
Chevrolet Malibu, 1980
Meséltem, hogy a legtöbb itthoni amerikai autónak hányattatott sorsa, külön élettörténete van. Ez a Malibu fényes bizonyítéka ennek a kijelentésemnek. Jobbra látszik, hogy hogyan nézett ki kezdetben az autó. Elsőre csak az ezüst fényezés tűnik fel, a jó megfigyelők viszont észrevehetik, hogy két ajtó hiányzik.
Bizony, az autó kétajtósként került a tulajhoz, Simon Sanyihoz, aki szinte még meg sem melegedett benne, mikor egy szerencsétlen eset során felborult vele és annyira összetörte, hogy nem maradt szinte egyetlen ép, használható eleme sem. A motor és a váltó úszta meg a kalandot.
Sanyi szeretett volna egy másik kétajtós kasznit szerezni, de kiderült, hogy nagyon ritka az országban. Várt hát, autót keresett. Szétszedte és felújította a régi Malibu V8-asát, a váltóról közben kiderült, hogy gyakorlatilag használhatatlan.
Sikerült szereznie egy lepukkant kombit. Ez a hatalmas csomagtere miatt jól is jött a munkájához. Nekiállt hát rendbe tenni. Szépen haladt, kezdett összeállni az autó. Már csak pár napi munka hiányzott, a helyén volt a motor az összes gumicsővel, a csomagtartóban várt az olaj, hogy beletöltse, amikor...
...amikor egy ottfelejtett öngyújtó felrobbant a Chevy szélvédője alatt és felgyújtotta azt. Sanyi nem volt otthon, a szülei nagyon aggódtak, hogy a tűz átterjed a házra is, megpróbálták hát eloltani.
Nem sikerült nekik, de szerencsére (?) épp a szomszédban dolgozott a szippantós, aki egy „Majd én eloltom!” kiáltás után beleengedett egy fél köbméter szart az autóba. Ebből sem lehetett sok mindent újra használni. Sanyi kerített hát egy négyajtós limuzint, de még mindig egy kétajtós Malibura fáj a foga...
Hozzászólások
Mindenki azt használ amivel dolgozik.De nem nevetséges inkább tanulságos.
Akinek ilyen jó szerencséje van az életben annak biztosabb a BKV.
Sajnos Sanyi nincs már köztünk.
Wagon rajongó vagyok. Kár azért a Malibu Wagonért és a Gazdájáért.