Újra itt vagyok.Úgy döntöttem írom tovább,a garázst mert még annyi minden van.
Elsőre beszereztem egy tartalék 350-es váltót(köszönet Ricsi-nek.)

1981 Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham
Máj Kár
-
-
Az enyémről kiderült,hogy jó sok monyák van benne.
Idegen nem gyári fa..ságok.
Még adok neki egy esélyt,kipakoljuk a nem oda való elektromos szarokat,ha így se megy akkor felújítás lessz belőle!
-
A fontosabb dolog a gyújtás rendbetéte,mert meleg motornál szegénykém prüszköl,néha durrant.
Új kábelekkel kezdtem,aztán a torony szétszedése és teljes pucolás.Azt láttam már,hogy a ház közepén lévő szénszál a kosztól nem rugózik,beragadt. -
Mivel nem hozott javulást,és volt egy másik tornyom is,jött a találgatás,csereberélés,rotor,ház,he jeladó,miegymás.
Olyannyira belemelegedtem hogy a végén már szikra sem volt.
-
Aztán jött a jó öreg óhmmérő és kimértük az összes alkatrészt,ilyenkor jön jól a kézikönyv,hogy mik a jó értékek.
-
Végül kiderült,hogy egy kib..ott tekercs volt zárlatos a torony alján.
Tacskó haverommal kivettük a tornyot és sikeressen cseréltük az alkatrészt.Volt egy kis para az öszerakásnál,de aztán nem ba..tuk el a gyújtást.Sikerült megtalálni a jó beállítást.
Végre az óto melegen is tökéletessen jár!!!!
-
Az öröm jó dolog,de ha régi ótod van akkor kicsit máshogy kezeled.Én picit félve örültem.Mikor a próbaút közben megláttam a víztócsát a kocsi alatt,már tudtam,hogy nem fogom ma sem nyugodtan állomra hajtani a fejemet.Már szinte perverz kiváncsisággal téptem fel a gépháztetőt,és töltöttem fel 1-2 littyó vízzel a tartályt.Másnap kitisztultan keztem neki a bontásnak!
-
Szép látvány a vízzel teli ventilátorház.
-
Elég gyorsan megtaláltam a repedést a hűtő mindkét oldalán.
Telefon István havernak otthon van e.És már cineztük is a likakat be. -
A ma esti Kőszegi kiruccanás gyönyörű motorhangal és folyásmentes hűtővel tellett!! Kicsit nyugodtabban tolattam be a kapualjban,bár furcsa is volt az érzés,de megszoknám, hogy csak az üzemanyag áraktól kellene paráznom.
-
Az utólsó olajfolyás forrás megszüntetése sima ügynek tűnt.Megvan a pót gyári szelepfedél tömítésem
Ha már lent a dekni,kis pucolás szelep mozgató rudacska ellenőrzése.Szerencse nincs szarrá kopva semmi! -
Azt tudtam már,hogy nem gyári fedelem van,de azt nem hogy a az öntvényben csak öt csavar hely van oldalanként a deknin meg 10.Persze a tömítést nem sikerült feltenni folyás nélkül.Szopóka indult.
A szabad lukakat lapos fejü csavarral betömtem,aztán kiélhettem végre a cukrász torta díszítő kisiparos énemet.Azé sikerült!végre nem fossa! -
Van egy oil/choke feliratú piros visszajelző a műszerfalon,ami eddig nem világított.És amúgy az ember nem is igazán szeretné ha világítana,legalábbis menet közben nem.Na hát gondolhatjátok,hogy nálam elkezdett menet közben vibrálni,majd folyamatossan égni.Mit mondjak beindúltak a bőrömben a folyadéktelválasztásért felelős thermo mirigyek szépen!
-
A fucsa az volt,hogy alapból gyújtásnál nem égett,csak ha járt a motor.Mintha fordítva lenne bekötve vagy mia szösz.
Kiderült, hogy a hűtővíz ellenőrző kábel el volt törve és néha hozzáért a blokk-hoz.Mivel egy kábeles,így csak test kell neki és már ég is.
Ami még szebb volt a storyban hogy ez a kábel össze volt cserélve az olajnyomás ellenőrző-ével.
Faja!!Megcseréltem és műkszik most minden ahogy köll.
-
Ezek a dolgok lehet bosszantóak lennének másnak,de valahogy azt veszem észre,hogy lassan kezdem megismerni az autót kívül belül.Ha ránézek valamire a motortérbe egyből beugrik a hozzá tartozó sztori,vagy szopás.Például a gyújtástotnyot 15-perc alatt szét tudnám kapni darabjaira.(össze már nem biztos)
Lassan az összes kábel miértje és hovatartozása kirajzolódikba homályból.
És még mindíg van 1000 dolog. Pl a padláson figyel a komplett klíma,a tempomat és társaik.Úhhogy hajrá........ -
Itt vannak a váltóból kiszedett dolgok.A lock up solenoidot kicseréltem a bizonság kedvéért.de mást nem találtam hibát.
