Ezt venném ma: 1962-es Ford Thunderbird

Meggyőződésem, hogy a Thunderbird harmadik generációja dicsekedhet az amerikai autógyártás egyik legszebb belső terével. Az ajtókra is kifutó fémbetéttel a vezetőt és utasát szabályosan körbe öleli a szimmetrikus műszerfal. A dupa huplis műszerfalborítás és a minimalista középkonzol tovább erősíti a hatást. Jópofák a homorú üveglappal fedett hosszú csövekbe szerelt műszerek, egyedi a rádió, és nagyon menő a vékony csíkba rendezett hőmérséklet-szabályozó egység. Kulcs a kormány bal oldalán, ezt szokni kellene egy darabig.

Az autó eleje és hátulja már akkor is tetszett, mikor még a belsejét nem ismertem. Elöl gömbölyített orr, kerek fényszórók és széles króm maszk, hátul rakétahajtómű lámpa, a kettőt pedig egy gyönyörű ívben futó díszcsík köti össze. Nem vagyok a fenderskirt rajongója, a Thunderbird is jobban tetszik nélküle.
Szerencsére van esély itthon ilyenekkel találkozni, még eladó felbukkan néha, és olyankor mindig megremeg a térdem.

Az ebayen most egy ritka, M motorkódos példányt kínálnak, ami tri-powert, azaz három karburátort jelent a 6,4 literes motor tetején, az ovális légszűrő alatt. Ha lehet hinni az aukciónak, mindössze 26 darab hardtop készült ilyen felszereltséggel.

46 évig egy kézben, most $35.000 Buy It Now:
http://www.ebay.com/itm/111588953146

Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • DRW:

    Zolának kitartást, a többieknek meg türelmet. Lazítsatok... Közeleg a

A lap tetejére