1987 Chevrolet Caprice

2013. 01.

  • Nos összeraktam végre az "új" műszerfalat, a 85 mérföldes órával, azonban előtte jó magyar szokás szerint meg kellett tekernem az órát, mondjuk a néphagyománnyal ellentétben nekem előre, mert a számláló csak 54172 mérföldet mutatott, nekem pedig a 159106 kilométernek megfelelő 98864 mérföldet kellett rajta beállítanom, hogy hiteles legyen a futási teljesítmény...
    Sosem vezettem még ennyit egyszerre, főleg álló motorral egy udvarban... :)
    Csak úgy tekertem bele a mérföldeket a hétmérföldes csizmával, belehajtottam egy nap több, mint 44000 mérföldet... :P

  • Itt már összeszerelve az óracsoport, még 2 izzót kell kicserélni benne, nem is rakom addig teljesen össze, hátha még valamelyik izzót cserélni kéne, rosszabb 2-3x szétszedni és összerakni, inkább csupaszon hagyom a végszerelésig...

  • Ma reggel Zsolti felkeltett 8-kor, hogy 5 perc és a kocsinál van... (ez igazából azért vicces, mert eleve utálok 10-11 előtt felkelni, főleg ha nem dolgozok, meg én 4 után feküdtem le aludni... :P)
    Mondom király, de még fel kéne kelnem és felöltöznöm, erre azt válaszolta, oké, akkor 10 perc... :)
    Végülis egy 25 perc alatt sikerült átérnem a város másik végébe felöltözve, és elkezdtük Zsoltival átnézni a karburátort és a gyújtást...
    A karbinál a folytószelep mozgatgó szervó valamiért nem kapja meg a +12 Voltot, szét kell fejteni a a köteget majd, ha lesz több időnk rá...

  • Bár én tegnap kiszedtem és eltakarítottam a gyertyákat, de kell egy garnitúra új a régiek helyett, viszont csak nem akart helyreállni az alapjárat, a kábelek újak, a következő gyanú a toronyra terelődött...
    Próbáltuk, hogy állítgattuk az előgyújtást, de nem változott a remegés, próbáltuk gázt adva, a végére sikerült egy olyan fél méteres lángnyelves utógyújtást produkálni a kocsinak, ami tényleg látványos volt, de nem egészséges...

  • Levettük a gyújtástorony fedelét, a sejtések beigazolódtak, a középső szegmens kihullott és körbe körbe járt a rotorban, gondolom nem mai keletű ez sem, csak a 4 hónap állás rátett egy nagy lapáttal...
    Úgyhogy a gyertyák mellé új rotort és elosztófedelet is kell rendelnem...

  • Alig, hogy beírtam a fórumra, hogy keresek, rá pár percre írt is bencebratyo innen a szomszédból, hogy neki van zsír új, úgyhogy ebéd után gyors át is mentem érte Csongrádra...
    Kijött elém, sőt még vezethettem is a bordó Caprice-t(ex-Macózoli), négy hónapja nem vezettem éppen, akkor is Csongrádon, de szerencsére ezt már nem törtem össze... :P
    Mondjuk nem véletlen nem vezettem semmit, nem akadt V8, jól esett kicsit krúzolni hozzájuk, amiből aztán röpke négy órás sztorizgatás lett, valamint az új elosztófedél és a rotor...
    Közben elkezdett havazni is, hiába, Minden nap karácsony!

  • Persze voltam akkora gyík, hogy nem fénygépeztem le a kocsiját még nappal, így megmaradt az esti lámpáskép, de ez is igen jól mutat, igazi cirkáló!

  • Bár az én ízlésemnek már túl kerek, azért szép... :)

  • Új elosztófedél és rotor beszerelve, a gyertyák még úton vannak, viszont megérkezett a szivattyúm az ablakmosóhoz, az előző is ilyen volt, csak összeroppant szegényke a mosótartállyal együtt...

  • Meg még érkezett egy finomság! :)

  • A Unity halogén kereső spot a felfüggesztéssel együtt, lehet szépen kicsinosítani és felszerelni!

