1970 Oldsmobile Ninety Eight Valery Holiday Coupe

Ninety Eight

  • Az én célom ezzel az autóval az eredeti állapot elérése, ahogy '70-ben meggyártották. Egyedül a bőr nem kerül vissza a tetőre(nekem nélküle jobban tetszik), és a teli dísztárcsák helyett '68-as Cutlass dog dish kerül rá.Sajnos az egész utasteret újra kellett kárpitozni mert nem maradt egy ép része sem. A műszaki adatait sokan ismerik, de hátha van aki még nem: 455 Rocket motor, TH400-as váltó abszolut full extrás ami a klímát kivéve még működött is. Ez a szétszedés előtti állapotát tekintve csoda! Főleg amilyen sorsa volt anno...2000 karácsonyán vettem több évi nézegetés után.Siralmas állapotban saját lábán gond nélkül robogott haza, meg még 3 évig a szétszedéséig. Nem egy sűrűn látott darab. Ebből a karosszériából 21111 darabot gyártottak 1970-ben. Édasanyám után Valery lett a neve.

  • Egy kis történelem:
    Talán 90-es évek eleje. A régi tulaj(ok) nyomai.

  • 90-es évek közepe. Sokak emlékezetében így él, a "győri Pizzás Olds".

  • 2001, vásárlási állapot.

  • 2002 Komárom. Másoknak talán így ismerős, a "láncos Olds". A lap alján meglátod milyen az újjászületett Olds.

  • Végre ott van ahol kell.

  • Közeledik a 455-t!

  • Ez volt a szétszedés utáni és a homokszórás előtti állapota. Siralmas...

  • Azt hiszem ez magáért beszél.

  • Végre ebből a nem túl szép, de egész jó állapotban lévő motorból tudtam egy nekem tetsző és pár frissítésen áteső motort csinálni.

  • Ez lett belőle:

  • Szerencsére hozzáértő kezekbe került és szépen helyre hozta az egész kasznit. Full homokszórás és elég sok lemez felhasználása után ez lett belőle.Szép és igényes munka! (kösz Robi)

  • Festés után a haza szállítás elég izgalmas volt 350km-ről. Kívül belül kék lett. Szép gyöngyház három réteg lakkal. A típustáblája szerint fehér volt de valahogy kék színben tudtam elképzelni. Úgyhogy most mindene a kék különböző árnyalataiból lesz.

  • Igényelte már a törődést!

  • Az alváz is homokszórva lett majd minden porcikája külön-külön festve. Jó sok időm ráment de fasza lett minden. Első hátsó futómű minden elem új. Kicserélődtek természetesen a fék és benzin csövek is.

  • Az utasteret sajnos teljesen át kellett kárpitozni mert minden elemén volt valami sérülés és fakulás. Az eredeti selyem és műbőr huzat valódi bőrré alakult és sötétebb kék lett. Kösz Gábor.

  • A motor jó kondiban van, hengerfej felujítás kell rá ami még mindíg folyamatban van. Nem lesz semmi csicsa, kék meg mattfekete minden még a váltó is. Kapott egy jobb gyújtást, hengerenkénti leömlőket, új generátort,új szelepeket, vízpumpát és tömítéseket. Muszályból pedig egy nyitott szűrőt. Ez lesz látható majd a motortérben ha végre összeraknám.

  • Itt végre a készülődés látható, hogy találkozzon a kaszni az alvázzal.Mikor szétszettük 8 ember kellett hozzá,hogy leemeljük a bódét, szerencsére most lehetőség volt egy közeli szervízben visszaemelni rá.

  • Közeledik...

  • Egy kis alulnézet.

  • Végre a saját kerekein megint!

  • Került bele egy kis szigetelés, többet nem akarok megsülni benne. Erre megy még egy réteg hővédő szivacs a padlóra.

  • Pár kép,miből mi lett:

  • Az ajtók újjászületése:

  • Semmi extra:235/75R15

  • Örülök, hogy rendszerezve raktam el annó a dolgait. Megkönnyíti az összeszerelést.

  • Szeretem ezt a részét az autónak. (és még jó is volt benne a hangszóró)

  • Jó pár év keresgélés után végre megvan a hátsó lökhárító. Nem hibátlan de lehet, hogy nem krómoztak volna még ilyen minőségűt sem itthon.

  • A klíma "kiköltözött" az autóból. Nem igazán használnám ki meg nem is akartam sok csövet meg vezetéket nézegetni a motortérben. A képen éppen próbálkozok összehozni valamit a fűtésdoboz helyére.

  • Egy féktárcsa. Sokak számára nem nagy dolog a cseréje. Viszont nálam nagy fejtörést okozott, ugyanis 70e ft/db az autómhoz. Ezért kellett valamit kitalálni. A képen egy 1995-ös Impala SS tárcsa látható ami némi átalakítás után felkerült az Oldsra. A kerékcsapágyakat kellett áthelyezni benne. Köszi Norbi!

  • Végre felkerültek a sárvédők és a motorháztető.

  • Bontott a lökhárító, hibája is van de azért iszonyatosan örülök neki.

  • Vettem ugyan egy régebbi Olds Starfire kormányt de nem lehet vele vezetni az autót, nagyon a hasamban van a kormány pedig nem vagyok valami kövér gyerek. Ezért döntöttem a régi kormány kicsinosítása mellett.

  • Kicsit későn rakom már fel ezeket a képeket de nem baj. A műszerfalat a nap és az idő rendesen elintézte ezért át kellett bőrőzni. Kezdek vele megbarátkozni. Bekerült az új szőnyeg is és az "A" oszlopok aljába a hangszórók. Eddig a műszerfal közepén volt egy.

  • Perforáltattam bőrt és az takarja a kivágott lyukat a borításon. Így lett megoldva a kaptartónál is.

  • Ez a "C" oszlopon lévő világítás annó a vásárláskor a szemem láttára fröccsent szét. A volt tulaj szerint "nem gond, a másik már úgy is törött majd veszel másikat". Még jó, hogy van az ebay.

  • Ezt a képet majdnem elfelejtettem.
    Tényleg a nulláról indul újra az élete.

  • Első bemutatkozása, igaz még nem teljesen készen.

  • Jó társaságban, igazi '70-es évek színvilága. (szerintem)

  • A gyári kipufogóleömlők elég viseltesek voltak ezért vettem hengerenkéntit rá. Persze "C" body-hoz nem passzol! A bal oldalon esélytelen, hogy elférjen a kormánymű és az önindító között. Ezért jobbnak láttam a teljes legyártást. Nem tudom, hogy jó ötlet volt e, majd az idő eldönti. Nem a teljesítményre mentem csak, hogy végre legyen egy normális dupla rendszerem. Kösz Ákos.

  • Itt már körvonalazódik, hogy merre is fog tekeregni a kipufogógáz. 60mm-es csőből készült, olcsó Summitos dobokkal. Semmi extra csoda.

  • A leömlőkhöz túl közel eső dolog miatt kellett egy kis hővédelem.

  • Lefestettem az egészet feketére, valamiért így tudtam elképzelni a kész állapotot. (Lehet nem lesz tartós) A hangja olyan lett amilyet akartam. Nem hivalkodó de hallani, hogy még a régi szép időkből való a motorja.

  • Meglett a meglepetés elismerés is. 2009 Komárom legszebb '70-es évek autója kupájával jöhettem haza. Nagy dolog volt nekem ez mert 2001-ben Dunaföldváron a "Legelhanyagoltabb autó" díját nyerte meg.

  • Közben megy az öröm autózás. Sok év után újra össze kell szoknunk.
    Köszönöm a sok évi segítséget Rasca!

  • Ehez a típushoz a neten megtalálható minden hülyeséget megvettem már. Most erre esett a választásom.

  • Kontraszt

  • A csomagtér is otthonosabb lett.

  • Nem nagy projekt, de végre lekerült róla a nyitott szűrő. Lett rá gyártva egy dupla csöves ház a régi alkatrészeinek felhasználásával. Köszi Zoli!

  • A nagyobb projektelés marad a hosszú téli estékre. Addig egy kis marhaság. Egyre többet bringázunk és néha jó lett volna oda elgurulni az Oldsal. A tetejére nem akartam rakni. Ez lett a megoldás. Vonóhorog nincs rajta, így az alvázhoz van rögzítve. Lámpa nélkül pedig nem mertem hagyni.

  • Került rá hátsó kanyar stabilizátor. Valami 80-as évek Caddy limójáról van. Másik tartó lett neki gyártva, egy kis festegetés és már kész is. Tudja a fene, hogy hasznos e ilyen magas gumik mellett. Majd kiderül. Egyelőre nem rázza meg a rossz út, vasútátkelő, vagy a nyomvályú annyira a hátulját.

Hozzászólások

  1. Zola  - 2006. május 8. 15:28

    Rocket Power! ;)

  2. gergew  - 2006. június 3. 14:07

    Nagyon zsíros lesz, imádom ezt a formát!

  3. Reseda  - 2006. június 4. 16:14

    Ez nagyon tetszik.Ígényes,és a szín qvajó,metálkék-fekete-dogdish

  4. picilány  - 2006. augusztus 19. 16:44

    Jól néz ki jól áll neki ez a szin!

  5. raktáros  - 2006. augusztus 26. 08:39

    Húbazz, jól néz ki a motorod nagyon!
    VÉgre már lábon van a kocsid, most már csak évek kérdése, és megjelenhetsz vele majd a talikon! :-)
    Gratula!

  6. pitta  - 2006. szeptember 4. 07:16

    tyű,nagyon fasza és igényes project!

  7. Zola  - 2006. szeptember 4. 08:05

    Bárcsak itt tartanék már!
    Hajrá!

  8. matev  - 2006. szeptember 4. 18:08

    Hétvégén látnom kell! Meg iszunk erre a projektre.

  9. Tony  - 2006. szeptember 5. 16:34

    Úgy legyen!:-)

  10. LeMans67  - 2006. december 7. 08:11

    Szia Tony!
    Hol vannak az újabb képek? Szeretnénk látni a haladást!!!

  11. kölyök  - 2007. január 1. 18:00

    csodaszép!!!!!!!!!!!
    csodaszép!

  12. Zola  - 2007. január 8. 22:17

    Ez rohadtjó lesz!
    Hajrá Tony!

  13. matev  - 2007. január 8. 23:31

    Verseny lesz ennek a projektelösdinek a vége!
    Bár én is már itt tartanék... :)

  14. coupe78  - 2007. január 9. 15:49

    Povered by V8----> fauacht:)
    Gratula!!!

  15. AndrewG  - 2007. június 28. 12:32

    Tony, kérlek, vedd le a garázsodból a Caprice-t.
    Köszi.

  16. Papkalaci  - 2007. július 4. 19:16

    Gratula, gyönyörű a kocsi! Kérlek dobj nekem egy levelet, hogy kihez forduljak alváz és kaszni homohfújás ügyben! papkalaci@freemail.hu köszi.

  17. Zola  - 2008. január 25. 07:57

    Hú de jó képek!
    Idén végre mutatunk Oldsokat a népnek. :)

  18. dodgecharger  - 2008. január 25. 10:57

    Hát ez egyszerűen fantasztikus!

  19. OLDSBOLY  - 2008. február 12. 20:13

    Szia Tony!
    Előre is köszönöm a segítségedet, ha Én is segíthetek csak írj! Én az E-bay-on nyomulok, elég jó az alkatrész ellátás, de hazánkban is van egy jó cég ahol sok mindent be tudnak szerezni.Az autód nagyon pipec lesz, vagy már elkészült? Remélem pár héten belül mi is elkezdjük a 98-ast.
    Üdv, OLDSBOLY

  20. OLDSBOLY  - 2008. február 14. 23:19

    Kössz a tippeket. A Rockautot nem ismerem, ez hogy működik? Én az RG Internes.-től szoktam rendelni, az Atlantiktól még nem rendeltem.Ha írsz egy tel. sz.-ot fehívlak így bővebben tudunk beszélni.

  21. chevelle68  - 2008. június 9. 11:12

    Wow! akár hiszed, akár nem, már nagyon várom ennek a gépnek az elkészülését! Hajrá!
    Áron

  22. 76buickelectra  - 2008. augusztus 19. 05:59

    Tyű de kafa! Hajrá Tony!

  23. alex  - 2008. augusztus 19. 17:30

    Hello! Nagyon jó az autód.Úgytudom v.mikor győrben volt,évekkel ezelőtt,mert sokszor láttam itt egy ilyet. Légyszí írj róla kb. mennyibe kerül egy ilyen felújítás,és kit,kiket ajánlassz hozzá. alexgrand1776&citromail.hu címre.köszönöm.

  24. ürdongó  - 2008. október 12. 19:37

    barátom ez egyszerűen gyönyörű gratula:)))))

  25. USACARS  - 2009. január 24. 18:12

    Hello!
    Nekem is ilyen gumi kellene,fehércsíkos 235/75R15,légyszí írd meg honnan lehet venni,mennyiért. köszi.

  26. svenson8  - 2009. március 8. 22:17

    Eszméletlenül szép lett, gratulálok cimbora!

  27. OLDSBOLY  - 2009. április 3. 02:24

    Szia Tony!
    Gratulálok szép lett az OLCI. Az enyém még alakulóba, de remélem egyszer Én is eljutok idáig!Még egyszer GRATULÁLOK!!!!!!!!!

  28. Overdrive  - 2009. április 3. 10:56

    Eléggé lett/lesz a gépjármű

  29. szappanos  - 2009. április 19. 21:50

    Tony! Ez nagyon szép! Riszpekt a kitartásodért!

  30. coupe77  - 2009. augusztus 16. 22:59

    Nagyon szép lett, gratulálok az autóhoz.

  31. kölyök  - 2009. augusztus 17. 21:34

    hát tony, megint csak gratulálok!szívós egy strici vagy!:)))))

  32. Kacsapapa  - 2009. augusztus 18. 22:14

    Gratulálok a csodálatos géphez!!
    Nagy élmény volt végig nézni / olvasni ezt a garázst. Sok boldog közös évet kívánok!

  33. fehervaria  - 2009. augusztus 24. 13:20

    Csodaszép!
    Megérdemelted az elismerést Komáromban!
    üdv
    Attila

  34. V8Teki  - 2009. október 8. 21:24

    Hali!
    Ilyen egy kitartó ember!
    GRATULÁLOK nagyon szép lett a VAS.
    Lesz itt még több díj is! :D

  35. attish  - 2009. október 9. 09:16

    Ez még mindig egy fockin' nice ride, man! Minden elismerésem, Tony!

  36. LepenyBalazs  - 2009. október 9. 11:31

    asztaa... gratulalok, gyonyoru munka egy meg szebb Vason!!! Kovetkezo talin majd jol megnezegetem, okesz? LB

  37. Lord_KROK  - 2009. október 9. 12:01

    Nagyon szép részletes beszámoló!
    A kontrasztos kép pedig nagyon állat!
    Szép munka!
    Megkérdezhetem h mennyibe vetted és mennyit kellett rákölts?

  38. TB  - 2009. november 29. 18:09

    Nagyon szupi!
    A kérdés az lenne ha nem titok, hogy kivel csináltattad mindezt.

  39. vig8  - 2009. december 7. 22:27

    Ezigen! Leakalappal.
    Nemkevés idő és kitartás kellett ehhez. Gratula!

  40. 276579P  - 2009. december 8. 08:17

    szép koncepció, szép munka, de tényleg!

  41. Flanker  - 2009. december 8. 10:32

    Elképesztően szép Munka!!! Tetszik:)

  42. GalaxImi  - 2010. március 31. 18:31

    Én is gratulálok a kitartásod gyümölcséhez! Szívmelengető egy ilyen sztori...

  43. customman  - 2011. február 10. 14:25

    Csodaszép, a színe pedig egyenesen gyönyörű. Gratulálok a kitartásodhoz is.

  44. vasi  - 2013. február 14. 22:19

    Nagyon szép a vas, rengeteg munkád lehet benne !
    Üdv
    Vas I

  45. gömbhal  - 2014. szeptember 28. 21:10

    Na ezt sumákba csináltad ?
    Narancssárga index megoldva így!!
    Ha a biciklik nincsenek fent ezen a redneck kontikitten (jóértelemben),akkor mit mutat??

  46. arila84  - 2014. november 26. 17:15

    Te is elég szép harcot vívtál az autódért, hogy olyan legyen amilyennek szeretnéd, szép lett az eredmény!

  47. Tony  - 2014. november 27. 14:17

    Köszönöm szépen!

  48. matev  - 2015. március 24. 07:33

    Hátsó tárcsa fék? Ideje lenne már. 😎

  49. Gabor81  - 2015. március 24. 16:52

    Roncsból luxusautót "Wrecks Riches"-volt egy ilyen műsor a D.veryn, na ez az autó benne lehetne!
    Szép kívül-belül-alul!

  50. Corvus  - 2015. március 25. 18:38

    Gratulálok,először is a kitartásodhoz,másodszor a hihetetlen EREDMÉNYHEZ!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • gab77:

    Nagyon szép autó és hatalmas. Imádom. (nem is mertem közelebb menni hozzá

  • weltron79:

    !kép=comments/2017-12/5a34025ed8d4a.jpg

A lap tetejére