2003 Chevrolet Trailblazer LS

Javítgatás

  • Összekevertem a két felületet.
    Szóval a hátsó stab pálcák kissé elfáradtak.

  • Minden hosszas küzdelem után jön ki, köszönhetően a rozsdának.
    Már bent az új. Közben észrevettem hogy a hátsó fék is a végét járja.
    Filléres tételek ezek szerencsére, szóval azt is kicserélem.

  • Az óracsoport egyik nap megszűnt működni. Nem csak a műszerek, hanem szinte az összes visszajelző, óraállás kijelző, olajnyomás lámpa, stb. Egyedül a Check engine és az indexvisszajelzők maradtak.
    A neten keresgélve ez gyakori probléma.

    Mivel se a megtett távolságot se az üzemanyagszintet nem tudni így, hamar égető lett a probléma.

    Sajnos az hogy metrikus óracsoport van benne megnehezítette a keresést.
    Égen-földön nem találtam.
    A bontóban csak Trailblazer óracsoportból van legalább 6-8 féle.
    A másik gond az hogy a legtöbb LT vagy magasabb felszereltségű. Azok az órák viszont DIC kijelzősek (ki tud írni különféle üzeneteket) és nem jó az egyszerűbb LS kivitelhez.
    És végül az egyszerűbb fajta óracsoportból is van amin szegmenskijelzős a váltó állás, van amin meg egyszerű ledes.
    Végül ez hasonlított a leginkább.
    Felső a régi - alsó az új.

  • Működik, kb. 15 perc volt kicserélni.

  • Most már fogyasztást is tudok számolni. Iszákos ez a motor a méretéhez képest.
    Aki esetleg a kisebb fogyasztás miatt venne ilyet V8 helyett, az csalódni fog.
    60% város 40% pálya havas utakon elég óvatosan autózva, auto 4wd állásban 18 liter per 100 km átszámolva.

    Autópályán sem sokkal jobb a helyzet a 3.42 végáttétel ellenére. Ugyan 120-nál alig forog 2000-et a motor de folyton vissza-visszavált az emelkedőkön. 14 liter / 100km eddig a legjobb értékem.

    A másik ami kevéssé tetszik benne, az Auto4WD.
    Elméletileg ugyanolyan mint a Yukoné volt, de míg az nagyon szépen fokozatosan kapcsolt, ez fájdalmasan darabosan működik.
    Semmilyen előfeszítés nincs a hajtáson. Kipörög a hátulja, eltelik egy hosszú másodperc mire leesik neki hogy helyzet van, kapcsolni kéne az elejét. Majd ráengedi az összes nyomatékot egyszerre, bummm, nesze neked hajtáslánc.
    A feleségem viszont örül neki, nem kell vele foglalkoznia mikor mit kapcsolgasson.




  • Hátul még mindig nagyon csattogott valami stab pálca csere után is.
    Ez a két szilent fáradt el.

  • Ezekkel már csöndben van.
    Legalábbis hátul.
    Most hogy megszűnt a legnagyobb zajforrás hátulról, már elölről is hallani a többi kopogást.

  • Gyenge a kézifék, ezt is orvosolni szerettem volna.
    Hátul tárcsafékes az üzemi fék, de a belső részén egy fékpofa van kialakítva külön a tárcsa belső részén, ez a rögzítőfék.
    Ha már itt jártam, megzsíroztam a sós víztől beszorult fékcsúszkákat és kicseréltem a betéteket.

  • Állítottam a pofán, majd behúztam a kéziféket.
    Ezzel a lendülettel el is szakadt a kézifékkötél.
    Hogy is mondják? "Jobb volt, mint lett".

  • A Yukon alá simán befértem fekve.
    Ennek viszont kisebb a hasmagassága, meg én sem lettem vékonyabb valószínűleg, ezért vettem rámpákat.

  • Ezeken az apró cseprő szarságokon kívül amúgy teszi a dolgát, indul-jön-megy.
    A fogyasztás viszont böki a csőrömet. Folyton 18-19 liter.
    Nem tudom miért, hibakód nincsen egyelőre, nem folyik ki belőle, fék nem szorul, stb.
    110-nél épphogy 2000 alatt van, kisebb-könnyebb mint egy fullsize és mégis zabál.

  • Első csúszkákba is bejutott a sólé. Azt vettem észre, egyre kevésbé akar D-ben gurulni. Szóval mégiscsak szorulhatott, csak nem hátul hanem elöl.

  • Fogóval is alig tudtam kiütögetni, összeállt a rozsdával a kiszáradt zsír maradéka.
    Drótkefével jól megpucoltam, kapott friss zsírt, minden.
    Aztán ha jobb idő lesz, jöhet a többi.
    -Kézifékkötél (eltéptem)
    -bal első kerékagy
    -első stab. pálcák
    -két alsó gömbfej
    -hátul már megint kopognak a stabpálcák
    Remélem nem lesz sokkal hosszabb a lista.

  • Lekerültek a fellépők. Tök feleslegesen volt rajta, viszont folyton beleakadtam alámászva, meg mély hóban - sárban is ezekre ült fel először.

  • Az ősszel cseréltem a stab pálcákat, de valami kínai vacak jött rockautóról.
    Eddig bírták. Most rápróbálok erre az AC Delco márkájúra, ez zsírzószemes.
    Láthatóan jobb minőségű, habár ez is made in Taiwan.

  • Az osztóműben az AutoTrac II nevű trutyit kicseréltem, hátha finomabban kapcsolja az első hajtás.
    Hát, nem, de legalább friss benne.
    Piros nyíl ki, zöld nyíl be.
    Nem sok hely van a betöltéshez, meg fentől nem lehet beönteni, bele kellett pumpálni az olajat.

  • Szerintem jobban néz így ki. De egy kis emelés jót tenne neki.
    Már elindult a vezérhangya...az elejét úgy is szét kell szedjem, alsó talpasokat meg az egyik kerékagyat kicserélni.
    Van ez a Daystar nevű cég, olcsó emelő spacereket gyárt a rugók alá/fölé.
    Persze ez ilyen himihumi emelés, de amúgy is csak könnyű terepre viszem ezt az autót.
    Na egy ilyen 3-4 centis emelést szerintem elbírna.

    A kézifékkötéllel viszont megszívtam. A bal oldali, amelyik elszakadt, a tank felett de a kasztni alatt van átvezetve.
    3 rögzítőfülből kettőhöz hozzá lehet férni. Viszont a harmadik hol máshol van, mint a tank felett. Szóval előbb tank le.

Hozzászólások

  1. ben88  - 2018. december 8. 21:17

    Hátsó stab pálcák kissé elfáradtak.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére