1978 Chevrolet Malibu 2 door

Előkészületek az első indításhoz.

  • Charger84, Custom Cruiser és Toda barátaim unszolására úgy döntöttem megpróbálom beindítani az autót. Fogalmam nem volt, hogy milyen állapotban van.

    2010.09.13 Tettem bele egy használt régi akksit. ÉS voalá legalább égtek a fényszórók:) Ez a kis fény elég nagy haladás számomra.

  • A motor tér kicsit káosz volt. Sok lifegő drót ami nem jön sehonnan és nem megy sehová. Ezeket kiszedtem. A két ékszíjból gumigyurma lett az évek során. Ezeket kidobtam. Chargertől kaptam kettőt, próbálni jó lesz. Az egyik tökéletes méretű, ment is fel a helyére. A másik akárhogy néztem baromira rövid volt. Megnéztem pár képet és kiderült, hogy a generátor a klímakompresszor helyén trónol az ellenkező oldalon. A klímát elég csúnyán irtották ki, gondolom tönkre ment és már nem akartak foglalkozni vele.
    Kiszedtem, megpucoltam a gyertyákat. Az egyik gyújtáskábel végén egy trabantból származó pipát találtunk. A gyújtótrafóm orosz. Idő közben a régi gyújtáskapcsolót is sikerült kiműteni a helyéről, amibe beletört a kulcs.

  • A gyújtástorony és az orosz trafó.

  • Misi kollégámmal sikerült szikrát kicsalni a trafóból. Az össze érintkező el volt oxidálva. A trafót valaki fordítva kötötte be. Persze hogy nem működhetett.

  • 2011.03.11

    Munka után spontán jött az 5let. Indítsuk be.
    Elmentem benzinért. Megszakító hézag állítás, találomra. Telefonos segítségkérés. Melyik az 1-es henger. Ez úton köszönet Customnak és Chargernek.
    Gyújtáskábelek átvariálása. Majd indítás...
    2 akkuval később. Már nagyon szeretett volna elindulni.
    Gábor nyomott egy kis légfrissítőt a karbiba és elindult. Összesen kb 20 percet járt. Minden indítás után jobb lett a helyzet. A végén az akku megadta magát.
    Köszönöm szépen a segítséget a kollégáimnak: Andrisnak, Misinek, Gábornak:)

    http://www.youtube.com/watch?v=lNqMJc8sEt4

  • Megpróbálok a későbbiekben egy kis szakirodalmat beszerezni, hogy rendesen beállítsuk a gyújtást, mert most sacc/kb. Akkora füstje volt eleinte mint egy gőzmozdonynak, szerintem megijedtek a szomszédok :D

    Ha a motor már szebben jár és nem fog gázadásra lefulladni, akkor megpróbálom megmozdítani. Remélem a váltó is működik.

    Ajtót keresek közben, a bal oldalt mindenképp pótolni kell.

    A lakatos még a jövő zenéje......

  • A régi gyújtáskábelek borzasztó állapotban voltak. 10 m kábelből, NGK pipákból legyártottuk az új gyújtáskábeleket. Most már mindenhová elér a szikra. Egyelőre nem láttam értelmét szépen összerendezgetni. Továbbá kapott 8 db NGK gyertyát.

  • Ma kitakarítottam az ablak alatti részt, és megleltem eme táblácskát. Nagyon megörültem neki :) Dekódolás folyamatban. A biztosítéktábla mögötti Kábelcsatlakozót valaki úgy szigetelte le, hogy bekente kátránnyal. Öröm volt kitakarítani, mondanom se kell :)

    Részben sikerült megfejteni a táblát.

    ST (THE STYLE NUMBER)
    78 - 1978-as modell
    1AW27 - Chevrolet malibu classic 2 ajtós
    B - Baltimore-ban szerelték össze
    160 288 - a karosszéria szériaszáma
    TR (THE TRIM NUMBER)
    44D - sötét zöld kárpit
    AV7 - osztott nem dönthető első ülések
    44L, 44U - közép zöld fényezés
    12D86 - December 4. hetében gyártották a kocsit, a 86 ról fogalmam nincs
    ED84 - ?
    0907 - ?

  • Új olajszűrő és olaj került ma a masinába.
    Nagyon szépen és kultúrátlan jár :-) Persze még koránt sem tökéletes.

  • Feltöltöttük a majdnem üres váltót olajjal. Először csak két liter ment bele, de persze nem volt elég. Beletöltöttem a 3. litert is. Betettem sebességbe és egy picit rántott majd gázadásra elindult.
    Második próbálkozásra sikerült mennem vele 4-5 métert:))
    Sajna hátramenet az nincsen, kézzel toltuk vissza a helyére. Gyurinak köszönöm a segítséget :)

    Azóta is vigyorgok:)

Hozzászólások

  1. Charger84  - 2011. március 13. 18:00

    Megteszem az első bejegyzést! Fasza részletes garázs és egy fasza autó. Sikert, kitartást hozzá,remélem mihamarabb összeáll.

  2. matev  - 2011. március 13. 19:58

    Innen szép nyerni! :)

  3. Wattson  - 2011. március 13. 23:05

    példás garázs, jó kis munka, komoly cél, sok sikert és örömöt a továbbiakhoz!

  4. customman  - 2011. március 14. 14:28

    Tisztellek, hogy egy ekkora kihívástól nem riadtál vissza. Drukkolok, hogy sokat guruljatok majd együtt a géppel.

  5. kölyök  - 2011. március 14. 22:27

    hűűű, nem semmi fában van a fejszéd!
    hajrá!

  6. Cece  - 2011. március 15. 13:44

    Köszönöm.

  7. Flanker  - 2011. március 16. 19:48

    Sziasztok! Nagyon szépen köszönöm a biztatást! :)

  8. wireface  - 2011. március 23. 07:42

    Vedd meg a szolnokit alkatrésznek, ha rám hallgatsz! ;-)

  9. Lord_KROK  - 2011. március 24. 11:43

    Huh mikor én megláttam az első képen ... hát én tuti otthagytam volna!
    Respect érte, hogy mégis bevállaltad!

  10. Long74  - 2011. május 10. 13:52

    Sok sikert a vashoz!!!
    Én nem mertem volna bevállalni....
    Gratula!!
    Minden tiszteletet megérdemelsz!!

  11. bigyesz  - 2011. május 11. 14:38

    Na jól van, írok én is :)
    Foggad itt is minden tiszteletem!
    Hajrá!

  12. Cece  - 2011. június 18. 09:36

    Ma megint benéztem ide, mert eszembe jutottatok. Ez a kocsi így ahogy van egy filmsztár! Olyan mint Axel Foley Novája. Kedvencem a málnaszörpös kép.

  13. DRW  - 2011. november 27. 10:17

    Nem semmi apukám.... Ez már projekt! Sok sikert hozzá, remélem mihamarabb összeáll.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére