2003 Chevrolet Trailblazer LS

Trailblazer

  • A Yukonon túl sok nagy javítanivaló összegyűlt (konverter zár, hátsó diffi, alapjárati olajnyomás elfogyott), nem éreztem magamban az erőt hogy nekiálljak a parkolóban fetrengve megjavítani.
    Ez lett helyette. 2003 Chevrolet Trailblazer LS, 4.2 sor 6, 4x4, 3.42 diffik.

    LS verzió = legegyszerűbb kivitel. Manuális ülések, tükrök, de el. ablakok, kp zár, klíma, tempomat azért van már ebben is.

    Kanadából került vissza ki tudja hogyan, ezért metrikus az óracsoportja. (km/h sebesség, kPa olajnyomás, Celsius hőmérséklet)

  • Az összkerékhajtás hasonló, kapcsolható rendszerű mint a Yukonban. A4WD állásban az ABS jelet figyeli, kerék kipörgésre kapcsolja a 4x4-et, 4HI-ban fixen, 4LO meg felező. Működik, de az NP236 nem túl erős konstrukció szóval majd finoman kell vele bánni.

  • Jó kényelmes ez a legegyszerűbb fajta plüss ülés. Télen jobb mint a hideg bőr.
    Sajnos nem fűthető, sebaj, valahogy túléljük.

  • Hátsó üveg külön nyitható. A Fronterámon volt ilyen, hasznos ha csak bedobnál valamit gyorsan.
    A teleszkópok kicsit megfáradtak. Súlyos 5 dollár 63 cent a rockauton per oldal.
    No ezért szeretek itt amerikai autózni. Lehet, hogy néha küzdeni kell egy kicsit, de a 3 nagy helyi gyártó holmijait iszonyú olcsón megkapni bármelyik kis falu bármelyik boltjában.

  • A 4200 Atlas soros hatos, Gyuri bá ajánlásával.
    Érdekes szerkezet ez, de valamiért kihalt a GM világból. Két felső vezérműtengelyes (DOHC), azt hiszem a kipufogó oldalon változó szelepvezérléssel. Vezérműláncos, viszont okosan megoldották a vízpumpát, nem tették a vezérlés körbe szerencsére.

  • Még egy érdekessége ennek a motornak, a 4x4 verzió olajteknője. Azon a lukon az olajon keresztül egy alagútban átmegy egy tengely az első diffiből, ami hajtja az egyik féltengelyt.
    Hát nem egy hardcore off road megoldás, az biztos.
    Ha jól emlékszem, valamelyik régi 4-matic Mercedesé volt még ilyen.

  • Szokásos szűrők-olajok cserebere.
    Szerintem ezt az autót franciák tervezték.
    A légszűrőház alsó fele az ablakmosó tartályából van kialakítva.

  • Hátsó difi olajcsere. Szerintem én nyitottam ki először úgy össze volt rohadva.
    Lejött belőle kb 1 liter trutymó az elvileg 1.9 liter helyett.

  • Sajnos itt a rozsda áll nyerésre az alvázon. A kasztni mindenhol hibátlan, de az alvázat megeszi a só.
    Majd ha lejár a vizsga nyáron, meglátjuk hogyan tovább. Vagy megfoltozom, vagy továbbadom valakinek ahogy én is kaptam.

  • Jó sok néven árulták ezt a platformot, ki tudja miért. A váltó és motorválaszték ugyanaz volt mindben.
    1-Buick Rainier
    2-Chevrolet Trailblazer
    3-Isuzu Ascender
    4-Saab 9-7x
    5-Oldsmobile Bravada - ez AWD, nem kapcsolható 4x4
    6-GMC Envoy
    7-GMC Envoy EXT - az ext-k mind hosszú tengelytávú, 7 ülésesek
    8-Chevrolet Trailblazer EXT
    9-Isuzu Ascender EXT
    10-GMC Envoy XUV - a hátsó ülések mögötti platóajtóba leengedhető az üveg, ledöntött ülésekkel pickupot lehet belőle origamizni.
    11- A XUV hátulja itt talán jobban látszik
    12-Chevrolet Trailblazer SS - a szent grál, 6.0 RWD vagy AWD

  • Összekevertem a két felületet.
    Szóval a hátsó stab pálcák kissé elfáradtak.

  • Minden hosszas küzdelem után jön ki, köszönhetően a rozsdának.
    Már bent az új. Közben észrevettem hogy a hátsó fék is a végét járja.
    Filléres tételek ezek szerencsére, szóval azt is kicserélem.

Hozzászólások

  1. ben88  - 2018. december 8. 21:17

    Hátsó stab pálcák kissé elfáradtak.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • csaba1369:

    !kép=comments/2018-12/5c1020fc46e77.jpg

  • csaba1369:

    !kép=comments/2018-12/5c101fe672d91.jpg

A lap tetejére