1975 Chevrolet Camaro Kamaró Károly

427 SBC (2007-2008)

  • 2007:
    Belefogtam egy újabb motor és hajtáslánc projekbe.
    A cél egy, a közúton is használható, de a lehetőségekhez képest nagyon erős motor megvalósítása.
    A kitűzött 600 lóerős teljesítmény eléréséhez legjobb megoldásnak egy könnyű, de majdnem bigblock teljesítményre és nyomatékra képes 427 ci-s small block chevy építését találtam.
    A futómű is módosulni fog, célom a lehető legjobb stabilitás, kanyarsebesség és gyorsulás. Ez az autó elsődlegesen nem az 1/4-ed mérföldes versenyre készül, de ott is meg fogja állni a helyét.
    World Castings Motown race blokk, billet steel splayed main caps. Masszív kis vasdarab, akár 1000 lóerő felé is lehet vele menni, ha a későbbiekben szükség lesz rá. :)
    A vételére azért volt szükség, mert ez különösebb változtatás nélkül befogadja a 4"-os löketű főtengelyt is.
    Megoldható a dolog stock 400-as blokkal is, de nagyon necces, rengeteget kell a határon köszörülni, bármikor átszakíthatom a vízteret és szerintem jobb a nyugalom, még ha többe is kerül,
    arról nem is beszélve, hogy jóval erősebb, mint a stock 400-as blokk.

    A motor azóta Tibi barátom C4 corvettjében üzemel, amit napi szinten használ és már több, mint 15 ezer km-t tett bele minden probléma nélkül...

  • H-beam extra clearance hajtókarok, mert a hely roppant szűkös lesz a 4"-os löket és a 6" hosszú hajtókarok miatt.
    A hajtókar csavar is extra minőségű, hiszen ez kapja az egyik legnagyobb terhelést. ARP L19 anyagból készült, ami akár 230.000 psi-t is kibír, így a forgórész 1100-1200 lóerőig,
    ezen belül 300-as shot nitroig bírja a kiképzést.

  • Mahle kovácsolt dugattyúk és gyűrűk.
    Extrém kis magasságúak. :)

  • A motor talán legfontosabb eleme a hengerfej. Az igazán nagy teljesítményhez inkább módosított szögű (18, 15 fokos) hengerfejeket alkalmaznak, de azok ára még elég borsos és
    a sok speckó alkatrész miatt a macera is jóval több velük, nem igazán utcai cuccok.
    Ezért maradtam a jól bevált 23 degree hengerfejnél, de abból csak a legnagyobbak és a legjobbak közül válogathattam, mert egy 427-es motorra nem lehet elég nagy hengerfejet tenni.
    Választásom az Air Flow Research februárban piacra dobott Eliminator 100% CNC portolt hengerfejére esett, ami egy kicsit szintén alulméretezett a 427-hez, így feltétlenül bele kell nyúlnom, hogy 6000RPM feletti fordulaton is képes legyen a megfelelő légmennyiséget átszállítani. Ennek érdekében kitágítom a hengerfejet a legszűkebb ponton és más helyekre is belenyúlok, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki belőle.
    Az AFR hengerfej legszűkebb keresztmetszetét 2.06 sq inch-nek mértem, a nekem megfelelő méret 2.25 körüli érték, ami a legszűkebb keresztmetszet magasságának és szélességének (inchben) szorzójából számítható ki.
    A szívócsatorna marad kissé érdes, a kipufogócsatornát viszont felpolírozom, hogy megakadályozzam a későbbi kokszlerakódást.

  • A motorba berakok pár olyan újítást, ami az itthoni utcai autóknál eddig nem volt szokás, de kint már sikerrel alkalmazzák.
    Az egyik ilyen a solid roller szelepemelők (ez a CROWER lifter látható a fotón) és az ezzel együttműködő rev kit. Nem csináltunk még ilyet, úgyhogy ez tesztüzem is lesz egyben, ha beválik a dolog,
    akkor a későbbiekben bátran lehet alkalmazni 500 lóerő feletti motorok építésénél. Egy 400 lóerős autónál viszont még nem éri meg.
    Másik ilyen újdonság a digitálisan előreprogramozott gyújtás használata. Csak ki kell választani a megfelelő gyújtás és vákuumgörbét és mehet. Eddig ilyen csak a külön vásárolható
    MSD ignition box egyik borsos árú opciójaként volt elérhető. És természetesen egyfajta újításnak nevezhető a 400-as motor strokolása is, ami most kezd az USA-ban divatba jönni. Talán nem annyira strapabíró,
    mint a 406-os, vagy a 350-es konstrukció, (az extrém kicsi dugattyúmagasság és a nagy dugattyúsebesség miatt) de ki ne szeretne egy 427-es emblémát felragasztani az autójára úgy, hogy közben small block chevy van a motortérben.
    Külön élmény lesz majd figyelni a tanácstalan "szakértők" arcát. :)

  • Íme a 427 lelke. Mechanikus görgős vezérműtengely, billet acélból.
    Az egyedi igényeim szerint készült a Chet Herbert-nél, hiszen a 427-hez, egy kisebb adag nitrozáshoz nem készül veztengely.
    Érdemes megfigyelni, hogy a tengely alapkör átmérője jóval kisebb, mint a hagyományosé, mert csak így fér el a forgórész.

  • A legújabb szériás, február végén piacra dobott és csak fél éves előjegyzéssel beszerezhető AFR Eliminator alu hengerfejek, 100% CNC portolt járatokkal és égésterekkel. Nekem már sikerült beszerezni egy párat. :) Kicsit alakítani kell rajtuk, de ideális kiindulási alap egy ekkora motorhoz.

  • Ilyen lesz a motor színe. Black-chrome porfesték, átlátszó lakkporfestékkel a tetején. Saját munka, nem vagyok egy szinterező mester, de azért szép lett. :)

  • Elkezdődött a blokk aprólékos összefűzése.
    Kb. száz dolgot kell mikrométerekkel, hézagmérőkkel pontosan lemérni, hogy a legjobb eredményeket érhessük el.

  • A hónolás deck plattel, Sunnen gépen történt, hogy a lehető legméretpontosabb furatot kapjuk.

  • A Mahle flattop dugók a számításaim alapján 10.48:1 sűrítést eredményeznek.

  • A short block rész 100%-osan kész, a többi elemet még csak a show kedvéért pakoltam rá. Le kell még mérni a nyomórudak hosszúságát.

  • Kész az AFR hengerfej teljes körű portolása. A képen a kicsit kitágított, majd felpolírozott kipufogócsatorna látható.

  • A szívóoldal kicsit érdesebb maradt.

  • Ez pedig a 427-es motor nagy légmennyiségigényéhez megfelelő mértékben kitágított szívójárat.

  • Újdonság az LS sorozatú motorokhoz kifejlesztett szelepek használata a hagyományos 23 degree hengerfejeknél.
    Ezek a szelepek könnyebbek, vékonyabbak, mint a régiek, ez pedig nagyban növeli a motor forgóképességét, emellett javítja az áramlást.

  • Mechanikus görgős lifterek és a rev kit a helyén.
    Hátul jól látható az O gyűrűzött gyújtáselosztóhoz megmunkált blokk.

  • Schoenfeld 1 3/4 - 1 7/8-ad stepped leömlő, saját kerámia bevonattal a jobb hőelvezetés és rozsdavédelem érdekében.

  • Teljesen kész az üzemanyagrendszer.
    -8AN, mindenhol gyorscsatlakozók az egyszerű szerelhetőség és profi kinézet érdekében.

  • Készül a kipufogórendszer is.
    3"-os rozsdamentes cső, X-összekötés, TIG hegesztővel készült rozsdamentes varratok. Kitűnő minőség, köszönet érte Szerviznorbinak.
    Mellette jól látszik itt a subframe connector, ami a félalvázat merevíti.

  • Egy kis erősítés, hogy ne tudjam olyan könnyen szétrobbantani a hátsó hidamat: Eaton positraction, 3.73-as végáttétel, Moser 30 spline-os féltengelyek...

  • 3.5" alu kardán, masszív 1350-es kardánkeresztekkel.

  • Crane optikai gyújtáselosztó, beépített MAP szenzorral és programozható gyújtásgörbékkel.
    Nagy okosság, ezen kívül igen pontos is ez az elosztó, majdnem olyan precíz, mint a jóval drágább crank triggeres megoldás, ami mindösszesen annyival jobb, hogy ott nem játszik közre a vezérműlánc esetleges mozgása.
    Az elosztóhoz egy Crane Fireball gyújtásmodul és trafó is kapcsolódik, valamint a közeljövőben beszerzek hozzá egy retard vezérlést is.

  • Lassan teljesen elkészülünk.

  • Merevítjük a kasznit, ahol csak lehet. Ez itt a bódé és az első félalváz mozgását hivatott megszüntetni.

  • Griffin alu hűtőradiátor és 2 sebességes elektromos ventilátor.

  • Elektromos vízpumpa 35 gph hűtőfolyadék szállítással. A tapasztalatok szerint tökéletesen kihűti a motort bármilyen helyzetben.

  • Competition Engineering Slide-a-link állítható traction bar.

  • Megérkezett időközben a billet converter is, 3200RPM stall értékkel, 1500 lóerőig méretezve.
    5db kevlár clutch van benne és teljesen az autómhoz van gyártva, nem egy polcról levett darab.
    Ezt nem fogom szétütni egy ideig. :)

  • 3"-os kipufogórendszer, szokás szerint rozsdamentes acélból.

  • Elmentünk Kunmadarasra az autót tesztelni. Jól sikerült a dolog, bizakodva nézhetek a jövőbeli futamok elé.

  • Fent van az első wilwood fék, ami 12.2" átmérű és 4 dugattyús alu féknyerges. Az elöregedett gyári fékcsövek fémszövetesre lettek cserélve.

    Következik a hátsó fék tárcsásítása, az alkatrészek megvannak már, csak idő kell hozzá. :)

  • Így fest a felni mögött. Szépen betölti a helyet.

  • The real thing still comes in a plain brown box...

  • Professzionális stud girdle, ami a valve train merevítésére szolgál. Mivel új tervezésű és módosított valve spacinges az AFR Eliminator hengerfej, ezért nem volt egyszerű beszerezni ezt a darabot. Végül az egyik kedvenc underground, de kiemelkedő minőségű gyártónál akadtam rá.

  • Hátsó tárcsafék 11" átmérőben, féknyeregbe beépített rögzítőfékkel.

  • M and H drag radial 275/55-16 méretben, hogy némi tapadás legyen az utcán is.

  • Íme kunmadarasi legjobb eredményem timeslipje.
    Az idő szívómotoros üzemmódban született, elégedett vagyok vele. Előzetes elvárásom az volt, hogy 12 alá jöjjön az autó szívóban, mindenféle komolyabb futómű és kaszni módosítás nélkül. Elég könnyen összejött és még van is benne pár tized tartalék...
    Az idő komolyságát mutatja, hogy ha profi szívó 2500ccm feletti kategóriában indulnék, kb. 4-5 tizeddel verném a most élen álló versenyzőt...

  • Ezt a képet meg csak úgy.

Hozzászólások

  1. Badazz  - 2006. április 22. 11:20

    teszt

  2. Zola  - 2006. május 16. 18:27

    Ide miért nem mer írni senki? :)

  3. Riddick  - 2006. május 17. 19:24

    Nagyon megy ez a camaro,majdnem beszartam annyira:)))

  4. Menyanyúl  - 2006. június 7. 22:46

    Hová lehet neked emilt írni? :)

  5. horister  - 2006. július 10. 15:39

    Valamit elcsesztem, rossz helyre teszem a képeket. Hova kell?
    De nem is ezért írok, ki csinálta a bőrözést?
    Kellene nekem egy vezető oldali ülés, nem tudsz?

  6. Badazz  - 2006. augusztus 1. 19:34

    Bőrözést egy öreg egri kárpitos csinálta nekem kb. 5 éve.
    Ülést csak újat tudok hozni az USA-ból.

  7. matev  - 2006. augusztus 1. 21:33

    ÁÁÁ,az a kerék,az a gumi! !nitorbéla

  8. matev  - 2006. augusztus 20. 21:51

    Beszartam!!!

  9. Rosszarcú  - 2006. augusztus 21. 04:33

    Üdv Nagytestvér:-)Még mindíg veszett de nagyon:-)

  10. RH+  - 2006. augusztus 22. 14:37

    Igényes, szép munka. Mindig figyelemmel kisérem a változtatásokat az autón..

  11. matev  - 2006. szeptember 11. 19:08

    Ezek után kötelező lesz valami jó időt felmutatnod Tökölön!

  12. B.R.  - 2006. szeptember 24. 19:14

    Uhhh... Nagyon brutális gép :D

  13. PallMall  - 2006. október 31. 21:43

    WAZZE! Ez nagyon gép! Amugy is imádom a klaszikus CAMARO-kat de ezek után már egyenesen Imádom öket!
    Nagyon szép vasdarab! Büszke lehetsz rá!
    Nagyon nagy örömel töltöt el látni hogy van ilyen gondos gazdi is!

  14. Zola  - 2006. november 14. 18:47

    Jók a terveid a jövőre nézve!

  15. Vazura  - 2007. január 11. 22:03

    Elismerésem, többször láttam Komáromban, eléggé etalon lett a számomra. Nem tudnál adni egy mail címet? Most akarom elkezdeni azt amit te már végigcsináltál. Csak gratulálni tudok:-)

  16. Badazz  - 2007. január 22. 21:12

    A koni((kukac))camaro.hu mélcímen el tudsz érni.

  17. matev  - 2007. február 6. 23:56

    Odabsztok neki megint rendesen!

  18. camaro407  - 2007. február 16. 14:58

    Profi munka,gratulálok!!Ha sok pénzem lesz,megkereslek.......Üdv Fecsa

  19. camaro407  - 2007. március 7. 20:34

    Szia!szeretnék kérni tőled egy e-mail címet,ha van rá mód!Üdv fecsa

  20. Tomty  - 2007. április 11. 23:57

    Lassan igazán nehéz lesz már kommentelni ezt a verdát. Mikorra tervezed az elkészültét?

  21. TTamás  - 2007. április 27. 23:39

    Ha olyan gyors lesz, mint amilyen szép, akkor felköthessük a gatyeszt. :-)

  22. 429 ci  - 2007. május 13. 12:04

    Köszönöm hogy láthattam.

  23. matev  - 2007. június 5. 07:48

    427

  24. szappanos  - 2007. június 8. 15:36

    Enged meg, hogy aztakurva!

  25. Capt  - 2007. június 19. 06:37

    Hőőő... Azért maradjon pár méter nem felszántott aszfalt felétek :)

  26. Zola  - 2007. június 19. 09:01

    jógépkocsi!

  27. Dancer-T.  - 2007. június 19. 09:44

    Ez igen cimbora, megint remek block-ot alkottál...

  28. vikesz  - 2007. szeptember 4. 17:35

    Nem semmi! Volt szerencsém látni Tökölön 18-án! Csak gratulálni tudok hozzá! Vigyázz rá!

  29. Badazz  - 2007. szeptember 4. 17:44

    Köszi, de én nem voltam tökölön 18-án. :)

  30. Piii(3,14)  - 2008. február 13. 20:30

    Üdv.Köpni nyelni nem tudok.Az autód gyönyörű,a garázsod pedig rettentően igényes.Örülök hogy láthattam.

  31. Fekete Zoltán  - 2008. február 28. 20:00

    Szia gratulálok a Camaro-hoz.
    Ezúton kérdezem, hogy sikerült előre B típusú rendszámot intézni?
    Ha elárulnád a dolog menetét megköszönném, én is ilyet szeretnék a Lincoln-ra.
    Üdv
    feketezoltan@z-tech.hu

  32. sanci  - 2008. szeptember 20. 12:28

    IGAZAN JO KIS PROJEKT, LATSZIK , HOGY ADTAL A RESZLETEKRE, KIVANCSI LENNEK RA, HOGY KB. MENNYIBE KERULT A FELUJITAS (CSAK MAGA A MOTOR ES VALTO)HA NEM TITOK, VAGY MENNYIERT VALLALNAL BE EGY ILYEN PROJEKTET?
    UDV SANCI

  33. Attila  - 2008. október 7. 20:43

    Fantasztikus a gép, csak gratulálni tudok hozzá, nah meg irigykedni:D Tetszik, h egyáltalán nincsenek rajta felesleges optikai tuning vackok, csak az van rajta, ami egy brutális izomautóhoz kell. A kerekek is nagyon gyönyörűek, nah de a blokk... Mégegyszer gratula és további sok sikert és örömet hozzá!!!

  34. slowlow  - 2008. október 11. 22:41

    Látom készül valami nagy nagy sunyiban

  35. Zsolt  - 2009. február 19. 15:48

    hááá beszarok. ennyire profi munkát és szakértelmet.
    hááá beszarok. te igazán elmebajos vagy, nem bízol semmit a véletlenre, magyarul a tulzások embere vagy, na ezt szeretem amikor kocsirol van szó, szerencsére én is ilyen vagyok tehát nem vagy egyedül. sok szerencsét hozzá.
    így kell ezt csinálni, jól odabaszunk

  36. Zola  - 2009. szeptember 9. 20:43

    Nagyon jó az install!
    Könnyen cuppant a helyére?

  37. Badazz  - 2009. szeptember 12. 18:47

    A bölcsőt és a motorbak felfogatását módosítani kellett, egyébként szépen elfér minden.

  38. Mita  - 2011. július 7. 22:01

    Vazzzzzeg. Ez gyönyörű!

  39. tamagaba  - 2011. október 11. 19:50

    Hello!
    A fórumon mazsola a titulusom! Ez kicsit rosszul esett, de ahogy olvasom/nézem a garázsodat ... hát jó :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére