1981 Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham

A polírozás "művészete"

  • Elsőként a poírozott aluminium felületek felújításárol írok.Ezek személyes tapasztalatok,aki akar merít belőlük.
    Az egyik barátom felületpolírozással foglalkozott,így folyamatosan kaptam tőle pasztákat,különböző eszközöket. Mivel ő fában volt othon, így én a fémen próbáltam a magam elképzelése szerint tesztelni különféle megoldásokat.Nagyon sok zsákutca után írom le azokat a módszereket amik beváltak.
    Az egyik fórumtársam-tól vett polírozó pasztával például
    Brutál eredményt lehet elérni poírozott alumínium felületen! Kell a pasza egy aluminium fólia és kitartás!!

  • A "kutyatányér" dísztárcsám anyaga jó alany lessz.
    Mindennel próbáltam.Géppel polír pasztával,csiszolással,különféle szerekkel.De semmi.
    Hiába políroztam le volt rajt egyfajta fakó réteg amit sehogy sem lehetett eltüntetni.
    Akkor jött meg ez a paszta,amit persze nem az előírásnak megfelelően használtam:
    Első lépes: kenjük be a felületet a pasztával és a fóliával lassan kezdük bedörzsölni.

  • Addíg dörzsöljük amíg kezd a paszta száradni. Nagyon sok dzsuva fog lejönni róla.A végén puha tiszta pzs- vel letöröljük.Az eredmény durva.Nem tudom a kép vissza tudja e adni az eredményt!

  • Aluminium -ból krómhatás varázs.

  • Ez a megoldás alkalmas még az ajtókón lévő "króm" díszlécekre is!

  • Itt is csak egy részt csináltam meg,hogy látni lehessen a különbséget.

  • Fúróba fogadható rongyokból össze varrott tárcsát használok a többi fajta(polírozott vas, króm) bevonat kezelésére.Próbáltam szivacsot,szőrt,forgó kefét,minden szart,de ez volt a leghatékonyabb mindközül.Kíméletes,és kényelmes hiszen többfajta nagyságban lehet kapni,és a kialakításának köszönhetően rendkívül hatékony a nehezen elérhető helyeken is.Fillérekbe kerül a márkás fosokhoz képest,hiszen az előállítása egyszerű!(gondolom egy néni összegyűjti a kidobott ingeket rátesz egy nagyobb bögrét körbevágja oszt összevargya:-)

  • A folyékony polírpaszták helyett,sokkal jobbak ezek a száraz csiszoló poros kockák.Ezekből is van többféle finomságú.A pasztákkal azért lehet beszopni,mert ha nem találod el rendessen az ideális fordulatszámot hamar megég az anyag és rákenődik,beleég a felületbe.
    Ezt a kombót tökéletessen lehet használni lámpa polírozására is!!

  • Lampa felújításnál nagyon jó eredményeket lehet elérni
    evvel a módszerrel. Talán itt is azért jobb ez a fúrós rongyos dolog mert a a flex körkörös forgása miatt sokkal nagyobb az anyag megégés esélye,valamint a kiálló vagy nehezen elérhető részeken elakathat a korong!
    Ha nem repedt törött a lámpa,akár teljessen újszerű végeredmény is születhet.2001 es off autómnak elég volt csak a porossal végigtolni és már szép is lett.De úgy látszik a régebbi autók műanyagjai keményebbek,és ha mélyebb karcokkal telített is, akkor elkerülhetetlen az előcsiszolás!Vizes 600-as csiszóló papírral kezdjük,majd haladunk felfelé 1000 és a végén 2000-resel fejezzük be.
    Csiszolás körkörös mozdulatokkal történik folyamatos vízezés mellett.Ezt sajnos csak kézzel lehet kivitelezni,és nagyon időigényes.A végére kapunk egy durván matt felületet.Nem köll fosni jön a furó és a néni varrott rongyai és a kocka polír,és végeredmény kárpótol mindenért.

Hozzászólások

  1. Husa  - 2014. június 30. 22:15

    Régi jó kis dízel Oldsom :D :D

  2. gömbhal  - 2014. július 1. 09:53

    Gratula itt is :)

  3. gergew  - 2014. július 1. 14:28

    Bazz emlékszem, úgy 8-10 éve ez egy gyönyörűen felújított verda volt. Fotózkodtam vele Komáromban annyira tetszett. Sok sikert vele!

  4. keke0323  - 2014. július 1. 15:56

    Köszönöm igyekszem!

  5. z-space  - 2014. július 1. 16:00

    Klasz verda! Remélem sok millió liter üzemanyagot égettek el együtt.

  6. Skyhawk  - 2014. július 16. 07:06

    Szép nagy tepsi,szerintem nagyon jól fog kinézni.Sok szép mérföldet együtt!

  7. keke0323  - 2014. július 17. 11:32

    Köszi.Tavaszra remélem összeáll a vas.És sikerül megvalósítani mindent amit akartam.

  8. gulyasdavid  - 2014. július 30. 07:16

    Alumínium szalag a neve, így keress rá biztosan találsz még!

  9. Tony  - 2014. szeptember 4. 09:32

    Alakul a vas. Én marha nem mentem oda beszélgetni LosAnGyenes-i bulin. De azért megnéztem a gépedet közelebbről. Régről ismerem.

  10. keke0323  - 2014. szeptember 4. 11:31

    Majd legközelebb dumàlunk.
    Jövőre több talàlkozón is részt szeretnék venni, ha minden összejön.!

  11. DRW  - 2014. november 9. 21:57

    Februárban én is nézegettem ezt a vasat, de aztán úgy gondoltam, hogy ez nekem nagy falat. Nálad jó helyen van, szépen alakul. Gratula! Majd nyáron valahol összefutunk egy mustrára. :)

  12. Zola  - 2015. március 24. 19:58

    Milyen színű lesz?

  13. keke0323  - 2015. március 24. 21:23

    Mindig is fehér verdát szerettem volna bordó belsővel.Így fehér,bordó belül,tehát:fehér kívül.

  14. Zola  - 2015. március 24. 21:28

    Sejtettem a belső térből.

  15. matev  - 2015. április 2. 15:19

    Fehér külső, bordó belső legjobb színkombok egyike! Ráadásul GM B body. Szuper projekt.

  16. keke0323  - 2015. április 2. 20:47

    Köszi! Pár hét és talán a végére érünk!
    A te masenád se pitlák!Örök kedvenc!
    Nagyon régről ismerem,látom kényezteted szépen!
    Menteni kell amit lehet...

  17. matev  - 2015. április 26. 08:56

    Az utolsó kép mutatja,hogy kéri a B típusú rendszámot a project végén. 😏

  18. keke0323  - 2015. május 1. 08:50

    Érvényes műszakival első utam lessz az okmányiroda,mivel a gázüzem hiánya,és az ató szín mássága csak adatlapos vizsgát eredményezhet.Mikor meglessz az új forgalmi,irány a KPM.B tipusú rendszám igénylése.Csak azé, hogy újra kicseréltethessem a forgalmit az okmányba!(talán a tinta még megfoggya a srác kezit :-D)

  19.  - 2015. május 5. 20:43

    Tökéletes lesz! Gratulálok hozzá! Szép munka!

  20. csoki33  - 2015. augusztus 18. 16:42

    Szia!Gratula a kupáért!Megpróbáltad a tartály sapka cserét?

  21. keke0323  - 2015. augusztus 18. 21:35

    Köszi!
    Csak a gumitömítés szarakodott! Már jó!

  22. csoki33  - 2015. augusztus 20. 08:00

    Örülök neki hogy megoldódott a probléma.

  23. DRW  - 2015. október 27. 20:01

    Már csak azt a viharvert első rendszámot kell lecserélni kiskockára, és tökéletes lesz az összkép.

  24. keke0323  - 2015. október 27. 20:09

    Igen! Ez a rendszám nekem is ba....már a csőröm,de másik autó projekt kilátásban! Minden anyagi forrás jelenleg oda öszpontosítva!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére