A független gyártók autóra általában furapókokként tekintünk. Nem csak azért, mert alacsonyabb gyártási számaik miatt ritkán találkozunk velük, hanem mert a három nagy konszern által meghatározott irányvonalat csak kisebb-nagyobb kitérésekkel követték. Szokatlan formákkal, érdekes megoldásokkal próbáltak kitörni a nagytestvér árnyékából.
Az óvatosan fogalmazva is érdekes Henry J-t leszámítva előttem is sokáig ismeretlenek voltak a Kaiser autói. Ha találkoztam is velük, átsiklottam fölöttük. Egészen addig, amíg néhány éve a Hotrod magazin címlapján megpillantottam egy átalakított ’51-est, és földbe gyökerezett a lábam.
Kutatni kezdtem, és minél jobban elmélyültem, annál inkább erősödött bennem, hogy az 1951-es Kaiser egy igen kívánatos autó.
Az autó letisztult, gyönyörűen gömbölyített testét pengeként metszi el a hatalmas vigyorra húzódó hűtőmaszk. Az utastér egy buborék, a C oszlopnál mintha észbe kaptak volna, hogy ha tovább húzzuk az ajtó felső vonalát, nem fér rá az autóra, és így kialakult a hokiütő forma, amit ma sokan a BMW védjegyének tartanak.
Na és a szélvédő! Ívelt felül, nem egy egyenes vonalként csatlakozik a tetőbe. Hátul ugyanígy. És az art deco műszerfal formái? És a sebességmérő számlapja?
Én csak álmodozok, de ha ennek hatására egyszer hoz valaki egy ilyet, legyen kedves elhívni, és megmutatni! :)
Aukció az ebay-en:
http://www.ebay.com/itm/151565265683
Hozzászólások
Igazán szép és vonzó autó, szokatlan formákkal. Létezett belőle négyajtós kabrió, amely ugyan teljesen egyedi volt, de 1951-ben mindössze 131-et adtak el belőle.
Az 1952-es Kaiser Dragon pedig igazán lenyűgöző
Vajon mennyi lesz a vége? $3500 nem elég...
Mennyire különböznek az ízlések. Biztos érdekes, és ritka autó, de az övvonaltól felfelé teljesen vállalhatatlan. Flexért könyörög... :)
Akkor neked a Hotrod címlapos változat jönne be: