1989 Ford Taurus L 3.0 V6

Taurus

  • Ezúttal olyan veterán korú autót kerestem ami viszonylag kis költségvetésből beszerezhető és családi autóként is megállja helyét a napi forgalomban. Mivel az autómárkák terén a Ford áll hozzám a legközelebb, így ennek a Taurusnak a megvásárlása mellett döntöttem 2018 decemberében.

  • Néhány adat és a felszereltség dióhéjban: '89-es évjárat, 3 literes V6 motor, 4 fokozatú automata váltó, elektromos ablakemelők, klíma, elektromosan állítható vezető oldali ülés és tükrök, tetőcsomagtartó, szállítható személyek száma 6 fő.

  • Részemről két szempontból is újdonság, mivel ez az első olyan autóm amit a nyolcvanas években gyártottak, illetve kombi kivitelhez sem volt még eddig szerencsém.

  • Szerkezetileg alapvetően jó állapotban van bár már akadnak korrózióra utaló jelek, de ez egy ennyi idős szabadban tárolt autó esetében nem meglepő. Beltere is viszonylag kulturált, azonban egy alapos takarítás még ráfér. Műszaki téren viszont küzd még némi hiányosságokkal, ezek feltérképezése és megoldása az elsődleges feladat.

  • Az egyik már előzetesen ismert probléma a kormányszervóból folyamatosan elszivárgó olaj. Ez eddig rendszeres utántöltéssel lett orvosolva, de tartós megoldásként elengedhetetlen a szivárgás pontos helyének meghatározása és annak megszüntetése

  • A másik pedig a jelenleg működésképtelen fékrendszer. A jobb első keréknél tönkrement a fékmunkahenger, de a főfékhengertől hátsó fékekhez vezető fékcső is ereszti az olajat. Az első féktárcsákat és fékbetéteket is cserélni kell korrodált állapotuk miatt.

  • Az ominózus jobb első keréken a gumit is cserélni kellett, mivel a belső oldala egy helyen ki volt hasadva. Új dísztárcsákra is szükség lesz, mert mint ahogy az előző képen látható a fék meghibásodása miatt megolvadt.

  • Az alkarészek érkezéséig néhány általános információ amit a Ford Taurusról tudni érdemes: 1985 októbere óta gyártják egészen napjainkig, azon belül is az első generációt 1991 júliusáig az Egyesült Államokban két helyszínen: Hapeville (Georgia) és Chicago (Ilinois)

  • Kétféle kivitelben készült: négyajtós szedán és ötajtós kombi.
    hosszúság 479 cm (szedán) és 487 cm (kombi)
    magasság: 138 cm (szedán) és 140 cm (kombi)
    szélesség: 180 cm
    tengelytáv: 269 cm
    súly: 1400 kg

  • Áramvonalas karosszériájának köszönhetően akkoriban egyike volt a legkedvezőbb légellenállási tényezőkkel rendelkező járműveknek, tervezőit olyan modellek inspirálták mint az évtized első felében gyártott Audi 100 és Ford Sierra. Ennek köszönhetően sikeresen vette fel a versenyt az egyre nagyobb mennyiségben importált japán és európai autókkal, így az amerikai piacon az egyik legnépszerűbb modellé válhatott. Az első generációból több mint 2 milliót értékesítettek, a második generáció pedig már egyenesen a legjobban eladható autónak számított az Egyesült Államokban.

  • Első generációs motorok és váltók:
    - 2.5 L HSC 4 hengeres
    - 3.0 L Vulcan V6
    - 3.8 L Essex V6
    - 3 sebességes ATX automata
    - 4 sebességes AXOD automata
    - 4 sebességes AXOD-E automata
    - 5 sebességes MTX manuális

  • Első generációs modellek:
    Taurus MT-5:
    - 1986-88 között gyártott Japán import modell
    - 2.5 L 4 hengeres motor és 5 sebességes manuális váltó
    Taurus L:
    - az alapmodell
    - 2.5 L 4 hengeres motor és 3 sebességes automata váltó
    - 3.0 L V6 motor és 4 sebességes automata váltó

  • Taurus GL:
    - 2.5 L 4 hengeres motor és 3 sebességes automata váltó
    - 3.0 L V6 motor és 4 sebességes automata váltó
    - 3.8 L V6 motor és 4 sebességes automata váltó
    Taurus LX:
    - 3.0 L V6 motor és 4 sebességes automata váltó
    - 3.8 L V6 motor és 4 sebességes automata váltó

  • Taurus SHO:
    - 3.0 L SHO V6 motor és 5 sebességes manuális váltó
    - elnevezése a Super High Output rövidítéséből ered
    - 1989-től gyártott modell
    - Yamaha fejlesztésű motorjának teljesítménye 220 lóerő
    - többi modelltől eltérő lökhárítóval, oldalsó spoilerekkel, ködlámpával, sportülésekkel és fordulatszámmérővel is rendelkezett

  • Megjelenésének évében, 1986-ban a Motor Trend magazin által az év autójának választották Amerikában, míg a szintén ugyanabban az évben piacra került rokona a Ford Scorpio pedig az év európai autója címet érdemelte ki. Ez volt a Ford történelmének első ilyen jellegű dupla sikere.



  • Tervezésének története, folyamata, koncepciói és prototípusai.


  • Taurus for us... 1986, az első hivatalos reklám.

Hozzászólások

  1. Am Retro  - 2018. december 20. 20:18

    Gratulálok szép jo forma ,napira pont ideális.
    Volt szerencsém az USA ban vezetni ilyet.bordo plűss belsö bordo szinben.
    Sok gondnélkűli km vele .
    Johnny

  2. the rookie  - 2018. december 21. 20:33

    Köszönöm!
    Ha már ki lesz takarítva a belsejéről is teszek fel még képeket!

  3. csoki33  - 2019. január 6. 08:27

    Gratulálok hozzá!
    Ezek a wagon tipusú autók nem állnak közel a szívemhez,de annak ellenére mindig megcsodálom őket.
    Egy igazi családi autó,lehet bele pakolni rendesen.Sok balesetmentes kilómétert hozzá.

  4. the rookie  - 2019. január 7. 11:43

    Köszönöm, helyhiánnyal nem fogunk küzdeni garantáltan mikor ezzel megyünk, az egyterűekhez hasonlóan a kombik is elég praktikusak ebből a szempontból, ezért is esett rá a választás.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • nsandor:

    Nagyon jó látni, mennyi mindent megcsináltál a kocsinkon! ;) Le a kalappal,

  • Zsoca88:

    !kép=comments/2019-04/5cb5ea5d46ba9.jpg

A lap tetejére