Charger84, Custom Cruiser és Toda barátaim unszolására úgy döntöttem megpróbálom beindítani az autót. Fogalmam nem volt, hogy milyen állapotban van.
2010.09.13 Tettem bele egy használt régi akksit. ÉS voalá legalább égtek a fényszórók:) Ez a kis fény elég nagy haladás számomra.

1978 Chevrolet Malibu 2 door
Előkészületek az első indításhoz.
-
-
A motor tér kicsit káosz volt. Sok lifegő drót ami nem jön sehonnan és nem megy sehová. Ezeket kiszedtem. A két ékszíjból gumigyurma lett az évek során. Ezeket kidobtam. Chargertől kaptam kettőt, próbálni jó lesz. Az egyik tökéletes méretű, ment is fel a helyére. A másik akárhogy néztem baromira rövid volt. Megnéztem pár képet és kiderült, hogy a generátor a klímakompresszor helyén trónol az ellenkező oldalon. A klímát elég csúnyán irtották ki, gondolom tönkre ment és már nem akartak foglalkozni vele.
Kiszedtem, megpucoltam a gyertyákat. Az egyik gyújtáskábel végén egy trabantból származó pipát találtunk. A gyújtótrafóm orosz. Idő közben a régi gyújtáskapcsolót is sikerült kiműteni a helyéről, amibe beletört a kulcs. -
A gyújtástorony és az orosz trafó.
-
Misi kollégámmal sikerült szikrát kicsalni a trafóból. Az össze érintkező el volt oxidálva. A trafót valaki fordítva kötötte be. Persze hogy nem működhetett.
-
2011.03.11
Munka után spontán jött az 5let. Indítsuk be.
Elmentem benzinért. Megszakító hézag állítás, találomra. Telefonos segítségkérés. Melyik az 1-es henger. Ez úton köszönet Customnak és Chargernek.
Gyújtáskábelek átvariálása. Majd indítás...
2 akkuval később. Már nagyon szeretett volna elindulni.
Gábor nyomott egy kis légfrissítőt a karbiba és elindult. Összesen kb 20 percet járt. Minden indítás után jobb lett a helyzet. A végén az akku megadta magát.
Köszönöm szépen a segítséget a kollégáimnak: Andrisnak, Misinek, Gábornak:)
http://www.youtube.com/watch?v=lNqMJc8sEt4 -
Megpróbálok a későbbiekben egy kis szakirodalmat beszerezni, hogy rendesen beállítsuk a gyújtást, mert most sacc/kb. Akkora füstje volt eleinte mint egy gőzmozdonynak, szerintem megijedtek a szomszédok :D
Ha a motor már szebben jár és nem fog gázadásra lefulladni, akkor megpróbálom megmozdítani. Remélem a váltó is működik.
Ajtót keresek közben, a bal oldalt mindenképp pótolni kell.
A lakatos még a jövő zenéje...... -
A régi gyújtáskábelek borzasztó állapotban voltak. 10 m kábelből, NGK pipákból legyártottuk az új gyújtáskábeleket. Most már mindenhová elér a szikra. Egyelőre nem láttam értelmét szépen összerendezgetni. Továbbá kapott 8 db NGK gyertyát.
-
Ma kitakarítottam az ablak alatti részt, és megleltem eme táblácskát. Nagyon megörültem neki :) Dekódolás folyamatban. A biztosítéktábla mögötti Kábelcsatlakozót valaki úgy szigetelte le, hogy bekente kátránnyal. Öröm volt kitakarítani, mondanom se kell :)
Részben sikerült megfejteni a táblát.
ST (THE STYLE NUMBER)
78 - 1978-as modell
1AW27 - Chevrolet malibu classic 2 ajtós
B - Baltimore-ban szerelték össze
160 288 - a karosszéria szériaszáma
TR (THE TRIM NUMBER)
44D - sötét zöld kárpit
AV7 - osztott nem dönthető első ülések
44L, 44U - közép zöld fényezés
12D86 - December 4. hetében gyártották a kocsit, a 86 ról fogalmam nincs
ED84 - ?
0907 - ? -
Új olajszűrő és olaj került ma a masinába.
Nagyon szépen és kultúrátlan jár :-) Persze még koránt sem tökéletes. -
Feltöltöttük a majdnem üres váltót olajjal. Először csak két liter ment bele, de persze nem volt elég. Beletöltöttem a 3. litert is. Betettem sebességbe és egy picit rántott majd gázadásra elindult.
Második próbálkozásra sikerült mennem vele 4-5 métert:))
Sajna hátramenet az nincsen, kézzel toltuk vissza a helyére. Gyurinak köszönöm a segítséget :)
Azóta is vigyorgok:) -
Ennyire sikerült összehozni:)
http://www.youtube.com/watch?v=QPg_W1wUyQo
Többet jelen állapotában nem hiszem hogy ki lehet hozni belőle. Minden esetre nagyon örülök hogy hallom a hangját:)
Hozzászólások
Megteszem az első bejegyzést! Fasza részletes garázs és egy fasza autó. Sikert, kitartást hozzá,remélem mihamarabb összeáll.
Innen szép nyerni! :)
példás garázs, jó kis munka, komoly cél, sok sikert és örömöt a továbbiakhoz!
Tisztellek, hogy egy ekkora kihívástól nem riadtál vissza. Drukkolok, hogy sokat guruljatok majd együtt a géppel.
hűűű, nem semmi fában van a fejszéd!
hajrá!
Köszönöm.
Sziasztok! Nagyon szépen köszönöm a biztatást! :)
Vedd meg a szolnokit alkatrésznek, ha rám hallgatsz! ;-)
Huh mikor én megláttam az első képen ... hát én tuti otthagytam volna!
Respect érte, hogy mégis bevállaltad!
Sok sikert a vashoz!!!
Én nem mertem volna bevállalni....
Gratula!!
Minden tiszteletet megérdemelsz!!
Na jól van, írok én is :)
Foggad itt is minden tiszteletem!
Hajrá!
Ma megint benéztem ide, mert eszembe jutottatok. Ez a kocsi így ahogy van egy filmsztár! Olyan mint Axel Foley Novája. Kedvencem a málnaszörpös kép.
Nem semmi apukám.... Ez már projekt! Sok sikert hozzá, remélem mihamarabb összeáll.