Most már elkezdem szétszedni. :)
2010. 01. 04.

1966 Chrysler Newport
Szétszerelés
-
-
Sok csavart eltakart a lökhárító, így mielőbb le kellett műteni. 1-2 óra ráment a négy csavarra.
2010.01.16. -
-
Pici rozsda
-
Ez van a lökös mögött
-
Így már szépen kijött (lefelé) a két lámpa is az alattuk levő sínnel.
A felső díszkeret spiáter és kissé megviselt egy valamikori ütközés következtében.
-
Ilyen baj is van, a horpadás nem gyári. :(
-
Szintén zenész.
Sajnos spiáter... remélem javítható valahogy. -
-
A nap vége...
-
Lent van a jobb első sárvédő. A helye nem is néz ki túl rosszul.
01.17. -
Lesz munka vele.
-
-
Van rozsda, de nincs porrá omolva.
-
A lökhárítóból is sikerült kivenni a tartóvasakat (meg az indexet végre).
-
Lejött ma a bal sárvédő is, van baja...
01.18. -
...volt mögötte éléskamra. :)
Kitört az egyik ujja. Mivel lehet ezeket megragasztani?
-
Viszonylag könnyen ki lehetett akasztani és bújtatni a torziós rugót, ami a motorháztető nyílását segíti + megtartja nyitva.
Aztán a "zsanérja" is lekerült. Tisztul a kép.
-
Parts...
-
A belső doblemezek is a földön hevernek már.
Van némi rohadás rajtuk is. -
Csak úgy.
01.20. -
Leengedtem ma a váltóolajat. Jó nagy szopás erre rendszeresített olajleengedő tálca nélkül. :)
Elég sok kosz maradt a teknő alján. (3 és fél éves, kb 1500km-t ment, sűrű utántöltéssel)
01.21. -
A szofisztikált kipufogórendszer. :)
-
Ez beletört a blokkba. A kosz/rozsda tartotta a helyén. :)
A szervópumpa tartó vas egyik csavarja volt, ami az ékszíj feszítéséért felel. -
Mindent lebontottam a motorról és a váltóról (a kardánt is), most már kivehető mindkettő.
-
...szép álmokat!
Villany leo. -
A napokban volt kis haladás, leginkább a belső kábelekkel bíbelődtem.
Ma viszont kijöttek az ülések, a szőnyeg, a hátsó oldalkárpitok meg a jobb oldali tetőcsatornák, a kéder és minden ami mögötte volt, a tetőkárpit maradványaiig.
A padlólemez elég rozsdás, tipikus usa-stílusú javítással...
01.26. -
Jobb hátsó taposó.
-
Az első ülés bal széle alatt nem sok ép dolog van.
Csoda, hogy nem szakadt le. -
Mindenhol van rohadás. :)
-
A kéder csatornájának legalsó csavarját csak az oldalablak mögött lehet alulról-belülről kitekerni, a kárpit lebontásával. :)
-
Ma kivettem a jobb hátsó oldalüveget és kockára fagytam.
01.28. -
Bent az ablak alatt, a hátsó sárvédő aljánál van egy rés, ahol cseles módon tárgyak tűnnek el a küszöbben. Dróttal kipiszkáltam ezt-azt ami még kell és ilyet is, ami már nem: a jobb felső darab kb 5mm vastag.
Meg kell majd bontani ezt a sárvédőt, mert nem sok lehet már a küszöbből és egy régebbi gányolás nyomait is eltűntetném. -
A másik oldalablak is kint van már és a jobb ajtó szintén kiüresedett teljesen.
01.31. -
Tegnap meg itthoni project volt, szétszedtem a kis háromszög szellőzőablakok egyik oldali nyitó-záró szerkezetét, teljesen fel kell újítani majd.
-
Lekerült a hátsó lökhárító és a lámpák is dobozban vannak már...
02.21.
-
Kicsit megmacskásodott ez a gumi összekötőelem a kormányoszlopban.
Viszont a duct tape és a kábelkötegelő (sárga keretes kis kép) elég erős volt, a holtjátéknak is jót tett.
Lebontva, kormányoszlop ki...
02.25 -
Épp a kezemben volt a fényképezőgép, amikor is megláttam a rozsdaevő családot a padlóból kimászni!
Ilyen véletlen 100 évben egyszer van! -
Nagy nehezen sikerült megbontani az alváznyúlvány végeinél a 3-3 berohadt csavart oldalanként.
(Van baja ennek a csomópontnak is. :) )
Így már kigurulhat a motor-váltó-első futómű a kocsi alól. -
Óriási nagy nap.
A motor-váltó távozott egy másik helyiségbe. Ehhez kellett hátra egy "harmadik" kerék a váltó vége alá.
A hátsó híd is lejött a laprugókkal, volt izgulás.
A vártnál nehezebb volt a kaszni. :)
Öten voltunk és azért csak sikerült feltenni egy fotelgörgős keretre...
03.02.
-
...aminek az egyik kereke ki is tört, ezt pótolni kellett. Plusz kapott még 2 görgőt a keret ott, ahol a legnagyobb súly van rajta.
(nem ez a végleges helye, csak gyakorlás volt. :) ) -
Ideiglenes pihenő.
-
Ez is ideiglenes ebben a formában, majd konzolokkal kiemelem a keretről.
-
Aznap még a hátsó hídról is leszedtük a laprugókat és a kerekeket.
Az se volt egyszerű. -
Erről is elkezdtem leszedni a dolgokat.
03.04. -
Picit megnéztem, hogy a bal hátsó sárvédőn mi van a festék alatt.
A kép hitelesebbé tétele End alkotása. :)
Tényleg több sebből vérzik a project, de innen szép nyerni.
03.05. -
Ma legyomláltam a szélvédők díszkereteit. (ez a hátsó)
Emiatt célszerszámot kellett alkotni.
03.06. -
Eleje szétkapva.
03.09. -
-
Kivettük a hátsó szélvédőt.
Nem szép a helye. :( -
A "kupi"
-
Kikerült a műszerfal és a fűtés doboza.
Trükkös volt.
03.14. -
Ma kivettem az első szélvédőt egyedül és beraktam a csomagtartóba. :)))
03.17. -
A mai ülőmunka: alvázvédő vakarás. :)
03.24. -
Hétvégén kilöktük a szabadba a drótkorongozáshoz.
Van egy kis haladás, de rámegy még pár nap a festék eltávolítására.
03.28. -
-
Meg kellett emelni a kasznit a kereten.
04.03. -
Így már bátrabban lehetett tologatni, csakhogy a 2 hátsó kerék később megadta magát a tehertől. Akkora túllógása volt a kaszninak hátra, hogy éppen a súlypont mögött vannak a kerekek.
-
Wattsonnak köszönhetően homokszóróval is ki tudtam pucolni a sarkokat a tűzfalon... ezúton is köszönöm!
05.02. -
Wash primer-t fújtam a tiszta lemezekre.
-
Végig drótkorongoztam az éleket.
05.08. -
A hátsó sárvédő kerékívénél szobrász is dolgozott. :D
-
Néhány óra vibrózás után előkerül a patchwork is. :D
05.15. -
Nem én voltam!
-
Tönkretettem a szobrász melóját...
05.18. -
-
További vibrózás után csinos patchwork a bal oldalon is. :)
-
Belül a küszöbnél voltak ilyen tüskés lemezek a szőnyeg miatt. Ezeket lefúrtam a padlóról.
05.20. -
Májusi eső aranyat ér... de nem a nyers lemezen. Egy kisebb elázás után voltak gondok...
Újra átcsiszoltam gyorsan és lefújtam wash primerrel.
05.22. -
Kisebb kihagyás után fejlesztettem egy új tologatható keretet, új és jó erős, cserélhető/javítható kerekekkel.
Kisebb költözés/átszervezés lesz/van.
06.20. -
Másnap át is került rá a kaszni.
Wattsonnak és Antinak megint csak köszi a sok segítséget!
06.21. -
A súlypont is előrébb került, meg amúgy is jó erős. :)
-
Múlt szerdán áttoltuk egy 50m-re levő épületbe és újra együtt van a többi elemével. Itt folytatom a csiszolást, rozsdátlanítást.
2010.07.06. -
Lassan kész a tető.
-
Fényjáték :)
-
Kicsit lemaradtam a garázs frissítésével.
Pár célszerszám hiánya miatt még mindig a csiszolás-alapozás vonalon tudtam csak haladni, de remélem hamarosan lesz egy kis változás... ;)
A tető azóta le van alapozva ezzel a savas cuccal. Foltos lett, mert kicsi a kompresszorom ehhez. :) -
A sárvédők eléggé el vannak ájulva.
-
Kívül lealapozva. 07.31.
-
Csomagtérfedél kívül-belül csiszolva, wash primerrel lefújva. 08.18.-09.12.
-
-
-
Azt a matricát (másoknak: levonó) természetesen \"beszkenneltem\", hogy majd lehessen belőle újat csinálni. :)
-
Az ajtókkal és a motorháztetővel már nem foglalkozom idén, el akartam kezdeni a kaszni padlójával dolgozni.
Kidrótkorongoztam a festék és néhol a rozsda alól a tűzfal egy részét is és vegig a hátsó ülésig.
2010.10.24. -
Legyen egy kis frissítés... most dátum nélkül. :)
Bár nem sokat haladtam, legalábbis nem túl látványos, de sok munkaóra benne van...
Ezt a bal első teherviselő sarkot leszedtem, mert elporladt az alja. -
Aztán kiderült, hogy elég rozsdás belül az egész.
Három részből áll, szétszedtem... -
Volt-lett fáziskép, itt még csak csavarok fogják össze.
-
Na és elérkeztünk a jelenbe. :)
Wash primer és 2k epoxy alapozás után ma összehegesztettem. -
Már most sajnálom, aki ezt egyszer majd szét akarja fúrni a ponhegesztéseknél... :D
De majd kap még epoxy-t és a legvégén viaszt az üregekbe, hogy ne kelljen újabb 45 év múlva javítani.
2012.07.14.
Hozzászólások
Imádom!Egyszer átveszem:)!
Ez hosszú alku lesz, dzé! :) Mert én is imádom. :)
Pitta, már most is fasza autóink vannak szerintem! Csak az igahúzás végén még rendszám is lesz rajtuk. :)
Petiiii,qrvajó a felni ;-)
Szépen halad a project,hajrá!
Felém is jöhettél volna vele:)!
Nagyis kép állatjó!
Hot road nagyi rulez :D
Ez a forma hihetetlenül kemény! Mondjuk nemhiába, MoPar :) Egyszer megnézném majd közelebbről is.
dzé, nem tudtam, hogy Te is Fóton laksz (vagy nem is ott?). :) De ha legközelebb arra járok vele és még a címed is tudni fogom, akkor ott leszek.
Én is a formára kattantam. :) (Na jó, a motorjára is!) Remélem, hogy találkozókon meg tudod majd nézni, de ha nem bírod kivárni, írj levelet. :)
Szia!Nem fóton lakom,de majd bepótolom a nézést,meg egy kis füstöt:)
gratula hozzá, jó dolog moparozni, igaz?
köszi! :) igen, nagyon jó, miért nem szóltatok hamarabb??
mert nem kérdezted!:-))
örülök, hogy egyre többen vagyunk moparral!
Hát nem is lehet szavakkal kifejezni igazán a pozitívumait! Nagyon szép és még 1* gratula hozzá + sok sikert vele! Pussz!
Szia!Klassz a gép!A kerekek szuperek(nem gondoltam volna,hogy ilyen jól áál majd Neki:)A nagyi meg alegkeményebb:)
Még ha nem is ismerjük egymást személyesen... köszi mindenkinek a lelkesítő beírásokat!!! :)
Üdv! P.
Wow! Nagy-nagy gratula a kormány projekthez!
Jó ilyet látni!:-)
Kár, hogy nem tudtál jönn a talira, megnéztem volna a gépet...majd legközelebb.
Köszi szépen! :) Igyekszem. Most a SYMA-ra gyúrok!! :) Remélem ott láthatod majd!
Fasza kormány project!
Gratula!
jò kocsi! a felni meg !kirà ly
Fasza. Tetszik a gép. Jó látni, hogy foglakozol vele és újítgatod! Csak így tovább hajrá!
Ettöl a vastól mindig kész vagyok.Egyswzerűen gyönyörű.Egyik legszebb forma szerintem.Sok örömet hozzá!
Köszi a hozzászólásokat! Csak így tovább! :D
!csíklámpa :))
Alakul, szépen az autó! Sok türelmet és aztán boldog mérföldeket!
Peti, ez a kocsi rohadt jó! Ahogy egyre többet nézem és látom, még egyre inkább rohadt jó! Viszel vele engem is? :-) KÖSSSZ!!
Köszi srácok! :) (alakul, csak a vártnál lassabban... :( )
Persze, viszlek majd vele G.! :)
Nagyon király a vas, és szépen alakul! Sok sikert hozzá! Tetszik a kormány project, ezt a sajátomon is fogom alkalmazni, majd ha ott tartok :) Gratula!!
Mit mondjak? A lényeget tudod... sehol nem találok ilyet eladót... bakker... Fantörpikus! :-))))) Majd beszartam amikor a kezdőoldalt megnyitva a te autód képe fogadott... ez igazi kínzás. Legközelebb kihozhatnád Lurdy-hoz, hadd szenvedjek...
Gratula,nagyon szép masina.Szívesen megnézném élőben,Komáromba bugyborékolsz vele ?
Megintcsak köszi! :)
Komárom? Valószínűleg megyek!
Moli, a kormány így még nem lett tökéletes, átrepedezik. Hígabb anyag kell talán, nem az a gyúrható. (pl. műgyanta)
Knapet, lehet hogy nem a Lurdynál, de remélem Komáromban kínozhatlak majd a látványával. :D
Üdv.Nagggyon kemény egy autód van.Nem sűrün látni ilyen szép formákat.Gratula.
Köszi Piii!
Vigyázok rá! :)
Vagany! Remelem a raerdemlok nem csak lathatjak, hanem el is viszed oket egy korre ;)
Nagyon durva autó, igazi tepsi. Szerintem mindenki vágyik egy ilyen igazi amerikai autóra az amerikai autógyártás fénykorából. Nyílván én is. Irigykedem is rendesen. Gratulálok!!! Bátorság!
Gyönyörű mopar ..Azért neked is volt vele melód bőven...Köszi,hogy benéztél hozzám..Hamarosan folytatom az oldalt..érdemes majd be be nézned :D
Várjál, még el se kezdtem. :)
De hamarosan lesz már valami változás...
Kösz Neked is, Seville! :)
Ttyyyűűűű, de kafa! Meg van a Rebi. Igy visszanézve nemtom az- e? De a forma alapján igen! Rég volt!
Nem tudok újat mondani. Best. Ever.
Amúgymeg hajrá!!!
Köszi! :)
Hétfőn találkozni fogtok. :D
Nagyon jó tepsiforma, sok sikert a rendberakáshoz!
Jó gép, kitartást a munkához, Hot Rod Nagyi király(nö)
Eddig nem olyan vészes szerintem! :) Hajrá! Sok kitartást hozzá!
Kösz, srácok! :)
háhá csirkeláb zacsiba-cimkézve! ez tetszik!
soka sikert
MÉG képet! :)
Végre k-pax! Nagyon jó!Hajrá!
Jól haladsz, látom Jenci is lelkesen segít Neked. Csak így tovább, sok sikert hozzá!!
Gratulálok! Szépen alakulgat a masina! Nekem végül nem Mopar-om lett, de remélem még áll az ajánlat, hogy egyszer melléd gurulhatok.
Kösz-kösz!!! :)
Alakulgat, de a vártnál lassabban... ez van sajnos.
Pillanatnyilag álláskereső is vagyok, nem egyszerű.
De ha egyszer kész lesz... bárki mellé állhat bármivel. :D
Nagyon szép vas! Alapos leírás.
Kitartást hozzá.
Hello! Az egyik kedvenc tipusom. Gratula, szép munka!
@tamagaba: köszi szépen, igyekszem. :)
Heló, kedves olvasó... még élek! :)
"Kicsit" elakadt a projekt több okból, de nem adtam/adom fel.
Hamarosan folytatni szeretném kis lépésekkel....