v8cars.hu | Okaton, SD

Okaton, SD

Elhagyva a Középső időzónát valahol Murdo és Cactus Flat között megálltam Okatonban, egy úgynevezett szellemvárosban. (Interstate 90, 183-as kijárat)

Nem mondanám, hogy kedvelem az üres utcák, elhagyott, düledező házak és hátramaradt eszközök, járművek hangulatát, de fölöttébb érdekesek a kihalt falvak, pláne egy olyan embernek, aki szereti az öreg amerikai járműveket. Van a faluban 1-2 ház, amelyben még laknak, vagy legalább is nem gazdátlan, egy ócskás és természetesen az elmaradhatatlan benzinkút.

Az ócskás a környékről összeszedett kacatokat árulja, és információval is szívesen ellátja az arra tévedt látogatót. Cseréltem vele rendszámtáblát az addigra már növekvőben lévő gyűjteményemből, és tanulva a korábbiakból, vettem 1-2 alapvető szerszámot. ő nem ajánlotta, hogy bemenjek a házakba guberálni, gondolom, hogy ne rontsam a boltot. Én azért csak körülnéztem.

Az állandóan fújó préri szél keresztülsüvített a düledező gabonasilón, csapkodta a házak ajtajait. Elég nyomasztó volt. Az egyik házba bementem ugyan, de bevallom az emeletre már nem mertem egyedül felmenni. Voltak házak, amelyek még épek voltak, nemrég halhattak ki vagy költözhettek el a lakók. A kertekben, illetve kinn a gazban autók, mezőgazdasági gépek, teherautók, melyek sokéve ott álltak már. Legtöbbjük nem volt említésre érdemes, de volt köztük egy 30-as illetve egy 80-as évekbeli Ford pick up, ami azért tetszett.

Találtam egy gazdátlan Pontiac coupe-t a 60-as évek végéről, melynek a teljes elejét képező króm lökhárítóját, hűtőrácsát és lámpáit, ha lett volna tisztességes szerszámom, meg kedvem tovább maradni ezen a helyen, magamhoz vettem volna. A falra szerelve remek hangulatlámpát csináltam volna belőle.

Áll itt a magas prérifűben egy háborús Willys Jeep is, tipikus múzeumba való példány. Érdemes megfigyelni rajta a golyónyomokat. A pótkereke hátrább hever a fűben. Nem tudom az amerikai jog hogyan kezeli ezt a kérdést, de feltételezem, hogy ezt is elég liberálisan. Azt hiszem, hogy minden további nélkül trélerre dobhattam volna a Jeepet. Utánfutót pedig minden városban lehet bérelni, és bárhol másutt visszaadni, mert az emberek az USA-ban rendszeresen költözködnek, ami jó üzlet sok cégnek...


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Flex:

    Ez az egyik legnagyobb hazai amerikai autós felújítàs story.

  • waspos:

    Csodaszép Madárka!!!Nagy gratula hozzá!

A lap tetejére