Chrysler 300M, 1999
Egy régi ismerősöm hosszan tartó Volvós korszakából kigyógyulva amerikai autó vásárlása mellett döntött. Nem is akármibe ugrott bele, egy vadiúj, nullkilométeres Chrysler 300M-et választott.
A 300-as széria, a Chrysler legfényesebb csillaga adta 1955 óta Amerika legerősebb, leggyorsabb autóit. Minden évben megannyi újdonság, luxusfelszerelés és technikai csoda követelte ki a betűváltást az autó elnevezésében. A legenda 11 évet élt meg, az L betűig jutva 1965-ben vonult vissza.
Nagy fába vágta a fejszét a Chrysler, amikor több mint 30 évvel később az M betűvel folytatta a sorozatot. Természetesen nem ott, ahol abbahagyta, az új 300-as másképp más. A csipkerózsika álma alatt eltelt három évtized változásainak, kihívásainak megfelelve éledt újra a legendás autó.
Nem dühöng közel 400 lóerős 7000 köbcentis big block a motorháztető alatt, hiányoznak az extravagáns krómdíszítések, a szögletes vonalak helyét európaias, japános ívek vették át, a hátsólápa-csodák a karosszéria vonalába olvadó műanyag idomokká szelídültek. A V6-os csendesen meghúzza magát, nem akar versenyre kelni a sportkocsikkal, már nem ez a dolga.
Már-már azt hihetnénk, hogy múlt és jelen között csak az azonos név ível át. Aztán észrevesszük a vékony krómcsíkot a meglehetősen hangsúlyos hűtőmaszk körül, belenézünk a négy fényszóróba, és valami elkezd derengeni. Az autóba ülve még jobban érezni a nemes vért, az ősök hangulatát, egy legenda újjászületett...
Hozzászólások
Az írás nagyon tetszik.
Ha jól tudom egy 300c váltotta fel a helyét a ennél a tulajnál, és az keményen V8 :) Már amennyiben jó "valakire" gondolok.
Nekem van egy Chysler 300 M autóm, 2002-es évjáratú. Előttem egy tulajdonosa volt, 140.000 km-el vettem meg. Már volt mindenféle kocsim, BMW, Mercedes, (stb.) de egyik sem volt ilyen jó, és egyiket sem szerettem ennyire. Nálam kb. 12 liter a fogyasztása, de a feleségem 9-10 literrel is eljár vele. A belső kidolgozása, a felhasznált anyagok, messze lepipálják az újabb, 300 C változatét. Már három éve nálam van, el nem adnám semmi pénzért.
4.éve hajtom,sajnos már csak ritkán.a garázsban pihen és csak 7végeken és talikra fut.a legjobb autó amiben eddig részem volt.
Az egyik legrosszabb talán a legrosszabb amerikai autó amelyben valaha ültem.
A futómű nagyon merev rázkódik az úton. Az interior kicsi a mérethez képest a lábam alig fér el, a kasztni túl alacsony. Sportosnak nem sportos, szalonnak nem szalon. A 3,5-es motor nem v8 viszont az "alacsony fogyasztásnak" nagy motor.
Ronda gömbölyű forma nem látni se az elejét se a hátulját vezetés közben és a csomi is elnyúlik befelé.
Árban sem volt jó ennyiért sokkal jobb ford vagy gm nagy szedánt vehettünk!
Üzenem a mérnököknek, hogy citromdíjas a 300m-ük!
Más szóval csak a chrysler a tré a 3 nagy gyártó közül.