Ford Mustang, 2001

A legutolsó cikkben írtam a Camaro/Firebird páros fenyegetett helyzetéről, most magáról a fenyegetőről szeretnék néhány szót ejteni.

Arról az autóról, amely makacsul maga mögé utasítja az F-bodykat az eladási listákon immár hatodik éve egyhuzamban. Arról az autóról, amely maga is 37 éves hagyományokkal rendelkezik, s amely 1964-es megszületésekor új kategóriát teremtett. Arról az autóról, ami szintén egybeforrt az Amerikai Álommal, s amelyiket még a laikusok is azonnal felismernek (s amely különös módon szintén kapcsolatba hozható egy bizonyos Dodge Chargerrel). Íme a 2001-es Ford Mustang.

Külső tekintetében azt hiszem - rossz szóviccel élve - nem érheti szó a Ford istálló elejét. Hacsak valaki nem hiányolja a krómot a kocsiról (mint én teszem), akkor tökéletesen elégedett lehet vele. 2001-re az összes felszereltségi szinten szériának számítanak a spoilerek, a levegőbeömlők valamint a fekete kerettel ellátott fényszórók. Egyéb tekintetben nem sok a változás a tavalyi modellhez képest.

A motorház alatt lapuló erőművek elég széles választékát kínálja a Ford. Az alapmotor a kezdetiekkel ellentétben nem egy soros, hanem egy V elrendezésű hathengeres, 3802 cc-s szépség, ami 193 lóerőt ad le 5500-on, valamint 305 Nm-t 2800-on (itt jegyezném meg, hogy a Firebird V6-osa ugyanehhez a 305 Nm-hez 4000-ig pörgeti a motort). Micsoda? Hogy a 193 LE kevés? Akkor mondjuk egy 4605-os SOHC V8-as 260 lóerővel? Hogy a ’bird többet tud? Hm, akkor talán egy SVT Cobra a maga 4601 köbcentijéből kihozott 320 lóerejével hogy hangzik? Tessék, hogy a Trans Am még mindig olcsóbb egy ezressel? Francba, hát valakinek csak ki kell fizetni azt a lovat a hűtőrácson...

Szóval, ami a különböző felszereltségi szinteket illeti, ha jól számolom összesen tizenkettő van belőlük. Itt jegyezném meg, hogy a Ford hivatalos honlapja, ki tudja miért, de összesen csak négyet sorol fel, és egyéb tekintetben is kóros információhiányban szenved - talán így akarják rávenni az embereket, hogy a szalonokban is nézzenek körül, ami véleményem szerint hülyeség, mert ha a honlapon nem találok nekem tetszőt, akkor valószínűleg már el sem megyek a szalonba. Na, de hagyjuk a marketingelemzést, lássuk mik is az opciók.

A Mustang Coupe (ezek a V6-osok) Standard, Deluxe és Premium, a Convertible Deluxe és Premium, a GT Coupe és Convertible Deluxe es Premium felszereltséggel kapható, a GT-khez jár a 4.6-os 260-lovas motor. A Cobra SVT Coupe és Convertible verzióban kapható, ezekhez kapjuk a 320 lovas szörnyeteget, és akkor maradt a kuriózum, a Mustang Bullitt GT (nahát, mar megint ez a Bullitt…), ami (esküszöm nem tudom hogyan, miután nem reklámozzák) 275 lovat présel ki a standard GT motorból. A Cobrákhoz es a Bullitt GT-hez csakis ötfokozatú manuálist adnak, a többieknél választható egy négysebességes automata is.

Szériafelszerelés a dupla légzsák, légkondi, elektromos ablakok és zárak, színezett üveg, CD-s, kazettás autórádió, és 15 hüvelykes alumínium kerekek (16" a Convertible-nél).

A Premium csomaghoz, valamint a GT-khez jár az ABS, a kipörgésgátló, 16 hüvelykes kerekek, bőrborítású kormány, és egy hatlemezes CD-tár.

A GT tulajok egyedi motorházzal és levegőbeömlőkkel, dupla kipufogóval, ködlámpával, versenyülésekkel, speciális diffivel, és 17"-es kerekekkel büszkélkedhetnek.

Ami a Bullittot illeti, itt jár egy ültetett karosszéria, egyedi beömlők, Bullitt-stílusú 17"-es kerekek és ugye a Bullitt díszítőelemek. A Cobrákhoz kapunk egyedül független hátsó felfüggesztést, valamint a Mach 460 audiorendszert.

Na, ha a választék tetszik, akkor lássuk mit is kérnek el érte (már ha történetesen Amerikában élünk...):

A legalapabb modellt (Coupe V6) $17,500-re tartják, a Convertible $22,915. Az alap GT-k $23,500 illetve $27,390-ért cserélnek gazdát. A Cobráért $28,230-at illetve $32,775-ot gombolnak le az emberről. Ha pedig Steve McQueen nyomdokában szeretnénk versenyezni a budai vagy pécsi utcákon, előbb $26,230-at (+ vám) készítsünk elő.

Ítélet? Milyen ítélet? Az egyetlen mentségünk, abban az esetben, ha nem Camarot vagy Firebirdöt vettünk az az, hogy a garázsunkban egy Mustang bújik meg. A kevésbé szerencsések pedig gyönyörködjenek a képekben...

Apropó, a Mustang április 17-én volt pontosan 37 éves. 37 évvel ezelőtt, azon a napon 29 millió amerikai nézte este kilenckor a póni leleplezését. Nem hiába harangoztak be a „The most exciting on TV tonight will be a commercial” szlogennel.



A képek és a márka- valamint típusnevek a gyártó cégek tulajdonát képezik.
©2001 Ford Motor Company. All rights reserved.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • rackevei:

    Köszönöm a sok segítséget! :) Megoldottam egyedül!

  • BRobi:

    Helló Mit lehet róla tudni?

A lap tetejére