1976 Ford Granada A Kék

Granada

  • 2008-ban sok év tanakodás után kezdtem bele, hogy szerezzek egy "vasat". Olyat akartam amihez nem kell feltétlenül hogy apunak olajkútja legyen Kuvaitban, de a kinézete legyen karakteres. Na ekkor láttam meg először granadát. Ilyen és hasonló "eladó" képeket találtam róla mindíg más helyen. Aztán egy jó időre eltűnt minden hirdetés.

  • Aztán 2009-ben kicsit késve értem a komáromi Amerikai Autós Fesztiválra. Nézegettem a verdákat és megláttam, hogy a kocsi amit egy jó ideje nézegetek tombolán megnyerhető. Az volt a furcsa, hogy úgy éreztem mintha lopnák a kocsimat holott erre semmi okom nem volt. Na ebből tudtam, hogy a Granada kell nekem úgyhogy lebratyiztam a nyertessel és három nap múlva már nálam volt a KÉK. (A szerencsés nyertes korrekt volt)

  • Nyár végén még furikáztam vele egy keveset, körbeért a vigyor a fejemen mikor cirkáltam vele a városban. Mindenképpen a teljes felújítás volt a cél, de minnél többet nézegettem annál kevésbé tetszett amit láttam. A kaszni nagyon korrodált volt. Aztán megismerkedtem a kocsi előző tulajával és kisebb rábeszélés után vettem egy donort.
    Minden nappal biztosabb vagyok abban, hogy ez egy igen jó vásár volt. Ennek is van ugyan baja, de közel sem annyi mint a KÉK-nek.

  • Ezért lesz a Donor kasznija felhasználva a felújításhoz. Kicsit lassan megy a szétszerelés, de egy élmény!

  • A motor egész hamar kijött és hála Monarh-Lacának nem ömlött 5 liter olaj a nyakunkba.

  • A kaszni a forgatón. Még az első futómű ki és mehet homokszórásra (csak az alja)

  • Na szóval eljött a tavasz meg a jó idő úgyhogy nekiestem szétszedni az elejét. Eközben kollegám "Buher" elkezdte kilakatolni a kasznit. Az Öreg Rája régi szaki, mindig lóg egy cigi a szájába és persze pajzs nélkül hegeszt.

  • Az \"Öreg-Kék\" utolsó útja a menybe. (emelőkön keresztül gurulós állványra; neki a menny csak 600 mm-re van a földtől)

  • Volt baj bőven a bal hátuljával, de szerintem jó lett és végre rendes kaszni hangja van ha megütögetem. Én közben szétszedtem az első futóművet csak a rugó maradt. Azt még kiszenvedem aztán lakatolás, homokszórás, lakatolás....

  • Homokszórva az alja. Van pár rész ami igen hasonlít a szitára, de megoldható.

  • Alja alapozva, mindenhol lelkiismeretesen kilakatolva és tömítve.

  • Tömítgetések után az alja megkapta az alvázvédőt. Az első sárvédők is rendbe lettek rakva, a belsejük le lett kezelve.

  • A laprugók szétszedve, homokszórva, alapozval, festve.

  • És már is fertig!

  • Egy része új, egy része felujított, kiglancolt.

  • És beépítve.

  • Első futómű összerakva, csak a kerék kell rá.

  • És vagy 8 hónap forgatón töltés, homokszórás, rengeteg lakatolás, alapozás és alvázvédőzés után végre a saját lábán.

  • Festés előtti szárazpróba. Kicsit alakítani kellett az elemeken de egész szépen összeállt.

  • Szal régen nem írtam már, de azért történtek dolgok, csak pöttyet lassult a folyamat. Matt ezüst dolgok készen.

  • Alapozva és a gyöngyház fehér tető készen.

  • Ugyan képen nem látszik, de mocskosul jó lett a színe!

  • Na ez az a Sor 6-os ami jó asztalnak, dísznek a falon, papírnehezéknek...

  • Hát már megint egy csomó idő eltelt, látszólag csöndben, de most volt a komáromi haj-daj ami azért eléggé inspiráló. A műszerfal összerakva, minden apró darabkája, repedése kijavítva.

  • Szépen feltelt a müszerfal mögöttes része. Kábelezésre fel!

  • Jelentem a lendület töretlen. Motor (ideiglenes szelepfedéllel) és váltó a helyén.

  • Tellik, tellik a motortér...

  • És csak tellik...



  • Nem tudtam megállni, nagyon jó volt látni és hallani ahogy beindult!


  • És jön-megy-megáll
  • Hátulja szinte kész, ajtók feltöltve belsőséggel és már zárható.

  • Eleje...Épülőbe...

  • Eleje...Épülőbe - épülőbe

  • Inkább nem mondom meg honnan van a lámpatest.

  • Alakul...

  • Eleje kész.

  • És akkor volt egy pár napos, átgondolt, előre kitalált, segítséggel ellátott szerelés és próbaútra alkalmas lett.

  • Első út haza; ilyen csak egyszer van.

Hozzászólások

  1. Edsel  - 2009. december 9. 13:29

    Szia Krisztián!

    Amiről beszéltünk hátsó fékcsövek, kellenek -tudod, új, dobozban dobfékhez?
    Illetve nekem továbbra is kellene a kormányszervó, munkahengerrel, irányváltóval stb. komplett!
    Keress meg légyszi, mit tehetünk!
    Köszi!
    Laci ( Edsel nevem alatt minden elérhetőség fórumon)

  2. kerekes54  - 2009. december 22. 21:28

    Na de most akkor melyik is lesz felújítva?
    Imádom a Granadát, én is rengeteget szemeztem vele.

  3. Rizsa-Csiga  - 2010. január 2. 18:29

    Szia kerekes54.
    Hát persze a KÉK Granada lesz felújítva de a donor kasznija lesz hozzá felhasználva, az van jobb állapotban.

  4. Tulkán Imre /imici/  - 2010. január 8. 21:12

    Végre valami normális dologgal tetszik lekötni a szabad gyököket.Sok sikert és szerencsét,mert az is kell.

  5. magic79  - 2010. április 20. 09:48

    Hello!

    Na, látom alakul a vas, a lényeg hogy ne törjön meg a lendület, Én szurkolok!

    Üdv: Ervin

  6. Szabó Zoli  - 2010. április 27. 06:15

    Szia!

    Kicsit irígyellek, hogy ilyesmivel is tudsz foglalkozni, de az autó nagyon tuti. Sok sikert és persze egészséget hozzá. Azután meg jöhetnek a csajok.
    Zoli (Komárom)

  7. Szecső  - 2010. május 8. 21:21

    szépen alakul a gép, várom az új képeket!

  8. Cece  - 2010. május 9. 00:28

    A Buher szakis kép világbajnok!Jól halad a projekt-Hajrá!

  9. Cece  - 2010. július 5. 22:46

    Most a kéknek tényleg annyi? :(

  10. baga  - 2010. július 29. 23:28

    Szoktam látni ezt az autót a Margit korháznál, élőben mégszebb! Üdv

  11. strobi  - 2010. augusztus 10. 10:41

    Helló!Én csak annyit mondanék a projekthez:ánteer!:)Jó lessz ez a vas!Üdv:Strobi!

  12. somi  - 2012. február 21. 08:38

    Örülök, hogy alakul a vasacska, én is nézegettem még régen, eladó korában. Tetszett :) Most is tetszik, szép lesz, hajrá!

  13. z-space  - 2014. július 26. 22:22

    Vagány!!!! :)

  14. tratyapetya  - 2015. május 29. 05:03

    Üdv,
    Hogy áll a gép? Kész? Régen az enyém volt..(a Kék) de sokat csinalgattam... a lakatost majdnem megoltem..

  15. noose  - 2017. június 30. 11:01

    akkor komáromban láthatjuk is? :)

  16. dzé  - 2017. október 22. 09:53

    Egyik kis kedvenc. Jó, hogy így megmentetted! Le a kalappal, szép munka gratulálok, szép lett.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Szuper projektek, tetszenek az egyedi megoldások! A cikkszámokat írd fel,

A lap tetejére