2007 Pontiac Solstice 2.4 VVT automata

Solstice

  • 9 év után újra áll Reseda garázsában egy tengerentúli produktum. "Nagyjából" ismerem az autó bekerülését,és történetét,köszönöm Gabinak. Hazánkban nála jobban szerintem senki nem ismeri ezt a típust,én próbálok tanulni- tapasztalatot gyűjteni,és remélem EBBŐL A GARÁZSBÓL tud majd információt meríteni,akit érdekel ez a KAPPA széria. Jó helyre került,innentől az én tisztem foglalkozni majd vele. Nem akartam "sport" autót,nem akartam cabrio-t,sőt még autót sem akartam venni. Ja....dehogynem,minden nap akar az ember autót venni,csak 1 seggel több lovat már nehéz megülni. Keveset lesz használva,inkább birtoklási vágyból vettem :-) Még itt az oldalon a régi fórumban figyeltem fel a típusra,valamikor a kétezres években.

  • Úgy kezdeném,hogy az újságíróknak köszönhetően,mert szakmaiatlanok,felületesek,és egyszerű felhasználóként-felhasználóknak írnak, annak hogy az emberek csak ez alapján ítélnek,ennek a modellnek nincs túl jó híre,viszont kb. százvalahány autóval a hátam mögött,tudom,hogy ennél sokkal rosszabb autótípusok is róják az utakat. Nem istenítem,és pontosan tudom hova tenni,ettől függetlenül minél jobban beleássa magát az ember szakmailag,látja a technikai megoldásokat,a tervezést és azt amitől teljesen eltérő ez a modell a többi sorozat gyártott roadstertől. Bővebben fogok írni majd róla,mert nagyon sokan nem tudják,mit rejt a ruha. A vásárláshoz,a telefon felemelése előtt 4 hónapot olvastam a modellről amerikai oldalakon,korabeli újság cikkeket,teszteket,fórumokon 13 évet felölelő tapasztalataikat. Egyszóval körbejártam, rettentően érdekel szakmailag ez a platform,igazi unikumnak tartom,legalábbis abban az árkategóriában,amiben árulták a gyártás alatt. 4 különböző márkanéven futott,de az alapkoncepció ezzel a formával indult,és csak később eladhatósági megfontolásból bővítették.A Pontiac-ból készült a leg nagyobb darabszám,pontosan 65.724 db,ebből 1266 db coupe,amiből a keveset futottak,ma többe kerülnek mint új korukban. Ezt a darabot Floridából hajózta át Gabi,és teljes nagy szerviz után vettem meg tőle.Nyáron néztem pont körül,és Európában csak 12 db-ot kínáltak átnézve szinte az összes hirdetési oldalt.

  • A Pontiac-nak mint márkának,az utolsó megtervezett és gyártásba került típusa,viszont nem a solstice-k közül került ki az utolsó legyártott Pontiac,mert az talán egy G6 volt 2010-ben.

  • A General Motors 2002-ben bemutatott, 2003-as "modernkori hot rod" koncepció autói,mindhárom teljesen azonos műszaki tartalommal.A háromból egyedül a Pontiac kapott zöld utat. Ennek az autónak se elődje,se utódja nincsen. Az akkori új KAPPA platform, gyártásban volt összesen 5 évig. 2005-2009.

  • Ebből a koncepcióból indult a rövid 5 éves pályafutása. Az alapjának olcsó-kicsinyített Corvette platformot álmodtak meg,alább olvasható.

  • Lutz saját dédelgetett gyermeke volt,addig lobbizott,míg gyártásba nem került, persze ekkor választották meg őt a GM alelnökének, így nyílt meg az út. "Rohamtempóban"

  • Bob Lutz

  • Bob Lutz

  • Az egésznek a lelke,ez a 2db hidroformálással készült hossztartó

  • A képen a hátsó rész van felénk,de Itt látható,hogy különálló egység a tűzfal-szélvédőkeret és hogy 2 darabból áll össze az "A" oszlop

  • Hidroformált eljárással készült sok elem a gyártásnál.
    Az "A" oszlop 2 darabból áll,van 1 "fél" az alap vázon,és van egy a tűzfal-szélvédőkeret egységen,merthogy ez különálló egység,felülről van ráhúzva-összetolva az alap vázra,majd összecsavarozva.

  • Az első.

  • A koncepció után,igazi utcaira formázás.

  • A képen,semmi sem műanyag

  • Motorból 2 fajta 4 hengeres létezett. Én részletesen erről a gyengébbről írok mivel ez áll itthon. Amiket a GM a többi autóiban használt ebben az időben,az a 2.2 GEN I. De azok kereszt irányú beépítésű blokkok,ekkor 2004-2005-ben csináltak egy GEN II-es blokkot a régi GM 2.2 helyett, ezeket kapták akkor már a GM termékek 2.4 liter henger űrtartalommal VVT nélkül. Viszont, a kappa platformba a hossz irányú (RWD) beépítéshez a GEN II-ből kellett csinálniuk egy új blokkot a motortartó bakok miatt,apróbb módosításokkal. Ez már a merevített főtengelyházas "bedplate"-s full alu blokk,nátrium töltésű szelepekkel,digitális érzékelőkkel jeladókkal és VVT vezérléssel. Ez lett az L850 vagy LE5 mindkét kód a sajátja. Hengerenkénti befecskendezés,16 szelep,VVT. 173? lóerő állítólag,ennyinek írják. Aztán ki tudja,lehet főtengelyen,fogyasztók nélküli "ámerikái" lóerő ez :-) Beépítve,automata váltóval,a keréken egy youtube mérés szerint nem több 145 lóerőnél. Már a Kappa platform is a modernkori autógyártás elektronizált cuccait hordozza,de nekem készakarva ez a buta 2.4-es opció tűnt a gondmentesebbnek. (Az erősebb az 2 literes,264 ló,de vezérmű tengelyről hajtott nagynyomású pumpával,közvetlen befecskendezéses,a szívósor és szívószelep kokszosodás és turbó
    miatt,bár hazánkban nem volt választás de nekem inkább a buta motor,nem kell a nyűg...) Ez a kitudja hány lóerő is elboldogul az 1290 kg-os karosszériával. Váltó: "tök átlagos" GM 5L40E. Differenciál művet a Getrag szállította. A fékeket a TRW, a futóművet a Bistein, a kormányművet a japánok,a feliratot már láttam rajta,de nem emlékszem a márkára (Aisin vagy Koyo). Felejtsd el amit az "átlag" amerikai autók futóművéről és viselkedéséről gondolsz,ez messze nem az.

  • Getrag termék. (nem saját kép)

  • Hátsó (Bilstein)

  • Első (Bilstein)

  • Alumínium lengőkar orgia :-) (nem saját kép)

  • A 4 rugóstag,amin ül. (nem saját kép)

  • Hátulja,hogy nehogy már olyan egyszerű legyen,minden állítható. Alumínium a "tengelycsonk" is. (nem saját kép)

  • Eleje,szintén. A "tengelycsonkok" is alumíniumból vannak. (nem saját kép)

  • Üzemanyaggal és vezetővel,a súlyelosztása 50-50%

  • Esős, Angliai tesztek.

  • Tesztelés a hideg Canadában.

  • A komplett csomagtér belső-hátsó rész,kompozit anyagból van (műanyag) és rá van ragasztva a nem klasszikus értelemben vett "alvázra". A csomitető acél,a hátsó sárvédők is,amik egyben vannak a küszöbbel. Ragasztva és pont hegesztve rögzülnek az alap vázra. (nem saját kép)

  • Eleje,így néz ki motorház tető,műanyag dobbetétek és lökhárító nélkül. Megfigyelhető hogy a képen a hűtők benne vannak,a légszűrő doboz alatt,enyhén megdöntve.Elölről is,és alulról is az air deflectorral terelik fel a levegőt nekik. (nem saját kép)

  • Egy bontás alatt álló darab,lecsupaszítva így fest. (a kép az internetről származik)

  • A gyárkapu bejárata,valamikor 2005-2009 között

  • Motor-váltót,elölről tolták be.

  • Összeszerelés

  • Amikor még működött az üzem 2009-ben.

  • A mára már eléggé megdrágult Coupe-k, és kevésbé drága roadsterek a gyár udvaron 2009-ben.

  • Saját kép,az autó BAL B oszlopán

  • Még mindig technikai témakör,a következő képek is az internetről származnak.

  • Maximálisan ennyi fér a csomagtartóba.

  • Csomagtartó

  • Ennél a képnél megállnék,és elgondolkodnék picit...Nem,nem a paraméterein,ott csak a lóerő nem stimmel.
    Van a felsorolás végén egy ÁR. Ugye arról volt híres ez a Kappa platform,hogy próbáljunk olcsón adni a népnek egy kis megfizethető roadstert. Amit aztán a képeket elnézve,el is hisszük,hogy költséges,és lassú volt gyártani,sőt a GM a gyártás befejezése után,bevallotta a New York Times-nak,hogy az utolsó évben,minden egyes darabon közel 10 ezer dollárt buktak. Értelem szerűen az amerikai ár besorolást látod a képen. Kb 10 évesen feleződött meg,a tengerentúli ára. A 10 évvel ezelőtti,új autók 20 ezer dolláros árkategóriájában,ez kiemelkedő.

  • A kép ismerős lehet,az Unix autó főoldaláról

  • (saját kép) A levegő áteresztős új bőr kárpit,amit a gyári szabás mintára még Gabi álmodott meg,és csináltatott,nagyságrendekkel esztétikusabb és jobb minőség mint az amerikai.

  • Hogy miket ki nem találtak...Ez az eső és napvédő,a gyári katalógusból rendelhető volt.

  • A GM Wilmington-i üzemét, 2018 októberében kezdték lebontani, nem is amerika lenne,ha nem lehetne venni belőle :-)

  • Eljött az év vége,próbáltam írni pár érdekes dolgot a tartalmáról,majd még folytatom képekkel.
    Boldog Békés Új Évet Kívánok a garázsba látogatóknak!

Hozzászólások

  1. Cece  - 2018. július 13. 20:12

    Örülök! Így minden rendben van! :)

  2. euromaci  - 2019. január 5. 09:33

    Klassz kis járgány ez!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • golya32:

    Ezek a képek mindent visznek, lehet garázsban áramszünet idején készült?

  • nsandor:

    Nagyon jó látni, mennyi mindent megcsináltál a kocsinkon! ;) Le a kalappal,

A lap tetejére