
Buick Riviera, 1971
Nehéz lenne elhinni, hogy a sok gyönyörű formájú amerikai autó közül pont csónakfarú Riviera ne lenne Magyarországon. Tapasztalt ACCH találkozó látogatók néhány évvel ezelőtt saját szemükkel is meggyőződhettek a képzeletbeli feltevés helytelenségéről, a Buick akkor még itt-ott megmutatta magát.
Ma egy gyűjtő udvarán pihen jobb időkre várva, az újjászületés ígéretével áll a felújításra váró autók képzeletbeli sorában. Kis csapatunk itt talált rá, és őszinte csodálattal zavarta meg egyhangú hétköznapjait.
A névadó farrész igazán egyedivé teszi az autót, de az ívek és formák kavalkádja az egész karosszéria rányomja bélyegét. Az autó orrától elinduló, középen teljes szélességre kiterjedő, majd ismét összeszűkülő csónakvonal a hátsó szélvédőnek és a lökhárítónak is pontosan behatárolt formát szab.
A hetvenes években nem volt ritka az ide-oda csapongó, kissé túlzó belső kialakítás, a Riviera sem kivétel ez alól. Az ívelt műszerfal megszokott fogás, ám a hátraülők beszállását megkönnyítendő ferdén előredőlő üléstámla meglepő megoldás.
A hátsó ülés két személyre van formázva, az autó mégis kényelmes utazást biztosít öt személy számára is. Az óriási hátsó szélvédő alatti hatalmas kalaptartón még a fejfedőjük is elfér. Kupé ide vagy oda, óriás nagy dög ez a vas!
A 7,5-es gyárilag 315 lóerős piros V8-as big block szinte elvész a futballpálya méretű motorháztető alatt, az óriási kerékjáratok között. Hiányzik a karburátora, így nem volt módunk meghallgatni a hangját.
Remélem néhány éven belül megszépülve tér vissza a találkozókra ez a gép, megérdemli a teljes restaurálást.
Hozzászólások
Itt még gyerek voltál Zola.
Idén elbontottuk.
Más hazai Rivik újulnak poraiból.
Hát igen, vagy 8 éve volt.
Oda jártunk nyálat csorgatni hozzád. :)~~~
Jó lenne látni eredeti fényében ezt a szépséget!!!!