1990 Chevrolet Beretta GT

Beretta

  • Hát újra megtörtént. Van az úgy, hogy az ember ül egy unalmas egyetemi órán, amikor egyszer csak érkezik az üzenet egy furcsa hirdetésről. Az ember megnyitja, nézi, hű hát ez Magyarországon van. Még a megye is stimmel! Jah, hogy fél órára van tőlünk? Na itt kezdett érdekessé válni a dolog.

  • A felismerést hamar egy telefonhívás követte, majd másnap már személyesen mentünk megnézni az autót, ami rá két napra már hozzánk is került. Tipikusan a "jó lesz valamire" kategóriába esett, hiszen momentán igazi szükség nem volt rá, de vasár fölött egy kicsivel nem lehetett ott hagyni.

  • Az autónak kalandos élete volt, hiszen még a '90-es években foglalták le idehaza, azóta pedig csak vetődött innen-oda. Az autó legalább 20 éve nem volt indítva, ez látszik is rajta, az előző tulaja épp egy NAV árverésen szerezte.

  • A beltér viszont messze jobb állapotban maradt meg, mint amire az ember számítana egy ilyen hányattatott sorsú autónál. Az ülések nyilván kifakultak, de a szövet szakadásmentes. Minden belső elem a helyén van, az ajtópanelek, középkonzol is jó állapotban vannak.

  • Egyedül a hátsó panelek olvadtak meg a hőségben és deformálódtak el véglegesen.

  • Az ajtópanelek "kifogástalan" állapotban vannak, csak egy nagyon alapos tisztítás kellene nekik.

  • Belül persze minden retkes, de úgy igazán....

  • Szerencsére az ülések kijöttek egyszerűen, de előbb-utóbb kezdeni kell valamit a patkánysz*rral is, asszem kelleni fog egy vegyvédelmi ruha...

  • A kicsivel több mint 77E mérföld nem túl sok, de nem szabad elfelejteni, hogy kb húsz éve nem gyarapodott ez a szám.

  • Valaki valamikor már szétbarmolt egy pár dolgot, amikor megpróbálta beindítani, remélem ez nem fog meggátolni abban, hogy majd valahogy életre keltsük egyszer.

  • Igazi '90-es évek Magyarország tuning: nem oda való, igazából hülyén is néz ki, de jó lesz az úgy.

  • Biztos volt valami nagyon "racse" felni rajta, ami valamikor valakinek nagyon kellett, de nem tudott helyett 5x100-as felnit felrakni, így hát inkább a flexhez nyúlt a költő. Íme az eredménye...

  • Nekiestem az autónak, hogy valami haladást is mutasson, ne csak ácsorogjon itt magában.

  • A kerékagyakban szerettem volna kicserélni a tőcsavarokat, hogy végre rakhassak rá kereket egynél több anyával.

  • Sajnos a helyén nem tudtam kicserélni a csavarokat, mert nem volt elég hely hozzá, ezért le kellett szednem az egész kerékagyat.

  • Íme a kiszedett csavarok (vagy amennyi maradt belőlük a flexelés után)...

  • Az "üres" kerékagyba aztán mehettek bele az új tőcsavarok.

  • A kerékagyat visszaraktam a helyére és a kerékanyával egyszerűen behúztam a helyére. Egyszerűbb volt, mint amilyennek elsőre gondoltam.

  • Helyén pedig így mutatnak az új csavarok a fékek felszerelésével.

  • Miután mindkét oldalt megcsináltam az első tengelyen végre fel tudtam rá rakni a gyári felniket.

  • Az olajat is lecseréltem, ami több évtizedes korához méltóan egy fekete, sűrű massza volt....

  • A vízcsőveket a helyére raktam és feltöltöttem fagyállóval is, azonban ekkor jött a nem várt "meglepetés". Sajnos jól látható tócsa jelent meg az autó alatt, ami alulról nézve elég egyértelműen a blokkból csorog le. Reménykedem, hogy nem a blokk repedt meg, de sok esélyt nem adok neki...

  • Némi kihagyás után visszatértem az autóhoz és folytattam a munkát rajta.

  • Lassan kerekekre kerül az autó teljesen.

  • A belteret már muszáj volt kipucolni, mert nem nagyon volt gusztusom így mászkálni benne...

  • Röpke két óra alatt csontra ki is lett szedve minden a belsejéből. Vannak olyan részek amik már-már "veszélyes hulladéknak" minősülnek, de továbbra is csak ámulok, hogy nagyrészt milyen egyben megmaradtak egyes elemek.

  • A kárpit alatt komolyabb anomáliákat nem találtam (mondjuk a pótkerék helyére bedobott emelő kipottyant alul, de ez most mindegy).

  • Megpróbáltam beindítani, de sajnos kudarcba fulladt a történet. 3 napnyi szerelgetés, próbálgatás, egy sikeresen elkerült tűzeset után azt mondtam, hogy elég volt, ennyit nem ér az egész. Indítósprayvel járt rövid ideig, de sajnos önerőből nem akart működni.

  • A sorsa tehát meg lett pecsételve az autónak, így elindult ő is a szétszedés útján, ahogy egy jó donorhoz illik.

  • A GM mérnököknek pedig küldenék pár "csókot", hogy ilyen design-t sikerült összerakni...

  • Sajnos kivéve a motort egyértelműen látszik, hogy a motorblokkon keletkezett repedésből ömlött a fagyálló.

  • Még egy kis munka és egészen lecsupaszítottam a gépet.

  • Végre fel tudtam avatni a motortartó állványomat is.

  • Lassan tényleg csak a "csontváz" marad belőle, de még bőven akad értékes része, amiket mindenképp megmentek a későbbiekre.

  • A hátsó szélvédőt kézzel ki lehetett szedni, mert annyira el volt már öregedve a ragasztója, hogy szinte semmit sem tartott.

  • Furcsálltam, hogy miért van kétnyelvű matrica a tankbetöltő ajtaján, hiszen korábban ilyennel semelyik autón se találkoztam. Kiderült, hogy ez csak a kanadai autókon volt így, tehát ez az autó is Kanadából érkezett valamikor kis hazánkba.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • zoltanking:

    Az Új járgányom. Ha valaki esetleg nem ismerné a típúst ez egy 650 lovas

A lap tetejére