v8cars.hu | 2012 Buick Verano

2012 Buick Verano






Január 6-án, a Detroitban megrendezett North American International Auto Show-n mutatta be a General Motors vadonatúj, luxuskivitelű kompakt autóját, a Buick Veranót. Ezzel a típussal 13 év szünet után tér vissza a kategóriába a GM középső márkája.

A Verano a harmadik vadonatúj Buick-típus az elmúlt két évben, és legalább olyan stratégiai fontosságot tulajdonítanak neki a márka vevőkörének megfiatalításában, mint a LaCrosse vagy a Regal esetében. A lefelé való nyitás logikus lépés a Buick részéről: a válság ellenére (vagy éppen annak következtében?) az USA autópiacán egyre nagyobb a kompaktok részesedése, és ez a prémiummárkák esetében is megfigyelhető. Ráadásul a GM nem is szorult rá új típus kifejlesztésére, hiszen a Verano gyakorlatilag a néven kívül teljesen azonos a Kínában szép sikereket elérő Buick Excelle GT-vel, melyet 2010 júniusa óta gyártanak. A Delta II platformra épülő kocsi szoros rokonságban áll a Chevrolet Cruze-zal és az Opel Astrával is.

A névválasztás kockázatos döntés a Buick részéről: a régi kompaktok neve, a Skylark ugyan jól cseng, de a nyolcvanas évekbeli 6. és 7. generáció gyenge minősége ma is kísért, valamint a fiatalos imidzshez sem illene a klasszikus brand újjáélesztése. Másrészről viszont az új jelzés túlságosan emlékeztet a Suzuki Veronára, Amerikában ugyanis így forgalmazták a Daewoo Evandát, mely csúfosan megbukott gyenge motorja és kifogásolható minősége miatt.

A kocsi megjelenése hasonló a nagyobb testvérekéhez: magas, bumfordi frontrész, melyet a klasszikus, függőlegesen rácsozott króm hűtőmaszk ural. Viszonylag kicsik az ablakok, de a lendületes élek az oldalfalon feldobják a formát. Bőven mérték a krómdíszítéseket: jutott belőlük az ablakkeretre, a lámpákra és persze a tradicionális Ventiport-szellőzőnyílásokra is. Ugyanez igaz a beltérre, ahol az elmaradhatatlan műfa betétekkel próbálták otthonossá tenni a hangulatot. A műszerfal kivitele szokatlanul visszafogott és igényes, a Buick állítása szerint nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy összeszerelési minőségben utolérje japán és európai vetélytársait.

Kiemelt figyelmet fordítottak a zaj- és rezgésvédelem javítására is. Az ajtók például háromrétegű szigetelést kaptak, a kocsi szerkezeti elemei közé újrahasznosított farmeranyag került, és az ablakok is vastagabbak a megszokottnál: a szélvédő 5,4, a többi 4,85 mm-es. Emellett a kipufogórendszert is igyekeztek a lehető leghalkabbra kalibrálni. Ha hinni lehet a tervezők állításainak, akkor a Verano kategóriája legcsendesebb utasterét kínálja, de lepipál nem egy mid-size és full-size típust is.

Az új kis Buickot eleinte csak a Regalból már ismert, 2,4 literes négyhengeres Ecotec erőforrással lehet majd megrendelni, mely egyaránt üzemel benzinnel és bioetanollal, és 177 lóerőt szabadít rá a hatfokozatú 6T45 Hydramatic típusú automata váltóra. Ezzel a Verano 8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 60 mph-ra, miközben átlagfogyasztása városban 10,7, autópályán 7,6 liter körül alakul. Valamivel később kezdik majd forgalmazni a kétliteres turbómotort, mely várhatóan 220 lóerős lesz.

Kompakt mérete ellenére felszereltség terén a Verano is hamisítatlan Buick lesz: alapáron jár majd hozzá 10 légzsák, 17 colos könnyűfém felni, kulcsnélküli indítórendszer, ülés- és kormányfűtés, mely 7 fokos külső hőmérséklet alatt automatikusan aktiválódik, amikor a mágneskártya kinyitja a kocsit.

A kompakt méretet persze csak olyan buickosan kompaktnak kell érteni: a Verano tengelytávja 269 centi, teljes hossza pedig eléri a 467 centiméter! Mivel a Buick az Audi A3-ast és a Lexus IS250-est tekinti a fő vetélytársnak, könnyen kijelenthetjük, hogy a Verano kínálja a legtágasabb utasteret, elvégre a németnél közel 40 centivel hosszabb, és 430 literes csomagtartója is első helyezett a kategóriában. Sőt, a helyzet az, hogy helykínálatban már-már a Regallal vetekszik.

És itt el is érkeztünk az egyik legfőbb bökkenőhöz: a Regal alapára 26.245 dollár, míg a Chevrolet Cruze legjobban felszerelt kiviteléé 22.695 dollár. A két típus között tehát csak egy nagyon szűk ársáv marad, ahová a Veranót be kell lőni. Ha ugyanis túl olcsóvá teszik, félő, hogy a Cruze-tól fogja elszipkázni a vásárlókat, míg egy túlontúl magas árnál esélyes, hogy a vevők már a divatosabb Regalt választják majd.

Ennek a problémának az áthidalására persze még van némi idő: az előzetes tervek szerint a Verano szállítását csak a negyedik negyedévben kezdik meg, tehát hivatalos árlistát még nem adott ki a cég. Az értékesítés abban az esetben hozható előre, ha sikerül gyorsabban befejezni az Orion Townshipben (Michigan állam) található üzem fejlesztését, melyet eredetileg nyárra ígértek. A 145 millió dolláros beruházás annak az összesen 600 milliós programnak a részét képezi, mely az Orion üzem modernizálásán túl a Chevrolet Sonic és a Verano fejlesztésének összes költségét is magában foglalja.

Bár az adatok alapján a Verano első osztályú kocsinak tűnik, a fent említett gondok miatt a Buick még nagy kihívás előtt áll, ha sikerre akarja vinni legkisebb típusát. Pláne, hogy olyan jól bejáratott típusokkal kell felvennie a harcot, mint mondjuk a Lexus IS. Sok szerencsét kívánunk neki!

Forrás: gm.com


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • golya32:

    Megvettem a oiros bonnevillet donornak.

  • golya32:

    !kép=comments/2024-09/66e575bbab6e0.jpg

A lap tetejére