A legnagyobb zajt a kormányösszekötőkön nyugvó első stabrúd keltette... :-)

2002 Ford Expedition Eddie Bauer
Állapotfelmérés
-
-
Ide a vétel utáni állapotot írom le segítségként azoknak, akik hasonló korú, hasonló autóban gondolkodnak.
Állapotfelmérés
(azért most 2 év után írom, mert mostanáig elég sok dolog derült ki)
Szóval 12 év/215E km után:
Karosszéria
- fényezés gyári, elmegy kategória (update: otthoni polír után volt aki azt hitte, lefényeztettem),
- az alu motorháztető elején a fényezés lerohadt a kőfelverődésgátló műa alatt, (falevél megragad itt)
- a karosszéria 2x5 helyen ül fel az alvázra, az első kettő rozsda okán eltűnőben (a 2 első kerék ide veri a vizet/sarat),
- küszöbök rohadnak, de jól bírják,
- karosszéria alja 1-2 helyen picit rozsdás, könnyen javítható,
- napfénytető vízelvezető csövei eltömődve, esőben ázás az A oszlopnál,
- alváz vakrozsdás, a többség szerint ne foglalkozzak vele,
- az 5db ajtó alja kezd rozsdásodni,
- hátsó lökhárító felső burkolat sarkon megnyomva-törve,
- tolóvas: törve, hajolva, rohad, de nagyon jól bírja,
- a soha le nem engedett pótkerék az autó alá rohadva,
- motorháztető teleszkóp gatya,
- műanyag fellépők meghúzva,
- műanyag kerékív JH meghúzva,
Belső
- kormány kopott,
- első üléseken a bőr itt-ott töredezett,
- festék itt-ott pattogzik a műanyagokon,
- jobbhátsó ablakemelő konzol fülei töröttek,
- 3. sor pohártartója hiányzik,
- 3. sor kabátakasztó hiányzik,
- JH biztonsági öv magasságállítója letörve,
- első ajtók lámpaburkolatai töröttek, hiányoznak,
- kárpitok mocskosak,
Futómű
- nagyjából lóg minden,
- alsó gömbfejek, felső lengőkarok, segédirányítókar, kormányösszekötők lógnak,
- elől stabpálca nincs, a csonkja van csak meg, a stabrúd a kormányösszekötőkön pihen,
- hátsó stabpálcák lógnak,
- a 4 hátsó hosszlengőkarról pikkelyekben válik a bevonat, aggasztó youtube videók törésekről, így később csere lett,
- lengéscsillapítók kukák,
- gumik kopottak,
Fékek
- betétek kopottak,
- fékporvédő lemezek eltűnőben,
- kézifék nincs (update: később mindent cseréltem, de még most sem fogja meg a kocsit)
Motor
- néha rángat, gyújtáshiba, P030x-es kódok hegyekben,
- a generátort az első 2 napban kinyírtam,
- hosszbordásszíj repedezett,
- hosszbordásszíj feszítője vinnyog,
- szervószivattyú az autó 30-45fokos használatakor (emelkedő-lejtő) vinnyogni kezd,
- kipufogó leömló rozsdás-repedt, nincs szép v8 hang,
Váltó
- először rángatva váltott, azt hittük komolyabb felújítás lesz,
- akksisaru levétele után nornálisan vált (update: a vétel óta beletoltam már 20E km-t, néha hardcore körülmények között, de azóta is bírja, update2: 240Ekm-nél elszállt a váltó, nincs előremenet)
Hajtáslánc
- nincs nyoma hibának (update: az osztómű kuplungja össze tud ragadni hosszabb 4WD használatnál, kirúgni hátramenetben félátlóban lehet)
Elektromos
- tükörmozgatás nem minden irányba megy,
- gyári subwoofer erősítője nem megy, nincsenek mély hangok,
- távolságit nem lehet kapcsolni, indexkar rossz,
- BH ajtónyitó motor beszakadva az ajtóba,
- IAT szenzorról vezeték leszakadva, SES lámpa világít,
- tolatóradar nincs, mind a 4 érzékelő halott,
- klíma nincs,
- a multimédia rendszer videó lejátszója hiányzik, (van viszont vmi tv tuner szerű dolog, ami még működik is),
Egyéb
- a kocsihoz csak 1db kulcs van
Hozzászólások
Grat! Szép nagy vas!!!
GRATULA!!!!
csak sikerült.
Durva jó !!!
Gratula! Sok örömteli és probléma mentes utat vele. :)
köszi mindenkinek az eddigieket :)
Hajrá Jani! Kellett ez az emelés, szépen halad a project.
köszi Joe!
Már visszafelé számolsz. Újabb 15 évig le van a gondod a kasztniról.
Robinak elismerésem, kellett hozzá a türelme.
Nagyon szép autó és hatalmas. Imádom. (nem is mertem közelebb menni hozzá :) )