2015 Jeep Grand Cherokee Laredo

Grand Cherokee

  • Szerettünk volna kivételesen valamilyen fiatalabb gépet, ez lett belőle.
    2015 Grand Cherokee Laredo, 3.6 V6 Pentastar, 845RE váltó.
    Ez az alapmotor kb. az összes Dodge-Chrysler-Jeep-RAM-ban az elmúlt 10 évben.
    Nem egy erőgép, de ha forgatja az ember azért elfogadhatóan megy.
    Nagyrészt az asszony vezeti majd, neki ez is épp elég erős - ha nekem vettük volna, 5.7-est veszünk.

    A Laredo a belépőmodell. Van benne kétzónás klíma, tempomat, Uconnect 8.4 Sirius XM-mel, 18-as kerekek, Quadratrac 1 (sima AWD felező nélkül), kormányon váltófülek, elektromos ülés, ködlámpa.

    Viszont nincs benne tolatókamera, ennek a beépítése lesz az első projekt, a második meg a gyári navi bekapcsolása.
    A Limitedben ugyanez az Uconnect 8.4 rendszer van, ezen is rajta van a navigáció, csak ha nem kérte az első tulaj mint extrát, elrejti a rendszer. 21. századi problémák.

  • Kicsit rázta a kormányt 100-120 környékén. A kardánok lógtak, meg az egyik motortartó bak.
    Elkezdett ereszteni az olajhűtő is, a 3.6 V6-ban a szívóteknő alatt van, egy víz olaj hőcserélő. Pont a V-ben áll meg az olaj. Szerencsére még mindent garanciában kicseréltek a márkaszervizben. Remélem más gond nem jön elő egy ideig.

  • Feltettem rá a vonóhorgot. Nem kellett fúrni, csak 4 jó nagy csavar fogja az alváznyúlványhoz. 6200 fontot húzhat (2812 kg)
    Kerestem hozzá utánfutó csatlakozó modult, aztán benéztem a lökhárító alá - gyárilag ott van már a csatlakozó, csak elrejtették.

  • Kipróbáltam könnyebb terepen, murvás földutakon. Nagyon szépen kisimítja a futóműve a talajt pedig ez csak tekercsrugós, nem levegős. Független felfüggesztésű a hátulja is, nincs már merev híd.

  • Autópályán is csendes, csak ringatózik szépen, alig van szélzaj meg a hajtáslánc is csendes. Lányom hamar elalszik benne szerencsére.

  • Kb. 10 ezer mérföldet (16 ezer km) mentünk vele az utolsó frissítés óta. Persze nem kommentben akartam, csak elnéztem.
    99 ezernél cseréltem a gyári gyertyákat. Nem volt nagy sikersztori, 5 kijött simán, a 6. beletört.
    Vezérlés szét, hengerfej le, nem volt olcsó...a gépműhely szerint aránylag gyakori a gyárilag félrekapatott gyertyás Pentastar motor.
    Ha már szét lett borítva kapott új vízpumpát meg termosztátot is.

  • Volt váltóolaj meg szűrő csere is. A szűrő egyben van a műanyag olajteknővel, nem cserélhető csak egyben az egész teknő. Szerencsére nem vészesen drága, 6 qt olaj a teknővel olyan 200 dollár körül volt. Mopar 8&9 ment bele. Kibírható, nem kell sűrűn cserélni.
    Jó koszos volt ami lejött, talán még gyári lehetett benne.
    A teknőt elég nehéz leszedni, egyrész torx csavarok fogják másrészt elöl a bölcső hátul a váltótartó bak útban van.
    De rövid torx kulcsokkal sikerült leimádkozni a váltótartó leszedése nélkül is.
    A szintezés nem könnyű mert nincs nívópálca. Előírt hőmérsékletre kell járatni aztán az oldalsó szintcsavarral beállítani a szintet. A youtube-on van néhány videó amiben jól elmagyarázzák.

  • A gyertya beszakadás mizérián kívül azért van pár probléma fixen.
    Csak hidegen 1-2 közt felpörög, de csak az első elindulásnál aztán sohatöbbet.
    Időnként főként visszaváltásoknál jó durván váltja a 3.-at.
    Az olajcsere után sokat enyhült de nem szűnt meg a probléma. Már megszoktuk, ez ilyen.
    Ja mikor át kellett húznom a szervizbe és szét volt szedve a motor nem tudtam kivenni hirtelen üresbe az elektromos előválasztó kar miatt.
    A középkonzol alatt van egy fedél alatt egy piros zsinór rákötve a kioldó karra, azt kell felhúzni és kiveszi P-ből.

Hozzászólások

  1. ben88  - 2021. július 16. 01:10

    Kb. 10 ezer mérföldet (16 ezer km) mentünk vele az utolsó frissítés óta.
    99 ezernél cseréltem a gyári gyertyákat. Nem volt nagy sikersztori, 5 kijött simán, a 6. beletört.
    Vezérlés szét, hengerfej le, nem volt olcsó...a gépműhely szerint aránylag gyakori a gyárilag félrekapatott gyertyás Pentastar motor.
    Ha már szét lett borítva kapott új vízpumpát meg termosztátot is.



Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    A katalógusok is így hivatkoznak rá:

  • jegenye:

    "The Chevrolet Task Force was Chevrolet's successor to the Advance Design

A lap tetejére