Ismét eltelt 3 év ZJ nélkül, hiányzott nagyon, de Pestre továbbra sem lett volna értelme vennem egyet.
Viszont úgy alakult, hogy a jövőben viszonylag sok időt kell külföldön töltenem, olyan helyen, ahol előny egy terepjáró. Így nem is volt kérdés, hogy mit vegyek (nem mintha annyira szükségem lenne ott autóra, de indoknak kiváló ).
Az adott országban azonban a rossz oldalon vezetnek, jobb kormányos ZJ-t pedig csak 4.0-val gyártottak, így a V8-ról le kell mondanom, egyelőre...

1997 Jeep Grand Cherokee Limited No.3
Grand Cherokee
-
-
Azonban nincs túl nagy választék ZJ-ből, és a többségük borzalmas állapotban van.
Ez a Jeep tetszett a legjobban, már a kiutazás előtt szemezgettem vele, de már akkor 11 hónapja fenn volt a hirdetés, és egy kicsit az ára is magas volt, így végül fel sem hívtam. Majd nem sokkal később el is tűnt.
-
Ezzel a szöveggel hirdették:
An Absolute American Master Class ~ 1997 Jeep Grand Cherokee (Limited Edition)
Truly a One in a Million!
In Absolutely Mint, Immaculate Condition.
The Interior and Exterior is like Brand New.
Leather, Heated Seating with a Body Massaging Feature.
Automatic Transmission System.
An Extremely Powerful and Fast 4.1 Litre Straight Six Cylinder, Petrol Engine.
An Absolute Beauty of a Collector’s Edition.
Four Wheel Drive with an Upgraded 4 Pipe Exhaust System.
An Absolute Pleasure To Own and Drive This Head Turner.
Brand New Set of Tyres. -
Pár hónappal később aztán felkerült egy hasonló Jeep. Kevésbé jó képekkel, kevésbé magasztos szöveggel, de alacsonyabb áron.
Tőlem kicsit messze volt, de megkértem egy ottani ismerősömet, hogy nézze meg nekem a kocsit.
Ismerősöm el is ment, de a megadott címen nem találta se a Jeep-et, se a tulajt. -
Nem hagyott nyugodni a dolog, meg tetszett is kocsi, úgyhogy ráírtam az eladóra.
Visszaírt, azt mondta megvan az autó, most a garázsban áll, úgyhogy nem tud róla rendes képet csinálni, de amúgy ezt a képet 2 hete csinálták, amikor elmentek vele kirándulni.
Kértem, hogy csináljon egy képet a terepváltó karról, hogy lássam, hogy melyik terepváltó van benne. Mondta, hogy küldi, mihelyt hazaér. Azóta is küldi. -
Na jó, gondoltam, ez tuti valami átverés. Meg az a kép is fura, a kocsi, a táj túl tökéletes, és ha valaki ilyen képet tud csinálni, és lefényképezi a saját autóját, akkor miért hiányzik a fél eleje (pont a rendszám). Meg nem stimmel a felni, és jobban megnézve ez bal kormányos (ablaktörlők fordítva vannak). Nem kellett sokáig keresni, hogy megtaláljam az eredeti képet.
Itt már biztos voltam benne, hogy kamu hirdetés. -
Nem sokkal később úgy alakult, hogy az ismerősömmel pont azon a környéken jártunk, ahol a kocsit hirdették. Mondta, hogy menjünk el, megmutatja a helyet (gondolom be akarta bizonyítani, hogy tényleg nincs ott a kocsi). Mondtam neki, hogy felesleges, beszéltem az eladóval, biztosra veszem, hogy nincs ott az autó, sőt azóta a hirdetés is lekerült. De ragaszkodott hozzá, így beütöttük az eladó által megadott címet a GPS-be és elindultunk arra. Még kb 300 méterre voltunk a céltól, amikor az ismerősöm hirtelen megállt, és oldalra mutatott: „ott van a Jeep!”. És tényleg ott volt.
-
A hirdetés túlzott azért, de valóban egész jó állapotban volt, főleg a többihez képest.
A legnagyobb baja, hogy a gyári ECU-t valami univerzálisra cserélték, és a programozása nem sikerült a legjobban. A motor hidegen nehezen indul, a váltót nem vezérli, kézzel kell váltani, és nincs semmi visszajelzés, se tacho-n se a VIC-en. -
Amúgy kaszni elmegy, beltér egész szép, motor-váltó működik – többnyire, de azért közel sem hibátlan.
Forest Green-t szerettem volna fekete beltérrel (mint amilyen az első Jeep-em volt), de ez a fekete-barna se rossz, és Up Country package-es.
Végül sikerült egész jól lealkudni, és így elhoztam. -
Egy 1000 km-es utat kellett kibírnia hazáig, gond nélkül teljesítette.
Otthon aztán nekiálltam tüzetesebben átnézni, ekkor jöttem rá, hogy ez az a Jeep, amit legelőször kinéztem, az „Absolute American Master Class” -
A hibalista:
- az utólagos ECU nem jó, kell egy gyári
- a motortér vezetékköteget szétvagdosták, abból is kell egy gyári
- a kipufogó átalakítás borzalmas gány, abból is jó lenne egy gyári
- a kipufogót úgy vitték el, hogy hozzáért az ABS kábelhez, és elolvasztotta, kell egy új
- a lengéscsillapítók is csereérettek már, meg pár szilent is -
- bal első sárvédőn van egy horpadás, nem zavar, maradhat
- két első ajtó felett kezdődő rozsda, remélem nincs átrohadva, és meg tudom állítani
- fényszóró búrák hiányoznak, na abból nem lesz egyszerű RHD-t találni
- meg persze kelleni fog egy nagyszervíz: olajak, szűrők, szíj (az egyik vezetőgörgőnek csúnya hangja van, és az már szívatott meg, lásd előző Jeep-em) stb.
- illetve a váltóolajban találtam fém darabokat, úgy tűnik nem úszom meg a váltófelújítást sem -
- a hátsó ülés alsó részének a műanyag alapjai eltörve, úgy tűnik az előző tulajnak nem sikerült rájönnie, hogy hogyan kell felnyitni, és erőből oldotta meg
-csomagtér teleszkópokat kell cserélni, mind a négyet
Amúgy a beltér nagyon szép, tetőkárpit kezd egy kicsit elengedni, meg még van pár apróság, de közel 25 éves kora ellenére eléggé egyben van. -
A rendbe rakásának még nem álltam neki, mert közben vissza kellett jönnöm Magyarországra, de ha legközelebb megyek, akkor természetesen folytatom a javítgatásokat, és remélem hamarosan nyugodt szívvel indulhatok el vele felfedezni a környék -személyautóval nem megközelíthető- részeit is.
Addig meg gondolkozok azon, hogy hogyan tudnám átépíteni V8-ra
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!