1966 Chrysler Newport

Newport

  • Az autó a vásárlás napján (2006.05.26.) egyből szerelőhöz (Reseda) utazott, aki el is vállalta, hogy műszakilag a lehetőségekhez képest tökéletes állapotúra javítja.
    A motorból folyt az olaj, mint kiderült, a hátsó főtengelyszimering volt az oka. Ennek cseréjéhez ki kellett venni a váltót és a motort, így jobban hozzájuk lehetett férni és kaptak egy alapos tisztítást is. A motor és a váltó is jól működik egyébként, nincs szükség azonnali generálozásra (kis kiegészítés: a motorgenerál ideje azért közeledik.). Ami leszedhető volt és festhető, és nem feledkeztem meg róla, az kapott új "ruhát".
    További képek: target=_blank>www.kep.tar.hu/petair

  • Ilyen volt. Kicsit elhanyagolt. Még madárfészek is volt rajta.
    383 V8 kéttorkú Sromberg karbival...

  • Az első futómű 95%-osan felújítva, fékcsövek kicserélve.
    A kardánkeresztek is újak, a hajtáslánc amúgy jó állapotban van.

  • A hűtő helye. A szürke festés mind ideiglenes. A rozsda helyett ez is megteszi. :)

  • A motorról lejött kb 1kg olajsár.

  • Leszedtem a kormányt és megpróbáltam restaurálni.
    Nagy vonalakban megmutatom hogy történt.
    Elég ramaty állapotban volt szegény, de ezek mind javíthatóak. Egy régi újságból vettem a tudást hozzá.

    '07. 03.-04. hó

  • A repedéseket mind ki kell vágni, csiszolni, tisztítani.

  • A következő lépés a 2 komponensű műgyanta tömködése, ujjlenyomatvétellel egybekötve... (ez a képen alig-alig látszik)

  • Ilyen lett :)
    De ez még csak a külcsín.
    Előbb-utóbb generálozás lesz a vége.
    Az új gyújtáskábelek egyelőre itthon várják sorsukat.

  • Nem bírtam tovább és bekerültek az új gyújtáskábelek. :)
    07.29.

  • Ilyen volt...
    ...a laprugó bekötése.

  • Addig is, amíg semmi komoly előrelépés nem történik, újrakrómoztatom amit tudok. Első körben az ablakemelő karokat, a belső tükör tartóját, a belső kilincseket, a hatsó lámpabúra díszkeretét és a napellenző egy részét vittem el. Folyt. köv.

    07.02.25.

  • 67 nap után "utazunk" tovább, ezúttal egy nagyon jó lakatoshoz (akit érdekel ki ő, keressen meg, csak ajánlani tudom) de csak 1-2 napra. Pótolni kell egy nagy hiányt az alján.
    07.30.

  • Itt még a helyén van a rozsdakupac.

  • És ilyen lett.

  • Ez a kis javítás halaszthatatlan volt.

  • Rusty hazatért...
    08.02.

  • Nem, nem sínautót csinálok belőle, csak még nem vettem gumikat...
    Ma tudtam csak megnézni/kipróbálni, hogy tényleg jó méretet vettem-e.
    Próbáljátok meg elképzelni szép új csavarokkal és fehér csík nélküli gumival (215/65 R15).
    Várom a kritikákat... :)

    09.24.

  • A kerék-project most lezárul egy időre. :)
    Továbbá újra cseréltem a rögzítőfék-bowdent és pár elektromos zűrt is megszüntettem.

    10.28.

  • Rusty-nak ma megmutattam Bp-et. :) A kép a Clark Ádám téren készült, az alagút előtt...
    A mai nap nem a felújításról szólt, hanem az első igazi, hosszú próbaútról. 2 barátommal mentünk kb. 70 km-t, különösebb gondok nélkül. A fogyasztást 25-30 liter közé saccolom, de úgy, hogy a gyújtás nem igazán van beállítva a 40 év kopása miatt (ennél jobb most nem lesz) és a kipuffogó leömlő végénél is kifúj a motor. + egyéb kopások...

    11.05.

  • Egészen Fótig mentünk, ott a barátom 84 éves nagymamája teljesen kikészült a Newport-tól. Ujjongva jött ki a házból, a többi a képen is látszik. :)
    Hot Rod nagyi :)

    11.05.

  • Sok csiszolás után előfordulhat, hogy kell javítani valahol. Ezután lealapoztam, csiszoltam, alapoztam, csiszoltam...

  • Ideiglenes szín... kapkodtam hogy eljussak vele a Kincsem parkba, és végül nem is a kormány miatt hiúsult meg.
    Sajnos a nagy repedések helyén újra vannak kisebbek, szóval majd meg kell ismételni folyamatokat. Lesz rá idő. :)

  • Ma HotRod Tominál jártam és amikor pár percre magára hagytam Rusty-t, ilyen zászlók nőttek ki belőle... :)

  • 07.08.12

  • Minitali. :)

  • Hiánypótlás: nem volt itt kép a hátsójáról. 08.02.23

  • Lassú víz partot mos. 09.09.10

  • 2009 Szilveszterkor volt itt egy kis ködfejlesztés...

  • ...át kellett kicsit mozgatni az izületeket...

  • Végül befért a kis krúzolás végén egy zárt garázsba.
    Hamarosan folyt. köv.

Hozzászólások

  1. dzé  - 2006. július 24. 08:12

    Imádom!Egyszer átveszem:)!

  2. petair  - 2006. augusztus 3. 21:54

    Ez hosszú alku lesz, dzé! :) Mert én is imádom. :)

  3. petair  - 2006. augusztus 3. 21:55

    Pitta, már most is fasza autóink vannak szerintem! Csak az igahúzás végén még rendszám is lesz rajtuk. :)

  4. Reseda  - 2006. szeptember 24. 18:04

    Petiiii,qrvajó a felni ;-)

  5. pitta  - 2006. november 2. 20:19

    kerekek
    Szépen halad a project,hajrá!

  6. dzé  - 2006. november 6. 08:57

    Felém is jöhettél volna vele:)!
    Nagyis kép állatjó!

  7. B.R.  - 2006. november 6. 12:57

    Hot road nagyi rulez :D

  8. Capt  - 2006. november 8. 06:07

    Ez a forma hihetetlenül kemény! Mondjuk nemhiába, MoPar :) Egyszer megnézném majd közelebbről is.

  9. petair  - 2006. november 8. 18:53

    dzé, nem tudtam, hogy Te is Fóton laksz (vagy nem is ott?). :) De ha legközelebb arra járok vele és még a címed is tudni fogom, akkor ott leszek.

  10. petair  - 2006. november 8. 18:57

    Én is a formára kattantam. :) (Na jó, a motorjára is!) Remélem, hogy találkozókon meg tudod majd nézni, de ha nem bírod kivárni, írj levelet. :)

  11. dzé  - 2006. november 16. 12:57

    Szia!Nem fóton lakom,de majd bepótolom a nézést,meg egy kis füstöt:)

  12. kölyök  - 2006. december 24. 23:47

    gratula hozzá, jó dolog moparozni, igaz?

  13. petair  - 2006. december 25. 00:43

    köszi! :) igen, nagyon jó, miért nem szóltatok hamarabb??

  14. kölyök  - 2007. január 28. 19:35

    mert nem kérdezted!:-))
    örülök, hogy egyre többen vagyunk moparral!

  15. Retró baba alias Petrus :-)  - 2007. február 21. 22:45

    Hát nem is lehet szavakkal kifejezni igazán a pozitívumait! Nagyon szép és még 1* gratula hozzá + sok sikert vele! Pussz!

  16. Cece  - 2007. február 26. 19:57

    Szia!Klassz a gép!A kerekek szuperek(nem gondoltam volna,hogy ilyen jól áál majd Neki:)A nagyi meg alegkeményebb:)

  17. petair  - 2007. február 26. 21:58

    Még ha nem is ismerjük egymást személyesen... köszi mindenkinek a lelkesítő beírásokat!!! :)
    Üdv! P.

  18. switch  - 2007. május 1. 23:18

    Wow! Nagy-nagy gratula a kormány projekthez! Jó ilyet látni!:-)
    Kár, hogy nem tudtál jönn a talira, megnéztem volna a gépet...majd legközelebb.

  19. petair  - 2007. május 2. 00:49

    Köszi szépen! :) Igyekszem. Most a SYMA-ra gyúrok!! :) Remélem ott láthatod majd!

  20. pitta  - 2007. május 2. 10:31

    Fasza kormány project!
    Gratula!

  21. Trapeznaci  - 2007. július 3. 23:52

    jò kocsi! a felni meg !kiràly

  22. camarobi  - 2007. július 4. 15:45

    Fasza. Tetszik a gép. Jó látni, hogy foglakozol vele és újítgatod! Csak így tovább hajrá!

  23. Pitrakin  - 2007. július 4. 18:46

    Ettöl a vastól mindig kész vagyok.Egyswzerűen gyönyörű.Egyik legszebb forma szerintem.Sok örömet hozzá!

  24. petair  - 2007. július 5. 19:07

    Köszi a hozzászólásokat! Csak így tovább! :D

  25. dzé  - 2008. február 24. 09:55

    !csíklámpa :))

  26. LeMans67  - 2008. május 23. 16:39

    Alakul, szépen az autó! Sok türelmet és aztán boldog mérföldeket!

  27. camarog  - 2008. május 29. 20:47

    Peti, ez a kocsi rohadt jó! Ahogy egyre többet nézem és látom, még egyre inkább rohadt jó! Viszel vele engem is? :-) KÖSSSZ!!

  28. petair  - 2008. június 1. 21:58

    Köszi srácok! :) (alakul, csak a vártnál lassabban... :( )
    Persze, viszlek majd vele G.! :)

  29. Moli  - 2008. június 11. 18:27

    Nagyon király a vas, és szépen alakul! Sok sikert hozzá! Tetszik a kormány project, ezt a sajátomon is fogom alkalmazni, majd ha ott tartok :) Gratula!!

  30. knapet  - 2008. június 14. 16:16

    Mit mondjak? A lényeget tudod... sehol nem találok ilyet eladót... bakker... Fantörpikus! :-))))) Majd beszartam amikor a kezdőoldalt megnyitva a te autód képe fogadott... ez igazi kínzás. Legközelebb kihozhatnád Lurdy-hoz, hadd szenvedjek...

  31. Bandita  - 2008. június 23. 22:12

    Gratula,nagyon szép masina.Szívesen megnézném élőben,Komáromba bugyborékolsz vele ?

  32. petair  - 2008. július 21. 10:42

    Megintcsak köszi! :)
    Komárom? Valószínűleg megyek!
    Moli, a kormány így még nem lett tökéletes, átrepedezik. Hígabb anyag kell talán, nem az a gyúrható. (pl. műgyanta)
    Knapet, lehet hogy nem a Lurdynál, de remélem Komáromban kínozhatlak majd a látványával. :D

  33. Piii(3,14)  - 2009. február 26. 00:21

    Üdv.Nagggyon kemény egy autód van.Nem sűrün látni ilyen szép formákat.Gratula.

  34. petair  - 2009. február 26. 00:29

    Köszi Piii!
    Vigyázok rá! :)

  35. EsztD60  - 2009. március 21. 20:54

    Vagany! Remelem a raerdemlok nem csak lathatjak, hanem el is viszed oket egy korre ;)

  36. Seville1980  - 2009. április 7. 10:23

    Nagyon durva autó, igazi tepsi. Szerintem mindenki vágyik egy ilyen igazi amerikai autóra az amerikai autógyártás fénykorából. Nyílván én is. Irigykedem is rendesen. Gratulálok!!! Bátorság!

  37. troger  - 2009. augusztus 27. 22:43

    Gyönyörű mopar ..Azért neked is volt vele melód bőven...Köszi,hogy benéztél hozzám..Hamarosan folytatom az oldalt..érdemes majd be be nézned :D

  38. petair  - 2009. augusztus 27. 22:49

    Várjál, még el se kezdtem. :)
    De hamarosan lesz már valami változás...

    Kösz Neked is, Seville! :)

  39. wireface  - 2009. szeptember 19. 20:20

    Ttyyyűűűű, de kafa! Meg van a Rebi. Igy visszanézve nemtom az- e? De a forma alapján igen! Rég volt!

  40. knapet  - 2010. január 2. 14:54

    Nem tudok újat mondani. Best. Ever.

    Amúgymeg hajrá!!!

  41. petair  - 2010. január 2. 15:02

    Köszi! :)
    Hétfőn találkozni fogtok. :D

  42. bone  - 2010. január 2. 15:13

  43. hieronymous  - 2010. január 17. 09:30

    Nagyon jó tepsiforma, sok sikert a rendberakáshoz!

  44. Buickbandi  - 2010. január 17. 10:55

    Jó gép, kitartást a munkához, Hot Rod Nagyi király(nö)

  45. CoolCat  - 2010. január 17. 23:10

    Eddig nem olyan vészes szerintem! :) Hajrá! Sok kitartást hozzá!

  46. petair  - 2010. január 17. 23:18

    Kösz, srácok! :)

  47. kerekes54  - 2010. január 18. 21:26

    háhá csirkeláb zacsiba-cimkézve! ez tetszik!
    soka sikert

  48. Wattson  - 2010. január 18. 21:46

    MÉG képet! :)

  49. Cece  - 2010. január 21. 21:39

    Végre k-pax! Nagyon jó!Hajrá!

  50. GYPO  - 2010. március 7. 01:51

    Jól haladsz, látom Jenci is lelkesen segít Neked. Csak így tovább, sok sikert hozzá!!

  51. doublefive  - 2010. június 29. 21:54

    Gratulálok! Szépen alakulgat a masina! Nekem végül nem Mopar-om lett, de remélem még áll az ajánlat, hogy egyszer melléd gurulhatok.

  52. petair  - 2010. június 29. 22:49

    Kösz-kösz!!! :)
    Alakulgat, de a vártnál lassabban... ez van sajnos.
    Pillanatnyilag álláskereső is vagyok, nem egyszerű.
    De ha egyszer kész lesz... bárki mellé állhat bármivel. :D

  53. customman  - 2011. február 21. 11:22

    Nagyon szép vas! Alapos leírás.
    Kitartást hozzá.

  54. tamagaba  - 2011. október 14. 19:58

    Hello! Az egyik kedvenc tipusom. Gratula, szép munka!

  55. petair  - 2011. október 16. 20:36

    @tamagaba: köszi szépen, igyekszem. :)

  56. petair  - 2017. február 13. 12:32

    Heló, kedves olvasó... még élek! :)
    "Kicsit" elakadt a projekt több okból, de nem adtam/adom fel.
    Hamarosan folytatni szeretném kis lépésekkel....


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére