1966 Chrysler Newport

Szétszerelés

  • Most már elkezdem szétszedni. :)
    2010. 01. 04.

  • Sok csavart eltakart a lökhárító, így mielőbb le kellett műteni. 1-2 óra ráment a négy csavarra.
    2010.01.16.

  • Pici rozsda

  • Ez van a lökös mögött

  • Így már szépen kijött (lefelé) a két lámpa is az alattuk levő sínnel.
    A felső díszkeret spiáter és kissé megviselt egy valamikori ütközés következtében.

  • Ilyen baj is van, a horpadás nem gyári. :(

  • Szintén zenész.
    Sajnos spiáter... remélem javítható valahogy.

  • A nap vége...

  • Lent van a jobb első sárvédő. A helye nem is néz ki túl rosszul.
    01.17.

  • Lesz munka vele.

  • Van rozsda, de nincs porrá omolva.

  • A lökhárítóból is sikerült kivenni a tartóvasakat (meg az indexet végre).

  • Lejött ma a bal sárvédő is, van baja...
    01.18.

  • ...volt mögötte éléskamra. :)
    Kitört az egyik ujja. Mivel lehet ezeket megragasztani?

  • Viszonylag könnyen ki lehetett akasztani és bújtatni a torziós rugót, ami a motorháztető nyílását segíti + megtartja nyitva.
    Aztán a "zsanérja" is lekerült. Tisztul a kép.

  • Parts...

  • A belső doblemezek is a földön hevernek már.
    Van némi rohadás rajtuk is.

  • Csak úgy.
    01.20.

  • Leengedtem ma a váltóolajat. Jó nagy szopás erre rendszeresített olajleengedő tálca nélkül. :)
    Elég sok kosz maradt a teknő alján. (3 és fél éves, kb 1500km-t ment, sűrű utántöltéssel)
    01.21.

  • A szofisztikált kipufogórendszer. :)

  • Ez beletört a blokkba. A kosz/rozsda tartotta a helyén. :)
    A szervópumpa tartó vas egyik csavarja volt, ami az ékszíj feszítéséért felel.

  • Mindent lebontottam a motorról és a váltóról (a kardánt is), most már kivehető mindkettő.

  • ...szép álmokat!
    Villany leo.

  • A napokban volt kis haladás, leginkább a belső kábelekkel bíbelődtem.
    Ma viszont kijöttek az ülések, a szőnyeg, a hátsó oldalkárpitok meg a jobb oldali tetőcsatornák, a kéder és minden ami mögötte volt, a tetőkárpit maradványaiig.
    A padlólemez elég rozsdás, tipikus usa-stílusú javítással...
    01.26.

  • Jobb hátsó taposó.

  • Az első ülés bal széle alatt nem sok ép dolog van.
    Csoda, hogy nem szakadt le.

  • Mindenhol van rohadás. :)

  • A kéder csatornájának legalsó csavarját csak az oldalablak mögött lehet alulról-belülről kitekerni, a kárpit lebontásával. :)

  • Ma kivettem a jobb hátsó oldalüveget és kockára fagytam.
    01.28.

  • Bent az ablak alatt, a hátsó sárvédő aljánál van egy rés, ahol cseles módon tárgyak tűnnek el a küszöbben. Dróttal kipiszkáltam ezt-azt ami még kell és ilyet is, ami már nem: a jobb felső darab kb 5mm vastag.
    Meg kell majd bontani ezt a sárvédőt, mert nem sok lehet már a küszöbből és egy régebbi gányolás nyomait is eltűntetném.

  • A másik oldalablak is kint van már és a jobb ajtó szintén kiüresedett teljesen.
    01.31.

  • Tegnap meg itthoni project volt, szétszedtem a kis háromszög szellőzőablakok egyik oldali nyitó-záró szerkezetét, teljesen fel kell újítani majd.

  • Lekerült a hátsó lökhárító és a lámpák is dobozban vannak már...
    02.21.

  • Kicsit megmacskásodott ez a gumi összekötőelem a kormányoszlopban.
    Viszont a duct tape és a kábelkötegelő (sárga keretes kis kép) elég erős volt, a holtjátéknak is jót tett.
    Lebontva, kormányoszlop ki...
    02.25

  • Épp a kezemben volt a fényképezőgép, amikor is megláttam a rozsdaevő családot a padlóból kimászni!
    Ilyen véletlen 100 évben egyszer van!

  • Nagy nehezen sikerült megbontani az alváznyúlvány végeinél a 3-3 berohadt csavart oldalanként.
    (Van baja ennek a csomópontnak is. :) )
    Így már kigurulhat a motor-váltó-első futómű a kocsi alól.

  • Óriási nagy nap.
    A motor-váltó távozott egy másik helyiségbe. Ehhez kellett hátra egy "harmadik" kerék a váltó vége alá.
    A hátsó híd is lejött a laprugókkal, volt izgulás.
    A vártnál nehezebb volt a kaszni. :)
    Öten voltunk és azért csak sikerült feltenni egy fotelgörgős keretre...
    03.02.

  • ...aminek az egyik kereke ki is tört, ezt pótolni kellett. Plusz kapott még 2 görgőt a keret ott, ahol a legnagyobb súly van rajta.
    (nem ez a végleges helye, csak gyakorlás volt. :) )

  • Ideiglenes pihenő.

  • Ez is ideiglenes ebben a formában, majd konzolokkal kiemelem a keretről.

  • Aznap még a hátsó hídról is leszedtük a laprugókat és a kerekeket.
    Az se volt egyszerű.

  • Erről is elkezdtem leszedni a dolgokat.
    03.04.

  • Picit megnéztem, hogy a bal hátsó sárvédőn mi van a festék alatt.
    A kép hitelesebbé tétele End alkotása. :)
    Tényleg több sebből vérzik a project, de innen szép nyerni.
    03.05.

  • Ma legyomláltam a szélvédők díszkereteit. (ez a hátsó)
    Emiatt célszerszámot kellett alkotni.
    03.06.

  • Eleje szétkapva.
    03.09.

  • Kivettük a hátsó szélvédőt.
    Nem szép a helye. :(

  • A "kupi"

  • Kikerült a műszerfal és a fűtés doboza.
    Trükkös volt.
    03.14.

  • Ma kivettem az első szélvédőt egyedül és beraktam a csomagtartóba. :)))
    03.17.

  • A mai ülőmunka: alvázvédő vakarás. :)
    03.24.

  • Hétvégén kilöktük a szabadba a drótkorongozáshoz.
    Van egy kis haladás, de rámegy még pár nap a festék eltávolítására.
    03.28.

  • Meg kellett emelni a kasznit a kereten.
    04.03.

  • Így már bátrabban lehetett tologatni, csakhogy a 2 hátsó kerék később megadta magát a tehertől. Akkora túllógása volt a kaszninak hátra, hogy éppen a súlypont mögött vannak a kerekek.

  • Wattsonnak köszönhetően homokszóróval is ki tudtam pucolni a sarkokat a tűzfalon... ezúton is köszönöm!
    05.02.

  • Wash primer-t fújtam a tiszta lemezekre.

  • Végig drótkorongoztam az éleket.
    05.08.

  • A hátsó sárvédő kerékívénél szobrász is dolgozott. :D

  • Néhány óra vibrózás után előkerül a patchwork is. :D
    05.15.

  • Nem én voltam!

  • Tönkretettem a szobrász melóját...
    05.18.

  • További vibrózás után csinos patchwork a bal oldalon is. :)

  • Belül a küszöbnél voltak ilyen tüskés lemezek a szőnyeg miatt. Ezeket lefúrtam a padlóról.
    05.20.

  • Májusi eső aranyat ér... de nem a nyers lemezen. Egy kisebb elázás után voltak gondok...
    Újra átcsiszoltam gyorsan és lefújtam wash primerrel.
    05.22.

  • Kisebb kihagyás után fejlesztettem egy új tologatható keretet, új és jó erős, cserélhető/javítható kerekekkel.
    Kisebb költözés/átszervezés lesz/van.
    06.20.

  • Másnap át is került rá a kaszni.
    Wattsonnak és Antinak megint csak köszi a sok segítséget!
    06.21.

  • A súlypont is előrébb került, meg amúgy is jó erős. :)

  • Múlt szerdán áttoltuk egy 50m-re levő épületbe és újra együtt van a többi elemével. Itt folytatom a csiszolást, rozsdátlanítást.
    2010.07.06.

  • Lassan kész a tető.

  • Fényjáték :)

  • Kicsit lemaradtam a garázs frissítésével.
    Pár célszerszám hiánya miatt még mindig a csiszolás-alapozás vonalon tudtam csak haladni, de remélem hamarosan lesz egy kis változás... ;)
    A tető azóta le van alapozva ezzel a savas cuccal. Foltos lett, mert kicsi a kompresszorom ehhez. :)

  • A sárvédők eléggé el vannak ájulva.

  • Kívül lealapozva. 07.31.

  • Csomagtérfedél kívül-belül csiszolva, wash primerrel lefújva. 08.18.-09.12.

  • Azt a matricát (másoknak: levonó) természetesen \"beszkenneltem\", hogy majd lehessen belőle újat csinálni. :)

  • Az ajtókkal és a motorháztetővel már nem foglalkozom idén, el akartam kezdeni a kaszni padlójával dolgozni.
    Kidrótkorongoztam a festék és néhol a rozsda alól a tűzfal egy részét is és vegig a hátsó ülésig.
    2010.10.24.

  • Legyen egy kis frissítés... most dátum nélkül. :)
    Bár nem sokat haladtam, legalábbis nem túl látványos, de sok munkaóra benne van...
    Ezt a bal első teherviselő sarkot leszedtem, mert elporladt az alja.

  • Aztán kiderült, hogy elég rozsdás belül az egész.
    Három részből áll, szétszedtem...

  • Volt-lett fáziskép, itt még csak csavarok fogják össze.

  • Na és elérkeztünk a jelenbe. :)
    Wash primer és 2k epoxy alapozás után ma összehegesztettem.

  • Már most sajnálom, aki ezt egyszer majd szét akarja fúrni a ponhegesztéseknél... :D
    De majd kap még epoxy-t és a legvégén viaszt az üregekbe, hogy ne kelljen újabb 45 év múlva javítani.
    2012.07.14.

Hozzászólások

  1. dzé  - 2006. július 24. 08:12

    Imádom!Egyszer átveszem:)!

  2. petair  - 2006. augusztus 3. 21:54

    Ez hosszú alku lesz, dzé! :) Mert én is imádom. :)

  3. petair  - 2006. augusztus 3. 21:55

    Pitta, már most is fasza autóink vannak szerintem! Csak az igahúzás végén még rendszám is lesz rajtuk. :)

  4. Reseda  - 2006. szeptember 24. 18:04

    Petiiii,qrvajó a felni ;-)

  5. pitta  - 2006. november 2. 20:19

    kerekek
    Szépen halad a project,hajrá!

  6. dzé  - 2006. november 6. 08:57

    Felém is jöhettél volna vele:)!
    Nagyis kép állatjó!

  7. B.R.  - 2006. november 6. 12:57

    Hot road nagyi rulez :D

  8. Capt  - 2006. november 8. 06:07

    Ez a forma hihetetlenül kemény! Mondjuk nemhiába, MoPar :) Egyszer megnézném majd közelebbről is.

  9. petair  - 2006. november 8. 18:53

    dzé, nem tudtam, hogy Te is Fóton laksz (vagy nem is ott?). :) De ha legközelebb arra járok vele és még a címed is tudni fogom, akkor ott leszek.

  10. petair  - 2006. november 8. 18:57

    Én is a formára kattantam. :) (Na jó, a motorjára is!) Remélem, hogy találkozókon meg tudod majd nézni, de ha nem bírod kivárni, írj levelet. :)

  11. dzé  - 2006. november 16. 12:57

    Szia!Nem fóton lakom,de majd bepótolom a nézést,meg egy kis füstöt:)

  12. kölyök  - 2006. december 24. 23:47

    gratula hozzá, jó dolog moparozni, igaz?

  13. petair  - 2006. december 25. 00:43

    köszi! :) igen, nagyon jó, miért nem szóltatok hamarabb??

  14. kölyök  - 2007. január 28. 19:35

    mert nem kérdezted!:-))
    örülök, hogy egyre többen vagyunk moparral!

  15. Retró baba alias Petrus :-)  - 2007. február 21. 22:45

    Hát nem is lehet szavakkal kifejezni igazán a pozitívumait! Nagyon szép és még 1* gratula hozzá + sok sikert vele! Pussz!

  16. Cece  - 2007. február 26. 19:57

    Szia!Klassz a gép!A kerekek szuperek(nem gondoltam volna,hogy ilyen jól áál majd Neki:)A nagyi meg alegkeményebb:)

  17. petair  - 2007. február 26. 21:58

    Még ha nem is ismerjük egymást személyesen... köszi mindenkinek a lelkesítő beírásokat!!! :)
    Üdv! P.

  18. switch  - 2007. május 1. 23:18

    Wow! Nagy-nagy gratula a kormány projekthez! Jó ilyet látni!:-)
    Kár, hogy nem tudtál jönn a talira, megnéztem volna a gépet...majd legközelebb.

  19. petair  - 2007. május 2. 00:49

    Köszi szépen! :) Igyekszem. Most a SYMA-ra gyúrok!! :) Remélem ott láthatod majd!

  20. pitta  - 2007. május 2. 10:31

    Fasza kormány project!
    Gratula!

  21. Trapeznaci  - 2007. július 3. 23:52

    jò kocsi! a felni meg !kiràly

  22. camarobi  - 2007. július 4. 15:45

    Fasza. Tetszik a gép. Jó látni, hogy foglakozol vele és újítgatod! Csak így tovább hajrá!

  23. Pitrakin  - 2007. július 4. 18:46

    Ettöl a vastól mindig kész vagyok.Egyswzerűen gyönyörű.Egyik legszebb forma szerintem.Sok örömet hozzá!

  24. petair  - 2007. július 5. 19:07

    Köszi a hozzászólásokat! Csak így tovább! :D

  25. dzé  - 2008. február 24. 09:55

    !csíklámpa :))

  26. LeMans67  - 2008. május 23. 16:39

    Alakul, szépen az autó! Sok türelmet és aztán boldog mérföldeket!

  27. camarog  - 2008. május 29. 20:47

    Peti, ez a kocsi rohadt jó! Ahogy egyre többet nézem és látom, még egyre inkább rohadt jó! Viszel vele engem is? :-) KÖSSSZ!!

  28. petair  - 2008. június 1. 21:58

    Köszi srácok! :) (alakul, csak a vártnál lassabban... :( )
    Persze, viszlek majd vele G.! :)

  29. Moli  - 2008. június 11. 18:27

    Nagyon király a vas, és szépen alakul! Sok sikert hozzá! Tetszik a kormány project, ezt a sajátomon is fogom alkalmazni, majd ha ott tartok :) Gratula!!

  30. knapet  - 2008. június 14. 16:16

    Mit mondjak? A lényeget tudod... sehol nem találok ilyet eladót... bakker... Fantörpikus! :-))))) Majd beszartam amikor a kezdőoldalt megnyitva a te autód képe fogadott... ez igazi kínzás. Legközelebb kihozhatnád Lurdy-hoz, hadd szenvedjek...

  31. Bandita  - 2008. június 23. 22:12

    Gratula,nagyon szép masina.Szívesen megnézném élőben,Komáromba bugyborékolsz vele ?

  32. petair  - 2008. július 21. 10:42

    Megintcsak köszi! :)
    Komárom? Valószínűleg megyek!
    Moli, a kormány így még nem lett tökéletes, átrepedezik. Hígabb anyag kell talán, nem az a gyúrható. (pl. műgyanta)
    Knapet, lehet hogy nem a Lurdynál, de remélem Komáromban kínozhatlak majd a látványával. :D

  33. Piii(3,14)  - 2009. február 26. 00:21

    Üdv.Nagggyon kemény egy autód van.Nem sűrün látni ilyen szép formákat.Gratula.

  34. petair  - 2009. február 26. 00:29

    Köszi Piii!
    Vigyázok rá! :)

  35. EsztD60  - 2009. március 21. 20:54

    Vagany! Remelem a raerdemlok nem csak lathatjak, hanem el is viszed oket egy korre ;)

  36. Seville1980  - 2009. április 7. 10:23

    Nagyon durva autó, igazi tepsi. Szerintem mindenki vágyik egy ilyen igazi amerikai autóra az amerikai autógyártás fénykorából. Nyílván én is. Irigykedem is rendesen. Gratulálok!!! Bátorság!

  37. troger  - 2009. augusztus 27. 22:43

    Gyönyörű mopar ..Azért neked is volt vele melód bőven...Köszi,hogy benéztél hozzám..Hamarosan folytatom az oldalt..érdemes majd be be nézned :D

  38. petair  - 2009. augusztus 27. 22:49

    Várjál, még el se kezdtem. :)
    De hamarosan lesz már valami változás...

    Kösz Neked is, Seville! :)

  39. wireface  - 2009. szeptember 19. 20:20

    Ttyyyűűűű, de kafa! Meg van a Rebi. Igy visszanézve nemtom az- e? De a forma alapján igen! Rég volt!

  40. knapet  - 2010. január 2. 14:54

    Nem tudok újat mondani. Best. Ever.

    Amúgymeg hajrá!!!

  41. petair  - 2010. január 2. 15:02

    Köszi! :)
    Hétfőn találkozni fogtok. :D

  42. bone  - 2010. január 2. 15:13

  43. hieronymous  - 2010. január 17. 09:30

    Nagyon jó tepsiforma, sok sikert a rendberakáshoz!

  44. Buickbandi  - 2010. január 17. 10:55

    Jó gép, kitartást a munkához, Hot Rod Nagyi király(nö)

  45. CoolCat  - 2010. január 17. 23:10

    Eddig nem olyan vészes szerintem! :) Hajrá! Sok kitartást hozzá!

  46. petair  - 2010. január 17. 23:18

    Kösz, srácok! :)

  47. kerekes54  - 2010. január 18. 21:26

    háhá csirkeláb zacsiba-cimkézve! ez tetszik!
    soka sikert

  48. Wattson  - 2010. január 18. 21:46

    MÉG képet! :)

  49. Cece  - 2010. január 21. 21:39

    Végre k-pax! Nagyon jó!Hajrá!

  50. GYPO  - 2010. március 7. 01:51

    Jól haladsz, látom Jenci is lelkesen segít Neked. Csak így tovább, sok sikert hozzá!!

  51. doublefive  - 2010. június 29. 21:54

    Gratulálok! Szépen alakulgat a masina! Nekem végül nem Mopar-om lett, de remélem még áll az ajánlat, hogy egyszer melléd gurulhatok.

  52. petair  - 2010. június 29. 22:49

    Kösz-kösz!!! :)
    Alakulgat, de a vártnál lassabban... ez van sajnos.
    Pillanatnyilag álláskereső is vagyok, nem egyszerű.
    De ha egyszer kész lesz... bárki mellé állhat bármivel. :D

  53. customman  - 2011. február 21. 11:22

    Nagyon szép vas! Alapos leírás.
    Kitartást hozzá.

  54. tamagaba  - 2011. október 14. 19:58

    Hello! Az egyik kedvenc tipusom. Gratula, szép munka!

  55. petair  - 2011. október 16. 20:36

    @tamagaba: köszi szépen, igyekszem. :)

  56. petair  - 2017. február 13. 12:32

    Heló, kedves olvasó... még élek! :)
    "Kicsit" elakadt a projekt több okból, de nem adtam/adom fel.
    Hamarosan folytatni szeretném kis lépésekkel....


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére