Plymouth Road Runner, 1969
Eredeti cikk: Hotrod Magazine
A Holley 2003-ban fogja alapításának 100. évfordulóját ünnepelni. A jeles eseményre való felkészülés során 10 autót épít a cég, mindegyik egy évtizedet fog bemutatni. A 60-as évekbeli muscle-car őrületet ez a Road Runner fogja képviselni.
A projekt kereséssel kezdődött: sikerült 4300 dollárért Alabamában egy viszonylag jó állapotban lévő ’69-es, manuális négysebességes váltóval és 383 c.i.-s motorral szerelt autót vásárolni.
Valakiben felmerülhet a kétely: egy ilyen autót restaurálni kellene, semmint módosítani, tuningolni. Az ő megnyugtatásukra legyen elég a következő: ’69-ben 84.420 db Road Runnert készítettek, ebből majdnem a felét 4 gangos váltóval. Az autó az alapváltozat volt, nem Hemi, vagy 440-es ’six-pak’. Ráadásul az eredeti erőátvitel már rég odavolt. Az ilyen autók rendszerint versenyautók lesznek, összetörik, vagy elbontják őket. A szerencsésebb példányok gondos, szerető kezek közé kerülvén új életre kelnek.
A projekt az autó teljes szétszedésével, és a kaszni tisztításával kezdődött. Míg a kaszni készült, a megfelelő motor építését az Indy Cylinder Headnél végezték. A cél az volt, hogy a jó vezethetőség érdekében a lehető legtöbb nyomatékot produkálja a motor, mely végül 542 ci-s (8.8 l-es) lett.
A blokkon alu Indy hengerfejek, Indy szívótorok, és Holley Pro sorozatú 950-es karbi van. A szelepeket Lunati vezérműtengely mozgatja, a szikrát Holley Pro gyújtásrendszer szolgáltatja. Mindez 576 LE-t és 950! Nm nyomatékot eredményez.
A Chrysler New Process A833-as 4 gangos váltót a Mopar drag legenda Herb McCandless építette. A Dana 60 hátsó hidat a Drive Train Specialist készítette 3,54-es áttétellel, és egy ARB difizárral.
A Mopar torzió rugós első kerék felfüggesztése nem egy rossz konstrukció, de persze nem örök életű. Éppen ezért teljesen újjá lett építve a mai kornak megfelelően PST szilentekkel, és stabilizátorokkal, a sajtolt felső lengőkart lecserélték Magnum Force csőből hegesztettekre, és az eredeti torziós rugót állítható rugó-lengéscsillapító egység váltotta fel, szintén a Magnumtól.
Előre és hátulra egyaránt Baer tárcsafékek kerültek, 28,8 cm és 30,5 cm méretben. A kerekek Stockton SWS-TQ-k, rajtuk BFGoodrich gumikkal. Persze piros oldalfalú gumi színre fényezett acél tárcsán stílusosabb választás lett volna, de ekkor a hatalmas tárcsafék látványával szegényebbek lennénk.
Miután a kaszni fényezése PPG Hemi Narancs színnel elkészült, a króm és acél díszítőelemeket újrakrómozták, és felpolírozták. A belső teljesen újjászületett: újrahúzott ülések, új tetőkárpit, kárpitozás és ajtópanelek a Year One-tól kerültek beszerzésre.
A Road Runnerek elsősorban kispénzű fiataloknak készültek, eredetileg elől három személyes üléspadok voltak, a különálló ülésekért külön kellett fizetni. Muscle car történészek örömmel emlékeznek vissza arra, hogy a Chrysler inkább a kényelmi felszereléseken spórolt, semmint a menettulajdonságokon. A Holley szerencsére maradt a két ülés mellett. A szórakozásról egy Kenwood rendszer gondoskodik.
Hogy mi lesz a gép sorsa? Egy szerencsés Holley alkalmazott egy hétvégére megkapja az autót, utána részt vesz a 2001-es Power Touron és különböző médiaszerepléseken, hogy tovább öregbítse a Holley jó hírét.
Hozzászólások
ÁLLAT!
fasza
Húúú, gyerekek. Ez nagyon durva gép!!! Levernék vele mindenkit.
Agyonvág!
odabasz