v8cars.hu | Tíz évesek lettünk

Tíz évesek lettünk


A nyitóoldal 1998-ban


1999 szeptember


Apróhirdetések 1999-ből


Ráncfelvarrás 1999 végén


1999 végétől 2004-ig így néztünk ki


2004 év végén jött az előző, letisztult design

Tíz évesek lettünk. Rengeteg minden történt ezalatt az idő alatt. Kinyílt a világ, az Internet új lehetőséget adott az amerikai autósoknak, nem csak alkatrész beszerzésre, de info gyűjtésre, közösség építésre is.

Az 1998-as tavaszi ACCH találkozó után egy lelkes főiskolást nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy frissen begyűjtött autós fényképeit meg kellene mutatni mindenkinek.

Én voltam az, megfertőződtem.

Beleszerettem egy fehér Oldsmobile Cutlassbe, meg úgy általában az amerikai autókba. Ma már mosolygok rajta, de tényleg jöhetett bármi, amin amerikai embléma volt, annak örültem.

Hozzájutottam néhány amerikai autós újsághoz, és egyre jobban birizgált a gondolat, hogy valami hasonlót kellene csinálni, kicsiben. Bár tíz éve sokunknak még újdonság volt az Internet, újdonság volt a digitális fényképezés, kézenfekvő volt, hogy internetes magazinban gondolkozzak.

V8 Magazin vagy v8cars? Tíz éve rövid, hangzatos nevet kerestem az amerikai autós magazinnak. Kézenfekvő volt V8-ra keresztelni: V8 Magazin. Több ingyenes tárhelyet is bejártunk (geocities.com, extra.hu, stb.), ezeknél nem lehetett kétbetűs könyvtárnevet megadni, így hozzá kellett még valamit ragasztanom a névhez. Hirtelen a v8cars jutott eszembe. Hogy miért nem v8magazin, azt ne kérdezd. Mikor végre önálló domain nevet regisztráltunk, szerettem volna a v8.hu címet megszerezni, de azt az infót kaptam, hogy nem lehet kétbetűs domain-t igényelni. Nem lettünk hát v8.hu (lett más), maradt az addigra már megismert, bejáratott v8cars név: v8cars.hu Szóval V8 Magazin vagy v8cars? Mindkettő.
Pár hétre rá összeállt, és egy ingyenes tárhelyen elindult a V8 Magazin. Havonta egy frissítéssel, kezdetben összevadászott, aztán egyre több saját tartalommal.

Egyszer csak beindult valami. Megtaláltak a hazai amerikai autósok, megismertem azokat, akik nálam sokkal régebb óta és sokkal komolyabban foglalkoztak ezekkel a gépekkel. Azokat az „öregeket”, akik munkássága nélkül talán nekem sem lenne amerikai autóm és te sem olvashatnád ezeket a sorokat.

Megtaláltak azok is, akik velem együtt, vagy utánam csöppentek bele az amerikai autózásba. Elindult a levelező listánk, ahol egymást segítve fejlődött az online közösség, rendszeres személyes találkozásokkal bizonyítva, hogy hús-vér emberek ülnek a képernyők mögött.

A magazin folyamatosan fejlődött, átesett rengeteg apró és néhány jelentős változáson, költözéseken. A megjelenésben és struktúrában igyekeztem követni az aktuális trendeket, animgif postaláda és pörgő koponya sosem volt az oldalon. :)

Sokan segítettek. Saját domain nevet regisztráltunk, a levelező lista helyét átvette a fórum, a kezdeti statikus hobbi oldal egy amerikai autós portállá alakult. 5 éves a fórum, 2 éves a garázs rovat, 1 éve van belső levelezőrendszerünk, mind-mind egy lépés a fejlődésben, és mindegyik saját fejlesztés a közösség igényei alapján.

Kezdetben örültem, mikor eggyel-eggyel emelkedett az oldal számlálója, ma a magazin oldalakat naponta átlag 10.000-szer töltik le, a fórummal együtt gyakran napi 70.000 oldalletöltés fölé csúszik a szerver statisztika.

Persze nem csak szép és jó történt velünk, félreértésekből, rivalizálásból kialakult sértődésekből és haragból sem volt hiány az évek alatt. Remélem, csillapodnak ezek, és tíz év múlva ugyanígy lesz hol, és miről írnom.

Talán szerénytelenül hangzik, de büszke vagyok arra, amit létrehoztam. Jó látni azokat a barátságokat, amik itt alakultak ki, személyes barátaim jelentős részét én is így ismertem meg. Jó tudni, hogy van olyan, akit a magazinon keresztül én indítottam el az amerikai autók felé, mint annak idején engem az ACCH tagjai.

Ezzel együtt nem tartom magam nagy öregnek, én tíz éve kísérem figyelemmel az amerikai autózást, más sokkal régebb óta. Van aki nem tudja, hány autó fordult meg nála, nekem nem volt száz autóm, nem volt ötven, de még tíz sem.

2000 tavaszán vettem meg az első amerikai autómat, a 98-as találkozón megismert fehér Oldsmobile Cutlasst. Két évig boldogan használtam, aztán szétszedtem. A felújítás közepén vettem még egy autót, egy fullsize kombit, ezt már rutinosan, eleve szétszedve. :) Ezt összeraktam, két évig boldogan használtam, de eladtam, hogy vegyek egy harmadikat, reménytelen állapotban, alkatrésznek az elsőhöz. És a tervek szerint idén végre elkészül az első, és boldogan használom...

Köszönöm mindenkinek, aki a két nagy projektemben (v8cars és Cutlass) segített, én sem lennék itt nélkületek!

Te mióta vagy itt? Mik az emlékeid erről a 10 évről?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Én ebben olvastam: !kép=comments/2024-11/6744481d18f9b.jpg

  • Béke:

    Az első linken az első sor: Production: 0 (has not been built) !monokli

A lap tetejére