v8cars.hu | Chevrolet Camaro, 1981

Chevrolet Camaro, 1981

Itt egy újabb második generációs Camaro a V8 hasábjain. Rendhagyó módon ez nem egy hazai, hanem egy svájci autó, a képek is kinn készültek. Nem volt nehéz megfelelő hátteret találni a fotózáshoz, olyan tájak voltak Mannadorfban.

A történet egyébként a schliereni USA-AUTOS-ban kezdődött, ahová Hunor minden héten eljár nézelődni. Ki is nézett magának egy Malibut 4.800 CHF-ért, de a következő héten mikor ment a kocsi már elkelt. Kicsit letörve de nem kedve szegve megnézte a többi kocsit is.

Nem hiába, ugyanis talált egy gyönyörű és jó állapotú II. generációs Camarot. Azonnal elkérték a kulcsot a tulaj odament, begyújtotta a gépet, ami ahogy „megszólalt” Hunor és az apja összenéztek: -meg van véve! - 4.500 CHF (~715.000 Ft)-ért el is hozta.

Azonnal hajtott vele egy jó nagyot, és pár napig annyira el volt tőle kábulva, hogy még a biztosítást is majdnem elfelejtette megkötni rá, amiből ha véletlenül igazoltatják akár baj is lehetett volna, de végül bepótolta az elmaradt regisztráltatást és az ezzel járó befizetéseket.

Majd otthon beletett egy magnót, hogy még megdobja a feelinget, de többet hallgatja az autó hangját, amely néha kellemesebb, mint valami rádióadót hallgatni.

Ha a képeken nem is látszik, de a hátsó tengelyen van egy kis Hi-Jacker, mely épp le volt engedve. De ajánlatos felpumpálni, mert egyébként olyan alacsony fekvésű a járgány, hogy a sok „le-fel svájci utcákon” könnyen leér a kipufogó

Az autó belső tere tipikus amerikai színkombináció: bordó és piros, melyek ízlésesen váltják egymást. A kormány kis versenykormányra lett lecserélve. Na és persze a dobókocka elmaradhatatlan tartozéka egy ilyen autónak.

Mondhatjuk úgy is, hogy ez a legutolsó igazi Muscle Car, amely legördült a futószalagról. 1981 volt a II. generációs Camaro utolsó éve, ekkor még nem volt tele az autó motorvezérlő elektronikával, e Z28-ast például 4 torkú Quadra-Jet karburátorral, 5,7 L (350 cui) motorral, gyári tuninggal, erősebb bütykös tengellyel, szelepekkel hozták ki.

Az automata váltó pedig TH 350-es, mint a régi muscle caroknál. A kétcsöves kipufogórendszeren Super-Sonic dobok vannak, melyek jelentősen megdobják a V8-hangzást. A futómű és a fékek meg vannak erősítve, elől 215, hátul 235-ös BF Goodrich gumik vannak szerelve Cragar S/S felniken, melyek nagyon feldobják a gépet.

Sajnos pont télen vette Hunor az autót, így több mint egy hónapig bele se tudott nézni, mert olyan hidegek voltak. De most hogy kiengedett egy kicsit az idő, olajcsere, polírozás, hajtás!!!!

Hunor is alig várja már a tavaszt, hogy hazahajthasson vele az áprilisi találkozóra. Reméljük, ott majd viszontlátjuk...


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • J.Acko:

    Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.

  • euromaci:

    Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!

A lap tetejére