  • Bear javaslatára lerövidítettem a szárat, a jobb használhatóság jegyében...
    Rendelhettem is volna, de ez gyorsabban megvolt, igaz olcsóbban is... :)

    Volt hátul egy horpadás, azt is kiigazítottam, még kell neki egy polírozás, aztán tényleg lehet felszerelni!

  • Kész a polírozás is, hátul elég sép lett, az első gyűrűn sajnos elég sok mély karc van, azzal nem tudtam mit kezdeni, lecsiszolni és újrakrómozni meg fölösleges...
    Sajnos a telefon képe nem képes visszaadni a különbséget a két felület között, pedig csak sima akkus fúróval csináltam, filckorong és paszta felhasználásával, egy oszloposon kényelmesebb lett volna...
    A többi króm úgyis csak a lakkozás után fog visszakerülni, azt majd oszloposon csinálom meg a cégnél, ahhoz kevés az akkus fúró... :P

  • CaddyLacee-tól megkaptam a festéket, köszönöm!
    Lassan mehet a csiszolás és alapozás, utána meg a festés, de még előtte szeretném rendbetenni a gyújtást, hogy lábon tudjam vinni a festőhöz...

  • Sikerült ma vennem négy szép 215/80R15 Bridgestone gumát cukorka árban, Ervinnel el is hoztuk őket, majd szépen egyesével ülőfürdőt vettek...
    Újszerű élménnyel gazdagodtam, még nem keféltem a fürdőkádban gumival... :P

  • Mosás, öblítés, szárítás, kész kímélőprogram, majd utána lekezelem még a teljes felületet, de valószínűleg csak a festés után rakom fel őket, addig jó a mostani tologatós gumi is a kocsi alatt, ne kelljen újra suvickolni őket...

  • Megjöttek ma a gyertyáim(illetve az autóé), de sajnos a mai és holnapi meló miatt csak csütörtökön tudom berakni őket...
    Remélem nem mond csütörtököt a motor mostmár a rendes alapjárat helyett... :)

  • Még tegnap megjött a bracket is a spot-hoz, úgyhogy megpróbálom azt is felfúrni ma, de első a gyertyacsere és a motor remélhető rendberakása...
    Policecaprice-nek és Bear-nek köszönöm a segítséget a fotókkal és a típusazonos alkatrész kiválasztásában!

  • Hát a spot felfúrása elmaradt, ellenben kicseréltem a gyertyákat és újratömítettem a kipufogót a leömlőknél, mert az első összerakásnál kifújt...
    Hétfőn összerakjuk az orrát is most már festésre, utána meg még majd el kell vinnem Cserkeszőlőre, Pisti karburátoros szakijához, aki Ervin Buick-ját is beállította...

  • És igen, ma végre felfúrtam a spot rögzítésést, elég vicces volt, az útmutató szerint 1/2" fúróval kéne egyből, lassú fordulaton, a perselyt is ahhoz adják, de nekem egyrészt csak 12,5-es fúróm van(ami amúgy pont jó, mert 12-es a külső cső), másrészt pont olyan szögben áll a bracket az A oszlopon, hogy a fúró éle pont párhuzamos a lemezzel...
    Szóval készítettem a fúrópersely belsejébe egy kisebb fúróperselyt, és előfúrtam 7,5-es fúróval, majd a naggyal, de még így is kalandos volt kicsit... :P

  • Majd irány az akna ismét, lazítani kellett a rögzítőfék drótkötelén, mert nem akadt be letaposáskor, túl feszes volt...
    Végre sikerült vennem szép fényes hőálló ezüst festéket is, valami aluminium pigmentes cucc, sokkal szebb felületet ad, mint a hagyományos matt hőállók, vagy a szintén matt cinkspray...
    Ennek örömére ki is fényeztem az anakondát... :P

    Remélem azért elég tartós is lesz a bevonat, jobban tetszik így fényesen, még akkor is ha csak én tudom, hogy fényes... :D

  • Az egy darab Bosal silencer, ami a magas frekvenciát hivatott elvenni, de a mélyet meghagyja, viszont a hangerő sem túl veszélyes, csak karakteres normál üzemben, de ha taposod neki, akkor elég jól nyomonkövethető füllel és gyomorral... :)

  • A kanyargó ezüst kígyó, amelyen kifelé hömpölyög az elpusztult fák, bokrok, dinoszauruszok emléke a bébifókák "nagy örömére"...

