Meggyőződésem, hogy a Thunderbird harmadik generációja dicsekedhet az amerikai autógyártás egyik legszebb belső terével. Az ajtókra is kifutó fémbetéttel a vezetőt és utasát szabályosan körbe öleli a szimmetrikus műszerfal. A dupa huplis műszerfalborítás és a minimalista középkonzol tovább erősíti a hatást. Jópofák a homorú üveglappal fedett hosszú csövekbe szerelt műszerek, egyedi a rádió, és nagyon menő a vékony csíkba rendezett hőmérséklet-szabályozó egység. Kulcs a kormány bal oldalán, ezt szokni kellene egy darabig.
Az autó eleje és hátulja már akkor is tetszett, mikor még a belsejét nem ismertem. Elöl gömbölyített orr, kerek fényszórók és széles króm maszk, hátul rakétahajtómű lámpa, a kettőt pedig egy gyönyörű ívben futó díszcsík köti össze. Nem vagyok a fenderskirt rajongója, a Thunderbird is jobban tetszik nélküle.
Szerencsére van esély itthon ilyenekkel találkozni, még eladó felbukkan néha, és olyankor mindig megremeg a térdem.
Az ebayen most egy ritka, M motorkódos példányt kínálnak, ami tri-powert, azaz három karburátort jelent a 6,4 literes motor tetején, az ovális légszűrő alatt. Ha lehet hinni az aukciónak, mindössze 26 darab hardtop készült ilyen felszereltséggel.
46 évig egy kézben, most $35.000 Buy It Now:
http://www.ebay.com/itm/111588953146
Hozzászólások
Az 1gen T-bird után ez a kedvencem!
Kéne!
Az a belső tényleg mindent visz...
A hatvanas evek minden bizonnyal az autotervezes fenykora. Kar, hogy mara elmult az emberek fantaziaja.
Szerintem is ez a TBird egyik legizgalmasabb generációja, de ez a 3. A 2. még extrém ötvenes autó volt: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Thunderbird#mediaview...bird_Convertible.jpg
Igazad van, tudom is, mégis benéztem.
Köszi, javítva!
Az én külön kedvencem, a díszlécbe integrált kilincs, mikor először láttam csak tátottam a szám.
http://v8cars.hu/imageview.php?type=album&article=53b13...e=53b13f20a1e8a.jpg