2012 Buick Verano
Január 6-án, a Detroitban megrendezett North American International Auto Show-n mutatta be a General Motors vadonatúj, luxuskivitelű kompakt autóját, a Buick Veranót. Ezzel a típussal 13 év szünet után tér vissza a kategóriába a GM középső márkája.
A Verano a harmadik vadonatúj Buick-típus az elmúlt két évben, és legalább olyan stratégiai fontosságot tulajdonítanak neki a márka vevőkörének megfiatalításában, mint a LaCrosse vagy a Regal esetében. A lefelé való nyitás logikus lépés a Buick részéről: a válság ellenére (vagy éppen annak következtében?) az USA autópiacán egyre nagyobb a kompaktok részesedése, és ez a prémiummárkák esetében is megfigyelhető. Ráadásul a GM nem is szorult rá új típus kifejlesztésére, hiszen a Verano gyakorlatilag a néven kívül teljesen azonos a Kínában szép sikereket elérő Buick Excelle GT-vel, melyet 2010 júniusa óta gyártanak. A Delta II platformra épülő kocsi szoros rokonságban áll a Chevrolet Cruze-zal és az Opel Astrával is.
A névválasztás kockázatos döntés a Buick részéről: a régi kompaktok neve, a Skylark ugyan jól cseng, de a nyolcvanas évekbeli 6. és 7. generáció gyenge minősége ma is kísért, valamint a fiatalos imidzshez sem illene a klasszikus brand újjáélesztése. Másrészről viszont az új jelzés túlságosan emlékeztet a Suzuki Veronára, Amerikában ugyanis így forgalmazták a Daewoo Evandát, mely csúfosan megbukott gyenge motorja és kifogásolható minősége miatt.
A kocsi megjelenése hasonló a nagyobb testvérekéhez: magas, bumfordi frontrész, melyet a klasszikus, függőlegesen rácsozott króm hűtőmaszk ural. Viszonylag kicsik az ablakok, de a lendületes élek az oldalfalon feldobják a formát. Bőven mérték a krómdíszítéseket: jutott belőlük az ablakkeretre, a lámpákra és persze a tradicionális Ventiport-szellőzőnyílásokra is. Ugyanez igaz a beltérre, ahol az elmaradhatatlan műfa betétekkel próbálták otthonossá tenni a hangulatot. A műszerfal kivitele szokatlanul visszafogott és igényes, a Buick állítása szerint nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy összeszerelési minőségben utolérje japán és európai vetélytársait.
Kiemelt figyelmet fordítottak a zaj- és rezgésvédelem javítására is. Az ajtók például háromrétegű szigetelést kaptak, a kocsi szerkezeti elemei közé újrahasznosított farmeranyag került, és az ablakok is vastagabbak a megszokottnál: a szélvédő 5,4, a többi 4,85 mm-es. Emellett a kipufogórendszert is igyekeztek a lehető leghalkabbra kalibrálni. Ha hinni lehet a tervezők állításainak, akkor a Verano kategóriája legcsendesebb utasterét kínálja, de lepipál nem egy mid-size és full-size típust is.
Az új kis Buickot eleinte csak a Regalból már ismert, 2,4 literes négyhengeres Ecotec erőforrással lehet majd megrendelni, mely egyaránt üzemel benzinnel és bioetanollal, és 177 lóerőt szabadít rá a hatfokozatú 6T45 Hydramatic típusú automata váltóra. Ezzel a Verano 8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mph-ra, miközben átlagfogyasztása városban 10,7, autópályán 7,6 liter körül alakul. Valamivel később kezdik majd forgalmazni a kétliteres turbómotort, mely várhatóan 220 lóerős lesz.
Kompakt mérete ellenére felszereltség terén a Verano is hamisítatlan Buick lesz: alapáron jár majd hozzá 10 légzsák, 17 colos könnyűfém felni, kulcsnélküli indítórendszer, ülés- és kormányfűtés, mely 7 fokos külső hőmérséklet alatt automatikusan aktiválódik, amikor a mágneskártya kinyitja a kocsit.
A kompakt méretet persze csak olyan buickosan kompaktnak kell érteni: a Verano tengelytávja 269 centi, teljes hossza pedig eléri a 467 centiméter! Mivel a Buick az Audi A3-ast és a Lexus IS250-est tekinti a fő vetélytársnak, könnyen kijelenthetjük, hogy a Verano kínálja a legtágasabb utasteret, elvégre a németnél közel 40 centivel hosszabb, és 430 literes csomagtartója is első helyezett a kategóriában. Sőt, a helyzet az, hogy helykínálatban már-már a Regallal vetekszik.
És itt el is érkeztünk az egyik legfőbb bökkenőhöz: a Regal alapára 26.245 dollár, míg a Chevrolet Cruze legjobban felszerelt kiviteléé 22.695 dollár. A két típus között tehát csak egy nagyon szűk ársáv marad, ahová a Veranót be kell lőni. Ha ugyanis túl olcsóvá teszik, félő, hogy a Cruze-tól fogja elszipkázni a vásárlókat, míg egy túlontúl magas árnál esélyes, hogy a vevők már a divatosabb Regalt választják majd.
Ennek a problémának az áthidalására persze még van némi idő: az előzetes tervek szerint a Verano szállítását csak a negyedik negyedévben kezdik meg, tehát hivatalos árlistát még nem adott ki a cég. Az értékesítés abban az esetben hozható előre, ha sikerül gyorsabban befejezni az Orion Townshipben (Michigan állam) található üzem fejlesztését, melyet eredetileg nyárra ígértek. A 145 millió dolláros beruházás annak az összesen 600 milliós programnak a részét képezi, mely az Orion üzem modernizálásán túl a Chevrolet Sonic és a Verano fejlesztésének összes költségét is magában foglalja.
Bár az adatok alapján a Verano első osztályú kocsinak tűnik, a fent említett gondok miatt a Buick még nagy kihívás előtt áll, ha sikerre akarja vinni legkisebb típusát. Pláne, hogy olyan jól bejáratott típusokkal kell felvennie a harcot, mint mondjuk a Lexus IS. Sok szerencsét kívánunk neki!
Forrás: gm.com
Hozzászólások
a tradicionális Ventiport-szellőzőnyílásokra felkaptam a fejem, de a képeken sehol sem látom őket.
(Jól gondolom h 2010-es kínai buickok amik a képen vannak?)
Na, most lehet opelasztrázni. Ez ugyanis az.
Nem akarok károgni, de ez megint nem túl innovatív, 10 meg 7 literes fogyasztásokkal nem fog tudni versenyben maradni, félő, hogy ez is a kihalásra lesz ítélve. Én is benzinvérűnek vallom magam, de 2011 van, és az autógyárnak valahogy életben kellene tartania magát....
Hánytam.
Értem én hogy spórolás, magas üzemanyagárak, de hányok hogy így "lezüllött" és elgyengült az amerikai autók gyártása. Hol van az amiért beleszerettem az amerikai autókba? Rémálom. Nem tudom hogy "meggyógyul-e" majd ...
megint egy jellegtelen szappanforma, az biztos, hogy
20-30év múlva nem erre fogok ráizgulni, ha mégis
akkor tényleg lejtőn lesz az akkor talán még létező
USA autógyártás
az látszik, hogy vergődnek a dizájnerek valahol elhagyták a múltat, a jelent-jövőt meg nem találják.
Káprázatos forma terv,idöt álló motor alkatrészek műanyagból,
hihetetlen megbízható,csak 15-20 vezérlöegység dolgozik benne Can-bus meg Lin-bus ra kapcsolva.
Hihetetlen vezetési élmény nyújtó City-funkciós szervó kormány!
Extra hosszú 3,5 éves élettartam!
Ez a véleményem az új autókról.