1979 Chevrolet Monte Carlo Sport Coupe

...hogy? Fűtés? az elveszett!

  • New York, az idő szeles. A hajam rendben..., London, eső. A hajam még mindig okés...Eislingen, hűvös idő, a hajam rendben, de nincs fűtés!!!
    Először azt tünt fel, hogy a vízhőfok nem megy feljebb, mint 150-170 °F..., Gondoltam a hőgomba, elég öreg, biztosan már nem bírja, kicseréltem.

  • Az új gomba a helyén.., Teszt..., de a hőfok nem változott, sőt a fűtés csak nem működik.

  • ...akkor a Termosztát, gondoltam megnézem, biztosan nyitva van, mindig! A Termosztát érdekes pozícióban figyelt a Water Neckben.., beszorult..., Hogy mi van?

  • Volt egy elmélet, hogy a tömítés nem megfelelően, nem a termosztát fölött, hanem esetleg alatta volt. Sajnos a szétszedéskor ez már nem derült ki, mivel a termosztát már a házban volt. A tömítés meg darabokban.

  • Megmértem az átmérőket meg mindent, ami kell. Gyanús volt, hogy a "ház" átmérője teljesen megegyezik a termosztátéval, vagyis kisebb nyomás hatására is kényelmesen beleesik. Az elmélet szerint a tömítés feladata lenne ezt meggátolni, de gyanítom, hogy egy vékony "papírtömítés" ezt nem tudja megoldani.
    Akkor a megoldás, hgoy mindenből veszünk újat. Szállítás a Rockautoról 3 nap alatt , és a különbség szemmel látható

  • Balra az új, jobb a régi... Az új fényes, tiszta, biztosan növekszik a teljesítmény is?!

  • A régi tömítés kuka, az új water neck-hez adtak egy újat, de a biztonság kedvéért vettem egy német produktot a Mahle-tól!

  • végül nem a Mahle termék került beszerelésre. Vastag műanyag, extra gumi tömítéssel, jó cucc, de én mindig bajban vagyok a nyomaték meg a lehúzás kérdéskörnél. Mivan ha túl erős vagyok és szétnyomom?
    Inkább a papírtömítést tömítőpasztával használtam.., ez a megoldás már többször bevált.

  • A papír és a tömítőpaszta...

  • A perem ahová beűl a motyó..., passzol minden.

  • Paszta, Tömítés,Paszta, Water Neck. Minden a helyén... már csak a felső vízcsövet kell visszaszerelni és a hűtőfolyadékot pótolni kb. 1-1,5 Liter folyt el.

  • A termosztát stabilan ül.

  • Made in USA

  • ... és ahogy az kell! A vízhőfok 195-200 °F, azaz 90-93 °C között mozog. Remek, van fűtés és mintha a teljesítmény is javult volna

Hozzászólások

  1. mcarlo  - 2006. május 1. 17:20

    Nagyon szép AUTO, gratulálok, így tovább!

  2. pitta  - 2006. május 4. 20:34

    szép autó,gondos tulaj!

  3. párduc007  - 2006. május 7. 10:42

    Szép gép. Jó az igazi garázs, tuti!

  4. matev  - 2006. július 10. 18:59

    Ne paráz,Komáromba már tudsz majd jönni vele.

  5. Yellopages  - 2006. július 20. 09:05

    gear drive? meggondoltad azt jol? zavarni fog szerintem.

  6. Yellopages  - 2006. július 21. 06:53

    hat jol van, en remelem nem nyulsz melle, en a faszival mentem par kort, egy ido utan marhara zavaro a hangja. na majd meglatod, addig nezz korul, hogy mennyi 1 timing set, aztan komarom utan kicsereljuk

  7. Kortisz  - 2006. július 21. 09:08

    Jó lehet, de azér' ne hasonlítgassuk össze a Faszi és az én motoromat...! Hát az egy harckocsimotor...:)))

  8. Yellopages  - 2006. július 21. 12:55

    de nem, csak a gear drive-rol beszelek. visit az elegge.

  9.  - 2006. július 21. 15:40

    de igen!

  10. John  - 2006. augusztus 8. 17:11

    Gratulálok a vashoz igazán szép és gondos munka.
    Örűlök hogy segithettem annak idején :-)
    Csak igy tovább nem sok van az országban belölle vigyázzatok ra. csö John Komáromban találkozunk

  11. hellboy7  - 2006. augusztus 8. 17:13

    Gratula a vashoz,szép lett.
    Remélem komáromban találkozunk egy kis eszmecserére:

  12. kortisz  - 2006. augusztus 9. 07:27

    Köszi mindenkinek!

    Ma kiderül, hogy Komáromban ott leszünk-e!?
    Némi probléma merült fel a váltó körül, tegnap este kilncre sikerült a váltót visszatenni a helyére! Akna nélkül komoly probléma volt a váltó levétele és visszatétele, de a Faszik Műhely (Zola, Malibutomi, Gombóc és Ex-monte carlós barátom, Mcarlo) segítségével megoldottuk!!!

  13. Papkalaci  - 2006. szeptember 4. 13:26

    Helló! Valamikor de megakartam venni ezt a kocsit, csak nem tudtam megeggyezni az akkori gazdival. Örülök, hogy ilyen szépen rendberaktad! Gratula!

  14. kortisz  - 2006. szeptember 8. 12:21

    Papkalacinak! Köszi, még néhány hét és az idei tervekkel teljesen elkészülök! Sajnos Komárom kimaradt, de most már nem is kakodom el, tavaszig pedig minden pici részletet be tudok fejezni! Köszi mégegyszer!

  15. krisz & joci  - 2007. február 4. 16:38

    szia tomi!
    meg mindig szep az autod, de most mar legalabb üzemképes... mehetnenk már komáromba! ne csinálj programot augusztus 11-re! Kis fütyiket visszük:)

  16. mcarlo  - 2007. június 26. 20:20

    Jól látom? Kortisz junior?? Mikor vezeti majd a montit? Gratula!!

  17. mcarlo  - 2008. június 13. 20:29

    Jó felnik! Nem is tudtam elképzelni, hogy egy elcamino kerék jól mutathat egy montin :-)

  18. Gabor81  - 2015. november 15. 19:29

    Szép autó! Mindíg is tetszettek-tetszenek ezen generáció ívelt oldalvonalai!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére