Chevrolet Corvette, 1984
Tavaszodik, most jön el az amerikai autózás igazi ideje. Ez hatványozottan igaz a Corvette-ekre. Ha emlékszel még, szinte pontosan egy éve volt utoljára Corvette a hónap autója. A tavalyi fehér hollót most egy fekete bárány követi. :) A múltkori Corvette eredetisége miatt volt ritka, ez az autó pedig brutalitása miatt érdemelte ki a jelzőt.
Kornél, a Corvette gazdája számítógépes játékokból ismerte meg az amerikai autókat. Az első gép, amit az életben is megtapasztalt, épp ez a Vette volt, akkor még egy kollégája féltett és rejtegetett kincse. Aztán mikor ennek a kincsnek mennie kellett, főhősünk lázas gyűjtésbe kezdett, hogy az övé lehessen.
Egy részletfizetési konstrukció keretében december vége felé kötötték meg az üzletet, néhány nappal egy igazán boldog Karácsony előtt. Az autó árának háromnegyedét kellett azonnal letenni, mert a korábbi tulaj biztos volt benne, hogy egy hónapon belül összetörve látja viszont az autót. Szerencsére nem így lett.
Sőt! Az ő korábbi kukaborításos akciója során megsérült díszléceket Kornél pótolta, fából! A házilagos javítás nyomai észrevehetetlenek, a Vette nagyon jól néz ki, jó állapotban van. Ennek ellenére egy ilyen gépen mindig akad egy kis tennivaló, ha más nem, akkor a csinosítgatás.
Ettől is szép az amerikai autózás, amiről Kornél így nyilatkozik: „Vidéken lakom, nemegyszer a kapun lógó kissrácok gyűrűjétől alig tudok bejutni a kertbe. A legtöbb ember csodálja az autót, de vannak akik féltékenykednek. A helyi közlekedésben gyakran okozok fennakadásokat.”
Igényes és ép a belső tér, bár a klíma, az autórádió, a tempomat mind hiányzik az autóból. Ezeket egy korábbi tulaj árulta ki a kocsiból eladás előtt. Pótlásuk folyamatban van, bár az egyben levehető targatető könnyen feledteti a klíma hiányát.
Egy komoly Corvette tulajdonos autójához Vette kulcstartó is jár! Ez csak egy a sok aprócska dísz közül. Egyébként minden embléma, felirat leszedhető, ki merné az utcán hagyni őket?! :( Nagyon jól mutat a hátsó szélvédőre ragasztott hatalmas Corvette embléma is.
A csomagtartó meglepően tágas, bár a bepakolás nem tartozik a legkényelmesebb műveletek közé. Legutóbb a monostori találkozón lepett meg vele bennünket Kornél, ahol senki nem hitt neki, hogy az autó mellé pakolt hatalmas kupacot be fogja tudni gyömöszölni ide. Sikerült neki. A csomagtér alja részben felnyitható, az alatta megbúvó rekeszek is pakolhatóak.
A motor teljesen át van alakítva. Az 5.7-es V8-as gyárilag injektoros és komputeres vezérlésű volt, most ezeket kiváltva Edelbrock szívósor, és egy négytorkú Holley karburátor található a légszűrőház alatt. Krómozott szelepfedél emeli a motortér szépségét.
Az átalakítások kényszerűségből adódtak ugyan, de a megnövekedett teljesítmény részben kárpótol az injektor hiányáért. Természetesen a fogyasztás is megemelkedett, 15 és 30 liter között mozog attól függően, mennyire nehezül el a sofőr jobb lába. Kornélt ismerve pedig bizony néha-néha mintha ólomból lenne az a jobb láb. :)
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!