1990 Chevrolet Van G30 Cargo Van

2013

  • Tervek 2013-ra:

    - Kipufogó rendszer kivezetésének megoldása
    - Kédergumi beszerzése és felszerelése minden ajtóra
    - Raktér belsejének átalakítása
    - Diesel hűtő beszerzése, külső olajhűtő megszüntetése
    - Zárható tanksapka beszerzése
    - Kézifék beszerelése

  • A kédergumik meg is lettek rendelve, és már úton vannak Amerikából. Ezzel már reményeim szerint az ajtóknál történő beázás végre megszüntethető, mérsékeltebb lesz a párásodás, és az ajtók is jobban csukhatóak majd!

  • A raktér koncepciója ehhez hasonló, egységes faburkolattal ellátott oldalfalak, a hátsó részek jelenlegi szőnyeg borításának megszüntetésével. Továbbá a padló mostani szintén szőnyeggel fedett részének fával történő teljes lefedése az egyszerűbb tisztán tarthatóság érdekében, illetve a raklapos rakodási lehetőség miatt.

  • On és off téli pihenője, avagy tavaszi munkakezdésre várva.

  • Volt egy kis időm, az új kédergumik felrakása elött előkészítettem az ajtókat. A régi kédergumik szinte összes patentja benne volt mind az öt ajtóban, még a legutóbbi fényezésből is jutott rájuk bőven, mint az a képen is látható.

  • A kiszedett patentek egy része. Nem adták könnyen magukat, néhány bele is szakadt, de végül azokat is kibányásztam némi türelemmel. Az új kéder holnapi felrakása elött már legalább ezzel sem kell bíbelődni.

  • És a végeredmény. Minden ajtó patent mentesítve és megtisztítva, jöhetnek a kéderek.

  • Amik meg is érkeztek Amerikából még a héten Bone közreműködésével. Két első és hátsó ajtókra, illetve az oldalsó tolóajtóra való is egyben, komplett garnitúraként.

  • Az első ajtókra felkerültek különösebb gond nélkül. Ennek köszönhetően halkabban csukhatóak, bár még kell pár nap biztosan, hogy felvegye a gumi is a végső formát és könnyebben csukódjanak.

  • Az oldalsó tolóajtó már nehezebb diónak bizonyult, az alsó részén nem sok felfogatási helye maradt a patentoknak. Csukott állapotban nem lóg ki sehol a kéder, de zárni még egyenlőre ezt sem könnyű.

  • Itt ázott be eddig legjobban a gumi felrakása elött.

  • A hátsó ajtókra is passzolt ahogy kell.

  • Sajnos az idei első műszaki meghibásodásra januárban bekövetkezett. Ezúttal is a gázolaj folyik a motortérből, ismét egy résolajcső mehetett tönkre a tavalyi esethez hasonlóan. Ezt sajnos csak akkor észleltem mikor már megérkeztem a környékbeli uticélomhoz, így sikerült vagy 20 liternyi gázolajat elfolyatnom menet közben, drága út volt.

  • A már tavaly cserélt résolajcső kivételével az összes többi sikeresen ki lett cserélve, gázolaj szivárgás ezzel megszüntetve. Ha már meg lett bontva a motortér megnézettem az olajnyomásmérőt is, még az előző évben kiakadt a mutató ami azóta sem működik. Az olajnyomással minden rendben, a műszer is adja a jelet, így valahol a kábelek terén lesz a probléma. Ami viszont már biztosan mihamarabb cserére szorul állapota alapján, az a generátor ékszíj.

  • A generátor ékszíjának cseréjére is sor került. Szemmel láthatóan már elég elhasznált állapotban volt.

  • Mivel nem volt meg a tanksapkája sem, ezért "átmenetileg" az egyik kúton vettem hozzá egy univerzális bedugósat. De végre egy bontódó buszból sikerült szert tenni egy eredeti gyári diesel busz tanksapkára is.

  • A motortérben sajnos még mindig sok az olaj. A főfékhenger cseréjével ugyan sikerült a helyi fékolajszivárgást megszüntetni, viszont a kormányszervóból is szivárog már a kezdetektől fogva lassan de biztosan. Mostanában egyre jobban, tehát ez is cserére érett.

  • Ennek érdekében vettem is egy állítólag szivárgásmentes bontott darabot. Remélhetőleg hamarosan beépül a régi helyére, és ezzel az összes eddigi olajszivárgás megszűnik végre!

  • Működő kézifék sincs benne, ezért beszereztem a hiányzó bowdeneket hozzá, hogy a lejtős helyeken ne legyen gond a parkolással.

  • Március 15. ünnepi havazás :)

  • A beépített másik bontott kormánymű szervó pumpa tényleg csak állítólagosan volt szivárgásmentes, mert valójában ebből is jön az olaj. A kézifék bowden pedig a hátsó hídhoz nem passzolt, így az meg be sem lett építve.
    Tehát az olaj továbbra is csöpög, és lett néhány felesleges bowdenem is.

  • 2013.április Dunaharaszti ACCH találkozón.

  • 2013. május Lurdy V8 találkozón.

  • Mint az alvázszámból kiderült, nem csak a felni, hanem maga a busz is kanadai gyártmány. Állítólag a diesel buszok többségét is ott gyártották.

  • Ez a repedt index/helyzetjelző búra is már eléggé megérett a cserére..

  • Ennek okán kapott a helyére egy másik, immár sérülésmentes és újszerű darabot.

  • 2013.06. A Két cserélt kormányszervó rásegítő. Egy harmadik szintén bontott darab került a helyükre, ami már valóban nem szivárog.

  • 2013.07. A rásegítő környékén ugyan megszűnt a szivárgás, de a kormányműből még mindig csöpögött az olaj. Ezért egy új szimering garnitúra lett beépítve a régiek helyére. Meg is szűnt a szivárgás az eddigi helyeken mint a képen is látható.

  • Menet közben.

  • 2013.08. Ez az utolsó szivárgó fékcső is kicserélve egy új legyártott darabra. Ezzel minden fékolaj szivárgás megszüntetve.

  • Az első fékbetétek is mind ki lettek cserélve, így már tökéletes hatékonysággal működik az egész komplett fékrendszer.

  • Eladósorba került, mivel szükség lesz a vételárára és a helyére a Ford projecthez. Tehát immár erős fékkel és friss műszaki vizsgával várja új gazdáját!

  • 2013.09. Lurdy találkozón.

  • 2013.12.
    Elkelt, avagy az amerikai buszos korszak ezennel lezárult...

Hozzászólások

  1. Wattson  - 2012. március 14. 19:45

    Ez tökéletes választás volt!

  2. Zola  - 2012. március 14. 19:47

    Lapostető, csík az oldalán, arányos, tetszik!
    Grat!

  3. Flanker  - 2012. március 14. 19:52

    Nagyon tetszik:)

  4. HöZsö  - 2012. március 14. 19:54

    Remélem pár hét múlva már az utakat járja! Most még elég messze áll tőle :)

  5. kerekes54  - 2012. március 14. 19:57

    Gratulálok hozzá, nagyon szép verda. Egyszerű, de mégis nagyszerű. Sok szép mérföldet kívánok nektek!
    A busz mindent visz...

  6. the rookie  - 2012. március 14. 20:13

    Köszönöm! Azon leszek, hogy minél hamarabb talpra álljon! Buszok közül mindig is a lapos tetősök tetszettek igazán, ez is lényeges szempont volt a döntésben, és persze a nagy raktér. A csíkok az oldalán szerintem egészen feldobják a külsejét, legalább nem olyan sima egybe sárga az egész mint az off buszom :)

  7. jampiKai  - 2012. március 16. 18:30

    Gratulálok én is! Kafa verda, rendkívül jó a kiállása. A csíkozás is jó, de a kerekek is irigylésre méltóak. Tetszik nagyon! ;)

  8. cevrolettg30  - 2012. március 21. 21:44

    Enyém volt,Bone előtt,elfogult vagyok,de a véleményemen mit sem változtat!Zsíííír!! Végre hadmenjen!!!Gratula!

  9. Bobeni  - 2012. július 15. 20:05

    Gratulálok,jó gép!

  10. dzé  - 2012. július 26. 18:53

    fekete kerék+fólia.
    :D

  11. the rookie  - 2012. július 26. 19:39

    Ha a kerekek és a tükrök is feketék lennének (ami nem kizárt, hogy egyszer megvalósul), és semmi króm nincs rajta, csak a sárga és fekete szín, az valóban elég ütős lenne :)
    A szélvédők fóliázása is tervbe van véve, nem árt távol tartani az illetéktelen pillantásoktól a raktér tartalmát ha be van pakolva éppen valami olyan dolog.

  12. Tomi  - 2012. augusztus 9. 20:30

    Fantasztikus, hogy mennyire kitartasz mellette és szépíted, javítod hétről hétre! Irígylésre méltó! Grat hozzá!

  13. the rookie  - 2012. augusztus 9. 22:08

    Köszönöm! Egyszer azért majd csak elkészül végre az elképzeléseimnek megfelelően, de addig még sok munka lesz vele.

  14. bone  - 2013. január 26. 23:52

    Fasza, az oldalajtó miatt aggódtam, hogy rosszat rendelek, de ezek szerint jó lett!

  15. the rookie  - 2013. január 27. 15:33

    Tökéletesen jó lett minden ajtóra, még egyszer kösz a segítséget a beszerzésben!

  16. dzé  - 2013. január 29. 21:21

    lottózni fogok. tudtam hogy jön a bal hátsó ajtó is! :D !degec

  17. Zola  - 2013. január 29. 21:28

    Szépen alakul, jó gazdája vagy! :)

  18. the rookie  - 2013. január 29. 21:37

    A bal első még kimaradt, de azt már nem fotóztam le :)

  19. cevrolettg30  - 2013. július 23. 19:15

    :-D Igazi nagy csühös,Augusztus végén meglesem személyesen!Gondolom hamarosan részletes képek is jönnek!?

  20. the rookie  - 2013. július 23. 19:25

    Jönnek majd azok is mert van kép bőven, de nem akarok egyszerre elárasztani vele mindent, csak szépen módjával :)
    Viszont augusztus végéig még biztos nem tudom elhozni a szerelő műhelyéből, sok munka van rajta ami elég időigényes és csak augusztustól lesz elkezdve a project leghamarabb.

  21. DRW  - 2013. augusztus 3. 16:03

    Aztamindenit! Vannak ilyen gyöngyszemek magyar papírral? Gratula, klassz fogás!

  22. parrre  - 2013. augusztus 17. 20:32

    De nagyon tetszik az a Ford ! Gratula hozzá!

  23. seka  - 2013. október 28. 07:30

    Az igen.

  24. Long74  - 2013. október 28. 12:37

    Itt is grat! Szép vas,jó vas!

  25. the rookie  - 2013. október 28. 13:42

    Köszönöm!

  26. Franky75  - 2013. november 8. 22:47

    Holnap arra megyünk , fiamnak :-)megmutatom, ha kint áll az utcán! Gratulálunk hozzá!

  27. the rookie  - 2013. november 9. 21:13

    Kösz Franky! Ezzel már be tudok állni a kocsibeállónkra mert szerencsére éppen befér, így nem sűrűn áll kint az utcán csak ha éppen indulni készülök vagy érkezek valahonnan, de ha legközelebb is felénk jártok csörögj rám nyugodtan és szívesen megmutatom ha éppen otthon vagyok!

  28. Bandy911  - 2013. november 28. 21:25

    GYönyörű Vas! A mai napig átkozódom, hogy nem voltam szemfülesebb!

  29. Lord_KROK  - 2014. december 1. 20:47

    Gratulálok szép autó, és látni, hogy haladsz is vele!

  30. the rookie  - 2014. december 1. 21:09

    Köszönöm! Akad még némi tennivaló a futómű és kipufogórendszer terén, remélem jövőre azok is elkészülnek és koncentrálhatok végre a kisebb részletekre és szépítgetésekre is!

  31. z-space  - 2014. december 5. 10:12

    Nagyon tetszik az autó, brutál jó!. Nagy gratula hozzá!

  32. Darius  - 2014. december 7. 10:32

    Szép darab!
    Tetszik nagyon!
    Remélem majd élőben is megtekinthetem

  33. the rookie  - 2014. december 20. 18:39

    Köszönöm!
    2015-ben is látható lesz a nagyobb találkozókon.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére