Csak egy mondat erejéig még bátorkodom megemlíteni az előző autómat ami a 2009 őszi megjelenése után pár hónappal már a garázsomban állt.
Ez a modell idén március-áprilistól volt elérhető a hazájának szalonjaiban.
Mindez talán csak annyiban lehet érdekes,hogy a széria első darabjaitól a tapasztaltabbak óvakodni szoktak - én meg akkor egy türelmetlen hazárdírozó vagyok?
Hozzám Kanadán és a korábbról már ismert német kereskedőn keresztül jutott a vas.

2018 Dodge Ram 1500 Limited Crew Cab
Ram
-
-
A hivatalos elnevezése már nem is Dodge RAM hanem csak szimplán RAM.
Történt ugyanis,hogy az FCA cégcsoportnál - ez a neve a valamikori Chrysler-nek mióta a Fiat bevásárolta hozzájuk magát - a Dodge-nál külön osztályt alapítottak a RAM pickupoknak.
Egyedül az övé maradt a kosfej logó.A többi Dodge új logóval büszkélkedhet - a két ferde párhuzamos,piros vonallal a Dodge név mögött.
Vajon mennyi designeri munka lehetett a megalkotásában? :-)
A fent említett változás ékes bizonyítéka a raktérajtón látható embléma is. -
Így talán jobban látszik.
No,ha már a tailgate-nél tartunk - igaz ez nem látszik - de már ezt is alumíniumból csinálják,nem csak a motortér tetejét,mint az előző 4. generációnál.
Egyszerű oka van ennek - súlycsökkentés. -
A motortérben elméletileg ugyanaz az 5.7-es Hemi dolgozik pár híján 400 lóval,mint az előző szériában is...
...gyakorlatilag pedig van azért némi változás.
Nincs,így nem is kell hajtani a kormányszervo szivattyúját,mert elektromos rásegítést alkalmaznak.
Nem kell tekerni a viszkokuplungos vízhűtő ventillátort sem,mert az is elektromos motorral meghajtott lett.
A V4-es üzemanyagtakarékos üzemmód állítólag már 3000-es fordulatszámig ki lett tolva,de én ezt eddig még nem tapaszatltam.
-
Van még hely plusz 2 hengernek.:-)
-
A plató hossza 5 láb és 7 hüvelyk,mint a korábbi autómon is.
Van 6 láb 4 hüvelykes is,de az...már nem férne a garázsomba.
A kivehető műanyag paltóbélés helyett már fix,érdes,kb. 1,5-2 mm vastag bevonatot kapott a lemez felülete. -
A hátsó futómű merevhidas légrugózással.Kényelemre már az előző szériánál sem lehetett panasz,mert alapfelszereltség volt hátul is a spirálrugó mely teljesen másképp nyeli el az út egyenetlenségeit,mint a laprugó köteg.
-
Az első felfüggesztés független,szintén légrugózással.
A légrugók 5 féle szintre állíthatóak.
A legalacsonyabb a beszállást segítő szint.Nem lehet "lowrider" módban felejteni,mert bizonyos sebesség elérése után normál utazó magasságra áll be .
100 km/h felett autózva a légellenállás csökkentése végett automatikusan lesúllyed kicsit a kocsiszekrény.
Manuálisan állítható két féle emelt Offroad szint,de száguldozni nem lehet a felhők hasát karcolgatva,mert ha kb. 30 km/h fölé gyorsulunk,akkor elkezdi automatukusan csökkentgetni az utazómagasságot,mert ugye ha már ilyen sebességet is bír a terep,akkor az már nem lehet borzalmasan gödrös.
Ja,a féktárcsák átmérője 378 mm ami már az igazi nehéz truckoknál alkalmazott kisebb mérettel megegyező. -
A fényszórók LED-es verzióval készültek,úgy,mint a hátsó lámpatestek is.
-
A kabin hátsó traktusa - Crew Cab verzió - 4 hüvelykkel lett megnyújtva az előző szériához képest...
-
...ezért.:-)
Az ülőlapok előrecsúsztatásával a háttámlák is megdőlnek így már hátul is teljesen "szétfolyva" lehet utazni.
-
A lehajtható középső könyöklőn két Popeye méretű alsókar is elférne egymás mellett.
A fedél alatt bisz-basz tároló és előtte az amerikai autókból elmaradhatatlan két italtartó fészek az összesen 12-ből. -
A felhajtható hátsó ülőlapok alatt tartom - mint az elősző szériánál is - az útközben esetlegesen szükséges kegyszereket ( szerszámok,esernyő,bevásárló táskák stb.)
-
A teljesen sík padló alatt megtartották a már korábban is alkalmazott tárolókat csak a hosszanti méreten növeltek még kicsit.
-
A jobb oldaliban tartom a vontató hevederemet - 6 tonnás terhelhetőséggel - hátha egyszer majd egy kamiont kell kihúzzak az árokból.:-)
-
Az első ülések közötti,de a hátul utazókat kiszolgáló konzol pár szolgáltatása:
- italtartó fészkek,bennük táblagép függőleges rögzítésére szolgáló hornyokkal.
- fűtés,hűtés levegőáramának rostélyai
- hátső ülések fűtésének és szellőztetésének kapcsolói
- USB és mikro USB aljazatok
- 115 Voltos váltóáramú aljazat 400 Wattos terhelhetőséggel -
Nos,a kabinbelső hátsó,nem túl izgalmas - igaz meglehetősen hatalmas - része után pár kép a mozgalmasabb első traktusról.
Bejárat egy lépcsőfokon keresztül a pilótaállásba... -
Két hangszóró is lakik az ajtón a Harman Kardon hangrendszer összesen 19 darabjából.
Eddig azt hittem - sokat mondjuk nem nyomoztam a témában - hogy ez a cég valami skandináv kötödésű,de nem.
Ott éldegélnek ahonnan az autó is származik.
-
Lassan a sűrűjébe érünk...
-
Éled a műszerfal az indítógomb fékpedál benyomása nélküli érintésére.
-
-
Később majd még teszek be képeket a műszerfalról,mert ma sok újdonságot találtam még rajta egy a kormányon található gomb buzerálása közben.
Attól tartok,hogy az autó sok testvére fog még legördülni a Michigan állambéli Sterling Heights város gyártósoráról mire elmondhatom - az autó minden tudásával teljesen tisztában vagyok.
-
A középkonzolon az nem egy füdőszoba tükör - még ha látszik is benne az első utasülés háttámlája - hanem egy 12 hüvelykes kijelző,mely megér egy...nem,több misét is.
-
Éled a biblia.:-)
-
Folyt.köv.
Hozzászólások
Szép vas! Jó gazdája van, szerencsés flótás.
Köszönöm,de az elismerés a tervezőket és a gyártót illeti.
Szerencsés?
Látnád csak a kitöltött lottóimat.
A kocsi szerencsés. De én úgy látom, neked sincs okod panaszra.
Szia Latyi, nagyon patent az új gép is! Sok baleset mentes kilométert hozzá! Üdv.Gergő
Köszönöm.
Az ismerkedés időszaka tart még,de a balesetmentes km-ekből már bő 2000 benne van.
Szép darab, gratula. Tetszik nagyon, még ha az orrembléma nincs is elég messze