A tervek:
- gyári elektromos hűtőventilátor beszerzése, a viszkósról visszaalakítása, a vezérlés stabilizálása (nem kapható hőkapcsolók kiváltása jelenleg elérhető komponensekkel + VDO ventilátor motor, relék beszerzése vésztartaléknak)
- általános tune-up (motorolaj, szűrők, gyertyák, elosztófedél, rotor, trafó, fékbetétek cseréje)
- kézifék javítás (remélem csak a pofák koptak el...)
- tartalék vezérműtengely és főtengely jeladó, termosztát, irányjelző relé valamint üzemanyag szivattyú beszerzés
- új injektorok (a jelenlegiek vélhetően "hugyoznak" és szivárognak)
- sofőr ajtó zsanérok perselyeinek cseréje
- levegőszűrő ház csere gyárira (a mostani szét van vágva...)
- sofőr ülés deréktámasz hibafeltárás és javítás
- diffik és osztómű olaj cserék
Ez életem első autója (pedig volt már néhány, egyszer 26-ig számoltam...), aminél az eladó a nem működő klímára azt mondta, hogy csak tölteni kell - és tényleg. A feltöltés előtt természetesen nyomáspróbáztuk, lelkileg fel is készültem a szokásos hűtő-szárítószűrő-kompresszor cserékre, de hibátlannak bizonyult. Feltöltöttük és azóta is tökéletesen működik - jó, ennek még csak három hónapja, de ez azért bíztató. :)

1998 Jeep Cherokee Limited
Cherokee
-
-
Elhoztam az autót, másnap már kezdődött is a boogie: a vízpumpa reggelre elengedte magát, vagyis a hűtővizet. A "szakszerűen" odaragasztott alkatrészt alig bírtam elválasztani a vezérlés fedéltől...
-
...de végülis csak sikerült felműteni az újat.
-
Mindegyik információforrásomban említik, hogy ezeken a motorokon ha már vízpumpát cserélsz, cserélj egyből vezérlésfedél tömítést meg bypass csövet is, hogy ne kelljen rövid időn belül még kétszer szétszedned az egészet. Én persze jobban tudtam - meg is jelent a vezérlésfedél alatti kis sötét csík, ahogy a hűtővíz szivárgott kígyózva a szabadba (a kép nem sikerült túl jól...de azért a lényeg látszik).
Szóval újra szét minden, Fel-Pro tömítészkészlet beépít, össze. -
Természetesen, ahogy az írva vagyon, a bypass cső is megadta magát rövidesen...látszik a tövében a rózsaszínes kis lé.
-
...szóval újra szét, új cső be, újra össze. Elvileg ezen a részen már máshonnan nem szivároghat hűtővíz, remélem ez így is marad, mert elég volt ebből a témából, mást is kellene csinálni az autón.
-
Például egy gyári rádiót nagyon szerettem volna már - ez az érintős Androidos dolog nekem nagyon nem jött be.
-
...lőttem is egy gyönyörű állapotút az eBayen.
-
Az első ködlámpák hiányoztak, mióta megvettem az autót, így ezt is pótoltam. A képen ügyesen csak a szétszedés látszik, de majd pótolom az ilyen-lett képpel egyszer.
-
Típushiba, hogy a VIC hibásan jelez hűtőfolyadék érzékelő hibát. Szerencsére ezt a belső forrasztási pontok újraforrasztásával orvosolni lehet - végre egy projekt, amihez nem kellett kinyitni a pénztárcát, ezeket szeretem igazán!
-
Érkezett egy kerekasztalnyi alkatrész - a kezdő bekezdésben felsoroltak, illetve pár plusz apróság. Ezek beépítéséről a továbbiakban írok.
-
A géptetőnyitó gatyamadzag - ennek visszaalakítása gyárira, bemelegítésként.
-
Íme - sajnos a kép készítésekor még nem került vissza a takarólemez, így a "szép" sárga kábelkorbács még ott éktelenkedik.
-
Gyertyák cseréje - a képen a régiek, egy el volt repedve.
-
Új bluestreak trafó is beépül...
-
...majd az elosztódefél is.
-
A 26 éves gyári injektorok ki...
-
...majd a vadiúj BOSCH darabok be.
-
Gyári vonókampók felkerültek, valamint a képen látható a ködlámpa is, amit korábban szereltem még fel.
-
Az egyenes cső helyére felkerült egy (bár típusidegen, de műszakilag pont megfelelő) hátsó dob. Így már reggel 8 előtt is beindíthatom az autót külön engedély nélkül. :D
Sokkal kellemesebben dorombol és már lehet beszélgetni az utastérben menet közben is - cserébe hallok zörejeket, amikről eddig nem volt tudomásom... -
A hátsó fékbetétek cserére szorultak, valamint a kézifék sem működött. Kicseréltem a pofákat is, meg az egész rugós szerkezetet, majd beállítottam, hogy kb. egyformán fogjanak. Régóta nem volt olyan autóm, amin működött volna a kézifék, úgyhogy most nekem jó. :D
-
Típushiba, hogy elhervad az üzemanyag nyomástartó szelep, emiatt sokszori gyújtásráadás-levétel-ráadás után indul csak az autó - akkor viszont pöccre. Itt is ez volt a helyzet, "szerencsére" a szelepet a tervezők sikeresen ráültették az üzemanyag szivattyú tetejére, így le kellett bontani a tankot, betöltőt, mindent a környéken. Ráadásul ez a szelep egye van építve az üzemanyag szűrővel is, szóval mindenképpen jót tett neki a csere. Azóta csak úgy simán pöcc-röff. :)
-
Előbbi műtét során került fény rá, hogy az üzemanyagtank tartó pántjai is elrohadtak. Csere...
-
Bal első ABS szenzor elment vadászni -» ez is kicserélve.
-
Az ABS vezérlő betegsége sem ismeretlen ezeknél a típusoknál, szerencsére a javítás egyszerű - csak győzzed kiműteni a helyéről, meg a javítás után vissza...
-
Mindig is lógott a sofőrajtó - az alsó zsanér teljesen kész volt, de már a felső is elkezdett kotyogni. Így hát leugrott az ajtó.
-
Némi farigcsálással kiműtöttem a gyárit és mindkét helyre beraktam az új hinge pin&bushing szettet - made in USA
-
Kiscsikó koromban az egyik leghaszontalanabb extrának az ülésfűtést tartottam - nos, ez a gondolatom az elmúlt 30-35 év alatt némileg átértékelődött...de egyébként is megcsináltam volna, mert minden dolog nagyon zavar, ami van, de nem működik. Szerencsére az anyós oldalon eleve minden rendben volt, így csak a sofőr ülést kellett meghámoznom. Ez is pipa!
-
Szintén, a kezdetektől fogva hiányzott a sofőrülés egyik állító gombja - nagyon zavart, de gondoltam fillérekből könnyedén pótolom majd. Ehhe-ehhe...alig egy év kellett hozzá, hogy megoldódjon a dolog, miután bontókban kuncsorogtam, bontás alatt levő autók hirdetéseinél érdeklődtem, stb. A legolcsóbb ajánlat az eBay-en jött, miszerint kb 8e Ft (+ szállítás) megszerezhetem a gombot (a műanyag sapkát a kapcsolóra)...így elborult aggyal vettem Litvániában egy komplett kapcsolót, 12e Ft-ért mindenestül, átpattintottam a gombot és helyreállt a lelki békém.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!