Akad, aki egy nőnek az arcát, más a mellét, a lábát, a fenekét nézi. Meggyőződésem, hogy az autókon is vannak olyan részletek, ahol szívesen elidőzik a szem.
Az ezt venném ma írások közben próbáltam rátalálni, hogy melyik autóban mi fogott meg, melyik az a rész, amit a legjobban figyelek.
Mik a lehetőségek?
Azonnal adná magát az autó eleje. Egy jó hűtőrács, a lámpák mérete és elrendezése, a lökhárító tömege.
Jönnek a kerekek, a sárvédő szélesedése, a kaszni ívei. A motorháztető, az A oszlop és az ajtó találkozásának kritikus egysége a külső visszapillantó tükörrel. A szélvédő és egyéb üvegek. Elefántfül? Letekerhető kupé oldalüveg? Övvonal, tetővonal. Kilincsek, díszlécek, emblémák. A hátsó lámpák csak jelzés értékű piros betétek, vagy a teljes szélességet uraló csíkot alkotnak?
Nekem a C oszlop. Ahogy a tetővonal átfut a csomagtartóba, benne a hátsó szélvédővel. Talán ezért sem állnak annyira közel hozzám a kabriók. Nincs hátsó oszlopuk. A ponyva nekem esetleges, a levehető keménytető pedig nem tudja azt a karosszéria átmenetet biztosítani, amire ki vagyok éhezve.
Neked hol jár a szemed?
Hozzászólások
Bekérdeztél rendesen!
Nálam nincs olyan egy autónál, hogy mit nézek meg először. Ha tetszik egy autó, akkor meg tudom mondani, hogy melyik része számomra a legizgalmasabb.
Bár most, hogy írom e sorokat, rá kellett döbbenjek, többnyire az autó "arca és feneke" szokott rám hatást gyakorolni....
Erre lehetetlen válaszolni... De leginkább a popsi. :)
kb azt amit egy nőn is. előbb az összhatás, aztán a részletek :)
Nekem a profil, azt hiszem.
Az övvonal vége,a C oszlop és hátsó karosszéria elem találkozása.
Hátsólámpa.
Mindegyiken más, de miután saját kézzel lemosom, akkor veszem észre csak igazán, hogy egy szinte láthatatlan ív, hajlat, mennyire ütős.
Először az összkép számít, amibe adott esetben hozzátartozik a hang is. Ha az összkép jó, szép az autó. Ha az összképen belül találok apró részt, még szebb az autó. Minél több az apró rész, annál szebb az autó. Tehát, azt hiszem, nálam nincs kedvenc rész.
Szintén a C oszlop, bár nekem a felhozott példákkal ellentétben kifejezetten inkább a minél szélesebb és vaskosabb darabok tetszenek. Pl. a '70 Fordok, Lincolnok némi opera ablakkal megspékelve, de a muscle kategória képviselői esetében is bejönnek (challenger, barracuda, gto, stb)
Mindegyiken mas. Az elso lampak elhelyezese egymashoz kepest, a hatso lampak, es a hatso combokat is imadom. Aztan uvegek, kilincsek, szinek, illetve az egyenes ovvonalu autok is bejonnek. Meg szeretem a csunya autokat is
Ezt meg lefelejtettem: