v8cars.hu | Hot Summer Nites, 2011 július

Hot Summer Nites, 2011 július


1963-as Riviera


Patent belső


Elég jó Camaro


1939 Dodge


Mercury Montego GT

Amióta bejött a Hot Summer Nites sorozat, mindig úgy voltam vele, hogy nem éri meg ennyit utazni egy pénteki találkozóért. Aztán most rászántuk az időt és az üzemanyagot, és megnéztük, hogy is néz ki Bécsben egy amerikai autós este.

A helyszín Bécs mellett az SCS bevásárlóközpont parkolója, jártunk már itt sok éve, akkor még egész napos találkozón. Hét órára értünk ki, ekkorra hirdették meg a gyülekezőt, és valóban, a McDonald’s épülete mellett már ott sorakoztak a v8-asok.

Először egy ElCaminón akadt meg a szemünk, de aztán a sok, itthon is megszokott fiatalabb autó láttán kicsit leült a lelkesedés. Megérte ennyit utazni ezért? A következő pillanatban feltűnt egy Imperial rakéta szerű hátsó lámpájával és „kukatetővel” a csomagtartóján. „Hopp, egy egyes Camaro, aztaaaa, egy Riviera, egy Torino GT, itt jönnek a Moparok, amit Kundiék láttak múlt héten!”

És elvesztünk. Keringtünk, és minden pillanatban láttunk valamit, amiért megérte az utazás. Fakerekű Nash óriás motortömbbel az orrában, ’39-es Dodge motorháztető nélkül, az idő vasfoga által épphogy megrágva, SBC-vel, ültetve, minimálisan kusztomizálva. És mindkettő rendszámmal!

Mercury Motego GT? Talán csak képen láttam eddig ilyet. Shoebox Ford! Hű, ez is álom marad örökre. Mattfekete ’60-as BelAir, jé szemben meg egy patent kis midsize Malibu kombi.

Mentünk körbe-körbe, erőltetett menetben, mert hallottuk, hogy csak egy-két órára maradnak az autók. És valóban, este kilencre szinte kiürült a placc. Olyan is volt, akit láttunk megérkezni, és mire megtaláltuk volna a sorok között, már el is tűnt. Érdekes.

Nem láttunk kimondott „jürgen tuning” autókat, egy-két kivételtől eltekintve ízléses volt a felhozatal. Tetszett az is, hogy az amerikai gépek mellett más érdekes autók is megjelentek. A spotkocsik közt jópofák voltak az öreg Volkswagen kombik, és nagyon komolyak a Mercedes lowriderek.

Nem leszünk ott minden alkalommal, de megérte!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére