2002 Ford Expedition Eddie Bauer

Állapotfelmérés

  • A legnagyobb zajt a kormányösszekötőkön nyugvó első stabrúd keltette... :-)

  • Ide a vétel utáni állapotot írom le segítségként azoknak, akik hasonló korú, hasonló autóban gondolkodnak.

    Állapotfelmérés
    (azért most 2 év után írom, mert mostanáig elég sok dolog derült ki)
    Szóval 12 év/215E km után:

    Karosszéria
    - fényezés gyári, elmegy kategória (update: otthoni polír után volt aki azt hitte, lefényeztettem),
    - az alu motorháztető elején a fényezés lerohadt a kőfelverődésgátló műa alatt, (falevél megragad itt)
    - a karosszéria 2x5 helyen ül fel az alvázra, az első kettő rozsda okán eltűnőben (a 2 első kerék ide veri a vizet/sarat),
    - küszöbök rohadnak, de jól bírják,
    - karosszéria alja 1-2 helyen picit rozsdás, könnyen javítható,
    - napfénytető vízelvezető csövei eltömődve, esőben ázás az A oszlopnál,
    - alváz vakrozsdás, a többség szerint ne foglalkozzak vele,
    - az 5db ajtó alja kezd rozsdásodni,
    - hátsó lökhárító felső burkolat sarkon megnyomva-törve,
    - tolóvas: törve, hajolva, rohad, de nagyon jól bírja,
    - a soha le nem engedett pótkerék az autó alá rohadva,
    - motorháztető teleszkóp gatya,
    - műanyag fellépők meghúzva,
    - műanyag kerékív JH meghúzva,

    Belső
    - kormány kopott,
    - első üléseken a bőr itt-ott töredezett,
    - festék itt-ott pattogzik a műanyagokon,
    - jobbhátsó ablakemelő konzol fülei töröttek,
    - 3. sor pohártartója hiányzik,
    - 3. sor kabátakasztó hiányzik,
    - JH biztonsági öv magasságállítója letörve,
    - első ajtók lámpaburkolatai töröttek, hiányoznak,
    - kárpitok mocskosak,

    Futómű
    - nagyjából lóg minden,
    - alsó gömbfejek, felső lengőkarok, segédirányítókar, kormányösszekötők lógnak,
    - elől stabpálca nincs, a csonkja van csak meg, a stabrúd a kormányösszekötőkön pihen,
    - hátsó stabpálcák lógnak,
    - a 4 hátsó hosszlengőkarról pikkelyekben válik a bevonat, aggasztó youtube videók törésekről, így később csere lett,
    - lengéscsillapítók kukák,
    - gumik kopottak,

    Fékek
    - betétek kopottak,
    - fékporvédő lemezek eltűnőben,
    - kézifék nincs (update: később mindent cseréltem, de még most sem fogja meg a kocsit)

    Motor
    - néha rángat, gyújtáshiba, P030x-es kódok hegyekben,
    - a generátort az első 2 napban kinyírtam,
    - hosszbordásszíj repedezett,
    - hosszbordásszíj feszítője vinnyog,
    - szervószivattyú az autó 30-45fokos használatakor (emelkedő-lejtő) vinnyogni kezd,
    - kipufogó leömló rozsdás-repedt, nincs szép v8 hang,

    Váltó
    - először rángatva váltott, azt hittük komolyabb felújítás lesz,
    - akksisaru levétele után nornálisan vált (update: a vétel óta beletoltam már 20E km-t, néha hardcore körülmények között, de azóta is bírja, update2: 240Ekm-nél elszállt a váltó, nincs előremenet)

    Hajtáslánc
    - nincs nyoma hibának (update: az osztómű kuplungja össze tud ragadni hosszabb 4WD használatnál, kirúgni hátramenetben félátlóban lehet)

    Elektromos
    - tükörmozgatás nem minden irányba megy,
    - gyári subwoofer erősítője nem megy, nincsenek mély hangok,
    - távolságit nem lehet kapcsolni, indexkar rossz,
    - BH ajtónyitó motor beszakadva az ajtóba,
    - IAT szenzorról vezeték leszakadva, SES lámpa világít,
    - tolatóradar nincs, mind a 4 érzékelő halott,
    - klíma nincs,
    - a multimédia rendszer videó lejátszója hiányzik, (van viszont vmi tv tuner szerű dolog, ami még működik is),

    Egyéb
    - a kocsihoz csak 1db kulcs van

Hozzászólások

  1. Long74  - 2013. szeptember 5. 09:52

    Grat! Szép nagy vas!!!

  2. ARAB  - 2013. szeptember 14. 09:28

    GRATULA!!!!

    csak sikerült.

  3. xtom  - 2013. szeptember 14. 09:46

    Durva jó !!!

  4. uzsz  - 2013. szeptember 20. 17:50

    Gratula! Sok örömteli és probléma mentes utat vele. :)

  5. szjani  - 2013. október 7. 01:26

    köszi mindenkinek az eddigieket :)

  6. JoeCutter  - 2013. október 24. 18:14

    Hajrá Jani! Kellett ez az emelés, szépen halad a project.

  7. szjani  - 2013. október 24. 22:33

    köszi Joe!

  8. Rizzo  - 2017. október 12. 13:10

    Már visszafelé számolsz. Újabb 15 évig le van a gondod a kasztniról.
    Robinak elismerésem, kellett hozzá a türelme.

  9. gab77  - 2017. december 17. 07:29

    Nagyon szép autó és hatalmas. Imádom. (nem is mertem közelebb menni hozzá :) )


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére