Ezt venném ma: 1951-es Kaiser Deluxe

A független gyártók autóra általában furapókokként tekintünk. Nem csak azért, mert alacsonyabb gyártási számaik miatt ritkán találkozunk velük, hanem mert a három nagy konszern által meghatározott irányvonalat csak kisebb-nagyobb kitérésekkel követték. Szokatlan formákkal, érdekes megoldásokkal próbáltak kitörni a nagytestvér árnyékából.

Az óvatosan fogalmazva is érdekes Henry J-t leszámítva előttem is sokáig ismeretlenek voltak a Kaiser autói. Ha találkoztam is velük, átsiklottam fölöttük. Egészen addig, amíg néhány éve a Hotrod magazin címlapján megpillantottam egy átalakított ’51-est, és földbe gyökerezett a lábam.

Kutatni kezdtem, és minél jobban elmélyültem, annál inkább erősödött bennem, hogy az 1951-es Kaiser egy igen kívánatos autó.

Az autó letisztult, gyönyörűen gömbölyített testét pengeként metszi el a hatalmas vigyorra húzódó hűtőmaszk. Az utastér egy buborék, a C oszlopnál mintha észbe kaptak volna, hogy ha tovább húzzuk az ajtó felső vonalát, nem fér rá az autóra, és így kialakult a hokiütő forma, amit ma sokan a BMW védjegyének tartanak.

Na és a szélvédő! Ívelt felül, nem egy egyenes vonalként csatlakozik a tetőbe. Hátul ugyanígy. És az art deco műszerfal formái? És a sebességmérő számlapja?

Én csak álmodozok, de ha ennek hatására egyszer hoz valaki egy ilyet, legyen kedves elhívni, és megmutatni! :)

Aukció az ebay-en: http://www.ebay.com/itm/151565265683

Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére