1962 Chevrolet Impala

Impala

  • Ha jól emlékszem általános iskolában 6. év végén, épp hogy megkaptam a bizonyítványt sikerült beszereznem a Street rod című játékot Commodore 64-re. Többször is végigjátszottam a játékot és közben ábrándoztam, hogy ha felnövök lesz saját amerikai autóm. Így lett a California dream-ből Hungarian dream...

  • Majd vagy 15 év elteltével vettem egy Capricet, ami negyon jó autó volt,de valami öregebbre vágytam. Szerettem volna valamit az 50-es 60-as évekből de tudtam nem-igen lesz pénzem OT-s autóra, így maradt a Caprice.

  • A Caprice-nek köszönhetően már nem csak nyálcsorgató voltam a találkozókon.Ennek az autónak köszönhetően sok embert ismertem meg és sok barátra is szert tettem.

  • Telt múlt az idő és egyszer csak itt a V8cars-on megjelent egy hírdetés az Impaláról ezekkel a képekkel:

  • Nem valami bizalomgerjesztő mi? Az eleje az egekben tehát motor nincs benne (de adják hozzá) viszont van magyar forgalmi. Ekkor még meg volt a Caprice, el kellett volna adni, de mire eladom biztos ezt is eladják. Pár napra rá le is került a hírdetés. NNNa elkelt.(gondoltam)

  • Vagy másfél év elteltével Séf fórumtársunk elkezdte feszegetni a témát, hogy vajon mi lett vele. Felkutatta a kocsit megnézte, de nem volt elég pénze rá. Eközben már a Caprice is eladóvá vált. Felvettem a kapcsolatot Séffel, ha ő nem tudja megvenni esetleg engem érdekelne az autó. Megadta a címet és mentünk megnézni az Impalát.
    Az odauton teljesen fel voltam dobva, hogy milyen f...a lehet, Pisti barátom viszont nyugtatgatott, hogy ne éljem bele azért magam.

  • Hát erre azért nem számítottam...

  • Innen hiányzik valami...

  • ...az eredeti motor 283cui. Igaz félig szét volt szedve.

  • Az autót valószínű a váltó meghibásodása miatt szedték szét. Hja nem tett neki jót a börnyölés, aminek nyomait megtaláltam a sárvédőkben.

  • Egyébként szinte minden meg volt az eladó elmondása szerint.

    Ezeket látva elindultunk haza. Én erős kétségek között lelombozva, viszont Pisti teljesen felvillanyozva nyugtatgatott,hogy korához képest jó ez. Aludjak rá egyet aztán találjam ki mi legyen.
    Én minden műszaki előképzettség nélkül, (hacsak nem a Rodos játék nem adott minimális képzettséget :) )
    mondtam Pistinek, ha segít összerakni és a műszakira felkészíteni belevágok.

  • Így ha jól emlékszem egy hét múlva elmentünk érte.

  • Persze az odaút nem volt egyszerű mert a tréleren a felverődő latyak ráfagyott a légfék csöveire és ott eltört valami műanyag csatlakozót ami miatt elment az eggyik légkör. (ha jól emlékszem a hátsó,Pisti majd javíts ha nem így volt!) Na visszaforduljunk vagy ne? A tréleres sráccal úgy határoztunk, hogy ha már elindultunk, menjünk majd lesz valahogy. Az útviszonyokat figyelembe véve úgy sem száguldozhatunk.

  • Mikor elkezdtünk bepakolni az eladó mondta, hogy a géptető a kamráben van letakarva mert idézem "egy gyönyörű skorpió van ráfestve". Pistivel egymásra néztünk.
    Majd a skorpióra...

  • Bepakoltuk az aprólékot is.

  • Na mindeggy ezen már nem múlik. Hazafelé semmi gond nem volt, a trélerrel sem.
    Viszont a fene tudja hány éves port lemosta a tréler által felvert olvadó hólé.
    Előtte:

  • Utána:
    Természetesen másnap egy kicsit összébb rakva.

  • Ezután elkezdődtek a munkálatok. A motorteret ki kellett egy kicsit takarítani.

  • Aztán lefesteni.

  • Közben a műszerfalat is rendbe raktam.

  • Fénykép sajnos nem készült,de a fékeket is rendbe raktam, kapott új munkahengereket fékpofákat és átalakítottuk az egy körös rendszert két körösre. Ez persze azért nem volt egyszerű mert 62-ben nem volt két körös rendszer még az Impalákban. Így 67-es Impala főfékhengert kapott.

  • Aztán ahogy telt az idő Pisti is haladt a blokkal.
    Meglepő módon a blokk frissen volt fúrva. A hengerek falán még látszott a hónolás. Új hajtókarok dugattyúk vezérműlánc és lánckerekek, viszont az eredeti kopott vezérműtengely volt benne. Ezt cseréltük mint ahogy a hidrotőkéket is. Ugyanis mikor a blokkot szétszedték a hidrotőkéket és a szelep emelő pálcákat gondosan petróleumba áztatva eltették egy festékes dobozba. A baj csak ott volt, hogy a motort már nem szerelték össze és így a garázs levegőjében lévő pára a festékes dobozon is lecsapódott és mivel a víz nehezebb mint a petróleum így csak gyűlt a doboz aljában láthatatlanul. Sajnos nincs kép róla. Kapott egy Edelbrock karbit és természetesen egy négytorkú szívóteknőt is az eredeti kéttorkú helyére.

  • Persze a hengerfejek is fel lettek újítva és a blokkban az összes tömítés ki lett cserélve.Itt a blokk összeszerelésénél derült ki, hogy nincs vízpumpa. Szerencsére Pistinek volt egy, így az került fel rá.

  • Az autóhoz egyébként kaptam egy új padlókárpitot is. És mivel a régi alatt volt egy kis felületi rozsda azt is ki kellett csiszolni illetve rozsdamarózni, alapozni, tömíteni és lefesteni. Ugyanígy járt a csomagtér is.

  • Eközben persze kicseréltem a cserélendő szilenteket a futóműben és kapott szép felniket meg gumikat.

Hozzászólások

  1. Lord_KROK  - 2013. október 2. 18:02

    Streetrodot én is sokat nyűttem C64-en!
    Várom a folytatást!

  2. Cece  - 2013. október 2. 20:28

    Ez az Bajnok! Eddig nagyon király!!! Várom a folytatást. Gyönyörű autó, gyönyörű történet!

  3. Garf  - 2013. október 3. 19:21

    Legeslegjobb! :)

  4.  - 2013. október 3. 20:27

    Köszi-köszi! Pisti, rajtad a sor!Most már neked is meg kell nyitnod a garázsod!

  5. alien576  - 2013. október 3. 21:57

    neki is mondom már évek óta, remélem te megtöröd a jeget... :)

  6. matev  - 2013. október 4. 08:24

    Legjobb évjárat és 4dr hardtop! :)

  7. dolly5  - 2013. október 4. 11:26

    Nagyon fasza !!! Pár perc és újra úton jóllátom ??? Nagyon nagy gratula! Egyik kedvencem itthon !!!!
    kisgyuri

  8.  - 2013. október 4. 17:14

    Köszi srácok!

  9. Zola  - 2013. október 4. 18:32

    Jó szippantás, szép mentés!

  10. Pindy  - 2013. október 13. 14:56

    Na végre hogy lett neki garagé-ja! Fasszentos az egész!!

  11. kölyök  - 2013. november 7. 21:33

    nagyon jó a kocsi kedvenc évjáratom, gratulálok hozzá!

  12.  - 2013. november 8. 18:27

    Köszi mindenkinek, igyekeztünk!

  13. dzé  - 2016. december 2. 19:09

    !dejó az agárdi kép! is. imádom :D

  14. kissis  - 2019. január 28. 07:05

    Legf@szább Impala forever! :)

  15.  - 2019. január 28. 07:53

    Köszi Pisti! Nélküled nem lenne!

  16. Zola  - 2019. január 28. 09:24

    Jó volt a projektet olvasni, szép emlékeket hozott elő.
    Találékonyság, szép munka, és bőven eredeti annyira, amennyire kell!

  17.  - 2019. január 29. 08:59

    Köszi Zola az elismerő szavakat! Anno a lev. listás időszak vége felé ismertem meg ezt az oldalt. Onnantól, mikor tehettem benéztem! Sokat tanultam innen! Így az általad teremtett oldal hozta elérhető közelségbe az amerikai autózást, a hazai amerikai autókat és gazdáikat. Úgy gondolom ezért neked is köszönettel tartozom! Köszönöm Zola!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére