! A csomagtér ajtó tetején Pindy művészúr hagyott utalást átmenetileg arról, hogy kié is a kocsi.

  • A szétszedés mellett a festés előkészítés is az én feladatom volt. Olvastam a négertárcsa jótékony hatásairól, ezért beszereztünk néhányat és nekiláttam a csiszolásnak!

  • Elemről elemre haladtam. Így mindig volt egy kitűzött cél, hogy meddig nem tehetem le a flexet. Amíg az adott elem kész nincs, nincs pihenő sem. Ez persze hatalmas izomlázat eredményezett.Másnap a tenyereimet boxkesztyűméretűnek éreztem a szokatlan munka miatt. Viszont jól haladtam. Közben tudatosult, hogy a bordó Impala lassan a múlté.

  • Ahol lecsiszoltam, le is lepte a por. Mondhatni újra feltaláltam a porfestést. Lassan felszínre került a múlt. Minden korábbi javítás láthatóvá vált. Viszont komolyabb probléma még mindig nem került elő, leszámítva a hátsó szélvédő alatti kis lyukat.

  • Szinte teljesen szétszedve

  • Amit nem lehetett lecsiszolni azt homokszórni kellett.

  • Az elmúlt 57 év alatt kapott néhány réteget.

  • Amíg az apró munkákat elvégzem, addig kapott egy réteg alapozót. A matt szürke igazán jól állt neki!

  • Ezután már Krisziánon volt a világ szeme! Haladt is szépen.

  • Pontosan így képzeltem el!

  • 2 hét múlva megérkeztek a pokrócok az ülésekre, egyenesen Mexikóból!

  • Eközben Kriszián is végzett! Irány haza, kezdődhet az összeszerelés!

  • Sok új alkatrész került beépítésre, mindet nem részletezném. Jöjjön egy-két kép ahogy a sok új, illetve felújított alkatrész a helyére kerül és válik egységgé.

  • Innen indult a garázsom annak idején!

  • A végeredmény, ilyen lett!

Hozzászólások

  1. Lord_KROK  - 2013. október 2. 18:02

    Streetrodot én is sokat nyűttem C64-en!
    Várom a folytatást!

  2. Cece  - 2013. október 2. 20:28

    Ez az Bajnok! Eddig nagyon király!!! Várom a folytatást. Gyönyörű autó, gyönyörű történet!

  3. Garf  - 2013. október 3. 19:21

    Legeslegjobb! :)

  4.  - 2013. október 3. 20:27

    Köszi-köszi! Pisti, rajtad a sor!Most már neked is meg kell nyitnod a garázsod!

  5. alien576  - 2013. október 3. 21:57

    neki is mondom már évek óta, remélem te megtöröd a jeget... :)

  6. matev  - 2013. október 4. 08:24

    Legjobb évjárat és 4dr hardtop! :)

  7. dolly5  - 2013. október 4. 11:26

    Nagyon fasza !!! Pár perc és újra úton jóllátom ??? Nagyon nagy gratula! Egyik kedvencem itthon !!!!
    kisgyuri

  8.  - 2013. október 4. 17:14

    Köszi srácok!

  9. Zola  - 2013. október 4. 18:32

    Jó szippantás, szép mentés!

  10. Pindy  - 2013. október 13. 14:56

    Na végre hogy lett neki garagé-ja! Fasszentos az egész!!

  11. kölyök  - 2013. november 7. 21:33

    nagyon jó a kocsi kedvenc évjáratom, gratulálok hozzá!

  12.  - 2013. november 8. 18:27

    Köszi mindenkinek, igyekeztünk!

  13. dzé  - 2016. december 2. 19:09

    !dejó az agárdi kép! is. imádom :D

  14. kissis  - 2019. január 28. 07:05

    Legf@szább Impala forever! :)

  15.  - 2019. január 28. 07:53

    Köszi Pisti! Nélküled nem lenne!

  16. Zola  - 2019. január 28. 09:24

    Jó volt a projektet olvasni, szép emlékeket hozott elő.
    Találékonyság, szép munka, és bőven eredeti annyira, amennyire kell!

  17.  - 2019. január 29. 08:59

    Köszi Zola az elismerő szavakat! Anno a lev. listás időszak vége felé ismertem meg ezt az oldalt. Onnantól, mikor tehettem benéztem! Sokat tanultam innen! Így az általad teremtett oldal hozta elérhető közelségbe az amerikai autózást, a hazai amerikai autókat és gazdáikat. Úgy gondolom ezért neked is köszönettel tartozom! Köszönöm Zola!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére