2001 GMC Sierra K2500HD Duramax

Sierra

  • Régóta jart a fejemben az a gondolat hogy kellene egy Diesel truck.
    Első élményem 2012ben volt egy 6literes Ford F250-el. Nagyon megtetszett az a nyomaték és a személyautos kényelem ami ezekben az újabb pickupokban van.
    Éveken át olvasgattam, videókat nézegettem stb és arra jutottam hogy mindenképp duramaxot áll szándékomban vásárolni. Chevy vagy GMC. Szimpla kabinost nem akartam. A masfeles még belefér. 2017nyaran néztem meg először egy Chevyt. Sajnos nem igazán ment úgy ahogy én azt elvartam tőle. Egy véletlen telefon folytán akadtam bele ebbe a GMC-be. Duramax, szép állapotú jól is megy. Belevágtam.

  • Ez az autó ötvöz mindent számomra.
    Személyautós utazótempó és komfort. 4 kerekhajtás, nagy rakodófelulet, nagy vonóhorog.

    Kap még felniket meg platófedelet. Sötétített lámpák járnak még a fejemben.

  • Még a vásárláskor volt egy tünete az autónak. A vízcső ami a vizhűtőhöz csatlakozik felkemenyedett, abnormális nyomás volt benne.

    Az eladóval arra jutottunk hogy valószínűleg az injektor hűtésen keresztül dolgozik be a hűtőrendszerbe a nyomás. Ehhez az alkatrészeket meg is kaptam az eladótól.

    Kicseréltem, de a hiba továbbra is fenn maradt. Ezen kívül még nagyon kis mértékben kinyomta magából a hűtőfolyadékot.

    Ezek után már csak a hengerfej probléma merülhetett fel. Le is vették őket a sporiék.

    Jobb oldalt az utolsó hengernel fújt át. Látszott a tömítésen.
    Ha efi live vagy hasonló dolog van az ilyen dieselben sajnos azt nem bírják a gyári hengerfejcsavarok, megnyúlnak a nagyobb nyomás miatt.
    Ezek után csak ARP csavarok beépítése jöhetett szóba.

    Azokkal összerakták túl vagyok a tesztkörökön, jelentem a gumicső uzemmeleg motornal is könnyen össze nyomható.

    Erre a tünetre vásárláskor nem árt odafigyelni, ha fennáll akkor mindenképp ARP-vel kell összerakni.
    Rakok fel pár kepet

  • Ilyen volt a jobb oldali hengerfejtömítés

  • ARP-vel összerakva
    Hengerfej sikolva, szelepek becsiszolva
    Nyomás próba is volt.
    Szelepszárszimeringek is cserélve, illetve az összes tömítés ami ezzel a javítással jár.

  • Újra az utakon

  • Kőszegi-Hegység ősszel.

  • Kapott új papucsokat is. Teljesen más karaktere lett a kocsinak.

Hozzászólások

  1. szállító81  - 2018. október 13. 08:55

    Nagyon szép autó, gratulálok hozzá, nekem is valami ilyesmi a terv az elkövetkezendő időszakra. Hasznos nagyon a leírás a kezdődő hengerfej tömítés problémáról, ezt is feltétlenül ellenőrizni fogom a kiszemelt jármű esetén. Sok balesetmentes kilometer kívánok hozzá!
    ÜDv.Gergő

  2. Tájbi  - 2018. október 13. 09:00

    Szia Gergő. Igen láttam a fórumon hogy az a másik GMC is felmerült benned.
    Ezt egyszer kell megcsinálni utána jó lesz. Szerintem csak az efi live és hasonó dolgok okoznak ilyen problémát.
    Üdv
    Tibi


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • mikusz:

    A Rózsa néni azért ennyire nem nevetséges,szerintem monkey!

  • Explorer75:

    Üdv! Érdeklődnék hogy a vezérlés rögzítőt honnan illetve mennyiért

A lap tetejére