-
Összeraktam újra,mégsem lett jó.Akkor.derült ki,hogy az egyik kábelvég nem oda volt bekötve ahova gyárilag kellene.Most végre van 3.-4 is.nem csak 2.
Viszont gumifüstölésre még várnom kell mert az 1-est egyenlőre nem sikerült visszavarázsolni. -
Los an Gyenes!!!Kellett már kicsit visszafonódni a V8-as életbe!Jó arcok,szép autók,és a korona: a legszebb 80-as kupa!!
-
Az autó nagyon szépen viselkedett.A negyedik sebesség megléte sokat dobott,nemcsak a fogyasztáson(mondjuk azt éppen leszarom)hanem az utazási konforton.Nem erölködött a kicsike csak ment mint egy tank!
Kép: Gyenesen jó társaságban.... -
Az autóm hátuljával valahogy sosem voltam kibékülve.Nem tetszik ez a késöbbi évjáratról való monyákolt lápa!Betettem próbából a jobbos gyárit.
A különbség naggyon durva.Eszméletlen jól feldobja a farát. -
Sajna a balos amit ugyancsak az ebay-en vettem sosem érkezett meg!Nem atta fel az amcsi fa.z.Azóta naponta küldöm a "Fuck you your lamp"íméleket neki.(nem mintha értelme lenne csak valahogy jól esik)
Próbálok keresni mindenhol,de eddig csak horror árassak voltak.Egyszer csak sikerül valamikor.... -
Pár hónap után,végre elkészült a garázs.Mivel társadalmi munka volt ezért volt a hosszú váraKozási idő.
A kicsike és a gazdija most már nyugodtan állomra hajthatja a fejét. -
Kis Gurigának köszönhetően,sikerült hozzájutnom végre a balos lámpához!Kis törődést igényel,de alig hiszem el,hogy ilyen gyorsan meglett!!
-
Krómfelni pá!!
Azé ez jobban áll neki!! -
Mindíg is ilyen dísztárcsát akartam!
-
A dogdis-emmel se kis kutyus!
Hozzászólások
Régi jó kis dízel Oldsom :D :D
Gratula itt is :)
Bazz emlékszem, úgy 8-10 éve ez egy gyönyörűen felújított verda volt. Fotózkodtam vele Komáromban annyira tetszett. Sok sikert vele!
Köszönöm igyekszem!
Klasz verda! Remélem sok millió liter üzemanyagot égettek el együtt.
Szép nagy tepsi,szerintem nagyon jól fog kinézni.Sok szép mérföldet együtt!
Köszi.Tavaszra remélem összeáll a vas.És sikerül megvalósítani mindent amit akartam.
Alumínium szalag a neve, így keress rá biztosan találsz még!
Alakul a vas. Én marha nem mentem oda beszélgetni LosAnGyenes-i bulin. De azért megnéztem a gépedet közelebbről. Régről ismerem.
Majd legközelebb dumà lunk.
Jövőre több talà lkozón is részt szeretnék venni, ha minden összejön.!
Februárban én is nézegettem ezt a vasat, de aztán úgy gondoltam, hogy ez nekem nagy falat. Nálad jó helyen van, szépen alakul. Gratula! Majd nyáron valahol összefutunk egy mustrára. :)
Milyen színű lesz?
Mindig is fehér verdát szerettem volna bordó belsővel.Így fehér,bordó belül,tehát:fehér kívül.
Sejtettem a belső térből.
Fehér külső, bordó belső legjobb színkombok egyike! Ráadásul GM B body. Szuper projekt.
Köszi! Pár hét és talán a végére érünk!
A te masenád se pitlák!Örök kedvenc!
Nagyon régről ismerem,látom kényezteted szépen!
Menteni kell amit lehet...
Az utolsó kép mutatja,hogy kéri a B típusú rendszámot a project végén. ðŸ˜
Érvényes műszakival első utam lessz az okmányiroda,mivel a gázüzem hiánya,és az ató szín mássága csak adatlapos vizsgát eredményezhet.Mikor meglessz az új forgalmi,irány a KPM.B tipusú rendszám igénylése.Csak azé, hogy újra kicseréltethessem a forgalmit az okmányba!(talán a tinta még megfoggya a srác kezit :-D)
Tökéletes lesz! Gratulálok hozzá! Szép munka!
Szia!Gratula a kupáért!Megpróbáltad a tartály sapka cserét?
Köszi!
Csak a gumitömítés szarakodott! Már jó!
Örülök neki hogy megoldódott a probléma.
Már csak azt a viharvert első rendszámot kell lecserélni kiskockára, és tökéletes lesz az összkép.
Igen! Ez a rendszám nekem is ba....már a csőröm,de másik autó projekt kilátásban! Minden anyagi forrás jelenleg oda öszpontosítva!