2007 Pontiac Solstice Base Model

Solstice

  • Újra áll Reseda garázsában egy tengerentúli produktum. "Nagyjából" ismerem az autó bekerülését,és történetét,köszönöm Gabinak. Jó helyre került,innentől az én tisztem foglalkozni majd vele. Nem akartam "sport" autót,nem akartam cabrio-t,sőt még autót sem akartam venni. Ja....dehogynem,minden nap akar az ember autót venni,csak 1 seggel 5 lovat már nehéz megülni. Még itt az oldalon a régi fórumban figyeltem fel a típusra,valamikor a kétezres években. Ezt az modellt nekem (is) a forma,a ritkasága,és a ruha alatt található műszaki megoldások adták el. A garázsban található írások is, inkább "szakmai" megközelítéssel íródnak,nem azzal,hogy mennyit megy,mennyit fogyaszt stb.

  • Bővebben fogok írni majd róla,mert nagyon sokan nem tudják,mit rejt a ruha. A vásárláshoz,a telefon felemelése előtt 4 hónapot olvastam a modellről amerikai oldalakon,korabeli újság cikkeket,teszteket,fórumokon 13 évet felölelő tapasztalataikat. Egyszóval körbejártam, rettentően érdekel szakmailag ez a platform,igazi unikumnak tartom,legalábbis abban az árkategóriában,amiben árulták a gyártás alatt. 4 különböző márkanéven árulták,de a Pontiac-ból készült a leg nagyobb darabszám,pontosan 65.724 db,ebből 1266 db coupe,amiből a keveset futottak,ma többe kerülnek mint új korukban. Ezt a darabot Floridából hajózta át Gabi. Kilométer futásban, 124 ezer Km-el vettem át a kulcsokat nagy szerviz után.Mivel nem napi autóm,nem fog rengeteget futni. Nyáron néztem pont körül,és Európában csak 12 db-ot kínáltak az autoscout-on.

  • Ebből a koncepcióból indult a rövid pályafutása ( 2005-2009) Kicsinyített Corvette platformot álmodtak meg alá.Erről lesz 2 kép majd alább,angolul,csak egyelőre a formátuma nem megfelelő.

  • Hydroformált eljárással készült sok elem a gyártásnál.
    Az "A" oszlop 2 darabból áll,van 1 "fél" az alap vázon,és van egy a tűzfal-szélvédőkeret egységen,merthogy ez különálló egység,felülről van ráhúzva az alap vázra,majd összecsavarozva. Tennék fel erről is képet a gyártási videoból,de nem engedi a formátuma miatt.

  • Motorból 2 létezett,de én részletesen erről a gyengébbről írok mivel ez áll itthon. Amiket a GM a többi autóiban használt ebben az időben,az a 2.2 GEN I. De azok kereszt irányú beépítésű blokkok,ekkor 2004-2005-ben csináltak egy GEN II-es blokkot a régi GM 2.2 helyett, ezeket kapták akkor már a GM termékek 2.4 liter henger űrtartalommal VVT nélkül. Viszont, a kappa platformba a hossz irányú (RWD) beépítéshez a GEN II-ből kellett csinálniuk egy új blokkot a motortartó bakok miatt,apróbb módosításokkal. Ez már a merevített főtengelyházas "bedplate"-s full alu blokk,nátrium töltésű szelepekkel,digitális érzékelőkkel jeladókkal és VVT vezérléssel. Ez lett az LE5 hengerenkénti befecskendezés,16 szelep,VVT,177 lóerővel. (Az erősebb az 2 literes,264 ló,de vezérmű tengelyről hajtott nagynyomású pumpával,közvetlen befecskendezéses,a szívósor és szívószelep kokszosodás és turbó
    miatt,nekem ez a "buta" opció szimpatikusabb.) Váltó: "tök átlagos" GM 5L40E. Differenciál művet a Getrag szállította. A fékeket a TRW, a futóművet a Bistein, a kormányművet a japánok,a feliratot már láttam rajta,de nem emlékszem a márkára (Aisin vagy Koyo). Felejtsd el amit az "átlag" amerikai autók futóművéről és viselkedéséről gondolsz,ez messze nem az.

  • Getrag termék. (nem saját kép)

  • Hátsó (Bilstein)

  • Első (Bilstein)

  • Alumínium lengőkar orgia :-) (nem saját kép)

  • A 4 rugóstag,amin ül. (nem saját kép)

  • Hátulja,hogy nehogy már olyan egyszerű legyen,minden állítható. Alumínium a "tengelycsonk" is. (nem saját kép)

  • Eleje,szintén. A "tengelycsonkok" is alumíniumból vannak. (nem saját kép)

  • A komplett csomagtér belső-hátsó rész,kompozit anyagból van (műanyag) és rá van ragasztva a nem klasszikus értelemben vett "alvázra". A csomitető acél,a hátsó sárvédők is,amik egyben vannak a küszöbbel ragasztva. (nem saját kép)

  • Eleje,így néz ki motorház tető és lökhárító nélkül. Megfigyelhető hogy a képen a hűtők benne vannak,a légszűrő doboz alatt,enyhén megdöntve.Elölről is,és alulról is az air deflectorral terelik fel a levegőt nekik. (nem saját kép)

  • Egy bontás alatt álló darab,lecsupaszítva így fest. (a kép az internetről származik)

  • Amikor még működött az üzem 2009-ben.

  • 9 év üresen tátongás után,2018 októberében kezdik el a 71 éves gyár bontását,ahonnan rengeteg GM termék gurult ki :-(

Hozzászólások

  1. Cece  - 2018. július 13. 20:12

    Örülök! Így minden rendben van! :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • csaba1369:

    !kép=comments/2018-12/5c1020fc46e77.jpg

  • csaba1369:

    !kép=comments/2018-12/5c101fe672d91.jpg

A lap tetejére