1990 Ford Probe a megfelelő "állapot"

Probe

  • Egy messzi-messzi galaxisban találtam rá a megfelelő állapotú autóra. Sok-sok ákom-bákom szerelgetős/hegesztgetős játszós autó után lemondtam az eddig V8 igényeimről és csak az állapot érdekelt mikor legutóbb autót kerestem. Az elvárásom már csak annyi volt, hogy:
    - közel gyári állapot
    - keret nélküli ajtók
    - bukólámpa
    - automata váltó
    - lehetőleg automata öv
    - legalább 4,5 m-es hosszúság
    - legalább 25 éves életkor
    - rendezett Magyar papírok
    - és legyen benne valami Amerika


  • Persze tudom én, hogy nem V8, meg nem hátsókerekes, meg mazda az alapja, meg egyébként is régen mindenki utálta ezeket, mert.........., de azért mégis csak az USA-ban gyártották, és a típus bemutatása óta eltelt már 30 év.... elég öreg már, hogy szeressük őket is.

  • Ebben a pozícióban azért látszik az USA vérvonal is.

  • Innen nézve annyira nem Amerika, de azért nem is olyan kicsi kocsi. A minimális 4,5 m-es elvárásomat pont teljesítette.

  • Az első játszós autóm, amin jelenleg nem tudok mit szerelni. Valóban gyári az állapota.

  • Ízlések és pofonok, de nekem egyre jobban tetszik, pedig eddig Jeep CJ-m volt ami azért más világ...

  • Először csak felületesen ismerkedtünk, mert azért volt bennem egy kis félelem, hogy mélyen belül rohad ez is.....

  • Aztán csak elkezdtem megbontani......

  • De akármennyi burkolatot szereltem le, mindig a gyári állapot köszönt vissza. Ez éppen a hátsó sárvédő mögötti üreg a csomagtérből nézve, ami a legtöbb ilyen évjáratú kocsinál már akváriumként szolgál.

  • És ugyan így kellemeset csalódtam a padlólemez sarkalatos részeinél is.

  • Hátsó sárvédőív belülről.

  • Küszöb eleje a sárfogó mögött, és a védő alatt.

  • Ha már megbontottam, akkor egy erős takarítás után, adtam neki egy dinitrol-os kezelést is. Háromféle dinitrol-t használtam. Külön az üregekhez, külön az ajtókhoz és külön a szabad felületekhez.

  • Még az üzemanyag betöltő csövek se rozsdásak..., pedig ezek azért kapnak hideget-meleget a hátsó kerékjáratokban.

  • Most már nyissuk fel a motorháztetőt is, hátha ott lesz a mumus...

  • Még az akksi tartó alatt se találtam semmit.... hihetetlen egy 26 éves autótól.

  • Még a lámpákat is kiszereltem, hogy mindenhez hozzáférjek, de ott se találtam semmit...

  • Alá kell mászni, ott lesz a mumus. De nem, ott se találtam mumust. Még egy rendes olajfolyás sincs. Egy régebbi vízcsőbilincs lazulás nyomait azért látni lehet a rozsdás víz képében, és ez még a szervizkönyvében is meg van említve.

  • Még a motortér alkatrészei is újként csillognak 26 év után.

  • A futómű gyári egyrétegű festése is megmaradt a negyed évszázad alatt, pedig aztán ezek a alapozás nélküli gyári futómű festések bebarnulnak ám pár év alatt rendesen.

  • A fékcsövek fényesek, a csavarok érintetlenek...

  • A másik oldalról így fest, ha letörölgetem a port róla..

  • Alapvetően nálam kizáró ok, ha egy autónál Magyarországon alvázvédelmet csináltak egy régi autón. Általában nem a 100 ezer forintos alvázvédelmet szokták ráfosni az autókra az eladásuk előtt. Tapasztalatom szerint minden "most csináltunk rajta alvázvédelmet" autó egy rakás szar szokott lenni. Szakmailag bőven elég a kerékjáratokban, és a kerekek által felvert 10-20 cm széles küszöbrészen alvázvédelmet csinálni. A többi helyen elég lenne a viasz is.

  • Mint a mesében, 26 év után megvan minden papírja. A teljes szervizdokumentációval, számlákkal. Behajózási papírokkal.
    Három éves korában (1993) hozta haza a megözvegyült nagynéni a volt férje újonnan vásárolt kiskocsiját. Majd idehaza 23 éven keresztül ez volt a műkörmös, meg a közértbe járós autó. Most 2016-ban 90 ezer mérföld van benne.

  • És még ezek is.

  • A belső kárpitok kiszerelése után megtaláltam a legnagyobb hibát.....
    Elporladtak a hangszórók membránjai.

  • Gyorsan meg is csináltam, majd itt belül is kaptak egy teljes dinitrol-os kezelést a fémlemezek.

  • Egy kis igazolás a gyártás idejéről.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére