2007 Pontiac Solstice 2.4 VVT automata

Solstice

  • 9 év után újra áll Reseda garázsában egy tengerentúli produktum. "Nagyjából" ismerem az autó bekerülését,és történetét,köszönöm Gabinak. Hazánkban nála jobban szerintem senki nem ismeri ezt a típust,én próbálok tanulni- tapasztalatot gyűjteni,és remélem EBBŐL A GARÁZSBÓL tud majd információt meríteni,akit érdekel ez a KAPPA széria. Jó helyre került,innentől az én tisztem foglalkozni majd vele. Nem akartam "sport" autót,nem akartam cabrio-t,sőt még autót sem akartam venni. Ja....dehogynem,minden nap akar az ember autót venni,csak 1 seggel több lovat már nehéz megülni. Keveset lesz használva,inkább birtoklási vágyból vettem :-) Még itt az oldalon a régi fórumban figyeltem fel a típusra,valamikor a kétezres években.

  • Úgy kezdeném,hogy az újságíroknak köszönhetően,mert szakmaiatlanok,felületesek,és egyszerű felhasználók,és annak hogy az emberek csak ez alapján ítélnek,ennek a modellnek nincs túl jó híre,viszont kb. százvalahány autóval a hátam mögött,tudom,hogy ennél sokkal sokkal rosszabb autótípusok is rójják az utakat. Nem istenítem,és pontosan tudom hova tenni,ettől függetlenül minél jobban beleássa magát az ember szakmailag,meglátja a technikai megoldásokat,a tervezést és azt amitől teljesen eltérő ez a modell a többi sorozatgyártott roadstertől. Bővebben fogok írni majd róla,mert nagyon sokan nem tudják,mit rejt a ruha. A vásárláshoz,a telefon felemelése előtt 4 hónapot olvastam a modellről amerikai oldalakon,korabeli újság cikkeket,teszteket,fórumokon 13 évet felölelő tapasztalataikat. Egyszóval körbejártam, rettentően érdekel szakmailag ez a platform,igazi unikumnak tartom,legalábbis abban az árkategóriában,amiben árulták a gyártás alatt. 4 különböző márkanéven futott,de az alapkoncepció ezzel a formával indult,és csak később eladhatósági megfontolásból bővítették.A Pontiac-ból készült a leg nagyobb darabszám,pontosan 65.724 db,ebből 1266 db coupe,amiből a keveset futottak,ma többe kerülnek mint új korukban. Ezt a darabot Floridából hajózta át Gabi,és teljes nagy szerviz után vettem meg tőle.Nyáron néztem pont körül,és Európában csak 12 db-ot kínáltak átnézve szinte az összes hirdetési oldalt.Az enyémbe,az első amerikai tulajdonosa nem kérte az elektromos csomagot,így nincs benne se központi zár,se elektromos ablakemelő,se elektromos tükör,se ködlámpa elöl,se multikormány információs kijelzővel,nem kérte a 400 dolláros ABS-t sem,ami nincs,az nem romlik el,és így könnyebb a súlya.Viszont a 850 dolláros műholdas rádiót Monsoon rendszerrel,a krómhatású felniket és a bőr belsőt meg bele rendelte,elég érdekes. Szervó kormány,hővédő üveg és klíma természetesen van benne.

  • A Pontiac-nak mint márkának,az utolsó megtervezett és gyártásba került típusa,viszont nem a solstice-k közül került ki az utolsó legyártott Pontiac,mert az talán egy G6 volt 2010-ben.

  • A General Motors 2002-ben bemutatott, 2003-as "modernkori hot rod" koncepció autói,mindhárom teljesen azonos műszaki tartalommal.A háromból egyedül a Pontiac kapott zöld utat. Ennek az autónak se elődje,se utódja nincsen. Az akkori új KAPPA platform, gyártásban volt összesen 5 évig. 2005-2009.

  • Ebből a koncepcióból indult a rövid 5 éves pályafutása. Az alapjának olcsó-kicsinyített Corvette platformot álmodtak meg,alább olvasható.

  • Bob Lutz

  • Bob Lutz

  • Az egésznek a lelke,ez a 2db hidroformálással készült hossztartó

  • A képen a hátsó rész van felénk,de Itt látható,hogy különálló egység a tűzfal-szélvédőkeret és hogy 2 darabból áll össze az "A" oszlop

  • Hidroformált eljárással készült sok elem a gyártásnál.
    Az "A" oszlop 2 darabból áll,van 1 "fél" az alap vázon,és van egy a tűzfal-szélvédőkeret egységen,merthogy ez különálló egység,felülről van ráhúzva-összetolva az alap vázra,majd összecsavarozva.

  • A képen,semmi sem műanyag

  • Motorból 2 fajta 4 hengeres létezett. Én részletesen erről a gyengébbről írok mivel ez áll itthon. Amiket a GM a többi autóiban használt ebben az időben,az a 2.2 GEN I. De azok kereszt irányú beépítésű blokkok,ekkor 2004-2005-ben csináltak egy GEN II-es blokkot a régi GM 2.2 helyett, ezeket kapták akkor már a GM termékek 2.4 liter henger űrtartalommal VVT nélkül. Viszont, a kappa platformba a hossz irányú (RWD) beépítéshez a GEN II-ből kellett csinálniuk egy új blokkot a motortartó bakok miatt,apróbb módosításokkal. Ez már a merevített főtengelyházas "bedplate"-s full alu blokk,nátrium töltésű szelepekkel,digitális érzékelőkkel jeladókkal és VVT vezérléssel. Ez lett az LE5. Hengerenkénti befecskendezés,16 szelep,VVT,177 lóerővel. Már ez is a modernkori autógyártás elektronizált cuccait hordozza,de nekem készakarva ez a buta opció tűnt a gondmentesebbnek. (Az erősebb az 2 literes,264 ló,de vezérmű tengelyről hajtott nagynyomású pumpával,közvetlen befecskendezéses,a szívósor és szívószelep kokszosodás és turbó
    miatt,bár hazánkban nem volt választás de nekem inkább a buta motor,nem kell a nyűg...) Ez a 177 lóerő is elboldogul az 1290 kg-os karosszériával. Váltó: "tök átlagos" GM 5L40E. Differenciál művet a Getrag szállította. A fékeket a TRW, a futóművet a Bistein, a kormányművet a japánok,a feliratot már láttam rajta,de nem emlékszem a márkára (Aisin vagy Koyo). Felejtsd el amit az "átlag" amerikai autók futóművéről és viselkedéséről gondolsz,ez messze nem az.

  • Getrag termék. (nem saját kép)

  • Hátsó (Bilstein)

  • Első (Bilstein)

  • Alumínium lengőkar orgia :-) (nem saját kép)

  • A 4 rugóstag,amin ül. (nem saját kép)

  • Hátulja,hogy nehogy már olyan egyszerű legyen,minden állítható. Alumínium a "tengelycsonk" is. (nem saját kép)

  • Eleje,szintén. A "tengelycsonkok" is alumíniumból vannak. (nem saját kép)

  • Üzemanyaggal és vezetővel,a súlyelosztása 50-50%

  • A komplett csomagtér belső-hátsó rész,kompozit anyagból van (műanyag) és rá van ragasztva a nem klasszikus értelemben vett "alvázra". A csomitető acél,a hátsó sárvédők is,amik egyben vannak a küszöbbel. Ragasztva és pont hegesztve rögzülnek az alap vázra. (nem saját kép)

  • Eleje,így néz ki motorház tető,műanyag dobbetétek és lökhárító nélkül. Megfigyelhető hogy a képen a hűtők benne vannak,a légszűrő doboz alatt,enyhén megdöntve.Elölről is,és alulról is az air deflectorral terelik fel a levegőt nekik. (nem saját kép)

  • Egy bontás alatt álló darab,lecsupaszítva így fest. (a kép az internetről származik)

  • A gyárkapu bejárata,valamikor 2005-2009 között

  • Összeszerelés

  • Amikor még működött az üzem 2009-ben.

  • A mára már eléggé megdrágult Coupe-k, és kevésbé drága roadsterek a gyár udvaron 2009-ben.

  • Saját kép,az autó BAL B oszlopán

  • Még mindig technikai témakör,a következő képek is az internetről származnak.

  • Maximálisan ennyi fér a csomagtartóba.

  • Csomagtartó

  • Ennél a képnél megállnék,és elgondolkodnék picit...Nem,nem a paraméterein.
    Van a felsorolás végén egy ÁR. Ugye arról volt híres ez a Kappa platform,hogy próbáljunk olcsón adni a népnek egy kis megfizethető roadstert. Amit aztán a képeket elnézve,el is hisszük,hogy költséges,és lassú volt gyártani,sőt a GM a gyártás befejezése után,bevallotta a New York Times-nak,hogy az utolsó évben,minden egyes darabon közel 10 ezer dollárt buktak. Értelem szerűen az amerikai ár besorolást látod a képen. Kb 10 évesen feleződött meg,a tengerentúli ára. A 10 évvel ezelőtti,új autók 20 ezer dolláros árkategóriájában,ez kiemelkedő.

  • A kép ismerős lehet,az Unix autó főoldaláról

  • (saját kép) A levegő áteresztős új bőr kárpit,amit a gyári szabás mintára még Gabi álmodott meg,és csináltatott,nagyságrendekkel esztétikusabb és jobb minőség mint az amerikai.

  • Hogy miket ki nem találtak...Ez az eső és napvédő,a gyári katalógusból rendelhető volt.

  • Eljött az év vége,próbáltam írni pár érdekes dolgot a tartalmáról,majd még folytatom képekkel.
    Boldog Békés Új Évet Kívánok a garázsba látogatóknak!

Hozzászólások

  1. Cece  - 2018. július 13. 20:12

    Örülök! Így minden rendben van! :)

  2. euromaci  - 2019. január 5. 09:33

    Klassz kis járgány ez!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére