1998 Pontiac Trans Am WS6

Trans Am

  • 2006 óta szerettem volna 98 utáni 4gen TransAm-et.
    12 évig keresgéltem, mérlegeltem. Idén tavasszal mondtam, hogy hagyom a fenébe. S most hogy már nem érdekelt, jött.
    Jó tanács tehát tőlem Neked: ha szeretnél valamit, ne akard, mert lehet, hogy csak így lesz majd. ;-)
    Szóval most jött el az idő, hozzám került a kék "sportkocsi".

  • Nemrég (kettővel ezelőtti tulajnál) szét lett szedve, össze lett rakva, de egyedi kialakításban (HEB).
    Fészliftes 4gen (98'), WS6 kinézet, de technikailag annál jobb.





    Kulcsszavakban:
    LS1, de GTO (Corvette) motor, állítólag kb 390Le lehet,
    LS2 utáni T56 manuál váltó,
    Működő Ram-Air légszűrő rendszer
    Pacesetter hengerenkénti leömlők
    komplett rozsdamentes kipufogórendszer, Magnaflow dobok
    UMI Performance hátsó lengőkarok
    UMI Performance stabilizátorok
    Bilstein lengéscsillapítók
    UMI Performance ültetőrugók
    UMI Performance panhard
    Global West lengőkar szilentek
    B&M short throw váltókar
    C6 Z06 Corvette első fékek
    19-es Breyton felnik, 235/35R19 és 275/35R19

    Ez mind jó, hogy van.

    Ami nincs ;-)
    ABS, TCS, SRS, klíma, tempomat, hangszórók.

  • Kell majd még simogatni.







    Idáig:
    - mosás, takarítás, matricátlanítás,
    - targatartó tisztítás, visszaszerelés,
    - voltak döglött izzók, cseréltem,
    - bukólámpa fedele csálé volt, igazítottam,
    - kipuff csálén állt, igazítottam,
    - bootloopos androidos fejegységet factory-reseteltük (+ cache wipe), most megy szépen,
    - ajtó nyikorgás megszüntetés,
    - motorháztető tartóbak temporaryfix,
    - akksitartó temporaryfix,

    Ami most rám vár még:
    - jobb tolatófény javítás,
    - jobb távfény letört vezeték javítás, (csókoltatom a kiskocka "izzó" kitalálóját),
    - hangszórók visszalapátolása,
    - bal bukólámpa nyitó motorban fogaskerék csere fémre (záráskor berreg), ebayről rendelés,
    - hátsó belső világítás burkolat csere, (vmiért piros)
    - hátsó biztonsági övek alsó csatijának pótlása, (nagyon fontos lenne!)
    - ajtókon a zárógombokon lévő kupakok pótlása,
    - bal első sárvédőn a 2 szellőzőnyílásból az egyiknél nincs meg a rács, pótlandó (felső)
    - motortérben bizti tábla fedél pótlása,
    - BH ülőlap újrabőrözés,
    - bal tükör belső műa takarólap pótlás,
    - első ülések fejtámlájánál lévő övvezetők pótlása,

    Ami most másra vár:
    - a futóművet kb 20-30mm-rel vissza emeljük,
    - indexkar és indexkapcsoló csere,
    - vészvillogó gomb javítás (szorul, csere)
    - bal kipuffvég végtartó pótlás,
    - kipuffnál vmi hővédő lemez néha bezörög, ellenőrzés, javítás,

    Ami később rám vár:
    - jobb bukólámpa nyitó motor fogaskerék csere fémre,
    - első fényszórókat átalakítom projektorosra, 60mm-es HELLA-kat kap majd, így minden E lesz. Két szélen tompított, belsők helyzetjelző + távfény. (Lehet kap majd még egy 35W-os xenon szettet is) Alsó-szélsők DRL + index EU kialakításban (adott oldali DRL indexeléskor lekapcsol). Egyszerű switchback LED-es megoldásban gondolkodom,
    - első ködlámpa feltámasztás,
    - motorháztető támasztó bakok pótlása,
    - akksi rögzítő pótlása szépre,
    - az ablakok lassan mennek le-fel, főleg a jobb, majd szétszedem, s pucolom, remélem megoldja majd a gondokat,
    - ha marad zsé, akkor az ülések középső részét alcantarára cseréltetem majd,
    - opciós tolatókamera hátra-előre, sógi ír majd a fejegységre nekem egy külön appot ehhez ;-)
    - tavasszal új hátsó gumik (már megvannak),

    Ami később másra vár:
    - váltó ellenőrzés, a 3. szinkrongyűrűje kérdéses, illetve 2.-ból is néha kidobja, figyelni kell,
    - ABS-TCS retrofit, (ha lehet még)
    - klíma retrofit,
    - tempomat retrofit,
    - a légzsák retrofiten még gondolkodom, túl jó most bele ez a kormány,
    - kp-i zár feltámasztása,
    - kulcs törlések, pótlás,

    Ha van hozzá való eladó cuccotok, érdekelhet. ;-)

  • Jó kocsi. Imádom.
    Játszósnak ideális. A ctsv-nél mindig mondtam, hogy néha túl sok, "túlpörög", s most már látom, hogy tényleg jól éreztem. Utcára + játszani bőven elég a 350-400Le sáv. Így elektronika nélkül is annyira az ember alá dolgozik a hülyéskedésben. Teljesen kiszámítható a viselkedése minden helyzetben.
    Lehet élvezni a 40-60km/h-s sávban, 100-as és 130-as tartományban is. Nem kell 230-cal menni, hogy legyen élmény.

    Erős is (jól gyorsul), és gyors is (de nem tudom mennyire, mert 200-ig van skálázva, s ez vhol 5.-ben félgáz után már meg van és még nem raktam 6.-at. Mondjuk nem is merem. Még. ;-)
    Jó ideje az automata kocsikra esküdtem már csak, de ez a kézi váltó, most annyira bejön. Mondjuk ezzel a shortshifteres kialakítással ésszel kell kezelni, főleg a 4.be visszakapcsolásnál.
    A hangja brutál és gyönyörű. Minden fordulatszám tartományban. A motorfék hang is imádnivaló, 1500-nál szépen durrog vissza.

    Kedvenc szituációk eddig:
    - a puszta jelenléte (nagyon eyecatch autó, főleg ezzel a színnel),
    - menés targa nélkül (imádom, kabrió feeling),
    - motorfék bármilyen fordulatról,
    - 6000-nél engedni picit bedadogni 3.-ban, majd átrántani 4.-be, s padló; akkorát húz még ekkor is... Eddig aki megtapasztalta velem, mindenki hangosan röhögni kezdett,
    - miután nem kihegyezett, felül erős motor, így alul is húz szépen, ezért pl 2.-ban már picivel alapjárat felett is útfelület függvényében szépen teszi ki a fenekét annyira, amennyire akarom,

  • Jöjjön pár itthoni kép.

  • Jó társaságban. ;-)

  • Nem ér fel az Expedition szélvédőjének aljáig. :D

  • 2018.09.20.

    Ma alkatrész beszereztem, szereltünk.
    - bal hátsó ülés ülőlap (majd újrabőrözendő),
    - motorháztető tartóbak (a magasabb kellett végül a GM bakok közül, nekem eddig felemás volt),
    - motortér bizti tartó 2db fedél (majdnem új, szép piktogrammokkal),
    - akksi rögzítő,
    - visszapillantó belső burkolat,
    - ajtózárás jelző műanyag bhiszbhaszok,
    - első ülések övvezetői a fejtámlákon,
    - hátsó ülések biztonsági öveinek alsó csatjai (színben szépen stimmel),
    - jobb hátsó biztonsági öv csat műanyag takarófedél (szépen átfűztünk mindent, most jó),
    - 3db retainer a jh csomagtér panel tetején,
    - övek rögzítő csavarjainak takaró kupakjai,
    - vízhűtő feletti műanyag légterelő lap,

    Jól állunk már.
    A BH ülőlapot kell újrabőröztetnem, s kb kész és akár így is évekig használható a kocsi.
    Mondjuk a hifit lehet feltámasztom még. Egyelőre nincs szükség rá ilyen menet hangok mellett... :D

Hozzászólások

  1. euromaci  - 2018. szeptember 20. 07:50

    Jó autó! Gratulálok, sok balesetmentes km.-t!

  2. raktáros  - 2018. szeptember 20. 08:25

    Hoppá! Csak összejött végre... :) Gratula hozzá!

  3. DRW  - 2018. szeptember 20. 15:50

    "Temporaryfix" alias jóvanazúgymajmegcsinálom...
    Amúgy atom a gép

  4. szjani  - 2018. szeptember 20. 21:16

    A temporaryfix-eket ma már javítottuk is ;-)

  5. szjani  - 2018. szeptember 20. 21:17

    Köszi mindenkinek! :)

  6. szállító81  - 2018. szeptember 21. 16:36

    Álomautó a 4gen. F-Body -k közül, nekem mindenképpen.

    Sok balesetmentes km -t hozzá!

    Üdv.Gergő

  7. lyukaskez  - 2019. január 21. 23:44

    Azta Jani, lemaradtam, most látom csak mit szereztél! Gratula, vigyázz rá és magadra is ;-)

  8. szjani  - 2019. január 22. 00:03

    köszi!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

  • isq:

    !kép=comments/2019-07/5d3149738b02d.jpg

A lap tetejére