v8cars.hu | Plymouth Barracuda, 1964

Plymouth Barracuda, 1964

Eredeti cikk: Hotrod Magazine

Az ember a szokások rabja. Mindenkinek van egy jól bevált menetrendje, mely segít abban, hogy a reggelt átvészelje. A tied mi?

Reggelire müzlit eszel, hozzá 100%-os narancslét iszol, újságot olvasol, jókat röhögsz a rádió idióta poénjain, majd autóba vágod magad, és jól felbosszantod magad, hogy már megint 40 percbe került, hogy a Szentendrei úton a rómaitól eljuss az Árpád hídig? A melóba érkezve rögtön megiszol vagy három kávénak csúfolt löttyöt, és várod, hogy a koffein jótékony hatásának hála el tudj kezdeni dolgozni?

Három évtized, és két generáció óta az itt látható Barracuda a Walker család reggeli rutinjának része. Az autót újonnan vette id. Lee Walker, és az hűségesen szolgálta 250k mérföldön át. Ezután eladta fiának, ifj. Lee Walkernek, aki a mérföldek számát 150k-val gyarapította.

Mivel az autó rendesen kiszolgálta a családot, ezért úgy döntöttek, hogy talán mégsem kéne egy méterszer méterszer méteres kockát préselni belőle.

A cél a projekt során az volt, hogy a megjelenést igyekeztek minél inkább széria közeli állapotban tartani. Ifjabb Walker megálmodta az autót, és megszerezte a hozzávalókat, a papa pedig a kivitelezésben vette ki vastagon a részét. A nem gyári fényezésen, és a kerekeken kívül a kaszni teljesen széria.

Még egy jó szemű szakértő sem tudja megmondani, hogy a lemezruha alatt egy bestiális szörnyeteg lakozik. A motortérre vetett pillantás igazolja az állítást: két darab, dízel Merciből származó Garrett turbo préseli a levegőt a 800-as Holley karbiba. A levegő útja kicsit kacskaringósnak tűnhet, de 785 Le-s, és 711 Nm-es teljesítménnyel nincs ok aggodalomra.

A felfüggesztés terén is egy kicsit eltértek a hagyományostól: elöl egyedi tervezésű és gyártású tengelycsonkra ’94-es Corvette tárcsafék került, míg hátul ugyanennek a Corvette-nek a független hátsó felfüggesztése található.

Ez volt az ötödik alkalom, hogy az autó újjászületett. Az első négy hagyományos restaurálás, felújítás volt. Vajon ez volt számára az utolsó? Mert a végeredmény messze van a szokványos rutintól...


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Flex:

    Ez az egyik legnagyobb hazai amerikai autós felújítàs story.

  • waspos:

    Csodaszép Madárka!!!Nagy gratula hozzá!

A lap tetejére