Egy messzi-messzi galaxisban találtam rá a megfelelő állapotú autóra. Sok-sok ákom-bákom szerelgetős/hegesztgetős játszós autó után lemondtam az eddig V8 igényeimről és csak az állapot érdekelt mikor legutóbb autót kerestem. Az elvárásom már csak annyi volt, hogy:
- közel gyári állapot
- keret nélküli ajtók
- bukólámpa
- automata váltó
- lehetőleg automata öv
- legalább 4,5 m-es hosszúság
- legalább 25 éves életkor
- rendezett Magyar papírok
- és legyen benne valami Amerika

1990 Ford Probe a megfelelő "állapot"
Probe
-
-
Persze tudom én, hogy nem V8, meg nem hátsókerekes, meg mazda az alapja, meg egyébként is régen mindenki utálta ezeket, mert.........., de azért mégis csak az USA-ban gyártották, és a típus bemutatása óta eltelt már 30 év.... elég öreg már, hogy szeressük őket is.
-
Ebben a pozícióban azért látszik az USA vérvonal is.
-
Innen nézve annyira nem Amerika, de azért nem is olyan kicsi kocsi. A minimális 4,5 m-es elvárásomat pont teljesítette.
-
Az első játszós autóm, amin jelenleg nem tudok mit szerelni. Valóban gyári az állapota.
-
Ízlések és pofonok, de nekem egyre jobban tetszik, pedig eddig Jeep CJ-m volt ami azért más világ...
-
Először csak felületesen ismerkedtünk, mert azért volt bennem egy kis félelem, hogy mélyen belül rohad ez is.....
-
Aztán csak elkezdtem megbontani......
-
De akármennyi burkolatot szereltem le, mindig a gyári állapot köszönt vissza. Ez éppen a hátsó sárvédő mögötti üreg a csomagtérből nézve, ami a legtöbb ilyen évjáratú kocsinál már akváriumként szolgál.
-
És ugyan így kellemeset csalódtam a padlólemez sarkalatos részeinél is.
-
Hátsó sárvédőív belülről.
-
Küszöb eleje a sárfogó mögött, és a védő alatt.
-
Ha már megbontottam, akkor egy erős takarítás után, adtam neki egy dinitrol-os kezelést is. Háromféle dinitrol-t használtam. Külön az üregekhez, külön az ajtókhoz és külön a szabad felületekhez.
-
Még az üzemanyag betöltő csövek se rozsdásak..., pedig ezek azért kapnak hideget-meleget a hátsó kerékjáratokban.
-
Most már nyissuk fel a motorháztetőt is, hátha ott lesz a mumus...
-
Még az akksi tartó alatt se találtam semmit.... hihetetlen egy 26 éves autótól.
-
Még a lámpákat is kiszereltem, hogy mindenhez hozzáférjek, de ott se találtam semmit...
-
Alá kell mászni, ott lesz a mumus. De nem, ott se találtam mumust. Még egy rendes olajfolyás sincs. Egy régebbi vízcsőbilincs lazulás nyomait azért látni lehet a rozsdás víz képében, és ez még a szervizkönyvében is meg van említve.
-
Még a motortér alkatrészei is újként csillognak 26 év után.
-
A futómű gyári egyrétegű festése is megmaradt a negyed évszázad alatt, pedig aztán ezek a alapozás nélküli gyári futómű festések bebarnulnak ám pár év alatt rendesen.
-
A fékcsövek fényesek, a csavarok érintetlenek...
-
A másik oldalról így fest, ha letörölgetem a port róla..
-
Alapvetően nálam kizáró ok, ha egy autónál Magyarországon alvázvédelmet csináltak egy régi autón. Általában nem a 100 ezer forintos alvázvédelmet szokták ráfosni az autókra az eladásuk előtt. Tapasztalatom szerint minden "most csináltunk rajta alvázvédelmet" autó egy rakás szar szokott lenni. Szakmailag bőven elég a kerékjáratokban, és a kerekek által felvert 10-20 cm széles küszöbrészen alvázvédelmet csinálni. A többi helyen elég lenne a viasz is.
-
Mint a mesében, 26 év után megvan minden papírja. A teljes szervizdokumentációval, számlákkal. Behajózási papírokkal.
Három éves korában (1993) hozta haza a megözvegyült nagynéni a volt férje újonnan vásárolt kiskocsiját. Majd idehaza 23 éven keresztül ez volt a műkörmös, meg a közértbe járós autó. Most 2016-ban 90 ezer mérföld van benne.
-
És még ezek is.
-
A belső kárpitok kiszerelése után megtaláltam a legnagyobb hibát.....
Elporladtak a hangszórók membránjai.
-
Gyorsan meg is csináltam, majd itt belül is kaptak egy teljes dinitrol-os kezelést a fémlemezek.
-
Egy kis igazolás a gyártás idejéről.
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!