1979 Chevrolet Monte Carlo Sport Coupe

A/C Klímaberendezés témája

  • Sokan kiszerelik, többeknek nem volt soha... én meg szeretem ha forró nyári napokon a kocsiban, különösen egy dugóban ülve nem olvad rám a napszemüvegem, ezért eldöntöttem, hogy rendbehozom a klímaberendezést

  • A rendszer korábban már modernizálva lett, csak a kompresszor működése volt kérdéses, ezért rendeltem a Summitracingos srácoktól egy felújított Harrison 57225 tipusú egységet. A csere nem okozott gondot, néhány csavar, ékszíj..., egy óra alatt a helyén volt az új cucc.

  • A leírásban szerepelt, hogy a nyomásszenzort át kell rakni a régi kompresszorból az újba, mert ez nem tartozéka a felújítottnak. Még jó, hogy írták, mert egyébként fogalmam sem volt, hogy ilyen van benne. Egyébként a funkciója egyszerű, ha leesik a hűtőközeg nyomása, a szenzor lekapcsolja a kompresszort, így védve a meghibásodástól.

  • Hiába a korábbi modernizálás, a szelepek mégsem az R134a gáznak megfelelőek voltak. Ezeket a feltöltéskor pótolni kellett. Most már valóban Retrofit.

  • Nagy reményekkel időpontot egyeztettem a feltöltésre..., a másik álláson egy Benz gyártmány klímáját tesztelték. Szóval jó társaságban múlattuk az időt. A leírás szerint a kompresszorba előre be kellett tölteni a kenőolaj egy részét.

  • ... a teszt során összesen 2 percig volt érezhető némi hideg levegő, majd 10-15 perc járatás után a kompresszor és a csövek hőmérséklete 100 fok fölé emelkedtek, rövid időn belül némi füst csapott fel az ékszíjtárcsa környékéről, a mágneskuplung szikrázni kezdett és a kompresszor beállt. A Felújított!!!
    A víz levert, az ideg elöntött, már-már nekiálltam keresni a benzineskannát, hogy az egészet belocsolom és gyufa....

  • ... de egy hideg sörrel a kezemben leültem, elővettem a Service Manual-t, fellapoztam az internet vonatkozó 10.000 oldalát és bejegyzését, bejelentkeztem az összes fórumra, meg hát felhívtam állandó telefonos segítségemet, Dr. Oldsman-t. Arra jutottunk, hogy valahol valami nem jó! Vagy akár rossz is lehet, esetleg elromlott!

  • Felmerült, hogy a termosztatikus kapcsolóval is lehet baj, de gyors sűrítettlevegős teszt után működőképesnek bizonyult

  • A diagnosztikai vizsgálat lépésről-lépésre történt ellenőrzésekor, gondoltam megnézem mi a helyzet az evapuátor dobozában. Némi takarítás és a tömítések cseréje már időszerű volt..., így 40 év után...

  • Miután gyorsan elvégeztem a túlélési főiskola klímatechnikai szakát PhD, persze.... találtam egy "különös" képet egy alaktrészről, aminek állítólag egész komoly szerepe van. Ez az Orifice vagy Expansion Tube, ami akár a hiba oka is lehet

  • A tágulási cső itt lakik:

  • ... két-három órás küzdelem után ezt sikerült kioperálni.., illetve ami maradt a még Baltimore-ban beépített alkatrészből.
    ... egyébként pedig ilyen, amikor még új!

  • A klímaszervíz segítségével lefejtettük a gázt, visszacseréltem az eredeti kompresszort (valószínűleg a felújított ismét felújításra szorul ), majd ismét feltöltöttük.
    Közel 1,4 kg gáz került a rendszerbe (ez nagyjából 2,5-3 VW Golf klímájába elég), dehát nagy autó, nagy dobozok, hosszú csövek...
    A kompresszor teszi a dolgát, 40 év után ismét, a csövek megfelelő hőmérsékleten, az utastérbe kellemes hűvös levegő áramlik, max. fokozaton különösen nagy hatásfokkal dolgozik a rendszer. Megcsináltuk!

  • A hibás alaktrész 70, azaz hetven centbe került, najó, szállítással együtt majd' 10 Euró volt..., de ajánlom mindenkinek, mielőtt komoly hibát feltételezne a klímatechnikában és feleslegesnek ítélve azt, kihajít mindent a kocsiból, ellenőrizze ezeket a kisebb alkatrészeket, hátha menthető!
    Nem hátrány, ha a forró nyári napokon a találkozókra autózva nem rohad le az ember gatyája ;)

Hozzászólások

  1. mcarlo  - 2006. május 1. 17:20

    Nagyon szép AUTO, gratulálok, így tovább!

  2. pitta  - 2006. május 4. 20:34

    szép autó,gondos tulaj!

  3. párduc007  - 2006. május 7. 10:42

    Szép gép. Jó az igazi garázs, tuti!

  4. matev  - 2006. július 10. 18:59

    Ne paráz,Komáromba már tudsz majd jönni vele.

  5. Yellopages  - 2006. július 20. 09:05

    gear drive? meggondoltad azt jol? zavarni fog szerintem.

  6. Yellopages  - 2006. július 21. 06:53

    hat jol van, en remelem nem nyulsz melle, en a faszival mentem par kort, egy ido utan marhara zavaro a hangja. na majd meglatod, addig nezz korul, hogy mennyi 1 timing set, aztan komarom utan kicsereljuk

  7. Kortisz  - 2006. július 21. 09:08

    Jó lehet, de azér' ne hasonlítgassuk össze a Faszi és az én motoromat...! Hát az egy harckocsimotor...:)))

  8. Yellopages  - 2006. július 21. 12:55

    de nem, csak a gear drive-rol beszelek. visit az elegge.

  9.  - 2006. július 21. 15:40

    de igen!

  10. John  - 2006. augusztus 8. 17:11

    Gratulálok a vashoz igazán szép és gondos munka.
    Örűlök hogy segithettem annak idején :-)
    Csak igy tovább nem sok van az országban belölle vigyázzatok ra. csö John Komáromban találkozunk

  11. hellboy7  - 2006. augusztus 8. 17:13

    Gratula a vashoz,szép lett.
    Remélem komáromban találkozunk egy kis eszmecserére:

  12. kortisz  - 2006. augusztus 9. 07:27

    Köszi mindenkinek!

    Ma kiderül, hogy Komáromban ott leszünk-e!?
    Némi probléma merült fel a váltó körül, tegnap este kilncre sikerült a váltót visszatenni a helyére! Akna nélkül komoly probléma volt a váltó levétele és visszatétele, de a Faszik Műhely (Zola, Malibutomi, Gombóc és Ex-monte carlós barátom, Mcarlo) segítségével megoldottuk!!!

  13. Papkalaci  - 2006. szeptember 4. 13:26

    Helló! Valamikor de megakartam venni ezt a kocsit, csak nem tudtam megeggyezni az akkori gazdival. Örülök, hogy ilyen szépen rendberaktad! Gratula!

  14. kortisz  - 2006. szeptember 8. 12:21

    Papkalacinak! Köszi, még néhány hét és az idei tervekkel teljesen elkészülök! Sajnos Komárom kimaradt, de most már nem is kakodom el, tavaszig pedig minden pici részletet be tudok fejezni! Köszi mégegyszer!

  15. krisz & joci  - 2007. február 4. 16:38

    szia tomi!
    meg mindig szep az autod, de most mar legalabb üzemképes... mehetnenk már komáromba! ne csinálj programot augusztus 11-re! Kis fütyiket visszük:)

  16. mcarlo  - 2007. június 26. 20:20

    Jól látom? Kortisz junior?? Mikor vezeti majd a montit? Gratula!!

  17. mcarlo  - 2008. június 13. 20:29

    Jó felnik! Nem is tudtam elképzelni, hogy egy elcamino kerék jól mutathat egy montin :-)

  18. Gabor81  - 2015. november 15. 19:29

    Szép autó! Mindíg is tetszettek-tetszenek ezen generáció ívelt oldalvonalai!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére