1980 Chevrolet Impala

2014

  • Már a műhely előtt.
    A tavalyi éveben,nem igazán foglalkoztam a műszaki dolgokkal,mert az idei évben terveztem egy nagyobb lélegzetvételű felújítás-szerű leállást.
    Ez annyira sikerült,hogy már decemberben már nem is indult az autó.
    Már hallható volt egy furcsa csattogás a motor felől,nehéz indulások,gyújtáskimaradás,kipufogó kifújás,a karosszérián felhólyagosodások,bumper filler törések.
    Szóval az elhasználódás jelei....

  • Felújitott gyújtástornyot kapott.

  • Szép felújított önindító.

  • Az új torony,önindító,gyújtáskábelek,gyújtógyertyák annyit segítettek,hogy az autó szépen indul,de melegen nehézkesen,ezért mindenféle rosszra gondolva hengerfej le.
    Kissé felhordta az olajat,és a gyors vizsgálat után enyhén lötyögnek a dugattyúk.Gépműhely lesz belőle.

  • A hengerfej is megérdemli a gondoskodást.

  • Motor kint.

  • Váltó lent.

  • Ürül a motortér.

  • Tisztítás előtt

  • Tisztítás után,már át merem adni a gépműhelynek.

  • A főbb zaj okozója a törött flexplate volt.
    Mint látszik nagyon elfáradt a motor és a váltó így megérdemli a törődést az autó.
    Nagyon sok köszönettel tartozóm a Mesternek és a többieknek az eddigiekért,lassan,de biztosan megújul minden.
    Ami eddig tervben van és elengedhetetlen:

    -motor:fúrás,új dugattyúk,új gyűrűk,új flexplate és amit már beszereztem,azok újbóli felrakása.

    -hengerfej:felújítás

    -váltó:új konverter,felújítókészlet

    -egyéb:kardánkeresztek,karosszéria,futómű,fék alkatrészek.

    Hosszú a lista,de majd alakul.

  • Konzolok,kiegészítők homokolás előtt és után.

  • Porfestés első felvonás.Igen,jobb hátteret is találhattam volna.

  • Második rész porfestés után.

  • Ennyi bontás után,már legyen egy kis összerakás is,poliuretán váltótartóbak,ez már jobban fogja bírni.

  • Próbaként összeállítva az összhatásért.Közben kiderült,hogy a hengerfejben a szelepvezetők megkoptak,ezért új szelepvezetők és kisebb szimmeringek kellenek,már ez is megérkezett,így a hengerfej is az újulási fázisba lép.

  • A váltóházból is ki volt pattanva egy darab az is feltöltődött.

  • A szívóteknőn is volt egy kis javítás.Feltöltés és gyökölés.

  • Közben a szelepvezető perselyezés is megvolt.

  • Generátor megújulva,

  • Közben érkezett: dugattyú,gyűrűszett,főtengelycsapágy,vezérműtengelycsapágy,hajtókarcsapágy,vezérműlánc.
    Így a gépműhely is hamarosan dolgozhat.Ami még hiányzik a motorhoz: flexplate,balancer,fagydugó,olajszivattyú,de az egy következő kör lesz,mert ez is megterhelő volt a pénztárcámnak.
    A vezérműtengely marad a régi Compcams.

  • Nekem nagyon tetszik,kár,hogy már csak egy hónapig látom,aztán becsomagolják egy öntötvas dobozba.

  • Szép új flexplate is van már.

  • Aztán jött a rossz hír,repedt főtengelycsapágyfedél képében.A mester közbenjárásának köszönhetően záros határidőn belül kaptam egy újat.A gépműhelynek (Boros gépműhely) újra vonalba kellett igazítania a főtengelyt,de a legkorrektebbül jártak el,és oldották meg.Mindenki előtt le a kalappal.

  • A szívóteknő is megújult.Volt rajta egy kis javítanivaló.

  • Ezt is megértük.Nem púpos,nem homorú csak egy egyszerű dugattyúsor került bele.Még a fagydugókat kell kimasszírozni.

  • Amíg a hajtáslánc újul,megnyitottam a második frontot.Elkezdtem a karosszériát ügykezelni.Meglepően jó állapotban van a doblemez és a sárvédő.

  • A blokkon pár "fagydugót" cserélni kell. :)

  • Miközben készült jó társaságba is keveredett.

  • Csak,mert szép lett a megmunkálás.

  • Kezd összerakódni a motor.Ilyenkor jönnek elő az apróságok.A szívóteknőn az összes menetet javítani kellet,a hengerfejnél a szelepfedélcsavaroknál csak pár menet fogott,mert a furat alja tele volt tömítőpasztával.Voltak metrikus-collos kombinációk.A szervótartókonzol is elég érdekes,mert a klímakonzollal (holott nem klímás az autó)volt összekombinálva,hogy megfelelően legyen feszítve.A karburátorba a vákuumcsöveit újra kell gondolni,mert a fékszervo a karbiból,a váltó a PCV portból,a gyújtáselosztó pedig a szívóteknő direktjéből kapta a depressziót.A balancer hupililára volt verve,és a főtengelyszimmeringnél már bemaródott,
    Most igyekszünk mindent a helyére rakni.
    Kapott magasított szelepfedelet,igaz még a himbasor a gyári verzió,de ha kell akkor legyen hely a rolleres himbáknak.Na meg optikailag is nagyobbnak látszódjon a motor.

  • A szervószivattyú is elkészült,kapott új szimmeringet és egy felújítókészletet.

Hozzászólások

  1. akosh  - 2006. augusztus 4. 20:55

    Tök jó lett :-)

  2. akosh  - 2006. augusztus 4. 22:55

    Annyi idős mint én... De a 850-esemnek még csókolomot köszönhet!

  3. Sabja  - 2006. augusztus 9. 14:28

    Jé! Rokonautó! :)

  4. raktáros  - 2006. augusztus 23. 08:49

    Fasza kocsit vettél, jól jártál vele, jó sok közös kilométert kívánok Nektek!

  5. $peedY  - 2006. szeptember 11. 09:54

    Hi! Balázs vagyok!
    gondoltam írok valamit:)
    Üdv!!!!!!!!!!!!!!

  6. bone  - 2006. október 13. 21:34

    Borzasztó ez a két szín együtt.
    Mármint a felület.

  7. NaNo  - 2006. október 14. 13:35

    Bone!
    Egy színtévesztőtől ne várj valami szép színeket :))))

  8. Trapeznaci  - 2006. december 8. 21:53

    kicsikombikocsi,barna szinben :)

  9. picilány  - 2006. december 21. 15:10

    Szép nagyon a kis kombi! Jól áll neki a barna! :)

  10. picilány  - 2006. december 22. 13:22

    Boldok karácsonyt! :)

  11. Beretta  - 2007. január 10. 07:38

    Üdv!Nyáron majd bömbölni is fog, rendesen!

  12. Trapeznaci  - 2007. január 16. 00:56

    Brown megye Lordja mi?! :)

  13. knightmania  - 2007. március 18. 10:45

    láttam tegnap velecén a valanvei tó melletti parkolóban! nagyon jól nézett ki.

  14. Unicum  - 2007. július 16. 21:33

    Üdv NaNo!
    Van egy hasonló vasam, pontosabban kasznira ugyanilyen, 79'-es, forgalmi szerint Bel Air. Na most gondolom ez nemigen lehet, ha jól tudom, Bel Air néven ezzel a kasznival nem gyártottak, legalábbis nem találkoztam még vele. Szeretném kideríteni, milyen ótóm is van valójában. Ha fel tudnám venni veled a kapcsolatot, annak örülnék. Talán még Caprice-nak tudom elképzelni. Nekem kicsit szakadtabb, meg sokmindenben nem eredeti, ezért nem büszkélkedek vele. Az email címem: Unicumtomi@vipmail.hu -Ha ide küldenél egy mail címet, ott bővebben írnék pár sort. Előre is kösz!

  15. NaNo  - 2007. július 16. 21:51

    Unicum!
    Mail ment.

  16. Trapeznaci  - 2007. július 16. 21:52

    Rakd össze a váltót és vigyázz rá,mert ha nem ,akkor

  17. dzé  - 2007. július 26. 15:11

    Mi van a kékkel?Kié,mié,motor,papír,mennyi?:)
    Írtam néked,de nem jött válasz.

  18. NaNo  - 2007. július 26. 15:22

    dzé mail ment.

  19. dzé  - 2007. július 26. 15:29

    THX

  20. wik  - 2007. július 26. 15:45

    HELLLOO nano király a verda ,úgy látom akkor a váltó problémád megoldodott ,zsííír

  21. simi  - 2007. július 26. 21:59

    Alakul a gép! Komáromba esetleg???

  22. dodgecharger  - 2007. augusztus 17. 10:09

    Szevasz Öregem!

    Kincsemben csücsültem is benne, Isten a gép! Ja, (OFF) a költözés rendeben ment? Üdv.

  23. !sharky  - 2007. szeptember 25. 06:04

    váááh de szép a kombi! komáromba is szépen duruzsolt. gratula hozzá, látszik, szerető gazdija van :)

  24. NaNo  - 2007. szeptember 25. 20:04

    Köszi !sharky.Igyekszem.

  25. Unicumtomi  - 2007. december 28. 19:02

    Látom kitakarítottad a garázsodat! A sok szervíz-projektet már nézni sem bírtad? Nekem tetszett előtte is, most meg áttekinthetőbb. Igaz, akit eddig érdekelt, meg tudta nézni, hogy haladtak a dolgok.
    Szép tervek idénre! Majd szólj, ha tudok valamit segíteni. Remélem hamarosan fel tudom szerelni a műhelyt, akkor szétdönthetjük. Na üdv, jó lenni!

  26. John  - 2007. december 28. 20:17

    Szia Nano!
    Nagyon szép a vas,na nem csak azért mert barna:-)
    Sok szeretö gondoskodás és kitartás,meghozza a gyűmölcsét.
    Gratula neked illetve nektek.
    Ja és mi barnák tartsunk össze.
    Ha már nagrom és Trapéz kilépett a klubbol :-))))

  27. kriszchevy1982  - 2008. február 7. 12:13

    Gratula a Chevyhez,nagyon szép tepsi!!Csak remélni tudom hogy az idei Komáromi talin végre részt tudok venni és bizom benne hogy láthatom ott az autód. Kellemes streetelést!!!!!

  28. Piii(3,14)  - 2008. február 17. 20:31

    Üdv.Nagyon klassz a paripád.Egyébként is tetszenek a kombik,de a tiéd nagyon szép állapotban van.Remélem kijutok a talira,és összefutunk.Csao.

  29. Unicumtomi  - 2008. május 24. 11:00

    Fényképpótlás...
    Jó az a kép!
    Valamiért kifejezetten tetszik! :)

  30. vancello  - 2008. szeptember 20. 03:20

    Szia NaNo!
    Penge a vas nagyon, majd minden nap megcsodáltam, míg abban az utcában laktam. Faterodnak is mondtam, h megnézném egyszer közelebbről, de valahogy nem jutottam még el odáig...

  31. NaNo  - 2008. szeptember 20. 16:54

    Szia vancello!
    Hátha akarod nyugodtan összehozhatunk egy találkozót.

  32. custom cruiser  - 2009. november 3. 22:31

    Emlékszem, amikor még nem volt tervben sem az én kombim, mennyit csodálkoztam ennek az autónak a méretein. Jó, hogy újra van felülnézeti kép. Most is ugyanolyan jó nézegetni ezt a garázst, így, hogy megtapasztaltam, mekkora királyság egy ilyen autó. Remélem, jövőre össze tudunk hozni egy közös képet a vasainkról.

    Üdv.

  33. Unicumtomi  - 2010. január 10. 01:23

    Na végre megint idelátogattam. Azt az utolsó képet még nem is láttam. Jó volt olvasgatni, újra látni a volt kombijaimat, kicsit meg is hatódtam, hiányoznak.
    De most kimegyek, és itt a tiéd, he-he!
    Üdv!

  34. custom cruiser  - 2010. április 21. 21:12

    Én is ilyen hangot akarok az enyémnek!
    Nagyon vaddisznó ez így!
    Dunaharasztiba tudtok jönni?

  35. Unicumtomi  - 2010. április 21. 21:33

    Alakul a gép! :)
    Az első gumi elég karcsú élőben. Gondolom kisebb, mint a hátsó, nem? Nem is néztem, milyen méret.
    Viszont rendet rakhatnál már azon az udvaron, meg a garázsban! :P

  36. CountryBoi  - 2010. május 22. 16:58

    Szia! Biztos én vagyok már a sokadik aki jó szóval illeti a gépezeted dehát mint újdonsült kombi tulaj illendőnek tartottam:) szóval,hááát igen csak széééép:)

    üdv: Pisti

  37. Unicumtomi  - 2010. augusztus 20. 15:19

    Minő projektek közben!
    Az a váltóolaj cserélő kolléga ismerős.. Már tudom, hogyan lett sötétebb árnyalatú estére. :)
    Jó a Komáromi kép is. Busz, tartalékbenzineskanna, Impala. Mi kell még egy jó bulihoz?

  38. tomeck  - 2010. szeptember 2. 20:24

    Nagyon szép,nagyon naaaaaaagy!
    Már csak egy caprice-impala összeborulás kéne,
    összeszedni az összes magyar kockát!

  39. Garf  - 2010. szeptember 2. 22:01

    Szép ótó, jó ótó! :)

  40. szamoca  - 2012. június 12. 00:45

    Vegig olvasva nem tudtam nem megemliteni, hogy maxi respekt!!!
    Csodaszep auto, rengeteg munka es szeretett. Csak igy tovabb. Jo olvasni ilyen torteneteket, egy igazi csaladi autorol.
    Remelem mihamarabb latom eloben is.

  41. NaNo  - 2012. június 12. 20:11

    szamoca
    Nagyon szépen köszönöm.Igyekszem.
    Idén valamelyik találkozón alkalmat kerítünk rá.

  42. Unicumtomi  - 2012. június 12. 21:52

    Azt látom, hogy folyamatosan frissül, de az egész átnyálazása után sem jövök rá, hogy mi.. :)

  43. kerekes54  - 2012. június 20. 21:42

    Nekem azt tanították, hogy ha a hátsó kerekekkel x-et tudsz rajzolni, az nem egészséges =D
    Csak így tovább!!!

  44. Edsel  - 2014. július 27. 10:45

    Jó projekt a motorjavítás, felújítás, fasza lesz ez!
    Laci

  45. Unicumtomi  - 2014. július 28. 15:42

    Látom haladsz szépen, papa! Hajrá!

  46. OD  - 2015. január 16. 15:15

    Nagy fa meg a fejsze, de szépen haladsz, csak így tovább. Fasza lesz a gép nagyon.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére