Hjaa, bocs, hogy nem úgy szúrtam be a képeket, ahogyan kellett volna!

1965 Chevrolet Impala Üvegtigris
Ajjajjajjjaaaj. Ez sokba fog kerülni.
-
-
-
Utólagos változtatás, Breki ma ste felhivott és megengedte, hogy beleirjam a nevét! Hiszen tőle vettem vissza a kocsit!
-
Egy autó utolsó lángolása. De szó szerint!
Akkor el is kezdeném. Elsőnek köszönje mindenki Wattsonnak, amiért is segitett a szkennelésben!
Emlékeim szerint 1999- nyarán történt mindez.
Akkoriban máshogy mentek még a dolgok, de ezt nyilván sokan tudják, akik benne voltak már akkor régebb óta, az amerikai autózásban!
Egyik nap felröppent a hir miszerint a filmesek keresnek egy Impalát. Valószinüsiették, hogy engem is meg fognak keresni, mivel a Taxi is Impala volt, és más autókat is vittem már filmezni. Ez akkoriban egy elég jól jövedelmező iparág volt.
Igy is történt. De mivel a Taxi '78- as volt túl fiatalnak találtatott a szerepre.
Teltek múltak a hetek és csak nem tágitottak a filmesek az amerikai autós berkek mellől, csak találnak egy számukra megfelelő autót!
És lőn! Találtak egyet X.Y. segitségével, méghozzá egy első gazdás '68- ast!
Nem is került volna sokba! Csakhogy! Az autón még gyári fény, az üléseken a nájlon védőhuzat!
Felhördültünk egy páran! Ezt azért talán mégsem kellene!!
És itt indult be ismét a '65 élete!
Anno évekkel előtte vettem közösen egy ismerőssel egy '65- ös Impalát. Csináljunk belőle kanapét, asztalt, vagy bármit de ne hagyjuk a kertben elrohadni! Bár már nem volt sok hátra, hogy humusszá váljon.
Átszállitottuk hozzánk, mindezt egy sima zsigulikerekes trélerrel, amiből egy likas volt. De ez még semmi ahhoz képest, hogy nem fért fel a kocsi, ezért a háta szó szerint lelógott! Amikor a rendőrök meglátták lángos evés közben annyira megdöbbentek, hogy nem is jöttek utánunk.
Állt csak állt a kocsi kint a parkolóban a ház előtt, és amikor már a második skoda, vagy zaz rendszámot is lelopták róla, döntöttünk a sorsa felől! Eladjuk.
Tudtam, hogy egy kedves ismerősömnek, Brekinek van egy '66- os amihez esetleg jó lenne alkatrésznek. Felhivtam, megegyeztünk, megvette. Elvitte egy 116- os mercivel. Ami szintén szép látvány volt.
Szóval visszatérve a filmhez.
Felhivtam ezt a kedves ismerősömet Brekit, hogy meg van- e az Impala?
- melyik?
- basszus Breki a '65!
- Azt hiszem meg van, de a jövő héten megyek a telephelyre és megnézem!
- a,a. az késő!
- akkor menj el erre, és erre a cimre! mondta ő
Elmentem. Újabb telefon.
- te itt nincs!
- de ott van az!
- hoool?
- nézd meg a kerités mellett van egy liaz fülke a másfél méteres gazban. nna a mellett!
- megvaaaaan!
- te ezzel mi történt?
-Miután egy fél év alatt csak egy ablakot tudtam belőle kiszedni (ami nem is volt jó az enyémhez), mert a hátsó hid csavarjai egybe épültek a kocsi többi részével. A telepen dolgozó egyik targoncás elviite és fejjel lefelé rádobta a levágott tetejű liazfülkére! Mindezt egy molotov targoncáról! (aki nem tudná ez elég magasra tud emelni)
Mondván, ne csúfoskodjon a telepen!
Jó, nem baj, mennyit kérsz érte?
Te hülye vagy, minek neked ez?
Egy filmbe kell, nagyon gyorsan, és ezzel megmentenénk egy másik kocsit!
Amennyiben a diszletesek azt mondják, hogy kell, visszavásárolnám!
Egy forint!
Ne már Breki! Mennyi?
Mondtam neked, egy forint!
Ok!
Hivtam a diszletest jöjjön megtaláltam a kocsit!
Jött is.
Eeeeeez? Te ebből tiz nap múlva autót kell csinálni!
Ok. Hozzátok a pénzt, és készen lesz a kocsi!
Beszéltem a társammal, aki a kapcsolatot tartotta a producerrel, hasson oda, egyben és előre fizessenek!
Meg is történt.
Ekkor hivtam fel az egyik szintén amerikai autós lakatost!
Te! Lenne egy meló! Hozzá kell tennem, beszédben sosem volt egy szószátyár hadarógép.
Joool vaaaan hooozd ááát, aaaaaaztááán maaajd meeegnééézzzzüüük, ez nem dadogás, hanem két perc volt!
Átvittem.
Mi ez a szar? Ez nem szar, ez egy kocsi lesz tiz napon belül!
Eeeeez, Kizárt!
Mondjál egy árat és kifizetem!
Mondott!
Kifizettem!
Közben, már kerestem a fényezőt, aki egy nap alatt produkál egy teifényt, mindösszesen harmincezer forintért. Találtam.
De nagyon kellett sietni, mert szoritott az idő, jöttek a kaszkadőrök, méretet venni, majd a berendező hét nap múlva, hogy hol a kocsi!?
Ámbör tiz napról volt szó! De a filmesek már ilyenek! Tegnapra, a feléért!
Persze tüsténkedtünk, vágtuk alá az S100- as futóművet, raktuk rá a wartburg kilincseket! Gyártottam a hátsó lámpákat piros plexiből, forróvizben!
Mentettük ami még menthető volt!
Aztán már csak az uccsó simitásokat kellett végrehajtani. Kellett belsőt gyártani, kalaptartót és egyebeket.
És jött a forgatás!
A sztori!
Van egy ember, az élete álma egy Impala. . . . . . .
Megvette, örül neki, de nem túl sokáig!
Ipala parkol, tulaj érkezik a kulcsokkal.
Alulról jön egy dobozos M A N, amit egy mazda beelőz,
a szemből érkező hótolós IFA elrántja a kormányt lekaszálja az Impalát, az felborul, visszaesik, kiesnek a kerekei, leesnek az ajtajai, felrobban
De, a technika kibabrált a kaszkadőrökkel és a földbe két méterre leásott pneumatikus kar későn boritotta a kocsit!
Ez még nem volt elég! Az IFA nem tudta összetörni eléggé az Impalát!
Ekkor hozták a kama3- at és nyomatták rá a platóját, hogy összetörjön!
Még ez sem volt elég az idióta hülye filmesek bazaltkockákkal zúzták szét az ép hűtőmaszkot, meg amit találtak!
Közben a rend éber őreit biztositották a helyszint!
Amikor megtörtént az átállás az új sztorira, felvették, jöhetett a robbantás!
Igen, csak a pirotechnikusok látván milyen kemény a kocsi, megtriplázták az adagot!
Csak egy szóval tudom azt a detonációt és a kb. harminc- negyven méter magas tűzgombát jellemezni, a szerte széjjel szóródó autódarabokkal.
BRUTÁLIS.
Nem kell mondanom!?
Lett is nagy ijedelem szaladgáltak, mint pók a falon, meg jajgattak, hogy hű, meg há, kicsit sok lett.
Vége lett a forgatásnak. Mindenki megkapta a pénzét,várta a premiert!
Közben pedig szegény Impala egy MÉH telepen végezte, mivel már tényleg nem volt benne mi menthető lett volna!
Szóval aki olvassa ezt már tudhatja milyen is volt "az" az Impala az Üvegtigrisből! -
-
-
-
-
-
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!