v8cars.hu | Buick Riviera, 1971

Buick Riviera, 1971

Nehéz lenne elhinni, hogy a sok gyönyörű formájú amerikai autó közül pont csónakfarú Riviera ne lenne Magyarországon. Tapasztalt ACCH találkozó látogatók néhány évvel ezelőtt saját szemükkel is meggyőződhettek a képzeletbeli feltevés helytelenségéről, a Buick akkor még itt-ott megmutatta magát.

Ma egy gyűjtő udvarán pihen jobb időkre várva, az újjászületés ígéretével áll a felújításra váró autók képzeletbeli sorában. Kis csapatunk itt talált rá, és őszinte csodálattal zavarta meg egyhangú hétköznapjait.

A névadó farrész igazán egyedivé teszi az autót, de az ívek és formák kavalkádja az egész karosszéria rányomja bélyegét. Az autó orrától elinduló, középen teljes szélességre kiterjedő, majd ismét összeszűkülő csónakvonal a hátsó szélvédőnek és a lökhárítónak is pontosan behatárolt formát szab.

A hetvenes években nem volt ritka az ide-oda csapongó, kissé túlzó belső kialakítás, a Riviera sem kivétel ez alól. Az ívelt műszerfal megszokott fogás, ám a hátraülők beszállását megkönnyítendő ferdén előredőlő üléstámla meglepő megoldás.

A hátsó ülés két személyre van formázva, az autó mégis kényelmes utazást biztosít öt személy számára is. Az óriási hátsó szélvédő alatti hatalmas kalaptartón még a fejfedőjük is elfér. Kupé ide vagy oda, óriás nagy dög ez a vas!

A 7,5-es gyárilag 315 lóerős piros V8-as big block szinte elvész a futballpálya méretű motorháztető alatt, az óriási kerékjáratok között. Hiányzik a karburátora, így nem volt módunk meghallgatni a hangját.

Remélem néhány éven belül megszépülve tér vissza a találkozókra ez a gép, megérdemli a teljes restaurálást.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • euromaci:

    Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!

  • ARAB:

    1988 03 14 a gyártás

A lap tetejére