2018 Dodge Ram 1500 Limited Crew Cab

Ram

  • Csak egy mondat erejéig még bátorkodom megemlíteni az előző autómat ami a 2009 őszi megjelenése után pár hónappal már a garázsomban állt.
    Ez a modell idén március-áprilistól volt elérhető a hazájának szalonjaiban.
    Mindez talán csak annyiban lehet érdekes,hogy a széria első darabjaitól a tapasztaltabbak óvakodni szoktak - én meg akkor egy türelmetlen hazárdírozó vagyok?
    Hozzám Kanadán és a korábbról már ismert német kereskedőn keresztül jutott a vas.

  • A hivatalos elnevezése már nem is Dodge RAM hanem csak szimplán RAM.
    Történt ugyanis,hogy az FCA cégcsoportnál - ez a neve a valamikori Chrysler-nek mióta a Fiat bevásárolta hozzájuk magát - a Dodge-nál külön osztályt alapítottak a RAM pickupoknak.
    Egyedül az övé maradt a kosfej logó.A többi Dodge új logóval büszkélkedhet - a két ferde párhuzamos,piros vonallal a Dodge név mögött.
    Vajon mennyi designeri munka lehetett a megalkotásában? :-)
    A fent említett változás ékes bizonyítéka a raktérajtón látható embléma is.

  • Így talán jobban látszik.
    No,ha már a tailgate-nél tartunk - igaz ez nem látszik - de már ezt is alumíniumból csinálják,nem csak a motortér tetejét,mint az előző 4. generációnál.
    Egyszerű oka van ennek - súlycsökkentés.

  • A motortérben elméletileg ugyanaz az 5.7-es Hemi dolgozik pár híján 400 lóval,mint az előző szériában is...
    ...gyakorlatilag pedig van azért némi változás.
    Nincs,így nem is kell hajtani a kormányszervo szivattyúját,mert elektromos rásegítést alkalmaznak.
    Nem kell tekerni a viszkokuplungos vízhűtő ventillátort sem,mert az is elektromos motorral meghajtott lett.
    A V4-es üzemanyagtakarékos üzemmód állítólag már 3000-es fordulatszámig ki lett tolva,de én ezt eddig még nem tapaszatltam.

  • Van még hely plusz 2 hengernek.:-)

  • A plató hossza 5 láb és 7 hüvelyk,mint a korábbi autómon is.
    Van 6 láb 4 hüvelykes is,de az...már nem férne a garázsomba.
    A kivehető műanyag paltóbélés helyett már fix,érdes,kb. 1,5-2 mm vastag bevonatot kapott a lemez felülete.

  • A hátsó futómű merevhidas légrugózással.Kényelemre már az előző szériánál sem lehetett panasz,mert alapfelszereltség volt hátul is a spirálrugó mely teljesen másképp nyeli el az út egyenetlenségeit,mint a laprugó köteg.

  • Az első felfüggesztés független,szintén légrugózással.
    A légrugók 5 féle szintre állíthatóak.
    A legalacsonyabb a beszállást segítő szint.Nem lehet "lowrider" módban felejteni,mert bizonyos sebesség elérése után normál utazó magasságra áll be .
    100 km/h felett autózva a légellenállás csökkentése végett automatikusan lesúllyed kicsit a kocsiszekrény.
    Manuálisan állítható két féle emelt Offroad szint,de száguldozni nem lehet a felhők hasát karcolgatva,mert ha kb. 30 km/h fölé gyorsulunk,akkor elkezdi automatukusan csökkentgetni az utazómagasságot,mert ugye ha már ilyen sebességet is bír a terep,akkor az már nem lehet borzalmasan gödrös.
    Ja,a féktárcsák átmérője 378 mm ami már az igazi nehéz truckoknál alkalmazott kisebb mérettel megegyező.

  • A fényszórók LED-es verzióval készültek,úgy,mint a hátsó lámpatestek is.

  • A kabin hátsó traktusa - Crew Cab verzió - 4 hüvelykkel lett megnyújtva az előző szériához képest...

  • ...ezért.:-)
    Az ülőlapok előrecsúsztatásával a háttámlák is megdőlnek így már hátul is teljesen "szétfolyva" lehet utazni.

  • A lehajtható középső könyöklőn két Popeye méretű alsókar is elférne egymás mellett.
    A fedél alatt bisz-basz tároló és előtte az amerikai autókból elmaradhatatlan két italtartó fészek az összesen 12-ből.

  • A felhajtható hátsó ülőlapok alatt tartom - mint az elősző szériánál is - az útközben esetlegesen szükséges kegyszereket ( szerszámok,esernyő,bevásárló táskák stb.)

  • A teljesen sík padló alatt megtartották a már korábban is alkalmazott tárolókat csak a hosszanti méreten növeltek még kicsit.

  • A jobb oldaliban tartom a vontató hevederemet - 6 tonnás terhelhetőséggel - hátha egyszer majd egy kamiont kell kihúzzak az árokból.:-)

  • Az első ülések közötti,de a hátul utazókat kiszolgáló konzol pár szolgáltatása:
    - italtartó fészkek,bennük táblagép függőleges rögzítésére szolgáló hornyokkal.
    - fűtés,hűtés levegőáramának rostélyai
    - hátső ülések fűtésének és szellőztetésének kapcsolói
    - USB és mikro USB aljazatok
    - 115 Voltos váltóáramú aljazat 400 Wattos terhelhetőséggel

  • Nos,a kabinbelső hátsó,nem túl izgalmas - igaz meglehetősen hatalmas - része után pár kép a mozgalmasabb első traktusról.
    Bejárat egy lépcsőfokon keresztül a pilótaállásba...

  • Két hangszóró is lakik az ajtón a Harman Kardon hangrendszer összesen 19 darabjából.
    Eddig azt hittem - sokat mondjuk nem nyomoztam a témában - hogy ez a cég valami skandináv kötödésű,de nem.
    Ott éldegélnek ahonnan az autó is származik.

  • Lassan a sűrűjébe érünk...

  • Éled a műszerfal az indítógomb fékpedál benyomása nélküli érintésére.

  • Később majd még teszek be képeket a műszerfalról,mert ma sok újdonságot találtam még rajta egy a kormányon található gomb buzerálása közben.
    Attól tartok,hogy az autó sok testvére fog még legördülni a Michigan állambéli Sterling Heights város gyártósoráról mire elmondhatom - az autó minden tudásával teljesen tisztában vagyok.

  • A középkonzolon az nem egy füdőszoba tükör - még ha látszik is benne az első utasülés háttámlája - hanem egy 12 hüvelykes kijelző,mely megér egy...nem,több misét is.

  • Éled a biblia.:-)

  • Folyt.köv.

Hozzászólások

  1. DRW  - 2018. október 9. 19:40

    Szép vas! Jó gazdája van, szerencsés flótás.

  2. Latyi  - 2018. október 9. 20:34

    Köszönöm,de az elismerés a tervezőket és a gyártót illeti.
    Szerencsés?
    Látnád csak a kitöltött lottóimat.

  3. DRW  - 2018. október 10. 20:17

    A kocsi szerencsés. De én úgy látom, neked sincs okod panaszra.

  4. szállító81  - 2018. október 11. 21:39

    Szia Latyi, nagyon patent az új gép is! Sok baleset mentes kilométert hozzá! Üdv.Gergő

  5. Latyi  - 2018. október 12. 18:23

    Köszönöm.
    Az ismerkedés időszaka tart még,de a balesetmentes km-ekből már bő 2000 benne van.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • J.Acko:

    Igyekszem mindent megadni neki, amit megérdemel, és igyekszem minél több

  • szállító81:

    Tegnap láttam ezt az autót a Parkoló Parádén, nagyon jól eső érzés,

A lap tetejére