v8cars.hu | I. v8cars Kupa, Fertőszentmiklós, 2009

I. v8cars Kupa, Fertőszentmiklós, 2009


Vissza a gyökerekhez


Agent Orange


DUB lett a Stock kategória győztese


Pedro OFF autó ellen is ringbe szállt


Petié volt a legjobb eredmény


Z06


Egy törött kardánkereszt megpecsételte a versenynapját


Sajnos Kaldy Novája is lebetegedett


Ízléses átalakítás. Gyári kinézet, szép kerék, tárcsafékek


Hasonlóan kedvemre való volt ez az épített Nova SS


Ő is lábon érkezett


Repülőgép rajzolta ki a V8 logót


Seka által készített díjak


A leggyorsabbak

Nehéz döntés volt, de az időjárás végül maximálisan meghálálta a két hetes halasztást. A fertőszentmiklósi repülőtér ragyogó napsütéssel várta az I. v8cars Kupa résztvevőit a hétvégén.

A verseny lebonyolításának feladatait Kaldy (chevyracing.hu) és TTamás (tubolytech.hu) fórumtársunk, valamint Kiss Tibi és csapata (dragrace.atw.hu) vállalta magára. Jómagam az előzetes munkákból vettem ki a részem, így felszabadultan mászkálhattam és fotózhattam a futamok közben.

A v8drag.hu oldalon regisztrált 50 előnevezés jó versenynapot ígért, és bár nem tudott minden jármű megjelenni, a pluszban érkezőkkel nagyjából elértük ezt a létszámot. A határ közelsége sok osztrák versenyzőt vonzott, színvonalas autókkal színesítették a kategóriákat.

Az ő különítményükből kétség kívül Doc Stinger (mopargarage.at) 1972-es Dodge Challengere volt a leglátványosabb. Összeszokott csapat gondoskodott az Agent Orange névre hallgató drag autó futásáról. A 8200 köbcentis V8-as 10,6 másodperc alatt tolta be a negyed mérföldre az autót.

Aversperg 1932-es Ford rodjával külön jelenség volt. A legklasszikusabb roadster forma, erős motor, tökös sofőr, 11-es negyed mérföld. Valami ilyesmiről szólhatott a hot rodozás hőskora. Beleborzongtam.

A legszebb napi használatú autó díját egy első generációs Nova SS kabriónak ítéltem oda. A motorterébe sajnos nem láttam be, de az egyedi alváz, a cső lengőkarok, a méretes tárcsafékek, a hatsebességes kézi váltó és nem utolsó sorban a jó időeredmény (13,56s) komoly technikára utalt.

A hétvége legjobb idejét 10,58-at slowlow Peti hozta, sajnos nem a legmegfelelőbb pillanatban, így nem futhatott a Pro kategória első helyéért. Mindenesetre nagy eredmény ez egy utcai használatra is alkalmas autótól.

Kohári Zoli V10-es Viperével nagyon szoros döntőt futott a Challengerrel. Jobb reakcióidejének köszönhetően felülkerekedett a klasszikus V8-ason, így ő állhatott a Pro kategória dobogójának első fokára.

A dupla turbós Trans Am 11,66-os ideje és az abszolút 5. helyezése is bizonyítja, hogy lassan beérik Pedro és a Tubolytech munkája. Jó futamokat láttunk az autótól.

A külön amerikai autós időmérő edzéseknek köszönhetően mindenki annyiszor mehetett a pályán, ahányszor csak akart. Volt, aki vasárnap délután 25 futammal a háta mögött indult haza.

A középmezőny 13-as, 15-ös időket futott, és legalább akkora élmény volt őket nézni, mint a legnagyobb kategória küzdelmeit. Volt köztük saját lábon érkező hot rod, egy Cobra, néhány nagy tepsi, több Corvette, és számos F-body a második-harmadik generációból.

Nem szabad elfeledkezni azokról sem, akik nem annyira az időeredmény, mint a buli és a társaság kedvéért kóstoltak bele a gyorsulási versenyzésbe. Az ő részvételük nélkül nem lett volna ugyanez a rendezvény.

A kategóriák helyezettjei seka fórumtársunk egyedi készítésű díjaival tértek haza. Az én szememben összehasonlíthatatlanul többet érnek az autóalkatrészekből összeállított ereklyék, mint a hagyományos kupák. Köszönjük a fantasztikus munkát, seka!

Helyezettek:

C2 Driver Injector
#1 Gaida Franz
#2 Gerhard Schober
#3 Richard Hörhan

C3 Stock
#1 Székely Csaba
#2 Zeher Balázs
#3 Csáki Ferenc

C4 Pro
#1 Kohári Zoltán
#2 Michael Mugrauer
#3 Knefély Péter

C6 Korom
#1 Tuboly Csaba
#2 Simon Zsolt

Eredmények:

"; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; $q++; } ?>

#

Versenyző

Autó

Reakc.

60 láb

1/8 sp.

1/8 ET

1/4 sp.

1/4 ET

".$sor[3]."

".$sor[4]."

".$sor[5]."

".number_format($sor[6], 4, ',', ' ')."

".number_format($sor[7], 4, ',', ' ')."

".number_format($sor[8], 2, ',', ' ')."

".number_format($sor[9], 4, ',', ' ')."

".number_format($sor[10], 2, ',', ' ')."

".number_format($sor[11], 4, ',', ' ')."


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére