A Ford A modell volt a Ford Motor Company második piaci sikere a T Model után . Elsőként 1927. október 20-án gyártották, de csak december 2-án vezettek be és ez váltotta fel a 18 évig gyártott T modellt. Az A modell gyártása 1932 márciusában fejeződött be, melyből összesen 4 858 644 darabot készítettek. A motorja vízhűtéses, négyhengeres, hengerűrtartalma 201 cu in (3,3 l) valamint a teljesítménye 30 kW azaz 41 LE. A legnagyobb sebessége körülbelül 105 km / h volt, mármint ha van valaki olyan bátor aki ezt ki is próbálja :-).
A sebességváltó egy hagyományos szinkronizálatlan három + egy sebességű kézi váltó.
A T-vel szemben az A modellnél gyakran megemlítik, hogy ez már a mai értelemben is autózható autó, jobban használható a mai forgalomban is élhetőbb, vezetése nem igényel különösebb felkészültséget / betanulást mint a T Modell esetében és ami még hatalmas előnye az előddel szemben, ez már négy dobfékkel rendelkezik, igaz hogy csak mechanikus dobfékkel, de legalább van valami fék rajta :-) A típust az Egyesült Államok mellett még Argentínában, Kanadában, Dániában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban és az Egyesült Királyságban is gyártotta.
A konkrét autó egy 1931 márciusi, európai gyártású (Dánia) Model A.
Üzemképes, sosem restaurált, eredeti állapotú autó. 2019-ben érkezett az országba egy dániai gyűjteményből és még ebben az évben részt vett jó pár találkozón, köztük a Hungaroring Classic-on is ahol díjat is nyert valamint járt filmes forgatáson is. Restaurálása még nincs tervezve, így viszont jelen állapotában nem OT-képes, majd az idő eldönti mi legyen a további sorsa ebből a szempontból. Egyenlőre élvezzük a hangját és pöfögését, a kilencven éves kárpitozás és tetőkárpit hangulatát, patináját és illatát. Aztán majd meglátjuk.
Hozzászólások
A Ford A modell volt a Ford Motor Company második piaci sikere a T Model után . Elsőként 1927. október 20-án gyártották, de csak december 2-án vezettek be és ez váltotta fel a 18 évig gyártott T modellt. Az A modell gyártása 1932 márciusában fejeződött be, melyből összesen 4 858 644 darabot készítettek. A motorja vízhűtéses, négyhengeres, hengerűrtartalma 201 cu in (3,3 l) valamint a teljesítménye 30 kW azaz 41 LE. A legnagyobb sebessége körülbelül 105 km / h volt, mármint ha van valaki olyan bátor aki ezt ki is próbálja :-).
A sebességváltó egy hagyományos szinkronizálatlan három + egy sebességű kézi váltó.
A T-vel szemben az A modellnél gyakran megemlítik, hogy ez már a mai értelemben is autózható autó, jobban használható a mai forgalomban is élhetőbb, vezetése nem igényel különösebb felkészültséget / betanulást mint a T Modell esetében és ami még hatalmas előnye az előddel szemben, ez már négy dobfékkel rendelkezik, igaz hogy csak mechanikus dobfékkel, de legalább van valami fék rajta :-) A típust az Egyesült Államok mellett még Argentínában, Kanadában, Dániában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban és az Egyesült Királyságban is gyártotta.
A konkrét autó egy 1931 márciusi, európai gyártású (Dánia) Model A.
Üzemképes, sosem restaurált, eredeti állapotú autó. 2019-ben érkezett az országba egy dániai gyűjteményből és még ebben az évben részt vett jó pár találkozón, köztük a Hungaroring Classic-on is ahol díjat is nyert valamint járt filmes forgatáson is. Restaurálása még nincs tervezve, így viszont jelen állapotában nem OT-képes, majd az idő eldönti mi legyen a további sorsa ebből a szempontból. Egyenlőre élvezzük a hangját és pöfögését, a kilencven éves kárpitozás és tetőkárpit hangulatát, patináját és illatát. Aztán majd meglátjuk.
Perspektíva :-)