Ford F350, 1986

Aki járt már találkozón, egy autóra biztosan emlékszik. És ez az autó nem más, mint Truck-1, egy 1986-os Ford F 350-es pickup. Mennydörgésszerű hangja, a krómok csillogása, a tengernyi apró lápa fénye maradandó élményt hagy mindenkiben, aki a közelébe kerül.

Pedig nem ez volt az eredeti célja. Akár hiszed, akár nem, 14 évvel ezelőtt mentőautóként kezdte meg pályafutását, így is került Magyarországra. Itthon a szabályok nem engedélyezik 10 évnél idősebb mentőautó használatát, így néhány évvel ezelőtt árverésre került a gép.

Mentőautóként a használati értéke egyenlő volt a nullával, az újdonsült tulajdonos fejében merész gondolat született, és nekiállt átalakítani az autót. Az iszonyúan nehéz mentő felépítmény helyére platót álmodott.

Ezután hónapról-hónapra alakult a járgány, minden egyes találkozón kicsit más volt. A kisebb-nagyobb módosításokat összeszámolni is képtelenség. A tavaszi találkozón nem véletlenül kapta meg a legátalakítottabb autó díját. Természetesen még most sem nyerte el végleges formáját, zárható raktérfedél és még ki tudja mi vár rá.

A masszív formákat erőteljes kiegészítők fokozzák a végletekig. Az autó elejét jelző és a sofőr dolgát könnyítő rudak egy bogár találkozó emlékei. A keresőlámpával és az apró helyzetjelzőkkel együtt 28 lámpa világít a pickupon.

A truck oldalát díszítő airbrush festményt igazi kémény töri meg. A hangja nem utcára való, de a vezetőülésből egyetlen kapcsolással megváltoztatható a kipufogógázok útja, a két hátsó kipufogó dobon keresztül kisebb a vakolatrepesztő hatás, akár városba is lehet merészkedni a Forddal.

A beltér alaphangulatát a barna bőr és a fabetétek adják. A fényűzés helyett célratörő, letisztult, megzabolázott formák veszik körül a bennülőt. A váltókar ugyan a kormányra került, a lábtér még így is megosztott, a váltó erősen benyúlik az utastér alá.

A műszerfal egyszerű, jól értelmezhető, amerikaiasan szögletes. Az üléspad egy mozdulattal megosztható, a középső ülés könyöklőként előrehajtható. Az utazási komfort érdekében még van mit tenni, a futóművet az eredeti tömeghez méretezték, a mentő felépítmény nélkül "mindössze" 2,7 tonnás truckhoz ez túl kemény.

A motor nem az autó különlegességéhez, inkább csak a méreteihez igazodik. A motorháztető eltörpül a 7.3-as dízel blokk látványa mellett. Sőt, az étvágya mellett is, 25 liter gázolajat könnyedén felhörpint 100 kilométerenként. Teherautó motor.

Amit eddig meséltem az autóról, annak nagy részét az embléma azonnal elárulja. XL. Igazi nagyvas.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • rackevei:

    Köszönöm a sok segítséget! :) Megoldottam egyedül!

  • BRobi:

    Helló Mit lehet róla tudni?

A lap tetejére