  • Legó béjemvé, kicsi kockalámpákkal, kocka malacorral, mindenható kocka, a kubista építészet remek példája...
    Mennyivel másabb lett volna a bajor borzalom, ha nem kerek lámpákat használnak... :P

  • Vigyázó szemetek pázsitra fessétek...
    Volt némi kis bekötési gond az orrban, de most már szépen világít, dudál, jön-megy-megáll, még a tolatólámpánál kell kicsit állítanom, mert P és R között világít, utána újra kialszik R-ben...
    Valamint az indexrelét is meg kell műtenem, mert két felvillanás közt meg lehet hallgatni egy tempósabb zeneszámot... :)
    Nem baj, ebben már van gyakorlatom, akár stroboszkópot is tudok gyártani az indexből... :P

Hozzászólások

  1. Szecső  - 2011. július 3. 19:08

    Isten hozott pappa! Hajrá

  2. reici77  - 2011. november 19. 12:07

    Csinos darab!

  3. alien576  - 2011. november 19. 14:12

    köszi!

  4. tomeck  - 2011. november 30. 19:09

    Látom jó helyre került PÉ járgánya!
    És még szebb is lett!!!

  5. Szecső  - 2011. november 30. 21:35

    a 3 wheelin gec jó!

  6. alien576  - 2011. december 1. 00:19

    köszi, tomeck!

    ugye, milyen jól mutat, Ati?
    talán egyszer megcsináljuk... :)

  7. LepényBalázs  - 2011. december 1. 10:11

    Még mindig állatul néz ki a Gép, a csikozás is király lett! A PS-os képről nem is beszélve :) GRAT!

  8. FordBuick  - 2011. december 1. 11:06

    Nagyon szép! Nézegettem én is az autót, de végül egy másik Capice lett.

  9. customman  - 2012. január 25. 14:34

    Jó kis garázs! :)

  10. alien576  - 2012. január 25. 16:58

    köszönöm! :)

  11. Patent Laci  - 2012. március 22. 18:01

    Gratulálok! Szép lett a felni!

  12. alien576  - 2012. április 3. 12:52

    Hála neked, és Imi barátomnak! :)

  13. Long74  - 2012. május 11. 12:28

    Fasza lett!! Gratula hozzá!!!

  14. policecaprice  - 2012. június 1. 15:11

    Nagyon szép kis kocsi! Gratula.

  15. tomeck  - 2012. június 4. 15:16

    Egyre faszább,és faszább.
    Ezért van nekem is ilyen!!!

  16. Toda  - 2012. július 31. 19:09

    hmm tetszik a fólia az ajtón, az enyémre is lehetne ilyet valahogy?? :)

  17. alien576  - 2012. augusztus 1. 00:22

    Természetesen, elég sok színben van, e ez a fehér például nyomtatható is eleve, 3D járműfólia egyébként, nagyon pöpec cucc!

  18. alien576  - 2012. augusztus 1. 17:34

    Az még kicsit odébb van, legalábbis pénzileg... :)

  19. Toda  - 2012. augusztus 1. 19:39

    drága móka ez a fólia?? :P
    nem tudom Debrecenbe foglalkozik ilyennek valaki?

  20. alien576  - 2012. augusztus 1. 20:40

    A négy ajtóra anyag+felrakás 25k...
    Viszont ez a nyomtatható és nem lamináltuk le, akkor vastagabb és sokkal fényesebb lenne...
    Meg persze van ettől fölfelé... :P
    De az eleje/vége az olyan 80 környéke lesz majd...

  21. basic  - 2012. augusztus 11. 12:44

    Frankó garázs!
    jó volt olvasni, látni!

  22. kema1  - 2012. augusztus 23. 09:59

    szép a gép, Komáromban volt szerencsém találkozni is vele. A tolóvasba nem köthet bele a yard?

  23. tomeck  - 2012. szeptember 2. 19:27

    Bazzeg ez egyre pöpecebb!
    Öröm nézni a garázsodat!

  24. Toda  - 2012. szeptember 3. 19:46

    Rá se ismerek a vasra már! :)

  25. FordBuick  - 2012. szeptember 6. 13:25

    Basszus! Sajnálom! De szörnyű így látni egy dédelgetett kedvencet.

  26. gulyasdavid  - 2012. szeptember 6. 13:53

    Húú basszameg, NAGYON SAJNÁLOM a dolgot, ha bármiben tudok segíteni csak szólj! Remélem azért neked nem lett bajod!

  27. Pedro  - 2012. szeptember 6. 17:37

    Hát baszki, nem nagyon lehet mit mondani :(

  28. Pedro  - 2012. szeptember 6. 17:37

    Hát baszki, nem nagyon lehet mit mondani :(

  29. HöZsö  - 2012. szeptember 6. 17:39

    Nagyon sajnálom!

  30. kriszchevy1982  - 2012. szeptember 6. 18:16

    .... Nagyon sajnálom a kialakult helyzetet....
    Remélem eléred majd az elképzeléseid újra!

  31. bumbi  - 2012. szeptember 6. 18:31

    Sajnálom... Remélem lesz erőd, időd, pénzed és a lehető legjobb döntést tudod meghozni magad és az autó szempontjából is.

  32. csipi  - 2012. szeptember 6. 18:40

    Részvét!

    Fel a fejjel...mindig van tovább!

  33. bone  - 2012. szeptember 6. 19:19

    Hű, nagyon sajnálom. A lényeg, hogy megúsztad.

  34. Szerviznorbi  - 2012. szeptember 6. 19:52

    ÓÓÓ, Gyász!

  35. alien576  - 2012. szeptember 6. 20:27

    aranyosak vagytok, köszi...
    majd megálmodom még...

  36. Toda  - 2012. szeptember 6. 20:39

    bakkkeeer, most hívtak haveromék hogy mi történt veled, remélem nem lett bajod! :(

  37. macózoli  - 2012. szeptember 6. 21:02

    Nagyon sajnálom, remélem jól vagy! Fel a fejjel azért, ilyen könnyen nem szabadulsz a V8-tól!

  38. DRW  - 2012. szeptember 6. 21:59

    Dekár... Részvétem . :( Vérzik a szívem ilyen láttán.. Remélem össze tudod kalapálni és nem végzi donorként.

  39. Skyhawk  - 2012. szeptember 6. 22:27

    Nagyon rossz látni a képeket is,hát még neked élőben...képzelem...A fő,hogy nem lett bajod!
    Fel a fejjel,aludj rá párat,és megtalálod a
    legjobb megoldást!Hidd el,sokan akarjuk újra
    készen látni a járgányt!!!

  40. Cece  - 2012. szeptember 7. 00:56

    Basszamegbasszamegbasszameg!

  41. Cece  - 2012. szeptember 7. 00:57

    Basszamegbasszamegbasszameg!

  42. Tornado  - 2012. szeptember 7. 08:05

    Baszkiii :((((( Nagyon sajnálom de fel a fejjel!!!

  43. pitta  - 2012. szeptember 7. 08:36

    Gyász.
    Mihamarabbi felépülést!!!

  44. Flanker  - 2012. szeptember 7. 11:59

    Nagyon sajnálom:/

  45. Zephir  - 2012. szeptember 8. 22:35

    áhh Árpi.. sajnálom :-((

  46. Szecső  - 2012. szeptember 9. 14:48

    Ha valamit kell segíteni szóljál!!

  47. janesz85  - 2012. szeptember 9. 17:42

    ahhh, nemigaz!! :(

  48. Sztraki  - 2012. szeptember 15. 22:38

    Sajnálom a járgányt, de legalább Neked nem lett bajod! Ha az újraépítés mellett döntesz, van egy felesleges bal első sárvédőm és pár díszlécem.

  49. yenko89  - 2012. szeptember 16. 20:15

    Erre nem nagyon lehet mit mondani. Még meg is jegyeztük Komáromban, mennyire szép a Taxi és a Police egymás mellett, ráadásul nem messze parkoltatok a mi sátorhelyünktöl. Legszíwesebben elsírnám magam, borzalommal vettem erröl tudomást:S

  50. alien576  - 2012. szeptember 20. 16:59

    Sztraki, érdekel a dolog, mert meg lesz csinálva a gép, kérlek írj már pm-et, hogy megbeszéljük!
    köszi!

  51. kisge  - 2012. október 21. 13:34

    Örülök, hogy nem adtad fel.

  52. FordBuick  - 2012. október 21. 13:43

    Hajrá! Biztos nagyon kemény menet lesz, de még jobban fogod szeretni, ha sikerül feltámasztani.

  53. bumbi  - 2012. október 24. 09:58

    Na, szuper! Kitartás!!

  54. policecaprice  - 2012. november 8. 17:41

    Ezt az arany autót ismerem szerintem, jó lesz ez így. Fasza.

  55. DRW  - 2012. november 8. 17:49

    Ez az! Hajrá... Nagy kár lett volna érte.

  56. the rookie  - 2012. november 19. 10:08

    A macska is olyan mint az úttörő, ahol tud, segít. :)
    Sok sikert az újjáépítéshez!

  57. Long74  - 2012. december 3. 19:29

    Kitartás!! Ilyen segítséggel hamar készen lesz!

  58. FordBuick  - 2012. december 6. 10:55

    Jó olvasni, ahogy napról napra előrébb vagy vele. Hajrá!

  59. alien576  - 2012. december 6. 13:04

    Köszi a biztatást!

  60. policecaprice  - 2012. december 10. 15:57

    Nézem ezt az arany színűt a csavaros lökhárítóival gumicsík helyett meg a fapados belsejével, biztos nem hétköznapi családi autó volt. Jó,hogy megtaláltad. Figyelem a fejleményeket.

  61. bumbi  - 2012. december 19. 18:40

    Tudod, bár soha senkinek nem kívánnám még azt sem, hogy egy karcolás essen az autóján, de a szerencsétlenségeddel az egyik legjobb garázst hozod össze. Csak így tovább, kitartás!

  62. alien576  - 2012. december 21. 15:00

    nem vágytam hírnévre, főleg ilyen áron, de köszönöm! :P

  63. helmiotto  - 2012. december 30. 18:44

    Még most látom mi történt! Nagyon sajnálom, gondolom mit érezhettél! Sok sikert és kitartást!

  64. Long74  - 2013. március 11. 21:15

    Gratulálok!! Nagyon szép lesz!!!

  65. USACARS  - 2013. március 11. 23:11

    jó látni,hogy újra menetkész lesz!

  66. alien576  - 2013. március 12. 15:57

    köszi srácok!

  67. Tornado  - 2013. április 21. 11:53

    Meg se merem kérdezni a tiéd mikor lesz kész :D::D:D:D:

  68. Tornado  - 2013. május 21. 07:00

    Nagyon frankó lett!!!!!GRAT!!

  69. kissis  - 2013. június 14. 15:52

    Apám!!!! KéK!! Vízcső????? Ezt is megértük?! ?! :D :D

  70. kissis  - 2013. június 14. 15:53

    Már várom mikor kékül be a motor! :D :D

  71. bandi111  - 2014. október 19. 21:22

    Jövőre már remélem megyek veletek a konvojban :)

  72. Latyi  - 2014. december 24. 20:42

    Nem dűlöngél annyira?Az üldözéseknél hasznos lesz ez a jó irányú változtatás.:-)

  73. csaba72  - 2015. április 14. 20:11

    El is kelt a nagyvas?

  74. alien576  - 2015. április 15. 06:06

    igen, elkelt! sajnos vagy szerencsére ez még nem világos... :)

  75. csaba72  - 2015. április 19. 19:49

    Milyen V8 nagyvas érkezik a megüresedett helyre?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére