v8cars.hu | Chevrolet Caprice, 1992

Chevrolet Caprice, 1992

A kilencvenes évekre a legtöbb amerikai autó messze került eredeti önmagától. Egyre ritkábbak lettek a nyolchengeres V motorok, egyre kisebbek lettek az autók, és a krómozott felületek is eltűntek. A néhány túlélő egyike a Chevrolet Caprice.

Nemcsak a hatalmas méretek, a krómozott hűtőmaszk is az amerikai autózás virágkorára emlékeztet. Csalóka a műanyag lökhárító, nem a megszokott európai vagy japán technológia rejlik mögötte, hanem a jó öreg amerikai acél.

Misi, a tulajdonos erről már kétszer is meggyőződhetett, szerencsére mindkétszer az ellenfél húzta a rövidebbet. Pontosabban a rövidet, mert a Caprice mindkét esetet jóformán karcolás nélkül megúszta, míg a másik kettőnek tréler kellett...

Misi hosszas gondolkodás után egy Opel Astrából ült át a Chevy-be, és ezek után nem csoda, hogy cseppet sem bánta meg a cserét. Az ő szavaival élve: „Rájöttem, hogy ez így nem mehet tovább, úgyhogy majd csak lesz valahogy! Hát lett! Ugye nem kell ecsetelnem a különbséget... Legfeljebb néha nem eszek!” :))

Az autó Magyarországon lett először forgalomba helyezve, az első tulajdonos, egy jó ízlésű ügyvéd Amerikából hozatta magának. Meglepően jól sikerült a világítás átalakítása európai szabványúra, csak egészen közelről látszik, hogy nem gyári a hátsó lámpabúra.

A beülőt hamar megcsapja az amerikai feeling. Plüss üléspad, kormányváltó, fabetétes műszerfal, óriási rádó, króm kilincsek. Talán egy icipicivel lehetne kevesebb a műanyag. Természetesen elektromosan mozgathatóak az ablakok, és a nyári forróságot klíma enyhíti.

Hátul is méretes a hely, a próbakör során hárman is nagyon kényelmesen elfértünk. Sőt, ha csak ketten ülnek az ülés két szélén, kinyújtott karral sem érik el egymás vállát.

A motortérben egy ötliteres V8-as dolgozik. A műanyag légszűrőháztól és az injektortól eltekintve ugyanaz a látvány, mint húsz évvel korábban. A hangja is gyönyörű, kellemesen, visszafogottan duruzsol, de ha kell, rendesen meglódítja a hatalmas kasznit.

A tervek között új fényezés, 17-es kerekek szerepelnek, valamint néhány apró hiba kijavítása.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • euromaci:

    Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!

  • ARAB:

    1988 03 14 a gyártás

A lap tetejére