1976 Dodge Power Wagon W200

Power Wagon

  • Mit keres egy UAZ a v8cars-on??? Bocs, de itt indul a történet.

    Szóval kellett egy platós, erdőjárós, terepjárásra alkalmas autó. Vettem is egy UAZ-t, sokaknak van, használják, platós is, terepes is, tökéletes lesz nekem, gondoltam. Nos, tévedtem. Nem is értem miért akar bárki is ilyet. A motor szar, persze fillérekből javítható, de jó akkor se lesz, a váltó szar, mind az, javítható, egy rövid ideig talán nem lesz vele baj, a hajtás többi része meg egyszerűen csak gyenge, hogy véletlenül se lehessen upgrade-elni semmit anélkül, hogy ne kelljen mindent kicserélni. Terepen ügyetlen, gyenge a hajtás, vacak a futómű, rossz a súlyelosztás, a ZJ-nek a közelébe se ér, pedig az sem a terepjárózás csúcsa. A lehető legrövidebb idő alatt megszabadultam tőle.

    Ezek után el sem tudom képzelni, hogy hogyan mondhat bárki is bármi rosszat az amerikai autókra, ültek már UAZ-ban??? Minden esetre az tökéletesen nyilvánvalóvá vált számomra, hogy nekem amerikai autó kell. Így visszajutottunk a kiindulópontra: kell egy platós, erdőjárós, terepjárásra alkalmas autó, és legyen amerikai.

  • És ez lett belőle: 1976 Dodge W200

    Eredetileg D200 M890-ként látta meg a napvilágot, majd az amerikai hadseregben szolgált, a német támaszponton, és úgy tűnik sergeant Frankenstein alá tartozott.

    D200-ből W200 lett, 4WD alváz, Np203 terepváltó, Dana 60 elől, Dana 70 hátul (44-60 helyett), motor 318 V8, de az évjárat nem stimmel, váltó TF-A727. Illetve a hűtőrács is ’77-es.

  • Én már itthon vettem, de persze az ország másik felére kellett menni érte.

    Sopro és az ő F250-ese segített a szállításban. Ezúton is köszönöm neki!

  • Hazaérve aztán jöhetett egy komolyabb állapotfelmérés.
    Kaszni nem vészes, az ajtók körül van pici rozsda, a fényezés borzalmas, a motortérből kilopták az összes vezetéket, miután ideiglenesen pótoltuk a motor-váltó működött szépen, hűtő lyukas, szélvédő repedt, kréderek elporladva, pár lámpabúra repedt, illetve a beltérben valaki lefestette azt a kevés műanyag elemet feketéről fehérre, ami persze néhol magától lejön, néhol meg le se lehet kaparni. Azonban ezeknek az erdőjáráshoz nem feltétlenül kell tökéletesnek lenniük.
    A futóműnek és a fékeknek viszont annál inkább, és hát ezek sincsenek túl jó állapotban. El is kezdtem a felújításukat, meg megrendelni minden szükséges alkatrészt. Illetve a gumik is öregek, repedezettek, kopottak, úgyhogy ahelyett is kellett új.

  • A hátulja már kezdett is összeállni, aztán az élet közbeszólt, és egyrészt költöztetnem kellett, másrészt már nem volt szükség erdőjárós autóra.

    (a trabantkerekes kutya nem pont erre a súlyra lett tervezve )

  • Viszont mivel már nincs szükségem erdőjárósra, a Volaré projekttel meg nem tudok haladni, ezért úgy döntöttem, hogy megcsinálom a Dodge pickup-ot szépre. Ehhez azonban még jobban szét kellett szedni.

    Szerencsére mindenhez könnyen hozzá lehet férni.

  • Készítettem egy látványtervet is, valami hasonló lenne a cél.

  • Persze az élet újra közbeszólt. A Dodge-ot újra költöztetni kellett, és ezúttal én is költöztem.

  • Még jött pár nem várt fordulat az életemben, és szegény Dodge mindig csak hátrébb csúszik a fontossági listán, de remélem hamarosan újra neki fogok tudni állni.

    Addig is kitartóan várja sorsa jobbra fordulását.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére