1980 Oldsmobile Cutlass Brougham

Cutlass

  • 2011.03.10. - Ezzel az autóval már 2007-ben is szemeztem, csak akkor nem jött össze a rávaló. Aztán hosszú nyálcsorgatás után sikerült hozzájutni. Nem célirányosan erre hajtottunk, de azonnal megtetszett mindkettőnknek, úgyhogy megvettük.

  • Van rajta munka, idén a cél az, hogy üzembiztos legyen, aztán télen majd meglátjuk, a karosszériamunka biztosnak látszik, meg az is, hogy új vinyl kell rá.

  • A garázsba beállással először azért volt bajom, pedig előtte automata nem kis autóval álltam be többször, de ez hosszabb kb. 15 centivel. :) Nem, az olaj nem ebből folyt ki. :)

  • ...de már minden OK, vigyor a krúzolás szünetében.

  • A takarítás nem tett rosszat neki, meg felkerültek a fehér feliratos gumik is.

  • Komáromi előkép.

  • Mikor megvettük, akkor a négy torokból csak kettő működött, úgyhogy az autó nem ment, de legalább sokat evett. Javítás után az autó már elég bitangot lépett, viszont ez megadta az amúgy is gyengélkedő váltónak a kegyelemdöfést, úgyhogy válaszút elé álltunk: váltófelújítás, vagy használt váltó.

    Igazából nem gondolkodtunk sokat, fórumon volt hirdetve egy TH350, úgyhogy ez került (az egyébként gyári) TH200 helyére. Reméljük, hogy a hozzáértők által tippelt futásteljesítményt (örökélet meg még két nap) simán megfutja az váltó, és az ötezer köbcenti "irtózatos" nyomatéka nem szedi szét.

    Hogy mit is cseréltünk még rajta? Olaj, szűrők, fékbetétek, hátsó fékmunkahengerek, szilentek, szóval a kopó-forgó alkatrészeket.

    És mi az, amit próbáltunk megcsinálni rajta, de nem sikerült?
    1. Óra: persze, hogy ennek neki kellett állni, hiszen a pontos idő mindig felettébb fontos információ. Nagyon jó barátom nekiállt szétszedni. Aztán összerakni. Aztán volt öröm és boldogság, mert működött.....kb. két óráig, aztán azóta is csak a másodpercmutató megy.

    2. Műszerfalvilágítás: mit nekünk egy ilyen, szétszedjük, izzót cserélünk.....és itt megláttuk a műszerfal hátulját, amin a nyáklap már eléggé viseltes volt, ezt cseréltetni kell. Ezt meghagyjtuk a téli szétszedés közbeni feladatnak.


Hozzászólások

  1. Trapeznaci  - 2011. március 15. 23:41

    Gratulalok itt is ...elsokent a vendegkonyben :)
    Ez meg regen volt :http://videa.hu/videok/jarmuvek/olds-cutlass-v8-Dg9uVaqO1lCkJqaL

    de en nem hajtottam :)

  2. bumbi  - 2011. március 16. 09:01

    Köszi!
    Brown Sugar most Luther néven éli életét. És nem, Kisgé sem hajtja csak szeretgeti:)...

  3. kisge  - 2011. március 16. 09:28

    Persze, hogy nem hajtom, soha nem csináltam még olyat. :)

  4. Panka  - 2011. március 16. 09:43

    Gratula a verdához! :-)

  5. pero65  - 2011. április 18. 16:20

    Gratula, jó kis verda, sok örömteli percet vele.

  6. kisge  - 2011. április 18. 19:21

    Kösz Pero, igyekszünk.

  7. z-space  - 2011. április 21. 22:29

    Én is nagy gratula nektek.
    Így, hogy márka társak lettünk, igazán beengedhetnél egy kapura tartó lövést! Ezt nem Bumbinak írtam. :)

  8. attish  - 2011. április 22. 08:57

    Gratulálok hozzá!
    Az első amerikai autóm volt, nagyon szerettem. Sok jó mérföldet hozzá!

  9. kisge  - 2011. április 22. 09:23

    Z-space: most, hogy márkatársak lettünk, igazából nem kell többet kapura lőnöd. :)

    Attish: kösz, mi is hasonlóképpen viszonyulunk hozzá.

  10. Elvis  - 2011. október 29. 20:16

    Biztos nem jó érzés kivonni az ember feneke alol egy ilyen jó kis a fotelt :)még ha rövid időre is.De látom jó helyen van, és biztos szép lesz az eredmény!Sok sikert a felújításhoz!
    Ui.:Nekem tetszik a dísztárcsák nélkül! ;)

  11. kisge  - 2011. október 29. 21:42

    Tényleg nem jó, de remélhetőleg áprilisban már megint úton lesz, csak szebb állapotban.

    Ui.: nekem is tetszik, elég patkány így. :)

  12. doublefive  - 2012. május 23. 14:18

    Hajrá! Mindkét garázs k*rva jó! Jó látni két szemszögből is az eseményeket! :)

  13. z-space  - 2012. július 2. 11:52

    ASZTA...! Szép ez a verda nagyon! Biztos, hogy a tiétek? :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére